snabbt svar: klarar ipad 2 1080p mkv?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

snabbt svar: klarar ipad 2 1080p mkv?

Tjenare har fått erbjudandet att köpa en ipad 2 med läder-case för 3200kr, det är väl rätt billigt?

Jag behöver en surfplatta dels att surfa på givetvis, men även ha att koppla in till tvn för att kolla film. Tänkte egentligen vänta på asiat transformer 2 som jag vet klarar mkv utan problem, dock kommer den förmidligen landa på 6000kr.. Apple är ju dock alltid apple, och för halva det priset.

Så, klarar ipad 2 att hårdvaru-avkoda mkv-filer?

lite brottom så svara snabbt, hinner inte leta igenom 30 google-sidor..

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Feb 2007

http://lmgtfy.com/?q=Ipad2%2B1080p+mkv

Du har rätt, det var jättesvårt.
Dessutom behövde jag kolla igenom minst 30sidor.

NZXT H440W||ASUS P8Z68-V PRO|| i7 2600K+Noctua NH-U12P SE2||Corsair Vengeance 8GB LP||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries P800||Samsung S34E790C||Windows 10 Pro||
Bärbar: Acer Aspire E-15 + Dell Inspiron 15 || Mob: Huawei Mate 9|| Platta: Lenovo Tab 2 A10-70 10,1"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Apple kan inte spela mkv alls, åtminstone inte out of the box, vet inget tredje parts program som klarar det heller, men kanske finns
dock 720O i andra format går bra tex mp4 och mov

Apple är ju dock alltid apple som sagt, men jag ser det som ett skällsord inte nått positivt
Men även jag tycker att ipad 2 är en av apples lite bättre produkter, synd att skärmen är så suddig bara

För tillfället en sketen Acer gaming laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Okt 2004

Installera AVPlayer HD , så kan du köra mkv filer på ipad2:an

http://itunes.apple.com/us/app/avplayerhd/id407976815?mt=8

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Skåne
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av ggustavsson:

Apple kan inte spela mkv alls, åtminstone inte out of the box, vet inget tredje parts program som klarar det heller, men kanske finns
dock 720O i andra format går bra tex mp4 och mov

Apple är ju dock alltid apple som sagt, men jag ser det som ett skällsord inte nått positivt
Men även jag tycker att ipad 2 är en av apples lite bättre produkter, synd att skärmen är så suddig bara

Som sagt, i iOS 5 så finns det hårdvarustöd för 1080p

Så det är bara en tidsfråga tills programmen har uppdaterats för det. Tycker du skärmen är suddig? 1024x768 på 9.7 Tum är inte så farligt.

5960X | X99-E WS | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | 2 x Intel 750 | Full Loop | Enthoo Primo
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006
Skrivet av SeF.Typh00n:

Som sagt, i iOS 5 så finns det hårdvarustöd för 1080p

Så det är bara en tidsfråga tills programmen har uppdaterats för det. Tycker du skärmen är suddig? 1024x768 på 9.7 Tum är inte så farligt.

Ja när man surfar tex här så upplevs texten lite diffus, zomar man lite så blir det bra, så är nog att skärmen är lite stor och upplösning borde varit något högre på skärmen. men är nog inget den är ensam om

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av ggustavsson:

Ja när man surfar tex här så upplevs texten lite diffus, zomar man lite så blir det bra, så är nog att skärmen är lite stor och upplösning borde varit något högre på skärmen. men är nog inget den är ensam om

Provat läsglasögon?

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||Gigabyte GTX 970||850EVO 500GB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Provat läsglasögon?

Man kan inte förbättra nåt med glasögon som redan är suddigt

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Skåne
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av ggustavsson:

Tror mer det är skalningen av texten i webbläsaren. Den är inte helt hundra.

5960X | X99-E WS | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | 2 x Intel 750 | Full Loop | Enthoo Primo
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2009

Man kan ju annars kringgå och göra om alla format, finns massor av jättebra program som kan konvertera nästan alla format Jag har ett program (minns inte vad det heter nu, sitter på jobbet) som jag använder mig av för att konvertera om film-filer till kompatibla i min 3gs blir superb.

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Apple Macbook PRO - 13,3" Retina - Intel i5 2G4Hz - 8 GB 1G6Hz - 128 GB SSD
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Själv streamar jag alla filmer jag kör (dock till iphone men ska vara samma program) via airvideo. Installera ett program på din PC hemma och sen streamar du alla filmer oavsett format till din bärbara enhet. Din dator konverterar då live alla olika format till ett som fungerar på din enhet.

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 16GB Crucial DDR4 2133 | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av SunQ:

Själv streamar jag alla filmer jag kör (dock till iphone men ska vara samma program) via airvideo. Installera ett program på din PC hemma och sen streamar du alla filmer oavsett format till din bärbara enhet. Din dator konverterar då live alla olika format till ett som fungerar på din enhet.

Har detta själv, och det fungerar riktigt riktigt bra. Det mest värda köpet jag gjort på AppStore. Låter min server hemma dela ut alla serier och filmer, och så länge jag har 3G-täckning på iPhonen så kan jag kolla på allt som ligger på datorn

Det enda jag saknar är en offline-sync, typ som Spotify Offline-läge, så att man kan konvertera och synca valda videor i förväg, när man vet att man inte kommer ha nätet tillgängligt(exempelvis i bilturer, flygresor, camping i skogen, skärgårdsresa osv

Till TS: Om du inte provat Airvideo, gör det bums!

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Deathdancer:

Har detta själv, och det fungerar riktigt riktigt bra. Det mest värda köpet jag gjort på AppStore. Låter min server hemma dela ut alla serier och filmer, och så länge jag har 3G-täckning på iPhonen så kan jag kolla på allt som ligger på datorn

Det enda jag saknar är en offline-sync, typ som Spotify Offline-läge, så att man kan konvertera och synca valda videor i förväg, när man vet att man inte kommer ha nätet tillgängligt(exempelvis i bilturer, flygresor, camping i skogen, skärgårdsresa osv

Till TS: Om du inte provat Airvideo, gör det bums!

Dock kan du ju ifall du vill ha offline-läge konvertera de filmer / serier du vill ha till korrekt format och syncha telefonen Dock ej via airvideo men det är typ samma sak
Men jag förstår din tanke, skulle vara smidigt. Har inte min server uppe så jag kan inte prova, men det finns ju en queue-lista i huvudmenyn. Vet inte riktigt vad den gör? Testa hemma och återkom gärna med resultatet.

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 16GB Crucial DDR4 2133 | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |