Permalänk
Medlem

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHADSFJIASJDFGIASJDF IJASDFJ OIDOAJD IOJADSF ADSFAISJDFIJASTGIOHJYOUIJAFDI AHFJDSGIJA A
ASDFIAJSGOJAI GJAEJRTG0 IEJTJ3ITJ30 TJ0GJA0894JT9 09FEGJ94J0329Å543J PAJEV94JAT AEF4G983Q4HT 943ATJA9EJFGA9OREJF A943J 43A9UJF94A83FJ 9A4JFQ43A9FJ8 AWFJSDFQJ39JASDFJKASDFJÖ ASFKNGAÖIADÖJFGLADSFLJGK AOFIJGDOAGJRAEHFG IARGAHERIG ARRAE GAUIREGHIAUREGHADSÖFGHIAFDGH AERUITGAHERITG UHSDFUIVGAERHUIG AHREIG HPAUAFGHIUAETGHIU5RT 043ETIUERGIOAERJG UIARGUIADGJHNCVMBGNRKEGNJNGÖ<ZHUIAERTGHIUET AERITGAERG JBIJAETUIAEWTGHAEFIGOADJG TAUITUIAEITRAVNABNIARTGHIUAERTHUIET ARUITH AUAFJADSFASFJHAWRETIAWET IOAGUIADFGUIOARUITOAERT AIRETHASDFKLÖJAWROEÖEAIUTO ASFGOIADSFGHIUHAOAWDFGADSFHSADDFUIPOUASFGUIPH AIJOH IPOH UIOHKOKOKOKORAHEUIGOAEGUIORAEHUIRAEUIGARHEIGREAUIHGAEUIGH

Det är så jag känner just nu.

PS. När man jobbar inom militären så är det nästan daglig börda att ha på sig hörselskydd... *oh snap*

Permalänk
Skrivet av MacAtax:

Kolla in ett par Soundscope Pro-Tect.. aktiva hörselskydd(proppar).. kan stängas av för att bli av med störande ljud samt väger inte många gram.. som en keps typ.. eller som hörlurarna du använder när du mixar musik..

Skall ta mig en titt, kan inte garantera att det är något för mig, när jag skriver musik så använder jag mig inte av hörlurar. Använder mig av:

Men tack för omtanken i alla fall, dock ska jag som jag sa ta mig en titt på dessa hörselskydd.

Skrivet av MacAtax:

Testa att ringa runt till ett gäng kommuner som har dagis/förskolor/skolor/äldreboende etc. med datorer.. finns alltid massor av datorer på sådana ställen som behöver ses över som den vanliga IT-avdelningen inte orkar/hinner med.. se till att IT-avdelningen fixar VNC/RDP/SSH till maskinerna och sen är du igång hemifrån.. kanske inte 100% men iallafall några timmar i veckan..

Tackar så mycket för tipset, skall ägna lite tid åt att kolla upp det där. All hjälp är av tacksamt intresse.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Vilket trams, jag utgår från att du antingen trollar eller bara är duktig på att utnyttja försäkringssystemet. Vet flera med mer inhiberande tillstånd än du beskriver (ADD+dyslexi, asperger, bipolär m.fl) som pluggar stenhårt på masternivå för att göra nåt med sina liv.

Då kan jag bara upplysa dig om att det finns lika många olika Asperger problematik som folk med Asperger Syndrom.
För mig så går det INTE att plugga, jag blir riktigt irriterad och förbannad om jag tvingas till det. Och då är vi tillbaks till mitt humör och dom problemen.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Nedanstående är inget negativt om dig, men vill gärna att du läser detta. Ser det som ett positivt tips!
Sitter och läser på Autismforum och fann denna sida, handlar om ett företag i Danmark som endast anställer personer med austimspektrum pga deras naturbegåvning i saker. (Om jag har förstått rätt så är asbergers en del av austim, rätta mig gärna om jag har fel, är ingen expert på detta).

http://www.autismforum.se/gn/opencms/web/AF/Leva_med_autism/a...

Det är ett IT företag, men vet inte om det är exakt vad du har intresse för, endast du kan bestämma det genom att läsa. Men det är ju dock en lång flytt från Umeå till Danmark, men det kan vara ett jobb som passar dig.

Hoppas att du läser det, och att du kanske får en glimt i ögat av de!

