Cooler Master Quickfire Rapid släpps med blå, svarta och bruna Cherry MX

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master Quickfire Rapid släpps med blå, svarta och bruna Cherry MX

Cooler Master nöjer sig inte med en typ av mekaniska brytare utan erbjuder tre olika smaker Cherry MX i det nya tangentbordet Quickfire Rapid.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Rätt snyggt faktiskt.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Roligt att det kommer större utbud med fler färger på switchar etc. Känns fortfarande som att mitt Qpad MK-80 va ett bra val dock. Gillar de blåa switcharna och alltid kul med lite mer lullull än t.ex detta

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Blå svenska switchar! Äntligen!
Det går ju omöjligen att sitta och koda med svarta.

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk

ser intressant ut! synd bara att det kostar så mycket. ska inte köpa ett tangentbord för mer än 400 kr.

Visa signatur

Windows 7 64-bit, Intel Core i7 950 @ 3.07GHz, 12,0 GB DDR3 @ 1600MHz, ASUS SABERTOOTH X58, Gigabyte GeForce GTX 470 OC, 500GB Seagate, 60GB OCZ-VERTEX2, L222W (1680x1050@60Hz), SMBX2231 (1920x1080@60Hz)!

Permalänk

Jag hade köpt det om de inte förminskat Enter-tangenten. Finns få saker jag hatar mer än de små Enter-tangenterna, förstår inte varför tillverkarna envisas med att kapa dem.

Permalänk
Medlem

Synd ingen num-pad och inte bakgrundsbelysta knappar som alternativ också..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av sprätter:

Jag hade köpt det om de inte förminskat Enter-tangenten. Finns få saker jag hatar mer än de små Enter-tangenterna, förstår inte varför tillverkarna envisas med att kapa dem.

På bilden är det ej ett svenskt tangentbord, inga svenska säljs med förminskade entertangenter som jag känner till.

Permalänk
Medlem

Äntligen någon som förstår att ett tangentbord med olika switchar kan ha större användningsområden och ger köparen större valmöjlighet. Hade velat se att fler tangentbordstillverkare började med detta och till samma pris!

Vet att bla filco gör med olika switchar, dock så måste man ju beställa från england och priset är ganska högt.

Permalänk
Medlem

Hade vart intresserad om det fanns num-pad

Permalänk
Avstängd

Jävlar vad nice, sku lätt kunna tänka mig ett sånt iställe för mitt razer BW.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Säger som många andra, synd att det inte finns med num-pad.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det känns fattigt och inte ge separata enkla mediaknappar? Som typ play/paus, byta låta & volym? Speciellt på tanke på priset. :/

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Avstängd

fint som få! men var är numpaden?

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Bara jag som tycker det känns fattigt och inte ge separata enkla mediaknappar? Som typ play/paus, byta låta & volym? Speciellt på tanke på priset. :/

"Med tanke på priset"? Du vet att detta inte är särskilt dyrt för ett mekaniskt tangentbord?

Permalänk
Medlem

lite tråkigt, vartfan försvann numpaden ? kan ju va bra till htpc etc när den är så liten o gulliger ))

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

gillar antalet olika brytare och priset är bra men, det är inte för mig. jag vill har LED backlighting på varje tangent, en numpad och handleds stöd med mina mekaniska brytare och då kostar det ganska mycket

Permalänk

Såg ju riktigt trevligt ut, men vart är numpaden?

Permalänk

Kommer inte versionen med reds att släppas i Sverige eller varför står inte den med?

Visa signatur

i5 2500K - Gigabyte P67 UD3 - G.Skill RipjawsX 2x8GB DDR3 2133 MHz - MSI GTX 1660 Super Gaming X - Samsung 860 EVO 500GB - WD Green 2TB - FD Define R3 - Corsair RM750X V2 750W - HP X27q - CM Quickfire XT (MX-brown) - Glorious Model D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

"Med tanke på priset"? Du vet att detta inte är särskilt dyrt för ett mekaniskt tangentbord?

Jag misstänker att kostnaden per knapp inte kostar så mycket för tillverkaren. Att lägga till dessa enkla jag nämnde till separata knappar (eller gummiknappar om man så vill) borde ingå i ett tangentbord för 800kr. Det är för mig ett måste hos ett tangentbord, att kunna styra musiken när jag t.ex. spelar och inte vill hålla på och tabba ner och upp hela tiden eller krångla med nåt liknande "FN+F8".

Jag har inga bevis eller grunder för priserna, men på senare dar tycker jag att priserna på tangentbord blivit förbannat hypade och folk har börjat acceptera att tangentborden kostar en aningen för mycket (imo). Och eftersom detta är en av de finare tanegntborden, varför kan man då inte lägga till lite "lyx" som jag nämner? Bara en funderare/tankeställare.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Avstängd

det är många som köper utan numpad.. de är smart för att de sparar skrivbords yta, men jag tycker det är lite gay om man ska skriva lite mera siffor....

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut... Inte så förtjust dock att man minska storleken på enter tangenten.

Permalänk

Jag har aldrig gillat sånahär tangenter eftersom dom låter onödigt mycket men kanske blir bättre i framtiden..

Skrivet av joshoa:

det är många som köper utan numpad.. de är smart för att de sparar skrivbords yta, men jag tycker det är lite gay om man ska skriva lite mera siffor....

lungt bara att köpa en sånhär och plocka fram när du vill känna dig hetro http://www.inet.se/artikel/6301175/numeriskt-keypad-usb-och-p...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Valbara brytare och,tack gode gud,ingen numpad!.Det här blir lätt mitt nästa tb.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sprätter:

Jag hade köpt det om de inte förminskat Enter-tangenten. Finns få saker jag hatar mer än de små Enter-tangenterna, förstår inte varför tillverkarna envisas med att kapa dem.

Amerikansk tangentbords layout

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag har aldrig gillat sånahär tangenter eftersom dom låter onödigt mycket men kanske blir bättre i framtiden..
lungt bara att köpa en sånhär och plocka fram när du vill känna dig hetro http://www.inet.se/artikel/6301175/numeriskt-keypad-usb-och-p...

jonä, ja klarar mig med cherry MX bord nu dock är det alltid frestande me nya mekaniska tangentbord

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Verkar intressant. Bra pris också, 800 Kr känns väldigt överkomligt.
Roligt med lite bättre svenskt utbud på Tenkeyless med mekaniska switchar också.
Vill man ha fullstora tangentbord så finns det ju redan från andra tillverkare, eller så får man väl komplementera med ett löst numeriskt tangentbord.

Låsbar Win-tangent också, för den som behöver det.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Varför klaga på numpad? Finns ju allt för många mekaniska fullsize tangentbord redan, och det är så mycket skönare utan. Nej den enda dealbreakern är att det inte finns någon windowsknapp, om det går att kringgå blir det definitivt ett köp.

Permalänk
Medlem

YES!!! Tenkeyless!! Väldigt nice.

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk

Varför är nästan alla mekaniska tangentbord så tråkiga och fula? Eller är det bara jag som tycker att det här är fult?