Diablo III, SC2: Heart of the Swarm och WoW: Mists of Pandaria på Blizzcon 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Sc2 - Alltid? Bara för att det blivit mer regel nu så är det ändå inte OK att trycka "expansion" med nå extra kartor + patch å ange det som nytt spel.
Expansion ska vara klart annorlunda från orginal, annars är det en simpel patchning enbart.

Kan du ge ett exempel på ett spel där expansionen varit "klart annorlunda från original"?

Jag har alltid sett expansioner i alla spel som exakt samma spel med handling som går vidare och ett par nya enheter/karaktärer/figurer/whatever beroende på spel.
Jag kan ärligt talat inte komma på ett enda exempel där expansionen varit "klart annorlunda från originalet".
Om det beror på att mitt minne är kasst eller för att det är väldigt ovanligt vet jag inte riktigt.

Jag är faktiskt förvånad över hur mycket tekniska ändringar och förbättringar vi får se i HotS, ny helt omskriven fysikmotor, creep som beter sig annorlunda osv.
Jag kan inte komma på ett annat spel som skrivit om saker som fungerar bra på det viset med en expansion.

Och det är sannerligen inget nytt, så länge Blizzard har gjort expansioner har dom gjort på det här viset.

Permalänk
Medlem

Diablo 3 har varit en lång väntan, ser ut att ha varit värt det.

Men WoW fortsätter att gå utför, jag gillade wow för vad det var innan expansionerna allt känns nu bara för mycket, barnsligt, löjligt och bara allmänt värdelöst. Allt har ett bäst före datum, WoW är utgånget för min del sedan länge men vem vet kanske bra att vara negativt inställd då kan det knappast bli sämre iaf.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Heart of the Swarm har även en helt ny singleplayer kampanj på 20 uppdrag, utöver alla nyheter till multiplayer och tech. När det kommer till Blizzard så brukar deras expansioner ge bra mycket mer värde för pengarna än vad andra företag släpper.

Det är ingen idé att argumentera med mothafuckern. Haters gonna hate, och du kommer inte kunna ändra hans åsikt. Jag håller med, expansion är expansion. Han får vara glad över att hata på forum och lågt IQ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Fail Blizzcon i år asså. WoW-expansionen är ju enbart för att locka till sig spelare på den asiastiska marknaden. Tycker personligen den ser för jävlig ut. I övrigt var det inte mkt nytt. Dota var ju väntat, samma me sc2-expansionen o inte ens ngt releasedatum på D3. Suck suck suck... För att inte tala om den största besvikelsen av alla - NOLL info om nya mmot Titan. Kasst asså.

Enda jag undrar över lite är hur Blizzard ska göra me sina spelsläpp nästa år? Nu missar man ju totalt i år. Ska man släppa både SC2-expansionen o D3 tidigt nästa år eller? O sedan antar jag Dota kommer i slutet på nästa år? Kanske me WoW-expasnion oxå? Shit 4 spel på samma år... Antar att ngt lär bli försenat tills 2013.

Öh ja, precis som Wrath of the Lich King var för att locka till sin spelare på din skandinaviska marknaden, eller?
Cataclysm för att locka till sig japanerna kanske? -- lite jordbävning sådär.

Det där argumentet är så korkat och substanslöst att jag förunnas över hur du lyckas frammana tillräckligt med intelligens för att andas.

Sen så meddelade de innan BlizzCon att de inte skulle prata om Titan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Nä det är tvärtom...

Kung fu Panda är en väldigt populär film hos ungar 9-12års kategorin barn, df Blizzard lägger till just pandor nu i deras spel WoW har ju dom flesta kunderna mellan 9-14år

Fram med källa på det där tack. Skulle nog påstå att genomsnittsåldern i WOW är närmare 18 än 14.

HUR är det tvärtom? Blizzard har ju använt exakt likadana pandor LÅNGT före dom användes i kung fu panda.

Permalänk
Skrivet av Kyroz:

Öh ja, precis som Wrath of the Lich King var för att locka till sin spelare på din skandinaviska marknaden, eller?

Det där argumentet är så korkat och substanslöst att jag förunnas över hur du lyckas frammana tillräckligt med intelligens för att andas.

Fast han är inne på rätt spår.

Permalänk
Skrivet av lakej:

Är intresserad av någon som spelar SC just nu, vad ni tycker om de nya units som kommer introduceras. Jag ser inga fördelar alls men jag är inte så insatt. Verkar bli jävligt mycket mer pillande för spelare iallfall. (kollar bara streams)

Jag kollade mest på zerg units men tycker att den där flygande drag flugsaken kan bli riktigt kul att använda. ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

Fast han är inne på rätt spår.

Ja, fast nä.
Blizzard börjar få slut på arkitekturella teman att jobba med. En av de få som finns kvar som de inte jobbat med är asiatisk arkitektur.

