[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Hilton:

Nu ska den vara uppe igen.

*garv* Är vi vakna eller vad, vi reagerade bägge direkt när vi fick syn på inlägget.

13:54:07 Level reloaded
13:54:44 Level reloaded.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lan:

*garv* Är vi vakna eller vad, vi reagerade bägge direkt när vi fick syn på inlägget.

13:54:07 Level reloaded
13:54:44 Level reloaded.

Haha, ja ibland är man vaken! Allt för våra kära spelare

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Börjar bli LITE frustrerande att se admins skriva i chatten och sen när folk Tkar ett X antal gånger och man skriver de så får man nobben. Lite synd, tyckte de va väldigt trevligt att spela på servern men börjar lessna nu. Verkar finnas folk som bara är där för att synas.

Visa signatur

Corsair Carbide 500r | Intel i7 2600k 3,8 Ghz | Asus P8P67 Pro | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 16 GB|Asus GeForce GTX 580 DirectCU II 1,5 Gb | Corsair Gameing 800 W |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Iskalla:

Börjar bli LITE frustrerande att se admins skriva i chatten och sen när folk Tkar ett X antal gånger och man skriver de så får man nobben. Lite synd, tyckte de va väldigt trevligt att spela på servern men börjar lessna nu. Verkar finnas folk som bara är där för att synas.

Teamkill är inte förbjudet. Avsiktliga teamkills är däremot förbjudna. Hur ska vi admins kunna veta vad som är avsiktligt och inte om vi inte har sett situationen? Vi kan inte bara lita blint på vem som helst som säger att någon annan borde bannas.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Iskalla:

Börjar bli LITE frustrerande att se admins skriva i chatten och sen när folk Tkar ett X antal gånger och man skriver de så får man nobben. Lite synd, tyckte de va väldigt trevligt att spela på servern men börjar lessna nu. Verkar finnas folk som bara är där för att synas.

Förutom det som widL påpekade, så får du även tänkta på att vi admins sitter med andra program för att övervaka servern, vi är inte inne i spelet 24/7. Det gör att det är lätt att övervaka chatten, mindre lätt att se vad som faktiskt sker i spelet. Blir du TKad mycket, av samma person osv (som är uppenbart att det är avsiktligt) så ta ett screenshot så tittar vi på ärendet. Inte allt för svårt.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hilton:

Förutom det som widL påpekade, så får du även tänkta på att vi admins sitter med andra program för att övervaka servern, vi är inte inne i spelet 24/7. Det gör att det är lätt att övervaka chatten, mindre lätt att se vad som faktiskt sker i spelet. Blir du TKad mycket, av samma person osv (som är uppenbart att det är avsiktligt) så ta ett screenshot så tittar vi på ärendet. Inte allt för svårt.

Kan tillägga.

Spela in en video om du ser någon som tkar/skjuter på egna med flit. tex med fraps

Permalänk
Medlem

vafan? blev nyss bannad på swec servern under en metro game ....... orsak = ??? pungade för hårt eller vad? använde p90 GBsandwich
spelat typ 25% enbart på eran server :I trött man blir på moderatorer som inte kan tåla att bli ägda :I

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av hampa10:

vafan? blev nyss bannad på swec servern under en metro game ....... orsak = ??? pungade för hårt eller vad? använde p90 GBsandwich
spelat typ 25% enbart på eran server :I trött man blir på moderatorer som inte kan tåla att bli ägda :I

Ursäkta?

Metro finns inte ens i rotationen så kom inte här och kasta skit.

Nu hittade jag dig...jaså du, du beter dig såhär i chatten.

Citat:

[00:29:45] GBSandwich > ass fittor hatar verkligen ad hd AA
[00:29:51] Spelon > lol
[00:30:01] GBSandwich > ,_,
[00:30:06] tolchock76 > meeeeen
[00:30:08] agentq15 > agentq15: GBSandwich last warning. Keep the language clean!
[00:30:44] swixcap > ...
[00:31:19] GBSandwich > klaymen borde f kulorna avskurna ._.

Dold text

Vi har regler på servern - ta och läs dem, ligger först i denna tråden. Speciellt regel §3 bör du ta och fundera över.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Ursäkta?

Metro finns inte ens i rotationen så kom inte här och kasta skit.

Nu hittade jag dig...jaså du, du beter dig såhär i chatten.