Då har vi bara ett stort problem, jag bor i Sverige, detta företag är i Danmark. Tror inte jag behöver säga något mer.
Tänker inte flytta från Sverige utan att ha ett skyddsnät som förhindrar mig att falla som en sten om det skiter sig.

Men tack för informationen och ditt försök till att hjälpa, all hjälp är jag tacksam för.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MusicWizard:

Då kan jag bara upplysa dig om att det finns lika många olika Asperger problematik som folk med Asperger Syndrom.
För mig så går det INTE att plugga, jag blir riktigt irriterad och förbannad om jag tvingas till det. Och då är vi tillbaks till mitt humör och dom problemen.

Välkommen till verkligheten, på de tekniska högskolorna är ungdomarna generellt deppiga, nedtyngda, överbelastade, irriterade, arga etc. av mycket plugg och ingen fritid men de gör det för att de vet att något gott väntar i slutet av tunneln efter all ansträngning. Det handlar heller inte om tvång utan de är där av eget val, och de styr över sitt pluggande själv. Du kommer väl kanske tröttna på ditt leverne till sist iofs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MusicWizard:

Tänker inte flytta från Sverige utan att ha ett skyddsnät som förhindrar mig att falla som en sten om det skiter sig.

Så... om du får ett jobb i Danmark så är det inte ett skyddsnät? Och du vet att man alltid kan flytta tillbaka till Sverige va? ^^

Permalänk
Hedersmedlem

Jag betalar i snitt 15.000 kr i skatt varje månad, det värmer gott att höra att det hjälper människor att spela Diablo III på heltid.

Hoppas att du förstår, trots dina bokstavskombinationer, att ditt första inlägg lätt kan tolkas som rätt provocerande?

Nej, livet är inte rättvist - uppenbarligen - men det är brist på respekt att gnugga in det i ansiktena på alla som faktiskt jobbar och bidrar till ett fungerande socialt skyddsnät för personer som dig och alla andra som utav en eller flera anledningar inte har möjlighet att arbeta.

Mvh

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av Xaio:

FK är mycket hårda när det gäller sjukpensionärer, nu vet jag inte hur det va för dig för ungefär 1½ år sedan borde det väl bli då du kan få ytterligare 18 månaders förlängd aktivitetsersättning. Om du är ärlig och inte ett troll eller jäkligt bra på och spela sjukare än du är så är du nog helt och hållet inte kapabel till att arbeta med något alls.

Du ska i princip omöjligen kunna arbeta, och detta ska inte bara din läkare, psykolog utan även FK medge, bara att lyckas gå på en praktik kan göra att du inte blir gokänd.

Jag tycker personligen att detta med RMAH är skit och det skall faktiskt beskattas som en inkomst och folk som tjänar pengar på detta och är sjukpensionär borde då bli frånskriven det omedelbart. (Det är min personliga åsikt)

Sen är jag mycket insatt i hur en AS person har det och jag tycker till viss del har du rätt i vissa saker men många andra inte, nu vet jag svagheterna och hur lätt du kan ta folk direkt på orden och inte kunna läsa mellan raderna så många av inläggen riktade mot dig kan rent utav bli fel, det är sånt du dock måste öva på och dina funktionshinder går aldrig bort helt men kan lindras väldigt markant. (ingen kan göra det åt dig)

Hej på dig du med, trevligt med ny syn på detta.

Jag har varaktig sjukersättning, vilket betyder att jag har livslång sjukersättning som inte behöver förnyas någonsin.

Sorry, reserverar mig för stavfel, det vart mycket text och det blir ett problem för min dyslexi. Men...

Angående RMAH, så kan det bli svårt att beskatta dom pengarna som genereras från just RMAH då det betalas ut från ett annat land med andra regler till ett PayPal kontor som också finns i ett annat land med andra regler än dom dom finns här i Sverige, det kontot kopplar man sen bara till ett VISA kort och disponerar precis som man vill vars man vill. Så sorry, det kommer nog aldrig att hända, men framtiden är ovis, så man vet ju aldrig vad som händer.

Sen varför skall en person som bara har en ekonomi som man just och pass klarar sig med inte få möjligheten att dryga ut den med något som personen kan klara av och då kan jämföras med en arbetares lön på ca 20.000:- efter skatt vilket är en medellön i dagens samhälle?