Skrivet av Th3_0slar:

+1 på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Pandaren introducerades i Warcraft 3.
Sam Didier gjorde koncept-art av Pandaren redan på 90-talet.
Pandaren skulle från början vara nya alliance rasen i TBC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ellac:

Man ser genomgående i inläggen att folk tycker att WoW börjar söka en yngre publik och lämnar den äldre åt andra spel.
Jag finner denna tanke kittlande då jag har svårt att tro att Blizzard rätt och slätt skulle lämna en så stor målgrupp åt andra spelföretag.
I förlängningen funderar jag på vad "titan" kommer att kunna erbjuda oss lite äldre publik.

Jag hade hoppats på (men inte riktigt trott) på en presentation av "titan" i årets blizzcon men det får väll vänta...

Hur som helst hoppas jag att denna målgrupps fokus har med titan att göra

Jag undrar om det inte är så att de som har "problem" med pandaren är mest ungdomar/yngre vuxna. Tillhör man en mer mogen äldre publik (som jag själv) bryr man sig mindre om rädslan om nåt kan anses vara barnslig och icke-coolt. Kan dra parallell till egen erfarenhet med mitt Star Wars intresse, under tonåren förträngde man bort figursamlandet då det ansågs "töntigt", i mer vuxen ålder återupptog jag det då man börjar bry sig mindre om vad andra ska tycka.

Jag tror nästa WoW-expansion kan bli väldigt bra.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Men hur dumma är ni? Pandor är ett naturligt inslag i WOW, spela igenom WC3 så kanske ni förstår?

Ändå "p-12".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Ändå "p-12".

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SueCia:

Fram med källa på det där tack. Skulle nog påstå att genomsnittsåldern i WOW är närmare 18 än 14.

HUR är det tvärtom? Blizzard har ju använt exakt likadana pandor LÅNGT före dom användes i kung fu panda.

Aja hursom är det stört löjligt enligt mig....men det går säkert hem hos dom 18-24åringarna som ser sig själva som 'mäktiga' kung fu pandor...

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Aja hursom är det stört löjligt enligt mig....men det går säkert hem hos dom 18-24åringarna som ser sig själva som 'mäktiga' kung fu pandor...

Skönt att jag slapp undan där då jag är 25, snart 26 och ser fram emot expansionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Skönt att jag slapp undan där då jag är 25, snart 26 och ser fram emot expansionen

Håller med...... och jag är förövrigt äldre än så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Ändå "p-12".

Att ett spel har åldersgräns 12 beror bara på knasiga värderingar. Hade de t.ex. lagt in nakna tuttar nånstans hade gränsen bums blivit 15 eller t.o.m. 18. Att i jämförelse bara bedriva aktivt dödande av både mobs och andra spelare anses mer harmlöst enligt samhällsvärderingar, därav gränsen 12+ nu.

Rent personligen är alla i min bekantskap som spelar 30+ allihop.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ruhler:

Diablo 3 har varit en lång väntan, ser ut att ha varit värt det.

Men WoW fortsätter att gå utför, jag gillade wow för vad det var innan expansionerna allt känns nu bara för mycket, barnsligt, löjligt och bara allmänt värdelöst. Allt har ett bäst före datum, WoW är utgånget för min del sedan länge men vem vet kanske bra att vara negativt inställd då kan det knappast bli sämre iaf.

Sen när va wow Inte ett barnspel?

Vad jag vet så var spelade man en lika liten färgglad gubbe i en ännu färggladare värld där ingen NPC svor i vanilla oxå?

Permalänk
Medlem

*Ironi PÅ*

Ne nu tycker jag alla speltilverkare skal sluta utveckla nytt och vänta några år eller fem så att jag hinner i kapp. Det blir inte tid til så mycket spelande när man har tre småungar.

*Ironi AV*

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Ändå "p-12".

Skrivet av SueCia:

HAAHAHAAHA Påpekar en annan om forumets regler och bryter den själv på samma gång, Facepalm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Att ett spel har åldersgräns 12 beror bara på knasiga värderingar. Hade de t.ex. lagt in nakna tuttar nånstans hade gränsen bums blivit 15 eller t.o.m. 18. Att i jämförelse bara bedriva aktivt dödande av både mobs och andra spelare anses mer harmlöst enligt samhällsvärderingar, därav gränsen 12+ nu.

Tja, det där beskriver ju bara amerikanska (och ironiskt nog i någon mån arabiska) samhällsvärderingar.
Resten av världen delar inte riktigt deras hållning.

Permalänk
Skrivet av SueCia:

Seriöst sitt inte och var nån regelryttare. Det tycker ingen om...

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyroz:

Jag älskar dig! <3 You saved my evening!

OnT: WoW ser ut att gå i graven snart. Project Titan ska väl ta vid, det är väl så Blizzard har tänkt?
Diablo 3, ser väldigt intressant ut.. Intressant indeed..

