Permalänk
Skrivet av Jckssn:

Jag blir bara irriterad när jag läser liknande inlägg.
Full kapabel till att sitta och spela spel hela dagarna - dessutom lägga upp strategier hur du ska kunna mjölka spelet på så mycket pengar som möjligt, med andra ord driva ett litet företagande hemma.
Det är du kapabel till, men inte att sköta ett jobb.

Den svenska sjukförsäkringen är ett stort skämt.

Kan bara hålla med dig, känns förjävligt att mina skattepengar går till en person som denna...

Permalänk
Medlem

Ge bort det till en vän, det är bra att investera i vännerna i längden. Dagen du slutar spela så inser du hur oviktiga prylarna egentligen var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MusicWizard:

Det är inte rättvist men världen är inte rättvis någonstans, så varför skulle jag bry mig? ^_^

Ha en bra dag!

-- Taurus1979

Haha mycket sant, först kan man nog uppleva det där du skrev lite provocerande men du har nog rätt. Livet är inte rättvist, dessutom har alla sin egen märkliga definition på rättvisa. Jag hade gjort exakt samma sak som dig om jag haft möjligheten! Dessutom kan man nog hitta både ett och två skelett i garderoben hos moralpredikare med.

Stå på dig och strunta i folk som menar på att du lider brist på moral eller något sånt. Att folk dömer dig utan att egentligen ha en aning om din situation är bara löjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jckssn:

Jag blir bara irriterad när jag läser liknande inlägg.
Full kapabel till att sitta och spela spel hela dagarna - dessutom lägga upp strategier hur du ska kunna mjölka spelet på så mycket pengar som möjligt, med andra ord driva ett litet företagande hemma.
Det är du kapabel till, men inte att sköta ett jobb.

Den svenska sjukförsäkringen är ett stort skämt.

Haha tänkte samma sak, vissa får slita blod men andra som lätt kunde tagit ett jobb vid en dator får allt serverat...

Hur som helst tänker jag nöta på i lugn och ro i D3, hittar jag något riktigt eftersökt kanske jag säljer det. Men om man tittar på hur det funkade i D2 (spelade varje dag i 2 år) så tar det väl säkert ett halvår innan man hittar nåt som är värt att sälja...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Skrivet av Jckssn:

Jag blir bara irriterad när jag läser liknande inlägg.
Full kapabel till att sitta och spela spel hela dagarna - dessutom lägga upp strategier hur du ska kunna mjölka spelet på så mycket pengar som möjligt, med andra ord driva ett litet företagande hemma.
Det är du kapabel till, men inte att sköta ett jobb.

Den svenska sjukförsäkringen är ett stort skämt.

Nope, enligt min utredning och dom arbetsplatser jag varit på så är jag inte arbetsför.
Det beror på att jag inte klarar av att göra det jag inte har intresse för, det kallas Asperger Syndrom och ADD.

Sen finns det i princip inga företagare inom mitt specialområde (PC-Tekniker) som vill ta sig an en person med Asperger Syndrom.
Så det är heller inte mitt fel att jag inte kan göra något om dagarna. Sen är det inte mitt fel att jag är som jag är, Asperger och ADD föds man med, det är inget jag valt eller fått med tiden. Men för att förklara vad det är, läs nedan eller gå in på www.autism.se och läs mer.

Asperger = MÅSTE hålla på med sånt som intresserar personen, annars blir denne irriterad (Även kallat för Specialområde).
ADD = Samma sak som ADHD fast raka motsatsen till hyperaktiv, och an ADD person har svårt att koncentrera sig på saker.

Och kombinerar man då Asperger och ADD så får man en person som måste hålla på med saker som intresserar, annars blir denne irriterad och slutligen förbannad på grund av att den personen inte kan koncentrera sig på ett arbete som det inte är intressant och faller inom sitt specialområde.

Så är det i alla fall för mig, Men det finns ju lika många olika Asperger Syndrom som det finns personer med Asperger Syndrom, och då är det ju tur att man kan göra något för att generera pengar på egen hand, då genom RMAH i Diablo 3 nu när det släpps. I och med det så är man i alla fall inte helt passiv som många andra Sjukpensionärer.

Eller vad säger ni andra?

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Skrivet av Mnemozyne13:

Haha mycket sant, först kan man nog uppleva det där du skrev lite provocerande men du har nog rätt. Livet är inte rättvist, dessutom har alla sin egen märkliga definition på rättvisa. Jag hade gjort exakt samma sak som dig om jag haft möjligheten! Dessutom kan man nog hitta både ett och två skelett i garderoben hos moralpredikare med.

Stå på dig och strunta i folk som menar på att du lider brist på moral eller något sånt. Att folk dömer dig utan att egentligen ha en aning om din situation är bara löjligt.

Tack för att någon förstår.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MusicWizard:

Nope, enligt min utredning och dom arbetsplatser jag varit på så är jag inte arbetsför.
Det beror på att jag inte klarar av att göra det jag inte har intresse för, det kallas Asperger Syndrom och ADD.

Sen finns det i princip inga företagare inom mitt specialområde (PC-Tekniker) som vill ta sig an en person med Asperger Syndrom.
Så det är heller inte mitt fel att jag inte kan göra något om dagarna. Sen är det inte mitt fel att jag är som jag är, Asperger och ADD föds man med, det är inget jag valt eller fått med tiden. Men för att förklara vad det är, läs nedan eller gå in på www.autism.se och läs mer.

