D-Link Boxee hittar inte alla mina filmer. Gör jag något fel?

Permalänk
Medlem

D-Link Boxee hittar inte alla mina filmer. Gör jag något fel?

Hej alla,

Jag ber om ursäkt om frågan redan är avhandlad men jag hittade inget svar på min fråga vid en sökning. Jag har en D-Link Boxee och mitt problem är att den inte hittar alla filmer jag matar den med. Jag rippade nyligen som exempel mina fyra Pirates of the Caribbean filmer för att komma åt dem smidigt och gav mappen de ligger i namn enligt följande. Nummer ett fick namnet: "Pirates of the Caribbean 1. The Curse Of The Black Pearl 2003" och de tre senare efter samma mönster. Själva filmerna gav jag namn enligt följande: "Pirates of the Caribbean The Curse Of The Black Pearl 2003 1080p DTS BluRay.mkv" osv.

När jag bläddrar bland filmerna så syns nummer 1, 3 och 4 med omslag och allt men nummer 2 syns inte. Samma sak med många andra filmer. Vissa syns och andra syns inte. Jag har gjort en databas där jag lägger in samtliga filmer och jag markerar vilka som syns och vilka som inte syns. Men det verkar inte vara någon logik. Jag använder databasen för att inte glömma bort de filmer som inte syns. Samtliga filmer är mina egna som jag köpt. Men nu planerar jag att rippa alla och bära ner filmerna i källaren. Blir så mycket smidigare och jag kan stå ut med den något sämre bildkvaliteten.

Varför hittar inte Boxee alla filmer? Då det gäller Pirates of the Caribbean så är samtliga i mkv-formatet. Jag begriper ingenting. De flesta filmer hittas men ungefär var fjärde syns inte.

Givetvis kan jag gå in i Boxees "utforskare" och där hitta samt spela upp filmerna. Men jag vill givetvis att alla filmer ska synas med omslag och information. Annars är det ju ingen större vits att ha en Boxee box. Om Boxee inte hittar någon obskyr B-film är ju en sak, men Pirates of the Caribbean, dem borde ju Boxee hitta.

Gör jag något fel och är det någon annan som har samma problem? Vad ska jag göra?

Stort tack på förhand!

//Lars

Visa signatur

Gigabyte GA-X58A-UD3R, Intel Core i7 950, 3.06GHz, Corsair 12GB, Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC, Intel SSD 240GB 2.5" Western Digitial Caviar Green 1,5TB, 2 x Samsung Ecogreen F4EG 2TB, Corsair TX 650W 80+, Noctua NH-U9B SE2, Lian Li PC-6070B V2,

Permalänk
Medlem

Om de syns i Files men inte i Movies/Shows så måste du döpa om filen eller eventuellt manuellt identifiera filmen. Allt som Boxee inte kan matcha med IMDB.com tas inte med i Movies/Shows.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Precis som föregående talare måste du själv identifiera filerna.
Eftersom boxeen identifierar filerna på namnen är det inte alltid den hittar

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Jag tackar för svaren, det uppskattas. Men jag förstår inte riktigt. Jag har alltså en fysisk D-Link Boxee, en liten konstig kub med avskuret hörn. Den är kopplad till nätverket och det är NAS:en där filmerna är lagrade också.

Jag hittar ingenstans där jag kan identifiera missade filmer själv. Och länken som allekto postade, där känner jag inte igen mig alls. Jag är total nybörjare på det här men talar vi verkligen om samma sak här? Finns inte Boxee som endast programvara också? Någon som orkar reda upp det här?

Tack!

// Lars

Visa signatur

Gigabyte GA-X58A-UD3R, Intel Core i7 950, 3.06GHz, Corsair 12GB, Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC, Intel SSD 240GB 2.5" Western Digitial Caviar Green 1,5TB, 2 x Samsung Ecogreen F4EG 2TB, Corsair TX 650W 80+, Noctua NH-U9B SE2, Lian Li PC-6070B V2,

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3D-Art:

Jag tackar för svaren, det uppskattas. Men jag förstår inte riktigt. Jag har alltså en fysisk D-Link Boxee, en liten konstig kub med avskuret hörn. Den är kopplad till nätverket och det är NAS:en där filmerna är lagrade också.

Jag hittar ingenstans där jag kan identifiera missade filmer själv. Och länken som allekto postade, där känner jag inte igen mig alls. Jag är total nybörjare på det här men talar vi verkligen om samma sak här? Finns inte Boxee som endast programvara också? Någon som orkar reda upp det här?

Tack!

// Lars

Du kan göra precis som bilderna ovan.
Gå in på files, leta upp mappen där du har dina filmer, scanna igenom den och dom filmerna som sen hamnar på "unidentified" kan du manuellt söka efter genom att göra precis som ovan