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Ni som är tveksamma till pandor bör ta en titt på detta klipp

http://youtu.be/9UwYSreSL3o?t=8m25s

Utvecklarna förklarar lite mer i detalj. Lugnade mig i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampabowie:

Seriöst sitt inte och var nån regelryttare. Det tycker ingen om...

Hade varit än bättre om en del människor hade läst reglerna innan de börjar posta i trådarna så att vi slipper såna inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

HAAHAHAAHA Påpekar en annan om forumets regler och bryter den själv på samma gång, Facepalm.

Blir ju bara ännu bättre när du gör exakt samma sak

OnT: Tycker de är synd att de ska skrota carriers i HoTS, de bode istället göra de mer naturligt för protos att skaffa en stargate även om man inte satsar air för att sedan göra ett carrier byte mer naturligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Blir ju bara ännu bättre när du gör exakt samma sak

OnT: Tycker de är synd att de ska skrota carriers i HoTS, de bode istället göra de mer naturligt för protos att skaffa en stargate även om man inte satsar air för att sedan göra ett carrier byte mer naturligt

Håller med. Men protoss nya flyg adresserar ju ett problem som protoss har haft sen betan, massmuta harass har vart näst intill ostoppbart när man hamnar efter, även med blink stalkers. Nu får protoss den uniten som mer eller mindre krävdes i brood war för att kontra mutas. Väntat på detta länge, men Zergs fick ju den där uniten som gräver ner sig o spawnar massa units, verkar också jävligt ball, och framförallt användbar för att harassa expar, breaka wallins o sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Köpte Starcraft II och ÄLSKADE Single Player storyn, Multiplayer tröttnade jag på efter bara några timmar, så sjukt enformigt enl. mig (kommer bli slaktad för detta) då det bara går ut på att bygga så fort som möjligt

Multiplayer is Starcraft 2 är ju nååååååååååågot mer mångfacetterat än att bara handla om att bygga så fort som möjligt.

Visst spelar det roll hur snabbt man bygger, men det är lika viktigt vad man bygger. Attt ”scouta” (ha koll på vad den andra håller på med för att kunna bygga den den bästa typen av ”mottrupper”) och alla olika beslut man kan ta, vilket sätt man ska attackera, när, med vilka gubbar osv. m.m.

Den stora fördelen är också att Blizzard fortätter att släppa bugg- och balansfixar ”i all oändlighet” nästan.
Inte konstigt det är ett så stort e-sportspel.

En sak att du inte gillar det, men särskilt enformigt är det inte.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av LessIsMoore:

+1 på den.

Skickades från m.sweclockers.com

För de första har jag för mig att "+1" inlägg inte är tillåtet

För de andra: http://classic.battle.net/war3/neutral/pandarenbrewmaster.sht...

citat: "Hailing from the secretive Pandaren Empire,"

Lirar inte själv wow men det känns sen en naturlig utveckling helt klart, kung fu panda... pff

Smart drag helt enkelt, som de nämndes i tråden innan är pandor väldigt populära i Asien. Finns många potentiella nya spelare där

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Hade varit än bättre om en del människor hade läst reglerna innan de börjar posta i trådarna så att vi slipper såna inlägg.

Förstår att det är för att hålla någon form av ordning på vad som talas om i en tråd. Men man kanske inte behöver kommentera varje litet snesteg?

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

Heart of the swarm blir säkert bra, precis som Brood War var, men på något sätt tvivlar jag på att de nya enheterna är nödvändiga. Var det protoss som teleporterade tanks och någon som "drog" i colossus? verkar ju som att Blizzard kommer sabba allt precis när jag vant mig vid att spela scII på ett sätt. Jag lirar terran, och jag tycker om allt precis som det är. Jag kunde ju trivas med medics i multiplayer, Broodwar hade väl det? men det får vi väl inte för medivacs är mer än tillräckligt som det är

På något sätt tycker jag att två expansioner till starcraft II verkar väldigt onödigt. "Blasfemi" att säga det, men jag är inte det minsta spänd av förväntan, ärligt.

EDIT:

Blizzard ska ha mig att köpa två expansioner till, allt för att få en mer "komplett upplevelse" och (har jag hört) bättre matchmaking? Kommer Wings of Liberty bli helt förlegad nu till multiplay, precis som att jag aldrig har spelat Reign of Chaos online, för jag helt enkelt har ingen anledning att vänja mig vid det? Tyckte arcane vault etc var konstigt när jag spelade frozen throne för första gången, och nu spelar jag ingen annan version. ^^
Bara att vänja sig vid HotS, och sen LotV ?

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Cooming soonish!

Soon: Copyright 2004-2011 Blizzard Entertainment, Inc. All rights reserved.
"Soon" does not imply any particular date, time, decade, century, or millennia in the past, present, and certainly not the future.

http://www.wowwiki.com/Soon

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q