Jag skulle säga att det vore rättvist om man lyckas med en sådan bedrift på egen hand för en person som har dom svårigheterna som jag oturligt nog besitter. Man skall väl inte behöva lida och ha mindre pengar bara för att man har funktionshinder och får pengarna från skattemedel? Vi har väl rätten att få göra vad vi kan för att uppnå samma nivå som alla andra med dom medel vi förmår, eller vad säger du med fler?

Sen vad gällande spel och jobb så spelar det ingen roll anser jag med fler, och med det så menar jag att...
Man lägger fortfarande ner energi och tid för att kämpa och få tag i dessa objekt man lägger ut för auktion, det är jobbigare än vad folk tror fast än man bara sitter på en stol och inte arbetar fysiskt med kroppen. För att uppnå vad som behövs så måste man planera och lägga en strategi för att det skall det skall fungera. Att klara av att få tag på "exklusiva objektet" krävs att man jobbar i grupp, dvs. man hjälps åt och då är det en mindre procentuell chans att man får det objektet man stävar efter, misslyckas man med att få objektet så måste man göra om det tills man får det man är ute efter.
Så det är ingen dans på rosor kan jag lova, prova själv så får du se.

Jag har spelat spel i princip i hela mitt liv, i väldigt många olika spel med samma funktion dock utan att man kan tjäna RIKTIGA PENGAR, utan man tjänar spelets valuta och kan disponera detta ENDAST i spelet, så jag vet precis vad jag snackar om. Det är lika jobbigt som att jobba på ett "vanligt" jobb.
Har haft åtskilliga praktiker och dylikt så jag har något att referera till. Så är det i alla fall för mig. Det är mitt personliga tycke.

Du kan ju jobba halvtid och spendera den andra halvtiden på Diablo 3 för att tjäna lika mycket som jag har och eventuellt kommer att tjäna på att spela det spelet. Men det vore dumt om man KAN och HAR ett heltids jobb, vilket jag inte klarar av med den problematik jag besitter. Så jag tänker göra ALLT jag kan för att dryga ut min ekonomi på det sätt jag kan och förmår bäst.

Vad säger du och ni andra om det?

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHADSFJIASJDFGIASJDF IJASDFJ OIDOAJD IOJADSF ADSFAISJDFIJASTGIOHJYOUIJAFDI AHFJDSGIJA A
ASDFIAJSGOJAI GJAEJRTG0 IEJTJ3ITJ30 TJ0GJA0894JT9 09FEGJ94J0329Å543J PAJEV94JAT AEF4G983Q4HT 943ATJA9EJFGA9OREJF A943J 43A9UJF94A83FJ 9A4JFQ43A9FJ8 AWFJSDFQJ39JASDFJKASDFJÖ ASFKNGAÖIADÖJFGLADSFLJGK AOFIJGDOAGJRAEHFG IARGAHERIG ARRAE GAUIREGHIAUREGHADSÖFGHIAFDGH AERUITGAHERITG UHSDFUIVGAERHUIG AHREIG HPAUAFGHIUAETGHIU5RT 043ETIUERGIOAERJG UIARGUIADGJHNCVMBGNRKEGNJNGÖ<ZHUIAERTGHIUET AERITGAERG JBIJAETUIAEWTGHAEFIGOADJG TAUITUIAEITRAVNABNIARTGHIUAERTHUIET ARUITH AUAFJADSFASFJHAWRETIAWET IOAGUIADFGUIOARUITOAERT AIRETHASDFKLÖJAWROEÖEAIUTO ASFGOIADSFGHIUHAOAWDFGADSFHSADDFUIPOUASFGUIPH AIJOH IPOH UIOHKOKOKOKORAHEUIGOAEGUIORAEHUIRAEUIGARHEIGREAUIHGAEUIGH

Det är så jag känner just nu.

PS. När man jobbar inom militären så är det nästan daglig börda att ha på sig hörselskydd... *oh snap*

Vad kul för dig, det är ditt liv inte mitt... Du hade inte behöver jobba som militär, du kunde ha suttit vid ett skrivbord och vänt papper och sluppit hörselskydd.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Välkommen till verkligheten, på de tekniska högskolorna är ungdomarna generellt deppiga, nedtyngda, överbelastade, irriterade, arga etc. av mycket plugg och ingen fritid men de gör det för att de vet att något gott väntar i slutet av tunneln efter all ansträngning. Det handlar heller inte om tvång utan de är där av eget val, och de styr över sitt pluggande själv. Du kommer väl kanske tröttna på ditt leverne till sist iofs.

Tråkigt att behöva förstöra din tro om att jag skall bli less...

Jag trivs utmärkt med det liv jag lever, är en "Stads Eremit" som jag och en vän kallar det.
Vi är båda Asperger och har inget behov av att vara Sociala.

Stads Eremit = Vi har behov av folk omkring oss (i rimlig mängd, dvs. några stycken), men inte att umgås och vara Social.
Exempel på våra sociala behov: andra spelare i onlinespel, prata på forum, etc.

Så, nej... jag kommer inte att tröttna på mitt liv och mitt leverne.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk

[QUOTE="Reyintaz;12000448"]

Skrivet av MusicWizard:

Tänker inte flytta från Sverige utan att ha ett skyddsnät som förhindrar mig att falla som en sten om det skiter sig./QUOTE]

Så... om du får ett jobb i Danmark så är det inte ett skyddsnät? Och du vet att man alltid kan flytta tillbaka till Sverige va? ^^

Visst, men jag pallar inte med att flytta till ett främmande land bara så där, för att KANSKE palla med vad som väntar där.
Det är inte den trygghet jag behöver. Sorry.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Jag betalar i snitt 15.000 kr i skatt varje månad, det värmer gott att höra att det hjälper människor att spela Diablo III på heltid.

Hoppas att du förstår, trots dina bokstavskombinationer, att ditt första inlägg lätt kan tolkas som rätt provocerande?

Nej, livet är inte rättvist - uppenbarligen - men det är brist på respekt att gnugga in det i ansiktena på alla som faktiskt jobbar och bidrar till ett fungerande socialt skyddsnät för personer som dig och alla andra som utav en eller flera anledningar inte har möjlighet att arbeta.

Mvh

Okej... 15.000:- i skatt, imponerande summa men det innebär att du KANSKE betalar 50öre i månaden till mig eller rättare sagt inte ens 50 öre men jag vill vara generös, vilket bankkonto skall jag betala in din krona på då det inte finns 50 öringar längre?

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MusicWizard:

Hej på dig du med, trevligt med ny syn på detta.

Angående RMAH, så kan det bli svårt att beskatta dom pengarna som genereras från just RMAH då det betalas ut från ett annat land med andra regler till ett PayPal kontor som också finns i ett annat land med andra regler än dom dom finns här i Sverige, det kontot kopplar man sen bara till ett VISA kort och disponerar precis som man vill vars man vill. Så sorry, det kommer nog aldrig att hända, men framtiden är ovis, så man vet ju aldrig vad som händer.

Sen varför skall en person som bara har en ekonomi som man just och pass klarar sig med inte få möjligheten att dryga ut den med något som personen kan klara av och då kan jämföras med en arbetares lön på ca 20.000:- efter skatt vilket är en medellön i dagens samhälle?
...
Jag skulle säga att det vore rättvist om man lyckas med en sådan bedrift på egen hand för en person som har dom svårigheterna som jag oturligt nog besitter. Man skall väl inte behöva lida och ha mindre pengar bara för att man har funktionshinder och får pengarna från skattemedel? Vi har väl rätten att få göra vad vi kan för att uppnå samma nivå som alla andra med dom medel vi förmår, eller vad säger du med fler?

...
Du kan ju jobba halvtid och spendera den andra halvtiden på Diablo 3 för att tjäna lika mycket som jag har och eventuellt kommer att tjäna på att spela det spelet. Men det vore dumt om man KAN och HAR ett heltids jobb, vilket jag inte klarar av med den problematik jag besitter. Så jag tänker göra ALLT jag kan för att dryga ut min ekonomi på det sätt jag kan och förmår bäst.

Vad säger du och ni andra om det?

Fan, det blev stora frågor i en D3-forumtråd Snart kommer vi in på meningen med livet och sånt!!

Ang. att dina RMAH-pengar går in på VISA är ju lätt fixat.. varje år deklarerar ju alla och i deklarationen finns det plats för eventuella ytterligare inkomster.. om man sedan väljer att fylla i rätt och riktigt är ju en annan fråga.. Är man bidragstagare och har andra skattebetalare att tacka för delar av sin inkomst kan det ju vara lämpligt (och moraliskt korrekt) att man är ärlig i sin deklaration.

Ang. att en person som har bristande ekonomi inte ska få dryga ut den med ytterligare inkomster. Det har ju alla rätt till, med t.ex extrajobb och liknande.. frågan är vad försäkringskassan säger om att man drygar ut deras bidrag. En annan viktig fråga är om de som tar bidrag ska ligga på medelnivån som du säger, 20000 i månaden.. eller om de ska ligga i det undre skiktet tillsammans med de som tjänar minst.. jag kan tänka mig att många med kanske 11000-12000 i nettolön och jobbar 40 timmar i veckan, inte uppskattar att bidragstagare får nästan dubbla deras lön bara för att de får en inkomst från försäkringskassan OCH har tid med en sysselsättning som t.ex. D3 eftersom de inte har något jobb att gå till på dagarna.

Ang. rättvisa så tog du väl själv upp det tidigare i tråden.. och rättvisa existerade inte..

Jag skulle känna att det var "rättvist" om du fick ett garantibidrag som motsvarar 11000-[det du får från RMAH], och då kan du även bidra till andra bidragstagare genom att betalat lite skatt på dom pengar du tjänat i D3..

Visa signatur

Intel i7 2700k@4.3 | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | Gigabyte R9 280X | Fractal Design Define R3 |
Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair SSD 120GB Force GT | Templarius Imperator 850W | Corsair Hydro H60 |
BenQ XL2410T | BenQ GL2450 | SteelSeries Siberia v2 | Razer BlackWidow | Zowie EC1

Permalänk

Är så less på den Svenska avundsjukan och jante-Sverige.
Jag hade vilken dag som helst bytt mitt liv mot ett "vanligt" Svenssonliv, med jobb och allt vad det innebär.
Men nu har jag oturen att jag ÄR begränsad med allt vad det innebär för mig.

Jag klarar inte av saker som är för många en självklarhet.
Däremot klarar jag av mycket som en vanlig "Svensson" inte klarar av, konstigt nog.
Dock vad orkar och tänker jag inte gå in på i detalj, det räcker att jag konstaterar detta.

Ett exempel kan och orkar jag dela med mig av:
Jag imponerade på min kurator och psykolog hur jag med lätthet kunde förstå avancerad logik och förklara saker som dom inte ens hade någon aning om på flera olika sätt och nivåer. Rätt skoj att kunna något som väldigt få kan, och få växa en centimeter på något sätt i alla fall.

Men det vem jag är och jag tänker inte låta någon få bestämma över mig och hur jag lever mitt liv.
Sen vill jag skriva och diskutera saker med folk och om dom vill svara på dom inlägg jag skriver får dom acceptera den jag är och mina brister utan att trycka ner en för vad man tycker och tänker.

Jag svarar så gott jag kan på allas frågor, men dumma konstateranden och svar får ett dumt svar tillbaks.
Så är det bara.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Skrivet av MacAtax:

Fan, det blev stora frågor i en D3-forumtråd Snart kommer vi in på meningen med livet och sånt!!

Ang. att dina RMAH-pengar går in på VISA är ju lätt fixat.. varje år deklarerar ju alla och i deklarationen finns det plats för eventuella ytterligare inkomster.. om man sedan väljer att fylla i rätt och riktigt är ju en annan fråga.. Är man bidragstagare och har andra skattebetalare att tacka för delar av sin inkomst kan det ju vara lämpligt (och moraliskt korrekt) att man är ärlig i sin deklaration.

Ang. att en person som har bristande ekonomi inte ska få dryga ut den med ytterligare inkomster. Det har ju alla rätt till, med t.ex extrajobb och liknande.. frågan är vad försäkringskassan säger om att man drygar ut deras bidrag. En annan viktig fråga är om de som tar bidrag ska ligga på medelnivån som du säger, 20000 i månaden.. eller om de ska ligga i det undre skiktet tillsammans med de som tjänar minst.. jag kan tänka mig att många med kanske 11000-12000 i nettolön och jobbar 40 timmar i veckan, inte uppskattar att bidragstagare får nästan dubbla deras lön bara för att de får en inkomst från försäkringskassan OCH har tid med en sysselsättning som t.ex. D3 eftersom de inte har något jobb att gå till på dagarna.

Ang. rättvisa så tog du väl själv upp det tidigare i tråden.. och rättvisa existerade inte..

Jag skulle känna att det var "rättvist" om du fick ett garantibidrag som motsvarar 11000-[det du får från RMAH], och då kan du även bidra till andra bidragstagare genom att betalat lite skatt på dom pengar du tjänat i D3..

Bra skrivet.

Ja, en person som har Sjukersättning får tjäna upp till 40.000:- utöver det man får från FK per år.
Det är inte mycket, men det finns utrymme för en extra slant att röra sig med, och det är ju tacksamt.

Att det inte finns någon rättvisa det vet jag, men att det är rättvist att få försöka att tjäna extra pengar på det man förmår, den förmånen har alla.

Att skatta dom pengar man genererar genom spelet som betalas ut från ett annat land. Sen är det redan skattade pengar vi snackar om här så vitt jag vet, så varför skulle man skatta dom igen? Men kan också ha fel.

Jag hade som jag skrivit i mitt sista inlägg gärna bytt med en fult frisk person när det gäller jobb.

Sen så skattar jag på min Sjukersättning varje månad.

Redovisning:
Sjukersättning: 8800:- per månad.
Bostadstillägg: 4341:- per månad. ( 90,75% av min hyra: 4784:- )
Avdrag för preliminär skatt: 2110:- per månad.

Så jag har ut: 11031:- varje månad efter skatt för att vara exakt.
Så nu vet alla som läser den här tråden på Sweclockers vad jag har i månaden, om någon skulle vara intresserad av detta.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MusicWizard:

Okej... 15.000:- i skatt, imponerande summa men det innebär att du KANSKE betalar 50öre i månaden till mig eller rättare sagt inte ens 50 öre men jag vill vara generös, vilket bankkonto skall jag betala in din krona på då det inte finns 50 öringar längre?

Du missade totalt poängen. Hjälper dig på traven, här är poängen i fet text.

Hoppas att du förstår, trots dina bokstavskombinationer, att ditt första inlägg lätt kan tolkas som rätt provocerande?

Nej, livet är inte rättvist - uppenbarligen - men det är brist på respekt att gnugga in det i ansiktena på alla som faktiskt jobbar och bidrar till ett fungerande socialt skyddsnät för personer som dig och alla andra som utav en eller flera anledningar inte har möjlighet att arbeta.

Jag sade aldrig att jag vill sluta betala för dom sociala skyddsnäten, jag kommer säkerligen själv behöva hjälp någon dag och då kommer jag vara glad över att dom finns där. Min första mening som avslutades med en smiley var tänkt att tolkas som en aningens humoristisk. Fast du kanske har svårt att tyda sånt? Vet faktiskt inte då jag inte är insatt i hur personer med Aspbergers och ADD fungerar.

Hoppas att du förstår att inläggen inte på något sätt är avsedda till att vara dryga eller "bitska" gentemot dig.

Och du, den där 50 öringen kan du behålla

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Du missade totalt poängen. Hjälper dig på traven, här är poängen i fet text.

Hoppas att du förstår, trots dina bokstavskombinationer, att ditt första inlägg lätt kan tolkas som rätt provocerande?

Nej, livet är inte rättvist - uppenbarligen - men det är brist på respekt att gnugga in det i ansiktena på alla som faktiskt jobbar och bidrar till ett fungerande socialt skyddsnät för personer som dig och alla andra som utav en eller flera anledningar inte har möjlighet att arbeta.

Jag sade aldrig att jag vill sluta betala för dom sociala skyddsnäten, jag kommer säkerligen själv behöva hjälp någon dag och då kommer jag vara glad över att dom finns där. Min första mening som avslutades med en smiley var tänkt att tolkas som en aningens humoristisk. Fast du kanske har svårt att tyda sånt? Vet faktiskt inte då jag inte är insatt i hur personer med Aspbergers och ADD fungerar.

Och du, den där 50 öringen kan du behålla

Okej.
Det är inte meningen att vara provokativt på något sätt, jag berättare bara kanske lite väl för detaljerat hur mitt liv ser ut och med en kanske för stark betoning om hur nöjd jag är att det kommer ett auktionshus med möjlighet att tjäna riktiga pengar i ett spel från min absoluta favorit spelserie och att jag är lyckligt lottad att jag kan sitta och njuta av detta till 100% då jag lever ett sådan liv jag nu lever, på grund av min problematik jag besitter.

Kanske kan anses som provokativt i mångas ögon, borde försöka att begränsa mina inlägg i framtiden.