Asperger = MÅSTE hålla på med sånt som intresserar personen, annars blir denne irriterad (Även kallat för Specialområde).
ADD = Samma sak som ADHD fast raka motsatsen till hyperaktiv, och an ADD person har svårt att koncentrera sig på saker.

Och kombinerar man då Asperger och ADD så får man en person som måste hålla på med saker som intresserar, annars blir denne irriterad och slutligen förbannad på grund av att den personen inte kan koncentrera sig på ett arbete som det inte är intressant och faller inom sitt specialområde.

Så är det i alla fall för mig, Men det finns ju lika många olika Asperger Syndrom som det finns personer med Asperger Syndrom, och då är det ju tur att man kan göra något för att generera pengar på egen hand, då genom RMAH i Diablo 3 nu när det släpps. I och med det så är man i alla fall inte helt passiv som många andra Sjukpensionärer.

Eller vad säger ni andra?

Jag säger inte att det är någon dans på rosor, lider inte av symptomen själv så jag kan inte sätta mig in i din situation.
Men fakta är ändå att du själv hittat något du kan och vill syssla med (dessutom lägga ner en enorm massa tid på det, enligt egna ord) - att säga att det inte är överförbart till arbetslivet är skitsnack.
Sen säger jag inte att det är ditt fel - jag säger att det är systemets fel att du är sjukpensionär idag. För bevisligen kan du utföra ett arbete, det är dom undermåliga utredningarnas fel - men att utredningarna är kassa rättfärdigar inte problemet i sig.

Mvh

Permalänk
Skrivet av Jckssn:

Jag säger inte att det är någon dans på rosor, lider inte av symptomen själv så jag kan inte sätta mig in i din situation.
Men fakta är ändå att du själv hittat något du kan och vill syssla med (dessutom lägga ner en enorm massa tid på det, enligt egna ord) - att säga att det inte är överförbart till arbetslivet är skitsnack.
Sen säger jag inte att det är ditt fel - jag säger att det är systemets fel att du är sjukpensionär idag. För bevisligen kan du utföra ett arbete, det är dom undermåliga utredningarnas fel - men att utredningarna är kassa rättfärdigar inte problemet i sig.

Mvh

Jag har inte tänkt att kommentera detta med en massa text, jag säger bara gå in på www.autism.se och sök upp Aspberger Syndrom och ADD för att få fakta om vad det hela handlar om.

Jag med fler KAN INTE jobba på ett "normalt" jobb då jag med fler har våra begränsningar, utan behöver "special" hjälp och "special" anpassad arbetsplatser vilket systemet inte har råd med i längden. Då blir det billigare för systemet att låta mig med fler få vara hemma och göra det vi förmår på hemmaplan.

Att special anpassa en arbetsplats kostar ungefär vad 3-4 personer får i lön på samma arbetsplats per månad, om detta möjligen till och med är en underdrift. Vad är då bättre i längden?

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MusicWizard:

Jag har inte tänkt att kommentera detta med en massa text, jag säger bara gå in på www.autism.se och sök upp Aspberger Syndrom och ADD för att få fakta om vad det hela handlar om.

Jag med fler KAN INTE jobba på ett "normalt" jobb då jag med fler har våra begränsningar, utan behöver "special" hjälp och "special" anpassad arbetsplatser vilket systemet inte har råd med i längden. Då blir det billigare för systemet att låta mig med fler få vara hemma och göra det vi förmår på hemmaplan.

Att special anpassa en arbetsplats kostar ungefär vad 3-4 personer får i lön på samma arbetsplats per månad, om detta möjligen till och med är en underdrift. Vad är då bättre i längden?

Jag har aldrig nämnt något om ett "normalt" jobb, jag har inte heller sagt i vilken utsträckning jobbet ska vara. Ifall handlar om 5-10-20-30 eller 40 timmar per vecka.
Det jag pratar om är att få ut arbetsföra människor på arbetsmarknaden.
Att prata om specialanpassa arbetsplatser - då ser man bara på problemet - inte lösningen!

Det finns mängder av lyckade projekt med människor som förut inte ansågs vara arbetsföra - som idag är på arbetsmarknaden.
Jag drar inga som helst paraleller mellan dina funktionshinder och dessa människors, men i dessa projekt valde man att försöka titta på en lösning istället för att titta på problemet!
Exempel på det jag pratar om är exempelvis Samhall, men även företag som exempelvis Max har en positiv syn på det hela genom att ha ett mål att kunna ge funktionshindrade en anställning - man ser det på många av Max's restauranger idag och 2007 blev utsett av EU som bästa arbetsmarknadsprojekt. (Pilotprojektet var här i Piteå med en kille som heter Lars som har både ADHD och dyslexi.)

Och rent ekonomiskt ur ett samhällsperspektiv så är det värt att göra såna här satsningar. Att "bara" dela ut bidrag är den feges utväg.
Du har problem och ni är många fler som har det - men det betyder inte att ni borde stå helt utanför arbetsmarknaden.

Det du istället borde argumentera för är att ha lika rätt till arbete som alla andra, jag hoppas verkligen att i framtiden ska det vara en självklarhet för alla att vara delaktiga i arbetsmarknaden och inte sopade under mattan för att det är den enklaste vägen att gå.

Mvh

Permalänk

Bra diskussion som är igång och jag kan bara hålla med. Klarar du av att lägga upp strategier och planer för hur du ska kunna dryga ut kassan med en heltidssysselsättning i ett spel, då finns det också jobb som du klarar av, utan specialanpassning. Ett exempel som jag personligen känner till, där det är väldigt vanligt med asperger, är hos datorspelsföretagens testavdelningar. Något sådant skulle väl passa dig som handen i hansken? Med andra ord känns klassningen sjukpensionär felaktig i ditt och säkert många andra fall också.

Permalänk

Har letat förut men inte hittat, och helt plötsligt händer det
http://www.oneaddplace.com/add-test.php

"Sense of impending doom" Japp
"Tendency toward addictions (food, alcohol, drugs, work) " jo
"Tendency to turn off or become stuck when asked questions in social situations" varje dag

Based on this calculation... resultatet efter 13 sidor visar på det jag befarade: "indicates a strong tendency toward ADD"

och jag har jobbat i tolv år på lager, vad är fel på mig.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Sure, skulle inget hellre vilja jobba med något som intresserar mig, är en självlärd frilans pc-tekniker och digital musiker och kan jobba inom dessa områden, men det finns inget företag som vill anställa mig på grund av att jag är en MYCKET krävande person. Har varit runt på MÅNGA olika företag och alla säger likadant när man nämner sina problem och vad som behövs för att det skall funka. Har varit på "prov" (Prov = Daglig verksamhet eller som det så vackert heter i fackterm) på några olika platser, men inget funkade då mina krav var för höga för arbetsgivaren.

Mina behov som ingen arbetsgivare är villig gå med på:
1. Behöver anpassad arbetsplats/bänk och kontorsstol då min nacke, rygg och ena knä är paj, men det är en LÅNG historia som jag inte orkar dra nu.

2. Ljudisolerat rum då jag har en enormt mycket bättre hörsel än medel-Svensson, och inte pallar med statiska ljud som fläktar, brum från maskiner, bakgrundsbrus, etc.

3. Schema som är anpassat efter vad jag orkar och klarar av, varierar från dag till dag beroende på humör, etc.

Men visst hitta mig ett jobb där jag kan sitta och felsöka, reparera och bygga datorer som man kan anpassa efter mina behov som finns i Umeå , där jag bor + att jag får min färdtjänst betald i form av Arbetsresor då jag inte kan ta mig dit på annat sätt, så är jag med på noterna.

Ja, jag har färdtjänst på grund av att jag inte pallar att åka buss när det är mycket folk. läkarna säger att det är en form av klaustrofobi.
Det funkar så här att när det är mycket folk i trånga utrymmen så får jag panik, så det funkar inte med vanlig kollektivtrafik för min del.

Läkarna och arbetsmarknaden anser att det är bättre att jag får vara för mig själv då det funkar för mig och jag har inget behov av att umgås med folk.
En person med Asperger Syndrom har gravt nedsatt behov av att vara social, vilket inte är mig emot, mer tid till mina intressen.

Tror jag fick med allt nu.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Skrivet av Punnisher:

Har letat förut men inte hittat, och helt plötsligt händer det
http://www.oneaddplace.com/add-test.php

"Sense of impending doom" Japp
"Tendency toward addictions (food, alcohol, drugs, work) " jo
"Tendency to turn off or become stuck when asked questions in social situations" varje dag

Based on this calculation... resultatet efter 13 sidor visar på det jag befarade: "indicates a strong tendency toward ADD"

och jag har jobbat i tolv år på lager, vad är fel på mig.

Jag har gjort en regelrätt utredning på Neurorehab i Sävar, i ett mindre samhälle just utanför Umeå. Var där i 3 dagar 8 timmar per dag, resten av tiden fick jag disponera fritt i anläggningen, dvs. gym, tv, massage, simhall, men jag tog med mig min laptop och PS3:a, så jag hade vad jag behövde, spenderade dock mycket tid i gymmet och i simhallen som dom också har på stället, resten av tiden satt jag och njöt i en massagestol och knappade på laptopen.

Så jag har en regelrätt och korrekt fastställda diagnoser av legitimerad vårdpersonal, fick diagnoserna ADD och Asperger Syndrom samt lätt Dyslexi.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Skrivet av thg-linus:

Bra diskussion som är igång och jag kan bara hålla med. Klarar du av att lägga upp strategier och planer för hur du ska kunna dryga ut kassan med en heltidssysselsättning i ett spel, då finns det också jobb som du klarar av, utan specialanpassning. Ett exempel som jag personligen känner till, där det är väldigt vanligt med asperger, är hos datorspelsföretagens testavdelningar. Något sådant skulle väl passa dig som handen i hansken? Med andra ord känns klassningen sjukpensionär felaktig i ditt och säkert många andra fall också.

Vad vet du vad jag klarar av eller inte?
Du har ingen aning om vilka problem jag besitter.
Läs ett nytt inlägg från mig där jag beskriver dom krav jag har på en arbetsplats.

Beta-testa spel är inget för mig, spelar bara färdiga spel, för blir det något fel då jag spelar brukar jag bli "nuts", har pajat många tangentbord och möss på grund av det. Så nej tack, jag passar på det om dom inte har ett lager av möss och tangentbord som jag kan disponera då det går och skogen på grund av att spelet fuckar sig.

Så nu vet ni även det.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Skrivet av Jckssn:

Jag har aldrig nämnt något om ett "normalt" jobb, jag har inte heller sagt i vilken utsträckning jobbet ska vara. Ifall handlar om 5-10-20-30 eller 40 timmar per vecka.
Det jag pratar om är att få ut arbetsföra människor på arbetsmarknaden.
Att prata om specialanpassa arbetsplatser - då ser man bara på problemet - inte lösningen!

