XBMC - AUTOMATISK hämtning av fanart / miniatyr etc.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2006

XBMC - AUTOMATISK hämtning av fanart / miniatyr etc.

Hejsan!
Jag är nu en användare av XBMC till min htpc, och jag måste säga att detta är den snyggaste interfacen någonsin! Helt gudomligt bra program,
Men jag har ett problem.

När jag har lagt till en film/Tv-serie, så måste jag manuellt gå och hämta informationen (högerklicka->hämta information)
Tex,
jag har en serie, på Serien måste jag gå in och hämta information om Serien, sen därefter måste jag göra samma sak på varenda Avsnitt.

Hur fixar jag detta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm/Tumba
Registrerad
Jan 2003

För mig så har jag bara valt vad mappen innehåller och när jag sedan har sökt igenom den efter nya filer så har allt kommit med, imdb, fanart mm.

För att vara tydligare, har du valt vad mappen innehåller och valt en källa t.ex. imdb för filmer och mytvseries för serier?

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åstorp
Registrerad
Mar 2009

Är det någon som har testat spotyxbmc addon?

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010

Det står väl i stora XBMC-guiden hur man gör?
Snabbt, lägger till IMDb som addon så söker den igenom. Finns i alla inställningar om du letar dig runt

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2006

För det första, tack för snabba svar!

Skrivet av DasBoot_swe:

För mig så har jag bara valt vad mappen innehåller och när jag sedan har sökt igenom den efter nya filer så har allt kommit med, imdb, fanart mm.

För att vara tydligare, har du valt vad mappen innehåller och valt en källa t.ex. imdb för filmer och mytvseries för serier?

Jepp, har kategoriserat dem. Filmerna står som film, och tvserie som tvserie. Mitt problem är också att jag kan inte redigera källan till informationen, hur gör man det?

Kör med Aeonskinnet.

Jag ska testa mer imorgon!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2006

Såja! Nu funkar det!
Jag hade tydligen kryssat i "endast en film i denna mapp".
Nu har jag också laddat ner IMDB-scrappern, och detta funkar GALANT!! Tusen tack!