Permalänk
Medlem

Köpråd: Razer? eller annat

Hej. Jag har kollat runt lite och märkt att Razer är en av de kändaste och bästa märken.
Så hit tills har jag tänkt på de här.
Mus:
Razer DeathAdder http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=501929
Eller
Razer Mamba http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=386800

Tangentbord:
Razer Lycosa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=245798

Är öppen för tips vad ni tycker och om ni tycker andra märken osv.
Länka gärna

EDIT: är det fel section så kan Mod gärna flytta denna tråd.

Permalänk
Medlem

Har själv en Deathadder och kan säga att det är en riktigt bra och skön mus.

Visa signatur

| Core i9 9900K @ 5Ghz All core clock | Corsair H115i Platinum| 16GB Corsair Vengeance 3200MHz | ASUS ROG Strix z390-f Gaming| ASUS RTX 3080 TUF | NZXT Switch 810| OCZ 250GB ssd, 2x Samsung Spinpoint F3 i Raid 0 | Asus ROG Thor 850w |
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

som muppen över
köpte en Deathadder, för MIG är en skönare än G5, 3.0, Ikari, Mx518 (likadan som g5), Copperhead, Mamba*, Boomslang* finns nog andra som jag testat men minns inte.
dock finns det en som toppar allt och alla, det är Qpad 5k! så otoligt skööööön mus så de är inte sant!

men dock är deathadder den bästa mus _jag_ ägt och det är alla där över förutom 5k.
* = Möss jag lirat med hos polare

edit: KÖP INTE en razer tangentbord, kända för att inte hålla, kolla in en Micorsoft X4 ist

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

välj en Imperator om du kör med "claw-grip"

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av muppen94:

Har själv en Deathadder och kan säga att det är en riktigt bra och skön mus.

Aa funderar på att köpa den faktiskt.

Skrivet av Nico.v:

som muppen över
köpte en Deathadder, för MIG är en skönare än G5, 3.0, Ikari, Mx518 (likadan som g5), Copperhead, Mamba*, Boomslang* finns nog andra som jag testat men minns inte.
dock finns det en som toppar allt och alla, det är Qpad 5k! så otoligt skööööön mus så de är inte sant!

men dock är deathadder den bästa mus _jag_ ägt och det är alla där över förutom 5k.
* = Möss jag lirat med hos polare

edit: KÖP INTE en razer tangentbord, kända för att inte hålla, kolla in en Micorsoft X4 ist

De mössen tycker ja är lite för gamla och typ fula.
Qpad 5K är lite för mycket, den är för mycket transformers
Den är säkert skön och så men den är för stor.

Vad exakt menar du med att inte hålla? Är det inte så att så som man tar hand om den så mår den?
Är Microsoft x4 verkligen bra, ja menar 300kr för ett tangentbord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeno95:

välj en Imperator om du kör med "claw-grip"

Vad är en claw-grip?
Vad är det för skillnad mellan Imperator och Deathadder?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadhim:

Vad är en claw-grip?
Vad är det för skillnad mellan Imperator och Deathadder?

din hand är som en klo på musen
pekfinger = vänster klick
långfinger = höger klick
tumme = sidan på musen
ringfinger+lillfinger = höger sida om musen

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem

Vad är detta?

Skrivet av xeno95:

din hand är som en klo på musen
pekfinger = vänster klick
långfinger = höger klick
tumme = sidan på musen
ringfinger+lillfinger = höger sida om musen

Jaha då förstår jag så jag har det på min nuvarande mus.

Permalänk

skillnaden mellan claw och pam grepp är det viktiga här,
claw så håller du musen med endast fingertopparna medan med pam (tror det heter så) så håller du musen med hela handen (du har alltså handen vilande på musen).

Av egen erfarenhet så kan jag säga att du vill ha en mus som du kan köra båda med, claw klarar snabbare rörelser men under mindre intensiva perioder så är det bra att kunna gå över till pam då du inte belastar armen lika mycket där.

Jag sitter själv på en deathadder och kan bara konstatera att den musen är fullt tillräckligt bra och komforten efter man vant sig är väldigt bra. skillnaden mellan rmamba och deathadder är förövrigt försumbar, (fler knappar på mamban och den är trådlös medan deathaddern är billigare) så köp den som du känner att du behöver.

en annan mus är saiteck cyborg, både 7an och 9an helt okey, har inte testat de själv men enligt PCgamer så är de bra grejer.

Angående tangentbord så sitter jag på ett razer lycosa men det man ska tänka på där är om man vill ha "laptop" tangenter eller vanliga tjocka.
Ska du ha tjocka så kolla framförallt på lite billigare mekaniska brytare typ steelseris 6G annars så går det bra med logitech ultra X som är ett bra tangentbord men platta tangenter. Sen är också frågan om du behöver extraknappar eller inte.

Visa signatur

Någon som vet något bra att skriva här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadhim:

De mössen tycker ja är lite för gamla och typ fula.
Qpad 5K är lite för mycket, den är för mycket transformers
Den är säkert skön och så men den är för stor.

Vad exakt menar du med att inte hålla? Är det inte så att så som man tar hand om den så mår den?
Är Microsoft x4 verkligen bra, ja menar 300kr för ett tangentbord?

Nej med razor så är det att de har touch och dom buggar, funkar inte ibland helt, och de dör av sig själv, då med folk som KNAPPT använt dom, och tar verkligen hand om dom. tangentbordet slits snabbt vid "normal" anvädning.
men som sagt, de håller nog, men va beredd på att byta ut de pga touchen slutar fungera i den (längst upp i höger hörn) sen få andra problem me de...

X4 är ett super tangentbord, de blir mitt nästa efter mitt Eclipse 2 ger upp helt. den klarar Lazy Dog testet (googla på de om du inte vet va de är) och den är pretty "solid". Razor kostar mer pga alla lys saker och touch skit, dyrt med sådant ju, kolla inte idag efter att Dyrast är Bäst, det har t.ex. IE 3.0 visat.

men mössen så rekommenderar jag: Ikari, 3.0, DeathAdder eller G5v2. de är dom som passat mig bäst i alla fall.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schumplan:

skillnaden mellan claw och pam grepp är det viktiga här,
claw så håller du musen med endast fingertopparna medan med pam (tror det heter så) så håller du musen med hela handen (du har alltså handen vilande på musen).

Av egen erfarenhet så kan jag säga att du vill ha en mus som du kan köra båda med, claw klarar snabbare rörelser men under mindre intensiva perioder så är det bra att kunna gå över till pam då du inte belastar armen lika mycket där.

Jag sitter själv på en deathadder och kan bara konstatera att den musen är fullt tillräckligt bra och komforten efter man vant sig är väldigt bra. skillnaden mellan rmamba och deathadder är förövrigt försumbar, (fler knappar på mamban och den är trådlös medan deathaddern är billigare) så köp den som du känner att du behöver.

en annan mus är saiteck cyborg, både 7an och 9an helt okey, har inte testat de själv men enligt PCgamer så är de bra grejer.

Angående tangentbord så sitter jag på ett razer lycosa men det man ska tänka på där är om man vill ha "laptop" tangenter eller vanliga tjocka.
Ska du ha tjocka så kolla framförallt på lite billigare mekaniska brytare typ steelseris 6G annars så går det bra med logitech ultra X som är ett bra tangentbord men platta tangenter. Sen är också frågan om du behöver extraknappar eller inte.

Kan börja med tack för ditt svar
Jag brukar ha båda som du sa, både pam och grip.
Cyborg är lite för mycket, den är också som en transformers bil.
Hur länge har du haft ditt lycosa? Är det dålig kvalitet?
Kollade in Logitech ultra x, den är för "vanlig". Ser ut som vilket tangentbord som helst som kostar 100-200kr på Mediamarkt.
Gillar Lycosa för den är svart, mörk, blå som passar bra med de svarta och fin.

Skrivet av Nico.v:

Nej med razor så är det att de har touch och dom buggar, funkar inte ibland helt, och de dör av sig själv, då med folk som KNAPPT använt dom, och tar verkligen hand om dom. tangentbordet slits snabbt vid "normal" anvädning.
men som sagt, de håller nog, men va beredd på att byta ut de pga touchen slutar fungera i den (längst upp i höger hörn) sen få andra problem me de...

X4 är ett super tangentbord, de blir mitt nästa efter mitt Eclipse 2 ger upp helt. den klarar Lazy Dog testet (googla på de om du inte vet va de är) och den är pretty "solid". Razor kostar mer pga alla lys saker och touch skit, dyrt med sådant ju, kolla inte idag efter att Dyrast är Bäst, det har t.ex. IE 3.0 visat.

men mössen så rekommenderar jag: Ikari, 3.0, DeathAdder eller G5v2. de är dom som passat mig bäst i alla fall.

Angående touchen på höger hörn, de kommer jag knappt använda. Ändrar sådant med musen istället
X4 verkar också vara bra, fast vill helst ha typ Razer mus med Razer keyboard, Microsoft keyboard med Microsoft mus osv.
Blir nog Deathadder och Lycosa tror jag.

Permalänk
Medlem

Köp en Deathadder! Den och Abyssis är razers enda möss med buggfria sensorer.
Lista på möss med buggfria sensorer

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Om jag var du skulle ha köpt en Steelseries Xai istället som ligger i samma prisklass som deathadder!

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=94897 vrf inte denna bästa musen ever!!!

Permalänk
Medlem

Har provat iprincip alla möss som finns, går alltid tillbaka till min Original DeathAdder (1800 dpi) då den är skön och fungerar extremt bra, sensorn är perfekt, aldrig skippat eller något.

Något min ex Xai kan drömma om, extremt känslig sensor för minsta lilla dammkorn eller liknande.

M518 är också en som är rock solid, men vill inte ha prediction samt formen är inte perfekt för mig.

Permalänk
Medlem

Deathaddern får i princip bara bra feedback, Lycosa däremot sägs förstöras väldigt lätt. Samtidigt är knapparna på Lycosa väldigt låga och lättnertryckta om du nu inte skulle gilla det.

Permalänk
Medlem

Jag har haft min Lycosa i typ 3 år. Den har funkat bra, men touchpanalen är i stort sätt helt oanvändbar. Stör mig inte på det, använder den ändå aldrig. Gillar att kanpparna har "rubberfeel" så man inte halkar runt. Polarn jag bor med har en X4, men jag gillar verkligen inte hur "hala" tangenterna känns.

I dagsläget hade jag nog köpt mekaniskt; en corsair k60/90(röda switchar) eller razer black widow ultimate stealth (bruna switchar)

Deathaddern är riktigt skön. Saknar lite att den bara har 2 extra knappar, men den sitter som guten i handen. Köpte razers naga, men måste ha varit den sämsta musen jag ägt, iaf ur ergonomisk synvinkel. Fick helt förstörd tumme efter en helgs spelande. Miniox Naos 5000 är trevlig, dock buggig. 5k är typ likadan men har inte samma problem med mjukvaran. (har haft alla). köp antingen Deathaddern eller 5k

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Kör med DeathAdder (väldigt nöjd!) +1
Skriver på BlackWiddow (tar en stund att vänja sig, men känslan, KÄNSLAN!)

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||: