Antec P280 dyker upp hos återförsäljare

Permalänk
Melding Plague

Antec P280 dyker upp hos återförsäljare

Uppföljaren till välrenommerade Antec P180 hittar ut hos svenska återförsäljare flera månader innan den officiella säljstarten. På menyn står en uppfräschad design och ett nytt innandöme.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Silikonplupparna för hårddiskarna är kalas. Nästan så jag blir sugen på chassit bara för dem

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser intressant ut Btw, den 11e och 12e bilden är likadan.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem

Kostar ju en hel del men jag antar att den är värd slantarna?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

ser lite tråkigt ut, eller ja det ser ut som antec. Helt OK inget vackert som LianLi eller silverstone

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Gillar platsen för nätagget och kabeldragning med ökad plats bakom moderkortsplåten men hårddiskmonteringen är definitivt ett steg bakåt. P18X och P19X hade oklanderlig HDD montering som inte stoppade luftflödet i lådan. Kvaliteten lär vara betydligt bättre jämfört med R3 men annars är lådorna för lika för skillnaden i pris.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Gillar platsen för nätagget och kabeldragning med ökad plats bakom moderkortsplåten men hårddiskmonteringen är definitivt ett steg bakåt. P18X och P19X hade oklanderlig HDD montering som inte stoppade luftflödet i lådan. Kvaliteten lär vara betydligt bättre jämfört med R3 men annars är lådorna för lika för skillnaden i pris.

Du har inte tänkt på att P280 är betydligt mycket större än R3? Om du ska jämföra den med nåt så är det Define XL...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Antielefant

Blir till att byta omedelbart när det kommer - äntligen ett Antec P-chassi utan mellanvägg och hårddiskburar!

Är det ens i närheten av lika tyst som P183 blir det underbart.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

jag ska köpa ett define r3 idag tror jag, vitt kanske? jag såg reviewen på detta är inte alls så imponerad. måste kanske haft det förra för att vilja ha detta.

önskar jag ahde råd att fläska på på chassi med ett silverstone ft02 men define r3 känns som överlägset mest bang for the buck

Visa signatur

gege

Permalänk

Verkar som det är dags att byta ut den gamla trotjänaren

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem

Coolt! Har haft min P180 i jag vet inte hur många år nu så detta blir en perfekt uppgradering!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Avstängd

Fattar inte varför folk skulle vilja köpa denna skiten, ser riktigt plastig o trist ut.

Permalänk
Skrivet av danboffe:

jag ska köpa ett define r3 idag tror jag, vitt kanske? jag såg reviewen på detta är inte alls så imponerad. måste kanske haft det förra för att vilja ha detta.

önskar jag ahde råd att fläska på på chassi med ett silverstone ft02 men define r3 känns som överlägset mest bang for the buck

Jepp Fractal Define R3 är mycket låda för pengarna, men Antec hamnar i en klart högre klass när det kommer till robusthet och byggkvalitet. Det är faktiskt värt prisskillnaden.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Gillar möjligheten att montera extra 120mm fläktar bakom hårddiskburen inne i datorn för att "röra om". Gillar dock inte att varken sidopanelsfläkt eller bottenfläkt är möjlig att montera. Något jag vill ha möjlighet till om jag kör SLI/Crossfire. Bara två 120mm insugsfläktar. Inte mycket att mata krävande grafikkort med... Bättre då med t.ex. R3:ans lösning med stängt "hål" i sidan som kan öppnas vid behov.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Medlem

det är förr lite pengar upp till corsair 700d och silverstone för att jag skulle köpa detta

Visa signatur

gege

Permalänk
Medlem

Lite för dyrt i mina ögon.
Finns andra chassin i den prisklassen som lockar mer.

Runt 1000-1200 max imo så kan de vara vettigt.

Permalänk
Medlem

Äskar såna här chassin. Hoppas den är up to date till skillnad från Solo chassit.

Permalänk
Medlem

Grymt ful front så det går inte. Annars såg den rätt bra ut.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Fortfarande inga löstagbara hårddiskburar? Lite trist. I övrigt så ser det dock väldigt trevligt ut och eftersom jag verkligen behöver byta ut mitt Centurion 5 så kan ju detta vara ett alternativ.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Skönt att Antec har avskedat alla 12-åringar från sin designavdelning, nu börjar det ju likna ordentliga grejer som de höll på med innan.

Permalänk
Medlem

Synd att jag han köpa nytt chassi nyligt. Hade suttit fint med detta.

Kosta vad de kosta vill när de är Bra kvalitet och bra funktioner. Förväntar mit inget annat än att detta kommer vara bättre på ALLT än föregångarna. Annars är de ju faktiskt FAIL.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd

Hva er poenget med filteret på bunnen? Er det for å hindre støv å komme inn, hvis man har undertrykk? Ville tro at man ønsket å ha overtrykk, og da vil vel luft blåse ut gjennom åpningen på bunnen.

Forresten, jeg tror faktisk jeg vil skaffe meg et P280 kabinett. Har P182 fra før og er ikke helt fornøyd. P280 virker blant annet mer romslig og jeg liker viftefilteret foran på kabinettet samt harddiskplassene. Hehe, like godt å få rengjort strømforsyninga etter all denne tida, for det har ikke vært fristende å dra løs strømkontaktene fra min modulære Corsair strømforsyning, som er godt gjemt inne bak en vifte i P182 kabinettet.

Permalänk
Medlem

En del jämför med Corsair Obsidian osv. Detta är ju inte alls tänkt för samma kund. Fokus är på stilrent och tyst. Sen för nån som mig som har små barn så är det guld värt att power knappen är gömd bakom en låsbar lucka. Vill man ha stilrent, funktionellt och tyst så finns det få som konkurrera på samma nivå.

Synliga 5.25 platser är så fult och 90% av marknadens chassi har det så denna är en välkommen nyhet. Får se hur den står mot Fractal Designs prisvärda chassin. R3/XL hade vart perfekt för mig om inte powerknappen var synlig.

Edit: nooooooo såg att dom flyttat powerknappen till ovantill fail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Decoman:

Hva er poenget med filteret på bunnen? Er det for å hindre støv å komme inn, hvis man har undertrykk? Ville tro at man ønsket å ha overtrykk, og da vil vel luft blåse ut gjennom åpningen på bunnen.

Hålet i botten i botten suger in (filtrerad) luft till nätagreggatet som sedan blåser ut (varm) luft baktill.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danboffe:

jag ska köpa ett define r3 idag tror jag, vitt kanske? jag såg reviewen på detta är inte alls så imponerad. måste kanske haft det förra för att vilja ha detta.

önskar jag ahde råd att fläska på på chassi med ett silverstone ft02 men define r3 känns som överlägset mest bang for the buck

Beställde själv ett vit igår från Dustin, ~950 med studentrabatt.. och jag försöker alltid köpa det som ger mest för pengarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ganksta:

En del jämför med Corsair Obsidian osv. Detta är ju inte alls tänkt för samma kund. Fokus är på stilrent och tyst. Sen för nån som mig som har små barn så är det guld värt att power knappen är gömd bakom en låsbar lucka. Vill man ha stilrent, funktionellt och tyst så finns det få som konkurrera på samma nivå.

Synliga 5.25 platser är så fult och 90% av marknadens chassi har det så denna är en välkommen nyhet. Får se hur den står mot Fractal Designs prisvärda chassin. R3/XL hade vart perfekt för mig om inte powerknappen var synlig.

Edit: nooooooo såg att dom flyttat powerknappen till ovantill fail.

jag har inaktiverat powerknappen när datorn är påsatt, det går att göra direkt i windows7

Visa signatur

gege

Permalänk
Medlem

Jonas, denna MÅSTE vi ha en recension på. Så länge gubbarna på Antec inte har tabbat sig någonstans så är den intressant i allra högsta grad :).

Permalänk
Medlem

Om dom har lyckats att få bort atlla konstiga fel från P183, så kan det vara nått.
Men jag personligen ogillar Antecs Tricool fläktar med knapparna på baksidan.
Möjligtvis om den hade haft Bigboy i taket istället för två små fläktar.
Annars är väl FD R3/XL ett bättre val tyckar jag

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Om dom har lyckats att få bort atlla konstiga fel från P183, så kan det vara nått.
Men jag personligen ogillar Antecs Tricool fläktar med knapparna på baksidan.
Möjligtvis om den hade haft Bigboy i taket istället för två små fläktar.
Annars är väl FD R3/XL ett bättre val tyckar jag

Kommer vara True Quiet och inte Tricool, fläktkontroller tror jag de löst.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Du har inte tänkt på att P280 är betydligt mycket större än R3? Om du ska jämföra den med nåt så är det Define XL...

XL har borttagbar HDD bur och en annan konstruktion så nej, P183 eller P193 är mer lika XL när P280 är lik R3.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.