Det finns mängder av lyckade projekt med människor som förut inte ansågs vara arbetsföra - som idag är på arbetsmarknaden.
Jag drar inga som helst paraleller mellan dina funktionshinder och dessa människors, men i dessa projekt valde man att försöka titta på en lösning istället för att titta på problemet!
Exempel på det jag pratar om är exempelvis Samhall, men även företag som exempelvis Max har en positiv syn på det hela genom att ha ett mål att kunna ge funktionshindrade en anställning - man ser det på många av Max's restauranger idag och 2007 blev utsett av EU som bästa arbetsmarknadsprojekt. (Pilotprojektet var här i Piteå med en kille som heter Lars som har både ADHD och dyslexi.)

Och rent ekonomiskt ur ett samhällsperspektiv så är det värt att göra såna här satsningar. Att "bara" dela ut bidrag är den feges utväg.
Du har problem och ni är många fler som har det - men det betyder inte att ni borde stå helt utanför arbetsmarknaden.

Det du istället borde argumentera för är att ha lika rätt till arbete som alla andra, jag hoppas verkligen att i framtiden ska det vara en självklarhet för alla att vara delaktiga i arbetsmarknaden och inte sopade under mattan för att det är den enklaste vägen att gå.

Mvh

Ja, jag håller med dig på många punkter, men det är få av dom "projekten" som anpassar individuellt och som i mitt fall så måste det handla om spel, musik och pc-teknik (bygga, felsöka och reparera datorer).

Önskar att det fanns arbetsmöjlighet även för mig.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk

Men nu var det väl inte mig och mina problem vi snackade om här, det var väl Diablo 3 och RMAH?

Men ja, jag kommer att tillbringa mycket tid framför Diablo 3 för att just spendera mycket tid åt att tjäna pengar på RMAH, det är korrekt.
Jag ser verkligen fram emot att dom implementerar sådana möjligheter i spelet och förhoppningsvis i fler kommande spel inom en snar framtid och på sikt.

Tror även att det är början av något nytt som många speltillverkare kommer att följa, då det är en säker inkomst och ett enkelt sätt för dom att tjäna pengar på och det kommer även att locka merparten av folk att börja spela spelet av just den anledningen.

Sen tror jag att i framtiden om detta blir en hit, att det blir mer och mer som ett jobb, då man kan tjäna pengar på att spela spel med sådana auktionshus.

Jag med många andra som jag diskuterat detta med hoppas på det.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Skrivet av MusicWizard:

Men nu var det väl inte mig och mina problem vi snackade om här, det var väl Diablo 3 och RMAH?

Men ja, jag kommer att tillbringa mycket tid framför Diablo 3 för att just spendera mycket tid åt att tjäna pengar på RMAH, det är korrekt.
Jag ser verkligen fram emot att dom implementerar sådana möjligheter i spelet och förhoppningsvis i fler kommande spel inom en snar framtid och på sikt.

Tror även att det är början av något nytt som många speltillverkare kommer att följa, då det är en säker inkomst och ett enkelt sätt för dom att tjäna pengar på och det kommer även att locka merparten av folk att börja spela spelet av just den anledningen.

Sen tror jag att i framtiden om detta blir en hit, att det blir mer och mer som ett jobb, då man kan tjäna pengar på att spela spel med sådana auktionshus.

Jag med många andra som jag diskuterat detta med hoppas på det.

När jag läser vad du har skrivit så är det ännu en spik i min kista vad gäller att bo kvar i detta landet. Jag ska flytta till Texas USA om 1 år, ska bli så skönt att slippa alla socialister

Visa signatur

"zug zug"

"Det var ett inomhusjobb" + google translate -> ENG = orc smash!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MusicWizard:

Sen finns det i princip inga företagare inom mitt specialområde (PC-Tekniker) som vill ta sig an en person med Asperger Syndrom.
Så det är heller inte mitt fel att jag inte kan göra något om dagarna. Sen är det inte mitt fel att jag är som jag är

...

Asperger = MÅSTE hålla på med sånt som intresserar personen, annars blir denne irriterad (Även kallat för Specialområde).
ADD = Samma sak som ADHD fast raka motsatsen till hyperaktiv, och an ADD person har svårt att koncentrera sig på saker.

Du får ursäkta mig MusicWizard men din personlighet gör mig ganska irriterad. Du försöker säga att det inte är ditt fel, men jag vet att även om man har en sjukdom (fysiskt eller psykisk) så kan man alltid kämpa över att överkomma den. Du säger att du måste göra något som intresserar dig, skaffa dig mer intressen då, finn andra ting som är intressanta, vad sägs om spelutvecklare? Släng ihop det med egenföretagare så kan du fixa alla krav du har på arbetsplatsen.

Annars fix till arbetsplatsen:

  • Ta med egen stol som du kan arbeta i

  • Hörselskydd, de lär skydda dig mot de otäcka ljuden

  • Och tro inte att hela världen ska anpassa sig efter ditt humör. Hur skulle det se ut om alla måste anpassa sig efter allas humör? Du kan inte skylla detta på en sjukdom

Du ska också veta att allt du skriver är väldigt provocerande, du skryter med hur slapp din vardag är och du kan bara spela spel och staten (vi) betalar 11 000 till dig varje månad.