Tack för att du tog dig tid att förklara dig igen.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Medlem

Offtopic:

@MusicWizard

Jag är 33, har som du också diagnosen Aspergers och jag känner igen mig här och där, få intressen och nedsatt socialt behov men den stora skillnaden är att jag inte gömmer mig bakom min diagnos som du gör (efter jag har läst dina inlägg) för att du ska kunna mjölka FK på pengar. Jag läser just nu för att komma in i det och ska börja plugga nu i vår för att ha något att göra än att sitta framför datorn och genom LSS så har jag fått olika stöd för att få ordning och rutin vilket hjälper mig jättemycket.

Men det gör mig faktiskt väldigt ledsen att du använder diagnosen Aspergers som en ursäkt till precis allt, som att du inte får eller kan eller våldsamma utbrott.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Skrivet av Solaris:

Offtopic:

@MusicWizard

Jag är 33, har som du också diagnosen Aspergers och jag känner igen mig här och där, få intressen och nedsatt socialt behov men den stora skillnaden är att jag inte gömmer mig bakom min diagnos som du gör (efter jag har läst dina inlägg) för att du ska kunna mjölka FK på pengar. Jag läser just nu för att komma in i det och ska börja plugga nu i vår för att ha något att göra än att sitta framför datorn och genom LSS så har jag fått olika stöd för att få ordning och rutin vilket hjälper mig jättemycket.

Men det gör mig faktiskt väldigt ledsen att du använder diagnosen Aspergers som en ursäkt till precis allt, som att du inte får eller kan eller våldsamma utbrott.

Jag gömmer mig inte bakom mina diagnoser, jag gör allt för att eftersträva ett så pass "normalt" liv jag kan med mina svårigheter.
Sen att du med Asperger Syndrom kan plugga, det är ju trevligt för din del. Men tyvärr har jag inte den turen att jag kan, och i kombination med min ADD så klarar jag inte av att plugga utan att bli förbannad då jag tycker att det är så otroligt tråkigt och att jag blir rastlös, irriterad och slutligen förbannad. Jag anser inte att det är värt det besväret att utsätta mig för det igen.

Jag bestämde mig för att det inte är lönt att ens prova sedan det sista som hände mig, och det kunde ha gått riktigt illa om man säger så.
Men det är för mig och folk i min omgivning att veta dom detaljerna och alla håller med mig.

Men jag är glad för din skull att du klarar av att plugga.
Lycka till med det.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Skrivet av MusicWizard:

Är så less på den Svenska avundsjukan och jante-Sverige.
Jag hade vilken dag som helst bytt mitt liv mot ett "vanligt" Svenssonliv, med jobb och allt vad det innebär.
Men nu har jag oturen att jag ÄR begränsad med allt vad det innebär för mig.

Samtidigt finns det hur många som helst som har ett bra betalt jobb som utnyttjar exempelvis Deklarationen(skattepengar) för att få tiotusentals mer per år. tex deklarera att man bor kvar i sin hemby och pendlar dagligen samtidigt som man har lägenhet på samma ort. Men det är helt okej för det är ju kryphål...
Jag känner flera personer som gjort så fastän dom har bra betalt jobb.

Skrivet av Solaris:

Men det gör mig faktiskt väldigt ledsen att du använder diagnosen Aspergers som en ursäkt till precis allt, som att du inte får eller kan eller våldsamma utbrott.

Men det var ju inte bara asperger utan add också vilket visar sig olika från individ till individ, samt att om man förstår att ens utbrott kan orsaka "lidande"(såra andra) eller reaktioner som påverkar andra negativt på något sätt i samband med att andra inte vill eller klarar av att hantera den person som inte "är som andra" så är det ju bra att man gör så gott det går att försöka ha en positiv inställning till livet. Jag själv har fått lindriga utbrott på mitt jobb och tack vare att jag inte jobbar med människor som det fungerar, jag brukar mest "leka" tourettes när det går dålligt: skriker ut något och sen går det som över. Känns direkt bättre och jag kan gå vidare, men aldrig att jag förstör saker. Att bygga upp ilska under en arbetsvecka och börja slåss i fyllan kanske är en dum liknelse men någon sorts ilska måste dom som gör det ändå bära på. Sen att "vanliga" svensons vägrar acceptera att jag personligen inte finner njutning i alkohol, att jag rent av bara blir sömnig av det förstår ingen, att jag hellre är nykter på en fest det duger inte, drick mer så blir det roligare...(parantes till att svensons inte förstår hur olika vissa människor kan vara).

