Permalänk
Medlem

Razer Imperator 2012

Tjena,
Förra veckan bestälde jag Razer Imperator 2012 Battlefield 3 Edition, hade lite tur så den kom igår, istället för att den skulle komma nästa vecka, för musen släpps den 27:e. Allt är fint, funkar perfekt, bra grepp, de enda som är problemet är att när jag lyfter på musen, så slutar muspekarn röra sig. Jag ladda ner vanliga Imperator 2012 drivisarna, för tror knappast att de finns en till bf3s imperator...Hittade ingen iallafall. Kryssat in att den ska funka "in air" men tydligen gör den inte de? Ska jag lämna tillbaka musen? eller vänta för en chans att nya drivrutiner släpps nästa vecka?

http://www.webhallen.com/hardvara/140799-razer_imperator_2012... Här är den jag köpte.

/Puma25

Permalänk
Medlem

låter som att en av lift off-buggarna som var i razer mamba har drabbat din mus. Tyvär är det inget som går att göra åt annat än att se om det kommer en ny firmware som gör det bättre. Tyvärr använder imperator en philips twin eye-sensor som har många problem. http://www.overclock.net/computer-peripherals/807768-why-phil...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

låter som att en av lift off-buggarna som var i razer mamba har drabbat din mus. Tyvär är det inget som går att göra åt annat än att se om det kommer en ny firmware som gör det bättre. Tyvärr använder imperator en philips twin eye-sensor som har många problem. http://www.overclock.net/computer-peripherals/807768-why-phil...

Happ, så de enda man kan göra är att vänta på ny drivrutin nästa vecka och om de inte visar sig nåt så lämnar man tbx den...?
Och att Razer maba har den e ju barnlisgt...Hade tänkt mig skaffa http://www.webhallen.com/hardvara/138913-razer_mamba_4g iställe för min imperator om de visa sig inte funka ...Har rabatt hos webhallen så...men vafan

Permalänk
Medlem

Faktum är att det är ganska få möss som har en buggfri sensor. Tyvär är marketing ock icke noggranna stressade reviews standard när det kommer till gamingmöss. Om man vill vara säker på att inte åka på en nit bör man titta på länken ovan.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Faktum är att det är ganska få möss som har en buggfri sensor. Tyvär är marketing ock icke noggranna stressade reviews standard när det kommer till gamingmöss. Om man vill vara säker på att inte åka på en nit bör man titta på länken ovan.

Jag checkade hemsidan, verkar bara handla om Z-axis buggen, när man lyfter på musen..kan säga att 2012 modellen är mycket bättre än den där videon dem länka. Att musen åker 200 pixlar neråt när du lyfter på musen är ju rent av skitsnack:/ Lyfter jag min impertaror som rakt upp som jag lyfter min mx518 så rör sig imperatorn lite mer men den stannar inom 1.5 cm i omkrets...Och de är ju inte de jag har problem med, utan att musen slutar funka när jag lyfter på den, alltså t.ex. om man spelar kommer till kanten av musmattan eller om musen åker för långt till höger, då lyfter¨man 1cm eller nåt, och fortsätter röra den i luften tills man sätter ner den igen, men den här funkar inte alls när jag lyfter på den. Så om muspekarn är på högra hörnet av skärmen, och jag lyfter och drar musen åt vänster i "luften" sen sätter ner den igen, så är muspekarn fortfarande i högrahörnet...Verkar inte finnas nånting om den buggen i google alla sitter o tjatar om Z-axis felet överallt, fan så stort fel är de inte...man märker de knappt

Permalänk
Medlem

Du ser det som ett problem när pekaren inte rör sig när du har musen 1 cm över mattan?
Är ganska säker på att målet med gaming mössen är att musen inte ska röra sig om den inte har kontakt med underlaget. (för att få så exakt rörelse som möjligt)

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puma25:

Tjena,
Förra veckan bestälde jag Razer Imperator 2012 Battlefield 3 Edition, hade lite tur så den kom igår, istället för att den skulle komma nästa vecka, för musen släpps den 27:e. Allt är fint, funkar perfekt, bra grepp, de enda som är problemet är att när jag lyfter på musen, så slutar muspekarn röra sig. Jag ladda ner vanliga Imperator 2012 drivisarna, för tror knappast att de finns en till bf3s imperator...Hittade ingen iallafall. Kryssat in att den ska funka "in air" men tydligen gör den inte de? Ska jag lämna tillbaka musen? eller vänta för en chans att nya drivrutiner släpps nästa vecka?

http://www.webhallen.com/hardvara/140799-razer_imperator_2012... Här är den jag köpte.

/Puma25

Asså jag fattar inte vad felet är på folk, JA Musjävlar med laser Funkar inte när din lyfter dem från mattan för laserns kontakt med underlaget bryts och kan därför inte längre röra sig. Dessutom fattar inte jag hur folk kan ta det negativt? kul om musen far runt åt 30 miljoner håll när ni lyfter den från mattan!?'

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

Asså jag fattar inte vad felet är på folk, JA Musjävlar med laser Funkar inte när din lyfter dem från mattan för laserns kontakt med underlaget bryts och kan därför inte längre röra sig. Dessutom fattar inte jag hur folk kan ta det negativt? kul om musen far runt åt 30 miljoner håll när ni lyfter den från mattan!?'

Precis, det är positivt när pekaren inte rör sig när din mus inte har kontakt med underlaget. Det är så det ska vara.
Är det detta som TS ser som problem? :s

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

Precis, det är positivt när pekaren inte rör sig när din mus inte har kontakt med underlaget. Det är så det ska vara.
Är det detta som TS ser som problem? :s

Ja TS och så många andra tyvärr.

OnT :ska du lämna tillbaka ditt tangentbord också för att gubben slutar gå framåt när du släpper W?... So fuckin facepalm.

Permalänk
Medlem

Jag köpte tex. Zowie EC1 på grund av musens "1.5 mm lift-off distance". Blir lite fundersam över att folk vill ha raka motsatsen, med tanke på att det ger sämre precision i spel.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

hahaha ni grabbar alltså, så förstånds.... Musen SKA röra sig när den släpper mattan, står t.o.m på kartongen att den ska kunna röra sig 10 cm ovanför mattan,

Citat:
Ursprungligen inskrivet av P!ngv!N

De där med tangentbordet var ett skämt va, jag bad om tips? för att hantera razer programvaran som mest. Om ni inte fattar något utav det, eller inte har en blekaste aning om vilken mus det handlar om så kan ni fan hålla era barnliga tankar för er själva...

Razer imperator 2012 ska kunna hantera ett avstånd från musmattan och musen upp till 10 cm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puma25:

hahaha ni grabbar alltså, så förstånds.... Musen SKA röra sig när den släpper mattan, står t.o.m på kartongen att den ska kunna röra sig 10 cm ovanför mattan,

Citat:
Ursprungligen inskrivet av P!ngv!N

De där med tangentbordet var ett skämt va, jag bad om tips? för att hantera razer programvaran som mest. Om ni inte fattar något utav det, eller inte har en blekaste aning om vilken mus det handlar om så kan ni fan hålla era barnliga tankar för er själva...

Razer imperator 2012 ska kunna hantera ett avstånd från musmattan och musen upp till 10 cm.

Blir lite ostabilt om du ska hålla den i luften och fippla. Har själv en Imperator (ingen 2012a) och den funkar fint, dock ser jag inte någon anledning till att ha en mus som inte behöver underlag ? Kan nog vara så att dom släpper nya drivisar den 27 .

Visa signatur

Corsair Carbide 500r | Intel i7 2600k 3,8 Ghz | Asus P8P67 Pro | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 16 GB|Asus GeForce GTX 580 DirectCU II 1,5 Gb | Corsair Gameing 800 W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puma25:

hahaha ni grabbar alltså, så förstånds.... Musen SKA röra sig när den släpper mattan, står t.o.m på kartongen att den ska kunna röra sig 10 cm ovanför mattan,

Citat:
Ursprungligen inskrivet av P!ngv!N

De där med tangentbordet var ett skämt va, jag bad om tips? för att hantera razer programvaran som mest. Om ni inte fattar något utav det, eller inte har en blekaste aning om vilken mus det handlar om så kan ni fan hålla era barnliga tankar för er själva...

Razer imperator 2012 ska kunna hantera ett avstånd från musmattan och musen upp till 10 cm.

10 cm, du sa de själv. Dem lovar inte ens att den ska röra sig 2 mm ovanför musmattan vilket inget lasermus gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iskalla:

Blir lite ostabilt om du ska hålla den i luften och fippla. Har själv en Imperator (ingen 2012a) och den funkar fint, dock ser jag inte någon anledning till att ha en mus som inte behöver underlag ? Kan nog vara så att dom släpper nya drivisar den 27 .

Jag har en musmatta, men ibland har jag en vana o lyfta på den några mm bara för att få tillbaka den på plats igen, det funkar inte alls. inte ens 1 mm...fast än jag lägger på 10cm i Razer programvaran.

Skrivet av P!ngv!N:

10 cm, du sa de själv. Dem lovar inte ens att den ska röra sig 2 mm ovanför musmattan vilket inget lasermus gör.

Lasermöss gör inte de va? Hur kommer de säg att min MX518 rör sig 2 cm ovanför musmattan?

Saken är att de handalr om MM...men de känns fel när en mm inte funkar..Jag t.ex. spelar HoN, så tar jag target på nån, min target rör på sig, då lyfter jag på musen snabbt och drar tbx muspekarn i luften medans ja drar tillbaka musen på plats, men då står muspekarn där min target stod sist...Vet att de är svårt o förstå eller förklara, men man behöver inte direkt leka Dickhead för de o säga..."ska du lämna tbx ditt tangentbord för din gubbe slutar gå när du slutar trycka W" ...de är bara dumt, omoget och torrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puma25:

Jag har en musmatta, men ibland har jag en vana o lyfta på den några mm bara för att få tillbaka den på plats igen, det funkar inte alls. inte ens 1 mm...fast än jag lägger på 10cm i Razer programvaran.

Lasermöss gör inte de va? Hur kommer de säg att min MX518 rör sig 2 cm ovanför musmattan?

Saken är att de handalr om MM...men de känns fel när en mm inte funkar..Jag t.ex. spelar HoN, så tar jag target på nån, min target rör på sig, då lyfter jag på musen snabbt och drar tbx muspekarn i luften medans ja drar tillbaka musen på plats, men då står muspekarn där min target stod sist...Vet att de är svårt o förstå eller förklara, men man behöver inte direkt leka Dickhead för de o säga..."ska du lämna tbx ditt tangentbord för din gubbe slutar gå när du slutar trycka W" ...de är bara dumt, omoget och torrt.

Lågbudgetmus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

Lågbudgetmus?

Har svårt o tro de, Razer ligger väl bra till när de gäller speltillbehör? Vet inte direkt, kört med logitech i 7-8 år:/ börja tröttna på formern dem har till sina möss:/

Permalänk
Skrivet av Puma25:

Lasermöss gör inte de va? Hur kommer de säg att min MX518 rör sig 2 cm ovanför musmattan?

Logitech MX 518 är väl ingen lasermus utan den har en optisk sensor !

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgeous-George:

Logitech MX 518 är väl ingen lasermus utan den har en optisk sensor !

Jo fan, där hade du rätt:/ men de ska inte få min imperator att bli förstondshandikappad när den lämnar musmattan Pallar inte vänta på drivisar , tror jag ska lämna tbx den..

Permalänk
Medlem

Problemet ligger i vad det är för sensor i musen.

Citat:

Usually mice have one sensor faced vertically, perpendicular to the mat surface, but twin eyes are angled, which make them twitch quite a lot

Saxat ifrån http://www.overclock.net/computer-peripherals/807768-why-phil...

En video som visar de hur de olika sensorerna uppför sig

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piinmu:

Problemet ligger i vad det är för sensor i musen.

Saxat ifrån http://www.overclock.net/computer-peripherals/807768-why-phil...

En video som visar de hur de olika sensorerna uppför sig

Har sett denna, bara ett troll de där, impertaorn rör inte så mkt inte iallafall 2012, men de inte de som är felet, utan min mus rör sig inte när den släpper musmattan...den dör...har inget o göra med att lyfta o sänka den, den dör helt ...och ska egentligen klara upp till 10 cm, ovanför musmattan...men skitsamma får väl vänta till 27 på nya drivisar och sen förmodligen lämna tbx den för en ny

Permalänk
Medlem

det är en ny bugg som introducerades med den "förbättrade" sensorn.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Tycker det är svårt att egentligen hitta någonting positivt med de nya "förbättrade" sensorerna, mer strul än nytta verkar det som.
Nää tacka vet ja min gamla razer deathadder, fungerar utmärkt till denna dag förutom ett par kosmetiska "battle wounds"

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

det är en ny bugg som introducerades med den "förbättrade" sensorn.

Skrivet av Piinmu:

Tycker det är svårt att egentligen hitta någonting positivt med de nya "förbättrade" sensorerna, mer strul än nytta verkar det som.
Nää tacka vet ja min gamla razer deathadder, fungerar utmärkt till denna dag förutom ett par kosmetiska "battle wounds"

Gammal eller ny sådär håller inte min imperator på, de där han visar är bara sjukt, och ger musen dålig bild, musen i sig är riktigt nice, perfekt form, storlek, allting. Bara mitt problem som stör mig, ska iväg till webhallen imorrn:( Så får den bytas ut mot en ny eller så byter jag mus helt och hållet o skaffar en Razer mamba, gört att den ska va riktigt grym, men kmr förmodligen få problem med min tur:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puma25:

Saken är att de handalr om MM...men de känns fel när en mm inte funkar..Jag t.ex. spelar HoN, så tar jag target på nån, min target rör på sig, då lyfter jag på musen snabbt och drar tbx muspekarn i luften medans ja drar tillbaka musen på plats, men då står muspekarn där min target stod sist...

I dont get it? Om du nu faktiskt vill flytta tillbaks musen och vill att pekaren SKA hänga med tillbaks, varför behöver du då lyfta musen alls?
Låt den ligga kvar på mattan istället.

Enda anledningen att lyfta musen är väl för att man når kanten på musmattan (eller max av sin räckvidd) och behöver "ta ett nytt tag" för att kunna flytta längre åt samma håll. Då VILL man ju att den ska bryta läsningen när du lyfter den, så man kan flytta tillbaks musen till mitten igen utan att pekaren följer med.

Jag (och majoriteten gejmers här tror jag) förstår helt enkelt inte ditt användningsområde.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

I dont get it? Om du nu faktiskt vill flytta tillbaks musen och vill att pekaren SKA hänga med tillbaks, varför behöver du då lyfta musen alls?
Låt den ligga kvar på mattan istället.

Enda anledningen att lyfta musen är väl för att man når kanten på musmattan (eller max av sin räckvidd) och behöver "ta ett nytt tag" för att kunna flytta längre åt samma håll. Då VILL man ju att den ska bryta läsningen när du lyfter den, så man kan flytta tillbaks musen till mitten igen utan att pekaren följer med.

Jag (och majoriteten gejmers här tror jag) förstår helt enkelt inte ditt användningsområde.

Mmm, låter knäppt va:P nää men tror jag bara vänt mig vid mx518 att lyfta på den när ja drar tillbaka musen och muspekarn, så nu är man väl extra petig:P men om man aldrig lyfter på musen så är de ju ändå fel på den, för den ska ju som sagt klara av o va i luften upp ti 10:P men ja förstår hur du menar:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puma25:

Mmm, låter knäppt va:P nää men tror jag bara vänt mig vid mx518 att lyfta på den när ja drar tillbaka musen och muspekarn, så nu är man väl extra petig:P men om man aldrig lyfter på musen så är de ju ändå fel på den, för den ska ju som sagt klara av o va i luften upp ti 10:P men ja förstår hur du menar:P

Ska du ha musen till gaming så ska musen inte kunna registrera rörelse när den förlorar kontakt med underlaget. Tror inte det finns någon gaming mus som är gjord för att fungera med någon sorts precision när man lyfter på den. Om det är det du vill ha så får du kanske kolla på äldre möss.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

Ska du ha musen till gaming så ska musen inte kunna registrera rörelse när den förlorar kontakt med underlaget. Tror inte det finns någon gaming mus som är gjord för att fungera med någon sorts precision när man lyfter på den. Om det är det du vill ha så får du kanske kolla på äldre möss.

Japp får väl vänja mig på de morderna tiden :/ mx518 har iallafall räckt länge...:P Får se hur de blir, tack för era inlägg iallafall:P