Asus 6950 höga grader idle

Permalänk
Avstängd

Asus 6950 höga grader idle

Hej!

Mitt Asus 6950 2 GB ligger på 54-56 grader i idle när jag surfar som nu, vilket kanske inte är så bra? Har fläktarna på graffekortet inställda på auto. Hur gör jag för att lösa detta? Är kortet trasigt eller något?

Permalänk

min temp ligger där oxå.. runt 54grader idle.. jag har sapphire refrence modellen

Visa signatur

[Dator: Amd Phenom II x4 955 |Corsair 4bg XMS3 | Sapphire 6950 @ 6970 RIP | Gigabyte 790XTA-UD4 | Corsair 850AX | Coolmaster Stacker]

Permalänk
Medlem

48-50grader, fläkten på 25% i idle - inga konstigheter

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

min ligger också där, men den går inte över 55 grader i spel. vilket jag tycke är konstigt eftersom jag klockade upp kortet samt låste upp shaders.
Tankade ner gpu-z och det verkar som att allt fungerar som det ska. har kört en massa benchmarks och får inga artefakter/blåskärmar.

Kan det vara något fel eller är det som det ska?
Måste jag dra upp volten?

Den ligger just nu på
GPU clock 880
mem clock 1375

Permalänk
Medlem

Ca 50° här med, ungefär 70° under load och då är fläktarna på grafikkortet 20% hela tiden..

Visa signatur

Asus P8P67 EVO| Intel I5 2500K@ 4.6 Ghz Vattenkyld | Asus Radeon 6950 DCII| 8GB Vengeance 1600Mhz | WD 500gb | WD 300gb | Corsair Force GT | Corsair 750W | NZXT Phantom