Dold text

Vi har regler på servern - ta och läs dem, ligger först i denna tråden. Speciellt regel §3 bör du ta och fundera över.

jasså :S, fail, ursäkta trodde verkligen jag spela på swec servern, antar väll att det var nordic servern dådå :I. men tar inte tillbaks orden om den spelaren, röt egg som enbart spammar rpg/smaw på spelare eller enbart förstör för det egna laget igenom att spränga egna tanks TK osv...

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av hampa10:

jasså :S, fail, ursäkta trodde verkligen jag spela på swec servern, antar väll att det var nordic servern dådå :I. men tar inte tillbaks orden om den spelaren, röt egg som enbart spammar rpg/smaw på spelare eller enbart förstör för det egna laget igenom att spränga egna tanks TK osv...

Visst, en avsiktlig TK'are skall rapporteras och bestraffas så det får du väldigt gärna säga till om (namn + tidpunkt eller screenshot) men det ger inget att skälla på honom i chatten förutom att irritera livet ur 60+ andra spelare. Han lär ju skita fullständigt i om du ropar åt honom.

Så förpesta inte chatten - då åker du igen pga våra regler...så svårt är det inte att kontrollera sig, vi har samma regler om uppförande som i forumet i stort sett och här går det ju bra?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Är servern nere??

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av admirgaraplija:

Är servern nere??

Verkade nästan som det men nu spelar jag på den. Ensam

Första gången man kunde gå in utan problem, haha
Ensam spelare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av admirgaraplija:

Är servern nere??

Den är uppe vad jag kan se. 5 spelare inne för tillfället.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Är Damavan Peak i conquest läge verkligen så populär? Personligen tycker jag att den i nuläget är riktigt missanpassad. Finner ingen direkt glädje i allt raketspam och campande.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

"Lite" jobbigt nu när ni tagit bort 3rd person på fordon. Varför gjorde ni det?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Kanske kan vara värt att påtala detta. Spelade senast på Sweclockers server i måndags 14/11.

Hann spela en stund, och var med i en squad. Spawnade på SL som hette Fj_odor eller liknande. Direkt så TK:ade han helt medvetet. Eftersom det var en uppenbar TK skrev jag i squad-chatten "snyggt..". Han skrev att jag "bländade honom med flashlight". Jag bytte server efter det.

Alltså servern är klockren! Hatten av för er som bemödar er att driva den! Tyvärr håller den på att förstöras av spelarna! Jag vet, borde ha tagit screenshot och rapporterat direkt. Blev bara så less att jag bytte server istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Herbert Spencer-"Allt går från enkelt till komplext"
Ta bort chassit och se efter.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humanisten:

Kanske kan vara värt att påtala detta. Spelade senast på Sweclockers server i måndags 14/11.

Hann spela en stund, och var med i en squad. Spawnade på SL som hette Fj_odor eller liknande. Direkt så TK:ade han helt medvetet. Eftersom det var en uppenbar TK skrev jag i squad-chatten "snyggt..". Han skrev att jag "bländade honom med flashlight". Jag bytte server efter det.

Alltså servern är klockren! Hatten av för er som bemödar er att driva den! Tyvärr håller den på att förstöras av spelarna! Jag vet, borde ha tagit screenshot och rapporterat direkt. Blev bara så less att jag bytte server istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan ju faktiskt ha bländat honom med ficklampan och han blev överraskad när han vände sig om och sköt av ren reflex.
Trist att du inte fick en bra upplevelse den gången. Hoppa in på mumble och gå med i samma squad som några där. Finns inget roligare!

Permalänk

Har en fråga, skaffade javelin kastare, kan man inte skjuta tanks med den?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

Har en fråga, skaffade javelin kastare, kan man inte skjuta tanks med den?

Det tar vansinnigt lång tid att få lock med javelin så vänta en stund

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Atlas Tasume:

"Lite" jobbigt nu när ni tagit bort 3rd person på fordon. Varför gjorde ni det?

Vi admins är (nästan) överens om att det blir roligare och mer utmanande att köra/flyga fordon utan tredjepersonsvyn. Något jag gillar skarpt med att ha den avstängd är att luftstriderna blir lite mer dynamiska eftersom det är så lätt att se annat flyg i tredje person.

Det blir även mycket lättare att ta ut markfordon med C4, vilket vi gillar.

Permalänk
Moderator
Moderator

Plus att proximity sensor på fordon blir plötsligt mer värdefullt jämfört med en enkel magisk utomkroppslig visitation...;)

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av agentq15:

Du kan ju faktiskt ha bländat honom med ficklampan och han blev överraskad när han vände sig om och sköt av ren reflex.
Trist att du inte fick en bra upplevelse den gången. Hoppa in på mumble och gå med i samma squad som några där. Finns inget roligare!

