Permalänk
Medlem

•FAHClient v7.1.38 .exe

tjena är lite ny på folding men ställer gärna upp så gott man kan , har dock lite problem ja kör med den nya v7 och försöker hitta en balans för vad mitt system klarar att kyla och så mycket poäng som möjligt.

Problemet ja får är när ja drar ner gpu'n till 80 % som är ganska lagom tempmässigt så blir det verkligen ingen rak belastnings kurva som ni kan se på bilden. gör jag något fel eller är det normalt ? kör man 100% på gpu'n så ligger den ju spikrakt på max !
http://200sx.kicks-ass.net/cyber_ice/img4ea0673b3c091.jpg

Visa signatur

Dan B ...

Permalänk
Medlem

LÅt CPU ligga på max - den gillar bara att jobba - FAH lämnar ifrån sig kraft till andra saker som behöver ändå.

Permalänk
Medlem

Har faktiskt aldrig dragit ner belastningen utan alltid kört på 100%, men jag antar att det är normalt beteende som du ser att den lite liknar en PWM-signal kan jag tänka mig är normalt. Vad ligger tempen på vid 100%?

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

ja kanske utryckte mej lite kort. cpu'n kör jag nu 100% efter bengt-re råd men det finns ingen möjlighet för mej att köra gpu'n på 100 % då dom 2 tillsammans genererar en väldig massa värme för mitt vattensystem så efter ett par timmar känns det mesta slitsamt för datorn .
Då valde jag att försöka throttla ner grafikkortet men fick då den väldigt hoppiga kurvan ni ser i afterburner.

temperaturen när alltng går på max och vattnet har segat sig upp på max temp är ca 80c på cpu'n 55c gpu'n och runt 40c på vattnet i systemet. det i sin tur genererar en jäkla massa värme i min lägenhet där värmen ingår i hyran

Visa signatur

Dan B ...