Och kom inte med argument som "Du vet inte hur jag har det"

För vet du hur jag har det och om jag har någon sjukdom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MusicWizard:

Jag har gjort en regelrätt utredning på Neurorehab i Sävar, i ett mindre samhälle just utanför Umeå. Var där i 3 dagar 8 timmar per dag, resten av tiden fick jag disponera fritt i anläggningen, dvs. gym, tv, massage, simhall, men jag tog med mig min laptop och PS3:a, så jag hade vad jag behövde, spenderade dock mycket tid i gymmet och i simhallen som dom också har på stället, resten av tiden satt jag och njöt i en massagestol och knappade på laptopen.

Så jag har en regelrätt och korrekt fastställda diagnoser av legitimerad vårdpersonal, fick diagnoserna ADD och Asperger Syndrom samt lätt Dyslexi.

Dyslexi?! Dina inlägg är ju extremt välskrivna och strukturerade. Blev väldigt intresserad av dina inlägg.. min begränsade erfarenhet av bidragstagare är att de sällan vill/försöker bli självförsörjande.

Med lite mer självförtroende skulle du kanske hitta något som passar? Vill absolut inte "sätta dit" dig, men hur skulle det fungera att jobba hemma som någon slags konsult?

Visa signatur

Intel i7 2700k@4.3 | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | Gigabyte R9 280X | Fractal Design Define R3 |
Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair SSD 120GB Force GT | Templarius Imperator 850W | Corsair Hydro H60 |
BenQ XL2410T | BenQ GL2450 | SteelSeries Siberia v2 | Razer BlackWidow | Zowie EC1

Permalänk
Skrivet av LFMDailyhc:

När jag läser vad du har skrivit så är det ännu en spik i min kista vad gäller att bo kvar i detta landet. Jag ska flytta till Texas USA om 1 år, ska bli så skönt att slippa alla socialister

För att avvika från "topic" så...

Jo, det förstår jag att du vill, har samma planer jag med, och förklaringen på detta är att jag även har ett annat projekt som jag jobbar med parallellt med planeringen kring RMAH i Diablo 3 och eventuellt kommande spel fram tills detta projekt jag tänker berätta om förhoppningsvis klaffar.

Har en mycket god vän som håller på med boxning, även han en Asperger, så han är mycket duktig med vad han håller på med (hittills bäst i hans klubb) men han HATAR att prata, därför kommer jag in i bilden alldeles perfekt som hans "talare/manager" då jag inte har några problem med att tala för mig själv och andra.

Men...
När han nu till sommaren når proffs vilket han automatiskt gör då han uppnår en specifik ålder, så behöver han en "talare/manager" dvs. lyckliga jag.
Vi har kommit överens om att jag som talare och manager och tar en procentuellt större risk och får mer att göra än honom så får jag 60% av hans intäkter (Vi kommer att skriva kontrakt på det med advokater) och som proffsboxare så tjänar man rätt fina pengar, vilket i sin tur kommer att leda till att jag samlar på mig ett fett konto sen drar jag till ett varmt och skönt land och slipper detta kalla och tråkiga land och lever lyxliv resten av mitt liv.
Allt är planerat i detalj, det återstår bara att se om allt klaffar. Vilket som jag nämnt tidigare att det förhoppningsvis gör.

Men det borde inte vara några problem då vi har pratat med flera proffsboxare som lever just på det viset och har gjort samma sak som vi planerar.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MusicWizard:

För att avvika från "topic" så...

Jo, det förstår jag att du vill, har samma planer jag med, och förklaringen på detta är att jag även har ett annat projekt som jag jobbar med parallellt med planeringen kring RMAH i Diablo 3 och eventuellt kommande spel fram tills detta projekt jag tänker berätta om förhoppningsvis klaffar.

Har en mycket god vän som håller på med boxning, även han en Asperger, så han är mycket duktig med vad han håller på med (hittills bäst i hans klubb) men han HATAR att prata, därför kommer jag in i bilden alldeles perfekt som hans "talare/manager" då jag inte har några problem med att tala för mig själv och andra.

Men...
När han nu till sommaren når proffs vilket han automatiskt gör då han uppnår en specifik ålder, så behöver han en "talare/manager" dvs. lyckliga jag.
Vi har kommit överens om att jag som talare och manager och tar en procentuellt större risk och får mer att göra än honom så får jag 60% av hans intäkter (Vi kommer att skriva kontrakt på det med advokater) och som proffsboxare så tjänar man rätt fina pengar, vilket i sin tur kommer att leda till att jag samlar på mig ett fett konto sen drar jag till ett varmt och skönt land och slipper detta kalla och tråkiga land och lever lyxliv resten av mitt liv.
Allt är planerat i detalj, det återstår bara att se om allt klaffar. Vilket som jag nämnt tidigare att det förhoppningsvis gör.

Men det borde inte vara några problem då vi har pratat med flera proffsboxare som lever just på det viset och har gjort samma sak som vi planerar.

Skrivet av MusicWizard:

Ja, jag håller med dig på många punkter, men det är få av dom "projekten" som anpassar individuellt och som i mitt fall så måste det handla om spel, musik och pc-teknik (bygga, felsöka och reparera datorer).

Önskar att det fanns arbetsmöjlighet även för mig.

Ursäkta mig igen. Men förrut säger du att ditt jobb måste handla om spel, musik och pc-teknik. MEn helt plötsligt så går det galant att gå in boxningsbranchen och vara manager.