Pja, sånt händer. Brukligt är då att man ber om ursäkt, inte "Du bländade mig!".

Hursomhelst, hade en vansinnigt rolig spelstund med bl.a. Christer_P och Theocke. Spelar man med folk som faktiskt kör som squad och går mot flaggor är det som att spela ett annat spel!

Visa signatur

Herbert Spencer-"Allt går från enkelt till komplext"
Ta bort chassit och se efter.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Hitman:

Det var jag som la bannen på Mozzra tidigare för medveten teamkill och teamdamage och välldigt mycket otrevligheter i chatten.
Bannen är nu borttagen och sålänge han håller sig till reglerna så är han välkommen tillbaka.

Får be om ursäkt för ovårdat språk. Blev lite frustrerad bara när efter 2 minuters spelande på vad jag trodde skulle vara en lite mer mogen server blir man skjuten i huvet av en lagkompis med [SweC] taggen, när man sätter sig i helikoptern. ber även om ursäkt för min öga för öga tand för tand reaktion.

Permalänk
Medlem

Serverregler

3: I chatten är vi trevliga, respekterar andra, och använder ett vårdat språk. Alla har någon gång varit nybörjare - tillrättavisa andra spelare istället för att förolämpa dem!

5: Team Killing (att döda en lagmedlem) är självklart inte tillåtet. Om du råkar döda en lagmedlem förväntas det att du ber om ursäkt i spelets chatt.

9: Fordon: Först till kvarn är det som gäller. Det är förbjudet att stjäla fordon från lagmedlemmar - t. ex. att ta någons tank när denne har hoppat ur för att laga fordonet.

Dold text

Lan

Citat:

reglerna gäller för alla. Spelare eller admin.
Vi uppskattar verkligen att ni kommer fram och pratar om det för det är något vi måste hålla hårt på. reglerna gäller för alla.

Citat:
[00:14:02] dezmoineZ > cp
[00:30:46] Mozzra > thanks appreciate that
[00:30:53] Mozzra > sweclocker faggot
[00:31:42] Mozzra > good server with admins tking to steal chopper
[00:32:39] dezmoineZ > dra t helvete din lilla fitta
[00:41:14] dezmoineZ > mozzra ge fan
[00:41:25] Mozzra > i helvete heller
[00:41:34] Mozzra > du brja f du fan tlat
[00:41:34] dezmoineZ > haha vx upp p12
[00:41:58] Mozzra > r nog fan ldre n dig
[00:42:02] dezmoineZ > mm

Event loggen
Playerlist 11-07-2011 00:30:35 PlayerTeamKilled dezmoineZ teamkilled Mozzra
Playerlist 11-07-2011 00:32:17 PlayerTeamKilled Mozzra teamkilled dezmoineZ
Playerlist 11-07-2011 00:32:17 PlayerTeamKilled Mozzra teamkilled stokstad
Playerlist 11-07-2011 00:33:08 PlayerTeamKilled dezmoineZ teamkilled Mozzra (hämd)
Playerlist 11-07-2011 00:36:18 PlayerKickedByAdmin dezmoineZ was kicked from the server by an admin
Playerlist 11-07-2011 00:36:18 PlayerLeave dezmoineZ left the server
Playerlist 11-07-2011 00:36:23 PlayerKickedByAdmin Mozzra was kicked from the server by an admin
Playerlist 11-07-2011 00:36:23 PlayerLeave Mozzra left the server
Playerlist 11-07-2011 00:36:36 PlayerJoin dezmoineZ joined the server
Playerlist 11-07-2011 00:36:38 PlayerJoin Mozzra joined the server
Playerlist 11-07-2011 00:40:15 PlayerTeamKilled Mozzra teamkilled dezmoineZ
Playerlist 11-07-2011 00:40:32 PlayerTeamKilled dezmoineZ teamkilled Mozzra
Playerlist 11-07-2011 00:46:25 PlayerTeamKilled Mozzra teamkilled dezmoineZ
Banlist 11-07-2011 00:47:02 PlayerPermanentBanned Mozzra [Teamkill and bad language] was permanently banned from the server
Playerlist 11-07-2011 00:47:02 PlayerLeave Mozzra left the server

Dold text

Sir Hitman

Citat:

jag som la bannen på Mozzra

Vallt att inte skriva ban för "dezmoineZ" eller han kanske aldrig blev bannad?
Han gjorde 3 regelbrott å enligt liknande domar ni haft så är permban enda alternativet i detta fall.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Idag på tehran highway så råka jag team killa en kille i ett spänt läge vid en flagga. Skriver sorry och revivear han direkt. Därefter så skjuter han ihjäl mig...

