Iphone 4S på svenska Apple Store med priser från 5 795 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Jo, fast det handlar ju också om att man vill göra "smarta köp" inte ge bort pengar till företag som kör med sin överpriser.
Bättre att belön de som pressar priserna och samtidgt gör en bra produkt.

Vilket företag säljer sina mobiler billigt för att vara snälla?
Det finns inga bra köp.

Och bara för hårdvaran i mobilen är värd hälften än va den kostar är det fortfarande andra kostnader som tillkommer, tex skatter, frakt, design, mjukvaran, support, extra gratistjänster (tex iCloud) som borde läggas till i priset..

Dessutom är andrahandsvärdet på en iPhone betydligt högre än en mobil av annat märke.

Och pressa priserna är inte bra för nån?
Jag har inte läst ekonomi på hög nivå, men hur kan vi betala mindre och få mer betalt (i form av lön)? nått stämmer inte.. what goes around comes around..
Du ser hur det går för TV branchen..

Vi vill inte betala skatter, och vi gnäller på sjukvården.. ge er förfan! betala skatt så ska ni se att det blir bättre!

Skrivet av Matzio:

Klart man reagerar på priserna samt 1000kr för en dubblering av utrymmet. Men annars hade kanske inte de med mindre utrymme sålt så mycket...
Men om man tänker efter är, är det så dyrt egentligen?
Genomsnittspriset för dessa tre mobiler är 6795kr. Någon här skrev att de släpper ny mobil 1½ till 2½ års mellanrum (känns dock oftare...) men typ varannat år då.
Detta ger ett pris på 9,3kr/dygn.
Knappt en burk cola mindre var dag, det kan man kanske leva med...

Finns folk som röker och gnäller att dom inte har nå pengar!
Karma <3

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matzio:

Klart man reagerar på priserna samt 1000kr för en dubblering av utrymmet. Men annars hade kanske inte de med mindre utrymme sålt så mycket...
Men om man tänker efter är, är det så dyrt egentligen?
Genomsnittspriset för dessa tre mobiler är 6795kr. Någon här skrev att de släpper ny mobil 1½ till 2½ års mellanrum (känns dock oftare...) men typ varannat år då.
Detta ger ett pris på 9,3kr/dygn.
Knappt en burk cola mindre var dag, det kan man kanske leva med...

10 kr/dygn är helt klart värt vad man använder "telefonen" till. Kostnad för 64gb utslaget på två år.

Permalänk
Avstängd

Och jag tycker en mobil för 2000 kr är lite väl dyrt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Verminator:

Och jag tycker en mobil för 2000 kr är lite väl dyrt.

Har förvisso en iPhone 3GS och ett abonnemang för 399 kr i månaden nu.

Satan vad man grämer sig över hur mycket roligare man kunde haft för pengarna man slängt bort på den skiten. :rant:

Men men... gjort är gjort.

Permalänk

Vad är det med alla som tycker att den är för dyr och vill hindra folk från att köpa den?
Minnet sviktar men jag tror att man fick ge nära 10k för en olåst iPhone förr i tiden. Den första modellen gick väl inte ens att köpa utan abonnemang utan det var ett satans liv och hot om domstolar och säljstopp (var inte Frankrike första land som tvingade Apple att sälja den olåst i EU?). Om vi blickar tillbaka så ser vi att saker blir bättre så jag skulle nog påstå att den är billig.

Det jag vill ha sagt är att folk har (för) mycket pengar och vill betala. Låt dem då göra det. Det handlar inte om behov och har aldrig gjort det. En iPhone är en statuspryl.
Jag ska inte prata illa om alla men för många är tanken att de som inte har en iPhone är fattiga och därför mindre värda/misslyckade som människor. Vill vi då verkligen argumentera med dessa idioter?
En del önskar nog säkert att den var dyrare.

Permalänk
Medlem

Förvånansvärt trevligt pris måste jag säga!

Jag gissar att det blir en hel del 3gs användare som kommer uppgradera inom snar framtid. Trevligt för dem !

