Permalänk
Medlem

Köpråd Mediaspelare

Hej,

Jag skulle vilja köpa en mediaspelare som är lätt att använda, klarar DTS, MKV HS.264 etc..
Jag vill att mediaspelaren har HDD som jag kan spara filmer etc på. Vill alltså inte vara tvungen att streama från dator.
Den måste fungera tillsammans med Viaplay.
Ethernet*

jag har letat och letat. Det närmaste jag kommer är denna:
http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/dvd_-blu-ray-och-video...
Men då har jag ingen lagringsmöjlighet så den går ju bort..

jag behöver tips! Det ligger även en budget på 2000:-

Tacksam för snabb hjälp!

/W

Permalänk

Hur fungerar VIAPLAY då, är det en flash baserad sida eller? För jag har denna http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/dvd_-blu-ray-och-video... och det är den mest kompetenta och bästa mediaspelare du kan ha för tillfället.

Den sväljer allt förutom rena BD-iso, tittar mycket på SVTPlay och TV4play med denna och det fungerar kanon

Visa signatur

Stationär: Cooler Master HAF X | i7 2600k @ 4,6ghz | ASUS Sabertooth P67 | ASUS GTX 580 DCII @ 840/1150/1680 | Intel 510-series 120GB - 1,5 TB Seagate - 1 TB WD Green| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair TX750 | Win 7 Pro 64bit | Razer Lycosa | Eizo Foris FS2332 | Bärbart: The new iPad 3rd GEN | Kamera: Nikon D800, Nikon 70-200 VRII, Nikon 17-55

Permalänk
Medlem

Viaplay använder sig av mediaspelaren silverlight.
Land SE
Operativsystem
Windows 7
MediaspelareSilverLight 4
Webbläsare
Javascript
Aktiverat
Cookies
Aktiverat

Har frågat deras support etc men dom säger bara att "vi inte har någon support på okända mediaspelare".
Man kan gå in på www.viaplay.se och testa om man uppfyller deras systemkrav. Men antar att dom vill kunna använda sin silverlight för att spela upp filmer/TV

Permalänk
Medlem

Boxeen är riktigt snygg och hade nog varit ett självklart val om jag inte skulle vilja ha HDD. har idag inget NAS så villl kunna göra det enkelt för frugan och hennes mindre tekniska vänner när dom har filmkvällar. Då vill inte man streama från dator etc. Samtidigt vill jag kunna se premier league via viaplay på tvn etc.

Permalänk
Medlem

Jag vet att LG's mediaspelare ska ha kunna använda sig utav Viaplay. Men de har varit stora problem med de mjukvaror de har haft hittils så jag skulle nog avvakta lite tills både Viasat och LG går ut med att det ska funka.
"Det kommer även finnas tillgång till en rad unika tjänster för Sverige så som ViaPlay från Viasat och SF Anytime från SF"
Det är ju vad LG själva skriver, så jag skulle nog vänta tills dom kan säga att dom faktiskt har det.

Edit: Just ja glömde också att säga, utbudet kommer aldrig vara exakt samma som det är på någon annan platform. Alltså det som finns på hemsidan är inte säkert att man kan hitta i sin mediaspelare/HDbox och vise versa. Tex. sport finns inte på Boxar eller mediaspelare.

Permalänk
Medlem

Läste lite mer och hittade att "smart tv" är kompatibelt med viaplay redan idag via deras netcast. Men hur fan söker man efter en mediaspelare med dessa kriterier!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av w3ng:

Viaplay använder sig av mediaspelaren silverlight.

Har du krav på Silverligt får du nog tänka om och rikta in dig på en HTPC.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

har nu funderat ett par gånger extra och skiter i kärringen. Blir en boxee!

Tack för hjälp!

Max

Permalänk
Medlem

Jag har en gammal dator från Dell (desktop chassi) med HDMI utgång och kör Boxee programet via den. Fungerar mycket bra!

Permalänk
Medlem

Läser här att Boxee klarar svtplay osv men är det någon som vet om denna spelare klarar det?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=966788

Klarar de gamla WD spelarna SVT play?

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem

Skaffa en HTPC så får du alla Play kanaler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam901:

Skaffa en HTPC så får du alla Play kanaler.

Bara det att en htpc blir ca 3-4ggr dyrare

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem

Men 3-4ggr bättre ;). Finns ingenting som uppfyller de kraven TS har förutom en HTCP än så länge. LG kommer antagligen vara först ute med en mediaspelare med Viaplay. Men som redan sagts, play kanalerna via webben är ännu bättre.

Permalänk
Medlem

Det fiinns ju i dagsläget inga officiella appar för svtplay och tv4play till Boxee, men gå in på http://boxeeplay.tv/ så hittar du instruktioner för hur du kan ladda ner tredjepartsappar som funkar rätt hyffsat. Tror du kommer bli väldigt nöjd med Boxee Box!

Permalänk
Medlem

Att lägga 3000 på en HTPC lönar sig mycket långt i längden jämfört med en Boxee, då efter du köpt en Boxee inte kan göra mer.

Köper du en riktig dator som en HTPC så får du möjligheter att uppgradera etc och du får alltid tillgång till allt på nätet utan att nån måste utveckla en app eller nåt sånt. Och det mest självklara du kan själv välja vilken spelare du vill använda på datorn etc