Om jag inte minns fel så var ADD att man har svårt att koncentrera sig, hur ska det gå för en manager i en jobbig boxningsmatch? Hur går det med klaustrofobin i en arena full med folk? Med en LJUDNIVÅ som är jättehög, påtock för hög för dina öron.

Tycker det hela låter som en scam mot Sveriges skattepengar...

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Du får ursäkta mig MusicWizard men din personlighet gör mig ganska irriterad. Du försöker säga att det inte är ditt fel, men jag vet att även om man har en sjukdom (fysiskt eller psykisk) så kan man alltid kämpa över att överkomma den. Du säger att du måste göra något som intresserar dig, skaffa dig mer intressen då, finn andra ting som är intressanta, vad sägs om spelutvecklare? Släng ihop det med egenföretagare så kan du fixa alla krav du har på arbetsplatsen.

Annars fix till arbetsplatsen:

  • Ta med egen stol som du kan arbeta i

  • Hörselskydd, de lär skydda dig mot de otäcka ljuden

  • Och tro inte att hela världen ska anpassa sig efter ditt humör. Hur skulle det se ut om alla måste anpassa sig efter allas humör? Du kan inte skylla detta på en sjukdom

Du ska också veta att allt du skriver är väldigt provocerande, du skryter med hur slapp din vardag är och du kan bara spela spel och staten (vi) betalar 11 000 till dig varje månad.

Och kom inte med argument som "Du vet inte hur jag har det"

För vet du hur jag har det och om jag har någon sjukdom?

  • Först och främst så är det inte bara att utveckla intressen bara så där, det handlar om att man måste ha ett grundintresse för sådana jag håller på med, det är en del av min Asperger som begränsar mig och vad jag kan hålla på med. Har som jag sagt tidigare provat med att vara på olika ställen men inte funkat. Orkar inte skriva och förklara det igen.

  • Sen, Spelutvecklare intresserar mig inte ett dugg, jag är en PRO-GAMER och då spelar man spelen, beta-test funkar heller inte, läs tidigare inlägg för förklaring.

  • Att du tycker att det är provocerande att jag lever det liv jag gör är inte mitt problem, jag är bara ärlig och berättar min livssituation så att andra skall förstå hur jag menar i från min synvinkel.

  • Sen vill du att jag skall dra med mig min kontorsstol till jobbet, vad skall jag ha hemma hade du tänkt?

  • Visst hörselskydd skyddar mot dessa oljud...men jag VÄGRAR sitta en hel dag med hörselskydd, kommer ALDRIG att hända, det är diskriminerande.
    Jag har rätt som alla andra att få vara den jag är utan att behöver ha på mig ett par fåniga som över tid tunga hörselskydd, det skulle min nacke inte palla utan då lär min nacke förvärras ganska rejält från vad den är nu, vilket jag inte tänker låta hända.

  • Du säger också att jag inte kan skylla på mitt humör, visst det kan jag gå med på men med mina problem och blir jag provocerad av något så slutar det med 99% att något går sönder, om det är i form av döda ting eller något levande det är bara att rulla en tärning... Så jag löser detta genom att stanna hemma dom dagar det känns dåligt. Det tycker även min kurator, psykolog och folk i min omgivning är en bra lösning på det problemet.

Ja, jag är inte som "alla andra" jag är unik, eller som jag brukar säga "I am one of gods own prototypes, too weird to live too rare to die".
Lev med det, det gör andra.

Du säger "Och kom inte med argument som. Du vet inte hur jag har det. För vet du hur jag har det och om jag har någon sjukdom?"
Jag svarar då enkelt på det... Jag skiter fullständigt i vem du är och hur du har det, det är inte min business.
Jag sköter mitt precis som jag vill ha det och det funkar klockrent för mig och för folk i min omgivning och dömer ALDRIG folk utan att jag känner dem personligen som vissa andra tydligen gör rätt friskt.

Sköt ditt så sköter jag mitt, okej?

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Ursäkta mig igen. Men förrut säger du att ditt jobb måste handla om spel, musik och pc-teknik. MEn helt plötsligt så går det galant att gå in boxningsbranchen och vara manager.

Om jag inte minns fel så var ADD att man har svårt att koncentrera sig, hur ska det gå för en manager i en jobbig boxningsmatch? Hur går det med klaustrofobin i en arena full med folk? Med en LJUDNIVÅ som är jättehög, påtock för hög för dina öron.

Tycker det hela låter som en scam mot Sveriges skattepengar...

1. Spel, musik och pc-tekniker är ett urval av mina intressen. Boxningen är en annan, dock är jag själv ingen boxare men att agera manager är nog inga problem då det handlar om matcher då och då, dvs. inte varje dag och varje vecka, utom 1 match var 3:e månad. Ser det mer som en hobby.

2. En arena är STOR och rymmer en hel del folk utan att det skall kännas jobbigt, globen funkar klockrent, har varit på många spelningar där, så det kommer inte vara några problem. Men en buss eller andra kollektiva färdmedel och platser som är små och trånga det är inte roligt för mig, då kommer paniken rusande mot mig.

3. Hög ljudnivå har jag inga problem med det är statiska ljud som är mitt problem, och det är inte något statiskt ljud på en boxningsmatch. Har varit på flera och inte haft problem med det.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Skrivet av MacAtax:

Dyslexi?! Dina inlägg är ju extremt välskrivna och strukturerade. Blev väldigt intresserad av dina inlägg.. min begränsade erfarenhet av bidragstagare är att de sällan vill/försöker bli självförsörjande.