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Sir_Poisonblade:

Vad är det med alla som tycker att den är för dyr och vill hindra folk från att köpa den?
Minnet sviktar men jag tror att man fick ge nära 10k för en olåst iPhone förr i tiden. Den första modellen gick väl inte ens att köpa utan abonnemang utan det var ett satans liv och hot om domstolar och säljstopp (var inte Frankrike första land som tvingade Apple att sälja den olåst i EU?). Om vi blickar tillbaka så ser vi att saker blir bättre så jag skulle nog påstå att den är billig.

Det jag vill ha sagt är att folk har (för) mycket pengar och vill betala. Låt dem då göra det. Det handlar inte om behov och har aldrig gjort det. En iPhone är en statuspryl.
Jag ska inte prata illa om alla men för många är tanken att de som inte har en iPhone är fattiga och därför mindre värda/misslyckade som människor. Vill vi då verkligen argumentera med dessa idioter?
En del önskar nog säkert att den var dyrare.

Mycket bra sagt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kul att man tänker typ, Oj va billigt, när en sak kostar 6 tusen kronor.
Antar att apples höga prissättningar har satt spår i en oavsett om man vill eller ej.

Blir nog en 4s eller den nya Nexusen. Vill helst ha android (galaxy s nu) men tycker den är lite väl stor..

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Normalpris för en top of the line smartphone. Övriga märken har haft liknande priser på sina modeller.

offtopic
Vad är det egentligen för människor som kastar skit på varenda apple produkt? Dom har släppt en telefon med ett mycket bra OS, försäljningssiffrorna är ett bra bevis för det. Tycker man det är mycket pengar så ska man kanske inte ha en smartphone av det övre slaget och kanske rikta in sig på sin egen prisnivå istället för att hacka på folk som tycker det är en attraktiv produkt. Finns dyra och billiga modeller från alla tillverkare så istället för att ödsla eran tid här och framstå som en trångsynt idiot så gör något produktivt istället.

Kommentarer som "bla bla är bättre, dyr, dåligt OS, lite minne, skittelefon, snobbtelefon" får dig att framstå som ett renodlat pucko, speciellt om du inte kan backa upp det med lite fakta eller ett personligt argument. Men om det är ett personligt argument blir det genast orelevant eftersom 99% skiter i vad den enskilde individen tycker.

Som sagt, man borde införa ett idiottest innan man kan registrera sig på sidan.

Permalänk

meh....
trodde dom skulle vara dyrare.
asegojisaej, jag ska inte köpa en touch telefon, jag ska inte köpa en touch telefon...
har funkat ett par år för mig med detta mantra

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Nu pratar jag inte om pris. Apple försöker förbjuda en annan mobil, "bara" för att den är bättre än iPhone. Vem är löjlig här? Samsung försöker bara stämma Apple för att ge igen, vad jag vet.

Ja vad vet du.. Löjligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"This is VAR, spelled A-U-T-O"

Permalänk
Avstängd

billigare än vad kunde ha trott

fast fortfarande överpris såklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

billigare än vad kunde ha trott

fast fortfarande överpris såklart

pff, köpte min Nokia N8 för 4.5kkr för bara 10mån sen, och den har bara en 680mhz cpu. Ångrar mig nu lite i efterhand

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av white_rabbit_:

Normalpris för en top of the line smartphone. Övriga märken har haft liknande priser på sina modeller.

offtopic
Vad är det egentligen för människor som kastar skit på varenda apple produkt? Dom har släppt en telefon med ett mycket bra OS, försäljningssiffrorna är ett bra bevis för det. Tycker man det är mycket pengar så ska man kanske inte ha en smartphone av det övre slaget och kanske rikta in sig på sin egen prisnivå istället för att hacka på folk som tycker det är en attraktiv produkt. Finns dyra och billiga modeller från alla tillverkare så istället för att ödsla eran tid här och framstå som en trångsynt idiot så gör något produktivt istället.

Kommentarer som "bla bla är bättre, dyr, dåligt OS, lite minne, skittelefon, snobbtelefon" får dig att framstå som ett renodlat pucko, speciellt om du inte kan backa upp det med lite fakta eller ett personligt argument. Men om det är ett personligt argument blir det genast orelevant eftersom 99% skiter i vad den enskilde individen tycker.

Som sagt, man borde införa ett idiottest innan man kan registrera sig på sidan.

