MSI ber om ursäkt för bikinitävlingen

Permalänk
Melding Plague

MSI ber om ursäkt för bikinitävlingen

Det blir inga lättklädda damer på Dreamhack Winter 2011. Efter omfattande kritik stoppar MSI bikinitävlingen och ber om ursäkt till alla som tagit illa vid sig.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Även om de enligt min åsikt inte har någonting att be om ursäkt för så är det fortfarande proffsigt att de tar åt sig av kritiken och ber om ursäkt.

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem

NEEEEEEEJJJJJJJ, Brinn moralsverige brinn!

De var ju rätt kul att ha på DH för oss som var där.

Permalänk
Medlem

Men gud, Sverige, moralens högborg.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Inaktiv

Tönterier. Nästan så man borde bojkotta MSI bara för att dom inte står på sig

Permalänk

Blä. Orka PK sverige.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

PK-Sverige slår till igen. Pinsamt

Permalänk
Medlem

Bra gjort av MSI samtidigt som jag blir ledsen över det.

Permalänk
Medlem

Nu blev jag besviken.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

He... PK, moralpanik... Nej det är helt enkelt ett vuxet beslut.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Avstängd

Moralpanik!

Permalänk
Avstängd

jahopp....så händer det igen :(, nu blir 6st tjejer arbetslösa....

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Permalänk
Medlem

Moralpanik... Way to go Sweden, NOT!!!

Permalänk
Medlem

Hade dem struntat i att ha med "skicka in lättklädda bilder" så kanske dom ej stött på sån massiv kritik från folk.

Permalänk
Medlem

Kanske inte helt oväntat ändå...

Permalänk

STÖRTLÖJLIGT. Det finns för många moraltanter på sweclockers!

Permalänk
Medlem

Jag tar illa åt mig för att det inte blir några tjejer. Varken MSI eller Dreamhack blir aktuellt på lång sikt nu.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem

Faktiskt helt rätt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Nej, moralpanik är det inte. Hade det handlat om en porrmässa och man velat stänga ner den, då hade det varit moralpanik då det är ett forum för just sådant. DH är ett jippo som kretsar kring spel, elektronik, datorer, tävlingar etc. Där har väl inte lättklädda tjejer att göra? Tjejer som dessutom antagligen inte bryr sig ett skit om varken komponenter, MSI, DH, spel eller tävlingar...

Nej rätt personal på rätt plats, kunniga personer i båsen FTW

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Avstängd

Sverige kan inte ett dyft om moral :S.....dom gnäller när dom kan för dom kan :S...

Detta är fan småpotatis i vårt samhälle.....gnäll på dom feta politikerna som tar våra skattepengar i fickan för att köpa nån asiatisk minderårig h*ra...

så jävla less på vårt samhälle...

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sj6:

Nej, moralpanik är det inte. Hade det handlat om en porrmässa och man velat stänga ner den, då hade det varit moralpanik då det är ett forum för just sådant. DH är ett jippo som kretsar kring spel, elektronik, datorer, tävlingar etc. Där har väl inte lättklädda tjejer att göra? Tjejer som dessutom antagligen inte bryr sig ett skit om varken komponenter, MSI, DH, spel eller tävlingar...

Nej rätt personal på rätt plats, kunniga personer i båsen FTW

Samma sak i streetrace....lättklädda tjejer hör inte heller hemma där, men dom är där ändå för att få fler blickar åt föremålet som vill synas!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Skrivet av sj6:

He... PK, moralpanik... Nej det är helt enkelt ett vuxet beslut.

Även om boothbabes som fenomen är förlegat, så förstår jag inte riktigt moralanstormningen. Om det varit ett företag som säljer parfym som utlyst en tävling där tjejer mellan 18 och 25 skulle skicka in bilder på sig själva, det skulle bli omröstning och vinnaren skulle få en lap-top och ett modellkontrakt, så skulle ingen så mycket som höjt på ett ögonbryn. Tvärtom skulle det varit en mycket populär tävling och förmodligen skulle modebloggarna skrivit positivt om tävlingen. Skillnaden är inte direkt enorm, att stå och se vacker ut och hålla i en parfymflaska, eller att stå och se vacker ut och hålla i ett moderkort. Det som skiljer sig åt är väl att det är inte så många tjejer som köper moderkort som parfym, så reklamupplägget är inte så lyckat.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

MSI är helt enkelt bäst.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Tänk på att Dreamhack är ett evenemang för alla datorintresserade, oavsett ålder. Sexiga booth babes som lika gärna hade kunnat förväxlas med något annat är kanske inte så lämpligt på DH.

För er som vill se lättklädda damer IRL så kan ni alltid hänga med Kungen

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Sverige kan inte ett dyft om moral :S.....dom gnäller när dom kan för dom kan :S...

Detta är fan småpotatis i vårt samhälle.....gnäll på dom feta politikerna som tar våra skattepengar i fickan för att köpa nån asiatisk minderårig h*ra...

så jävla less på vårt samhälle...

Finns möjlighet att flytta... visst politikerna kan man gnälla på också och granska, vad det nu har med detta att göra. Jag hävdar fortfarande att dessa boothbabes inte har någon relevans med datordelar...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

till alla som säger att det här är moraltantiskt så undrar jag om ni var där förra vintern och såg de som var där då stå och hora sig på scen?

det fick mig att facepalma i mach 1 och besluta mig för att aldrig någonsin köpa nånting med MSI igen

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

Helt rätt MSI, bra beslut.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Skrivet av sj6:

He... PK, moralpanik... Nej det är helt enkelt ett vuxet beslut.

Menar du att vuxna inte gillar snygga lättklädda kvinnor? Är det bara pojkar som gör det?
Detta var bara en löjlig krishantering där MSI inte vill riskera att förlora kunder och därför gör en pudel.

Ungefär som våra politiker som säger vad de faktiskt tycker för att sedan snabbt dra tillbaks det när PKarna är där med sina
gafflar för att slakta demokratin.

Citat:

Nej, moralpanik är det inte. Hade det handlat om en porrmässa och man velat stänga ner den, då hade det varit moralpanik då det är ett forum för just sådant. DH är ett jippo som kretsar kring spel, elektronik, datorer, tävlingar etc. Där har väl inte lättklädda tjejer att göra? Tjejer som dessutom antagligen inte bryr sig ett skit om varken komponenter, MSI, DH, spel eller tävlingar...

Menar du att tjejer i bikini har något på en bilutställning att göra? Nej men ändå är det lika vanligt som tårta på ett kalas..

Citat:

till alla som säger att det här är moraltantiskt så undrar jag om ni var där förra vintern och såg de som var där då stå och hora sig på scen?

det fick mig att facepalma i mach 1 och besluta mig för att aldrig någonsin köpa nånting med MSI igen

Då måste jag facepalma och säga att det låter väldigt dumt att på grund av något som inte har något med företagets produkter att göra sluta köpa dessa. /facepalm

Förövrigt är detta högst sexistiskt och jag känner mig som man kränkt. För hade detta handlat om män hade ingen lyft ett ögonbryn.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte det ser ut som att de har bikini på sig på bilden och i snapshoten av tävligen i förra nyheten ser jag inte någonstans att de uppmanar tjejer att skicka in _lättklädda_ bilder. Fy fan vad löjligt. Snart kommer det en lag där det är förbjudet att ha kjol som inte täcker knäna bara för att någon tolvårig pojke kan få syn på dem. Jag tycker att det här är mer att inte respektera tjejer än att ha en fototävling. Visst, skulle de tvinga tjejer att skicka in bilder så skulle det vara diskrimenering men att inte låta folk skicka in bilder och utgå från att alla som skulle ha gjort det egentligen inte vill. De får väl fan bestämma själv precis som vem som helst? Och om det nu är så att de har dålig självkänsla eller bara skickar in för att få pengar så är det inte någon jävla bloggares problem. Och efter vad jag har sett så är de flesta framgångsrika kvinnliga bloggare också rätt så lättklädda.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2