Med lite mer självförtroende skulle du kanske hitta något som passar? Vill absolut inte "sätta dit" dig, men hur skulle det fungera att jobba hemma som någon slags konsult?

Konsult... har inte tänkt något på det faktiskt.
Vad krävs för att vara konsult? Utbildning är inget jag klarar av, är självlärd inom allt jag kan då jag inte pallar att plugga.
Min skolgång var en PLÅGA lindrigt sagt. Men kan man vara konsult utan att ha någon utbildning utan kan lära sig yrket genom praktik så... HIT ME!

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MusicWizard:
  • jag är en PRO-GAMER
    ....

  • Att du tycker att det är provocerande att jag lever det liv jag gör är inte mitt problem, jag är bara ärlig och berättar min livssituation så att andra skall förstå hur jag menar i från min synvinkel.
    ...

  • Sen vill du att jag skall dra med mig min kontorsstol till jobbet, vad skall jag ha hemma hade du tänkt?
    ...

  • tunga hörselskydd
    ...

  • går sönder, om det är i form av döda ting eller något levande det är bara att rulla en tärning

...
Sköt ditt så sköter jag mitt, okej?

- Börja tjäna pengar som en pro gamer då och inte ta våra skattepengar
...
- Jag sa att det är provocerande hur du beskriver ditt liv här på Sweclockers. Du kan däremot absolut inte ta bort dina sjukdomar, du är vem du är på den froten, de håller jag med om
...
- Du kan alltid köpa en ny kontorsstol av de 11 000 / nya lönen om du jobbar. (Ja, du får slösa något av din lön för att kunna jobba kvar)
...
- Du har tydligen inte testat hörselskydd. De som isolerar ljud är inte tunga alls. De som är tunga är de som har teknik och bara isolerar höga ljud
...
- Om du kan döda en människa för att ditt humör säger så, du borde du sitta bakom lås och bom. (Så jag hoppas du överdriver på den fronten)
...
- Jag sköter mitt, du lever på mina skattepengar. Jag har all rätt att lägga mig i din situation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MusicWizard:

[LIST]
[*] Visst hörselskydd skyddar mot dessa oljud...men jag VÄGRAR sitta en hel dag med hörselskydd, kommer ALDRIG att hända, det är diskriminerande.
Jag har rätt som alla andra att få vara den jag är utan att behöver ha på mig ett par fåniga som över tid tunga hörselskydd, det skulle min nacke inte palla utan då lär min nacke förvärras ganska rejält från vad den är nu, vilket jag inte tänker låta hända.

Kolla in ett par Soundscope Pro-Tect.. aktiva hörselskydd(proppar).. kan stängas av för att bli av med störande ljud samt väger inte många gram.. som en keps typ.. eller som hörlurarna du använder när du mixar musik..

Skrivet av MusicWizard:

Konsult... har inte tänkt något på det faktiskt.
Vad krävs för att vara konsult? Utbildning är inget jag klarar av, är självlärd inom allt jag kan då jag inte pallar att plugga.
Min skolgång var en PLÅGA lindrigt sagt. Men kan man vara konsult utan att ha någon utbildning utan kan lära sig yrket genom praktik så... HIT ME!

Testa att ringa runt till ett gäng kommuner som har dagis/förskolor/skolor/äldreboende etc. med datorer.. finns alltid massor av datorer på sådana ställen som behöver ses över som den vanliga IT-avdelningen inte orkar/hinner med.. se till att IT-avdelningen fixar VNC/RDP/SSH till maskinerna och sen är du igång hemifrån.. kanske inte 100% men iallafall några timmar i veckan..

Visa signatur

Intel i7 2700k@4.3 | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | Gigabyte R9 280X | Fractal Design Define R3 |
Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair SSD 120GB Force GT | Templarius Imperator 850W | Corsair Hydro H60 |
BenQ XL2410T | BenQ GL2450 | SteelSeries Siberia v2 | Razer BlackWidow | Zowie EC1

Permalänk
Medlem
Skrivet av MusicWizard:

Hej alla Diablo fans!

Jag är en sjukpensionär på 33 år nu i April 2012 som ägnar mycket tid åt att spela spel och komponera musik.

Har bokat en Collector's Edition av spelet och jag kommer att lägga ner ENORMT mycket tid på spelet när det släpps för att just kunna tjäna rätt så bra på just den RMAH delen av spelet.

Förutom att jag som ÄKTA Diablo fan och Pro-Gamer vars spelat serien sedan Diablo + Hellfire hade sin release, kommer att njuta av spelet till fullo förutom just den pengabiten som jag tycker är 100% perfekt för mig som sjukpensionär att tjäna pengar på.

Det är till min fördel då jag som sagt är Sjukpensionär och redan får 11.000+ varje månad från Försäkringskassan och kan dryga ut den med att göra det jag gillar absolut bäst här i världen... SPELA SPEL!

Har 100% fritid då jag inte kan jobba på grund av min ADD och Asperger, i och med det kan jag lägga så mycket tid jag känner för åt spelet utan att någon blir drabbad. Bor själv, och har ingen som säger åt mig vad jag skall göra vilket är UNDERBART, jag njuter verkligen av livet och vad det har att erbjuda mig.

Jag tror att det finns goda möjligheter till att tjäna "big bucks" om man gör det på rätt sätt.
Har redan planerat min strategi och tror på att den kommer att generera en hel del pengar då jag kan spendera så mycket mer tid på spelet än vanliga friska människor som jobbar större delen av dagen för att klara sig.

Det är inte rättvist men världen är inte rättvis någonstans, så varför skulle jag bry mig? ^_^

Ha en bra dag!

-- Taurus1979

Vilket trams, jag utgår från att du antingen trollar eller bara är duktig på att utnyttja försäkringssystemet. Vet flera med mer inhiberande tillstånd än du beskriver (ADD+dyslexi, asperger, bipolär m.fl) som pluggar stenhårt på masternivå för att göra nåt med sina liv.

Permalänk
Medlem

Nedanstående är inget negativt om dig, men vill gärna att du läser detta. Ser det som ett positivt tips!
Sitter och läser på Autismforum och fann denna sida, handlar om ett företag i Danmark som endast anställer personer med austimspektrum pga deras naturbegåvning i saker. (Om jag har förstått rätt så är asbergers en del av austim, rätta mig gärna om jag har fel, är ingen expert på detta).

http://www.autismforum.se/gn/opencms/web/AF/Leva_med_autism/a...

Det är ett IT företag, men vet inte om det är exakt vad du har intresse för, endast du kan bestämma det genom att läsa. Men det är ju dock en lång flytt från Umeå till Danmark, men det kan vara ett jobb som passar dig.

Hoppas att du läser det, och att du kanske får en glimt i ögat av de!

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

- Börja tjäna pengar som en pro gamer då och inte ta våra skattepengar
...
- Jag sa att det är provocerande hur du beskriver ditt liv här på Sweclockers. Du kan däremot absolut inte ta bort dina sjukdomar, du är vem du är på den froten, de håller jag med om
...
- Du kan alltid köpa en ny kontorsstol av de 11 000 / nya lönen om du jobbar. (Ja, du får slösa något av din lön för att kunna jobba kvar)
...
- Du har tydligen inte testat hörselskydd. De som isolerar ljud är inte tunga alls. De som är tunga är de som har teknik och bara isolerar höga ljud
...
- Om du kan döda en människa för att ditt humör säger så, du borde du sitta bakom lås och bom. (Så jag hoppas du överdriver på den fronten)
...
- Jag sköter mitt, du lever på mina skattepengar. Jag har all rätt att lägga mig i din situation.

1. Ja, jag kommer att börja tjäna pengar så snart Diablo 3 och man börjat generera pengar i samma nivå som man har nu, då avsäger jag mig den hjälpen jag har idag.

2. PLEASE... varför skall JAG spendera dom pengar jag får via FK rättmätigt på en arbetsplats, ingen annan jag känner gör eller har gjort det någonsin?
Folk får LÅNA den utrustning dem behöver för att klara av sina sysslor som i sin tur då äga av företaget/arbetspltsen.
Jag kommer ALDRIG att lägga ett NICKEL på någon arbetsplats någonsin, men arbetar för att tjäna pengar, inte för att spendera pengar, eller hur?

3. Jag tänker ALDRIG diskriminera mig själv för att DU tycker att jag skall ha hörselskydd, dra på dig/plugga in sånt själv i/över dina öron och känn hur kul det är, sånt känns bara irriterande i mina öron i längden. Nej tack, PASSAR på det, i och med det så lär det aldrig bli något jobb så länge jag inte jobbar hemifrån med saker jag KAN göra utan att bli frustrerad, irriterad och slutligen förbannad som resultat av statiska ljud.

4. Jag sa aldrig att jag kan döda en person (du måste läsa rätt, jag skrev, "något går sönder och att det går ut över döda ting, eller att jag kan råka SKADA någon. Inte döda"), jag tappar kontrollen då jag blir förbannad och då vet jag inte vad jag gör, så jag löser det genom att stanna hemma dom dagarna det känns jobbigt (dvs om jag har något att göra om dagarna att stanna hemma ifrån). Stannar även inomhus nu dom dagarna när jag inte har något att göra när det känns jobbigt för att slippa hamna i problem på just grund av den situation jag besitter.

Det är ingen som stör sig på det och ingen som behöver utsättas för något heller för den delen. Problemet löst.

5. Okej, du sköter ditt och jag skiter i vad du tycker. End of Story!

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Medlem

FK är mycket hårda när det gäller sjukpensionärer, nu vet jag inte hur det va för dig för ungefär 1½ år sedan borde det väl bli då du kan få ytterligare 18 månaders förlängd aktivitetsersättning. Om du är ärlig och inte ett troll eller jäkligt bra på och spela sjukare än du är så är du nog helt och hållet inte kapabel till att arbeta med något alls.

Du ska i princip omöjligen kunna arbeta, och detta ska inte bara din läkare, psykolog utan även FK medge, bara att lyckas gå på en praktik kan göra att du inte blir gokänd.

Jag tycker personligen att detta med RMAH är skit och det skall faktiskt beskattas som en inkomst och folk som tjänar pengar på detta och är sjukpensionär borde då bli frånskriven det omedelbart. (Det är min personliga åsikt)

Sen är jag mycket insatt i hur en AS person har det och jag tycker till viss del har du rätt i vissa saker men många andra inte, nu vet jag svagheterna och hur lätt du kan ta folk direkt på orden och inte kunna läsa mellan raderna så många av inläggen riktade mot dig kan rent utav bli fel, det är sånt du dock måste öva på och dina funktionshinder går aldrig bort helt men kan lindras väldigt markant. (ingen kan göra det åt dig)