Tja att kalla alla som inte tycker som du för puckon är inte särskilt snällt och det kallas att trolla! Om jag anser att det är för dyrt så har jag lika stor rätt att skriva detta som att du har rätt att skriva att det är billigt (lika subjektivt). Jag skulle läsa reglerna om jag vore du och försöka hålla mig till dem i fortsättningen.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Tja att kalla alla som inte tycker som du för puckon är inte särskilt snällt och det kallas att trolla! Om jag anser att det är för dyrt så har jag lika stor rätt att skriva detta som att du har rätt att skriva att det är billigt (lika subjektivt). Jag skulle läsa reglerna om jag vore du och försöka hålla mig till dem i fortsättningen.

Men det är uppebart att det finns folk som bara postar för att provocera den "andra gruppen". Vilket är tröttsamt.

Permalänk
Avstängd

har man råd med en 800euros telefon per år har man det bra...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Har själv knappt haft en iphone/android telefon i handen, har alltid kört med "lågprismobiler" (ca 1300-1700). Det har fungerat utmärkt att ringa och sms:a med.
Alla jag känner har Iphone, inte en kotte i min närhet har en Android tele, jo EN person.. Han byter också mobiler lika ofta som jag byter kalsonger.
Min slutsats är att nånting måste vara bra med apple och deras telefoner!

Jag tänker köpa en Iphone 4s!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Feeku:

Men det är uppebart att det finns folk som bara postar för att provocera den "andra gruppen". Vilket är tröttsamt.

Ja det kan jag hålla med om men då är det bättre att anmäla inlägget.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Tja att kalla alla som inte tycker som du för puckon är inte särskilt snällt och det kallas att trolla! Om jag anser att det är för dyrt så har jag lika stor rätt att skriva detta som att du har rätt att skriva att det är billigt (lika subjektivt). Jag skulle läsa reglerna om jag vore du och försöka hålla mig till dem i fortsättningen.

Kallar absolut inte folk som tycker olika för puckon. Har inte ens själv sagt vad jag tycker om telefonen. Så lite svårt. Däremot folk som ska kasta skit hej vilt bara för att dom ogillar produkten, det är puckon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Tja att kalla alla som inte tycker som du för puckon är inte särskilt snällt och det kallas att trolla! Om jag anser att det är för dyrt så har jag lika stor rätt att skriva detta som att du har rätt att skriva att det är billigt (lika subjektivt). Jag skulle läsa reglerna om jag vore du och försöka hålla mig till dem i fortsättningen.

Nu går jag rejält offtopic, men vad har ni moderatorer släppt på tyglarna den senaste tiden?
Varit en del påhopp, glåpord och en allmänt låg nivå i nyhetskommentarerna den senaste tiden.
Börjar kännas som på IDG vars trollen härjar och moderatorerna plockar bort allt annat än trollens inlägg.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

OT:

I vilken åldersgrupp samt del av landet måste man befinna sig i för att en iPhone skall anses som en statussymbol?
Jag är snart 28 år och bor i Gävleborg och har ALDRIG sett den som statussymbol. Om man anser att en viss mobiltelefon är statusgivande så har man antingen skev bild av vad status är, är 10-15 år och/eller bor i en isolerad håla!

Har ägt/äger iPhone 3GS/iPhone 4.

Visa signatur

Corsair 700D | i5 2500K | EK-KIT H3O Supreme HF 360 | Asus Maximus IV Extreme | Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Gainward GTX 570 Phantom | Corsair AX 850W | Corsair Force F120 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pellefan:

OT:

I vilken åldersgrupp samt del av landet måste man befinna sig i för att en iPhone skall anses som en statussymbol?
Jag är snart 28 år och bor i Gävleborg och har ALDRIG sett den som statussymbol. Om man anser att en viss mobiltelefon är statusgivande så har man antingen skev bild av vad status är, är 10-15 år och/eller bor i en isolerad håla!

Har ägt/äger iPhone 3GS/iPhone 4.

Tror det är 12år till 19år om jag inte minns fel.

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av white_rabbit_:

Kallar absolut inte folk som tycker olika för puckon. Har inte ens själv sagt vad jag tycker om telefonen. Så lite svårt. Däremot folk som ska kasta skit hej vilt bara för att dom ogillar produkten, det är puckon.