Nick: RikS4
Klockslag runt 19 tiden.

Hoppas att ni kan hitta då jag inte har någon exakt tid.
Tack på förhand
// Christer_P

Visa signatur

Jaget

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Vi admins är (nästan) överens om att det blir roligare och mer utmanande att köra/flyga fordon utan tredjepersonsvyn. Något jag gillar skarpt med att ha den avstängd är att luftstriderna blir lite mer dynamiska eftersom det är så lätt att se annat flyg i tredje person.

Det blir även mycket lättare att ta ut markfordon med C4, vilket vi gillar.

Vad säger de admins som inte är helt för att ha den vyn avslagen? Vore intressant att vet hur snacket går

Själv hade jag önskat att DICE hade gett möjligheten att välja vilka fordon man vill slå av denna vy från, tycker det är väldigt jobbigt att köra de markfordon som går i hög hastighet utan tredjepersonsvy.

Skrivet av Lan:

Plus att proximity sensor på fordon blir plötsligt mer värdefullt jämfört med en enkel magisk utomkroppslig visitation...;)

Detta kan jag hålla med om

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Många som klagar på nivån på chatten och servern. Personligen märker jag sällan av något sådant, tycker chatten oftast fylls upp av folk som ber om ursäkt för tk:ande. Men så kollar jag inte stenhårt vad alla skriver. Mycket sällan jag har blivit tk:ad medveten på servern (en gång med säkerhet) men oftast är det bara misstag, från min eller deras sida.

Ville bara att den sidan skulle fram också, bland alla som klagar.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Bloopy:

...

Vallt att inte skriva ban för "dezmoineZ" eller han kanske aldrig blev bannad?
Han gjorde 3 regelbrott å enligt liknande domar ni haft så är permban enda alternativet i detta fall.

Om du tar och läser min första post så ser du att bägge fick en tidsban (jag vet att det står permanently banned och att bara Mozzra syntes, jag klippte loggen för det var massa skräp inemellan och orkade inte editera allting) för att lugna ner sig, vi gör ofta så och pratar igenom domsluten emellan oss för att kolla om det är grovt nog för en permban. Vi har permbannat eller tempbannat för enbart abusive language eller för avsiktlig TK, om vi uppfattar att händelsen är allvarlig nog. Detta var i rätt omfång men vi valde att inte lägga det på någon av dem. Vi har loggen kvar så det gör det väldigt enkelt att agera om detta sker igen.

Du ser långt ifrån allt som sker på servern återspeglad i denna tråden. Både goda och dåliga saker.

Vi tror på att ge folk en chans om de ångrar sig, jag har inte sett eller hört av någon om din polare sagt att han ångrade händelsen (edit: nu såg jag det lite längre upp i tråden). Dezmoinez däremot uppsökte till och med admins, bad om ursäkt och lovade att uppföra sig.

Det är ingen särbehandling av någon på denna servern, vare sig det är spelare med eller utan SweC taggar, om det är admin eller inte. Däremot finns det ingen absolut skala av straffsatser förutom på två punkter - noll tolerans mot rasism (vi kan komma att expandera den paragrafen till andra extremistiska och icke spelrelaterade utspel) och fuskare.

Har du någonsin administrerat en server? Ett forum? Vet du hur många situationer och variabler som uppstår? Se på det svenska lagsystemet med advokater som ska tolka lagen, ska vi skaffa det för servern också kanske? Nej. Precis som på alla spelservers så finns det regler och dessa appliceras med så jämn hand som möjligt. Tyvärr uppstår alltid tolkningsfrågor, att jag tar mig tid att diskutera detta med dig borde signalera tydligt att jag tar allvarligt på frågan, det hoppas jag du förstår.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sca:

Många som klagar på nivån på chatten och servern. Personligen märker jag sällan av något sådant, tycker chatten oftast fylls upp av folk som ber om ursäkt för tk:ande. Men så kollar jag inte stenhårt vad alla skriver. Mycket sällan jag har blivit tk:ad medveten på servern (en gång med säkerhet) men oftast är det bara misstag, från min eller deras sida.

Ville bara att den sidan skulle fram också, bland alla som klagar.

Stort tack, er röst behöver också höras.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Spotting kommer att förbli påslaget. Vi anser att det främjar teamplay.

Hur tänker ni då om man får fråga?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |