Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Mar 2005

Skapa min arbetsplats?

Tja.

Ska förnya arbetsplatsen och antagligen blir det två stationära datorer som kommer vara igång för jämnan.

Ena blir för jobb och den andra blir surf, chatt och film mm

Har 2st 15" tft och 2 st 17" tft jag tänkte ha som sekundär skärm för att tex visa värdelös info som Mirc eller att ha uppe ett extra dokument på arbetsdatorn. Kanske köper någon helt ny skärm dessutom.

Nuvarande datorn kommer nog bli jobburk och jag har inte redigt bestämt mig vad för skärmar den får och om jag kommer köpa 1-2 nya till den nya kommande datorn.
Jag hade även tänkt att ha en platt tv ovanför arbetsplatsen så man kan titta på film eller ligga i soffan etc eller ha den i sovrummet på andra sidan väggen.

Jag vet inte redigt hur jag löser problemet med dubbla uppsättningar tangentbord/möss eller om jag kör en kvm där och kanske även drar en av de sekundära skärmarna över den så att man delar en skärm på två datorer så att säga.
Jag har ett väldigt stort skrivbord så plats är inget problem egentligen.

Så någon som har lust att bolla lite idéer?

//Martin

I am Extrazz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Quebec City
Registrerad
Jun 2002

Jag hade kört med KVM-switch. Borde vara enklast. Hade jag varit du hade jag kostat på mig två nya skärmar också. Kört 2x24" till den dator som används mest och 2x17" till den sekundära datorn.