Så som du skrev ditt inlägg så kallade du t ex mig för pucko även om du kanske inte menade detta.

Skrivet av Pnorberg:

Nu går jag rejält offtopic, men vad har ni moderatorer släppt på tyglarna den senaste tiden?
Varit en del påhopp, glåpord och en allmänt låg nivå i nyhetskommentarerna den senaste tiden.
Börjar kännas som på IDG vars trollen härjar och moderatorerna plockar bort allt annat än trollens inlägg.

Vi kan tyvärr inte ta den diskussionen här men har du något du vill framföra så kan du ställa frågan i Feedbck forumet.
http://www.sweclockers.com/forum/feedback

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

hujida mig det var dyrt. nån som vet vad NEXUS kommer kosta?

Visa signatur

PC: MOBO asus crosshair v : CPU amd 1100t : GPU sapphire Dirt 3 editon 6950 2 gig x 2 : RAM corsair vengeance 16 gig 1600 mhz : PSU corsair AX 850 : CHASSI nzxt phantom : CPU kylare corsair H60

Permalänk

Varför är priset på Iphone sanktionerat? Om samsung skulle gå ut och säga att S3 skulle kosta 8000 skulle väl ingen vilja ha den eller?

Permalänk
Medlem

Hade varit mer intressant om 32GB kostade 5 795 istället för 16Gb versionen. Som några har påpekat så hade det varit nice om iPhones hade stöd för microSD-kort. Sedan att alla iPhones var på typ 16Gb fast med stöd för microSD och att det fanns 2-3 modeller typ 3.5", 4.0", 4.5"?

Man kan inte skicka filer mellan Android och iPhone mha bluetooth. Vet inte vems "fel" det är. Funkar det med Windows Phone?
Ska man ha något som flyter på lika bra som iPhone så måste man ändå betala ungefär samma som en iPhone.

Det är både roligt och jobbigt att läsa kommentarer som är skrivna av applefanboy och androidfanboy. Jag hittar både för och nackdelar med båda lagen.

iPhone fördelar:
-Alla får uppdateringar. Typ 3GS:en och 4:an. (??)
-Bra kavalité på mjukvaran.
-Snabb.
-Snygg.

iPhone nackdelar:
-iPhone 4 går sönder lätt om man tappar den (glas). Är det samma för 4S?
-Ingen microSD-kortplats.
-Väldigt låst vilket inte låter en person att modifiera om man vill det.
-Väldigt dyr, speciellt de modeller med 32/64GB minne.
-Bara en storlek på skärmen (3.5").

Android fördelar:
-Extremt många modeller för att passa in i så många prisklasser som möjligt.
-Snabb. (För de dyrare modellerna).
-MicroSD-kortplats.
-Öppet.
-Massa olika storlekar på skärmen.

Android nackdelar:
-Mycket varierande byggkvalité (eftersom det finns så många olika modeller).
-Lika dyr som iPhone i samma klass.
-Finns många fula Androider.
-Alla modeller får inte uppdateringar till nyaste OS.

Finns säkert saker som jag har missat på både Android och iPhone. Jag är ingen expert på någon "sida". En del personer kanske inte alls håller med mig det respekterar jag. Jag är ingen apple fanboy och jag är inte någon androidfanboy. Jag använder just nu en HTC Legend. Jag har flera nackdelar och fördelar med den telefonen. Den är snygg (tycker jag), den är gjord i aluminium, den är hållbar, men har inte så bra prestanda, har inte senaste android.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Hoppas att det kommer in många fyror nu på blocket, och att priserna
Trillar lite. Då blir det lätt ett köp. Har en 3Gs nu som jag köpte på Blocket för 3000kr. Har funkat felfritt hela tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Köplista.
iPhone 4S Svart 16gb!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Hoppas att det kommer in många fyror nu på blocket, och att priserna
Trillar lite. Då blir det lätt ett köp. Har en 3Gs nu som jag köpte på Blocket för 3000kr. Har funkat felfritt hela tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Dom säljer ju 3GS för 3999 i butik fortfarande

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.