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MusicWizard:

i kombination med min ADD så klarar jag inte av att plugga utan att bli förbannad då jag tycker att det är så otroligt tråkigt och att jag blir rastlös, irriterad och slutligen förbannad.

Välkommen till livet.

Jag tror att varenda människa i Sverige känner igen sig på denna front.

Permalänk

Jag har suttit och funderat, diskuterat med en god vän om hur och varför saker fungerar som det gör med ekonomi, fritid, jobb, etc. etc. Vi har gemensamt kommit fram till följande:

Folk klagar på att man kan tjäna pengar på RMAH, att det är FEL, ORÄTTVIST och en massa andra dålig bortförklaringar på varför det är så dåligt. När ALLA andra har precis samma möjlighet att nyttja RMAH som vi som inte har jobb eller kan jobba på grund av olika skäl.

Allt som behövs göras är, börja jobba halvtid, fler jobb blir lediga, fler får jobb, tjäna inte resten på RMAH, Inga ursäkter finns egentligen... MEN.... Då då tycker majoriteten att spela spel är något man gör för att roa sig och för att det är kul, jag säger SURE, visst är det så, men det är ingen ursäkt till att man inte KAN gör så. Sen är det upp till var och en om man vill det eller inte. Då är vi inne på VILJA och det är en annan femma, och detta är jämförbart med POKER som är så populärt.

Men alla "moral-kärringar" klagar ju på det också så som allt annat dom klarar på, förr i tiden så var det ju TV:n, Micron, Spisen för den är ju inte vedeldad. Men det där är ju historia, vilket RMAH kommer att vara när något nytt dyker upp för dom där "moral-kärringarna" att klaga på.

Sen gällande att folk tycker att spel är något man gör för att roa sig, det är både rätt och fel, allt man gör som man tycker är trevligt är för att roa sig. Jag ÄLSKAR att spela spel, kan ha det som ett jobb vilket det blir nu med RMAH i mångas ögon, men tekniskt sett så är det ju bara för att ROA sig som folk säger.

Att tjäna pengar på vilket sätt som helst är väl att tjäna pengar så läge det inte är på ett olagligt sätt, eller hur? Så varför egentligen klaga?

Sen en sista del i det här pusslet:

Nu är det så att jag kommer att sitta och spela Diablo 3 för att jag TYCKER det är jävligt SKOJ, sen som en bonus så kommer jag att fokusera mycket på RMAH delen i spelet och förhoppningsvis tjäna en massa pengar på det som jag tycker är SKOJ. Det tycker ni är FEL, varför ställer jag mig den frågan?

Jag har ett SVAR på den frågan som jag tror är ganska så "SPOT ON".
Jag tror att det handlar om att jag är en egen INDIVID som tjänar pengar HELT SJÄLV, utan någon form av anställning, INGET företag som får en del av kakan (snor MINA pengar jag tjänar på RMAH) det är vad folk kommer att tycka "MORALISKT INKORREKT). Jag tycker att det hela handlar om ren och skär AVUNDSJUKA som är mer vanligt än en vanlig förkylning med hosta.

Jag tycker att folk borde skärpa sig och inte bry sig om vad andra håller på med, lyckas folk genom att göra det som tycker är intressant/kul/roligt, kalla det vad ni vill, skall få göra det på det sätt dom kan och tycker passa deras vardag.

Det var allt från mig denna gång.

Nu skall jag till gymmet och träna i 4-5 timmar (se det som ett jobb eller nått), för att sen ta en latte med min vän.

Lev och må!

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MusicWizard:

Är så less på den Svenska avundsjukan och jante-Sverige.
Jag hade vilken dag som helst bytt mitt liv mot ett "vanligt" Svenssonliv, med jobb och allt vad det innebär.
Men nu har jag oturen att jag ÄR begränsad med allt vad det innebär för mig.

Jag klarar inte av saker som är för många en självklarhet.
Däremot klarar jag av mycket som en vanlig "Svensson" inte klarar av, konstigt nog.
Dock vad orkar och tänker jag inte gå in på i detalj, det räcker att jag konstaterar detta.

Ett exempel kan och orkar jag dela med mig av:
Jag imponerade på min kurator och psykolog hur jag med lätthet kunde förstå avancerad logik och förklara saker som dom inte ens hade någon aning om på flera olika sätt och nivåer. Rätt skoj att kunna något som väldigt få kan, och få växa en centimeter på något sätt i alla fall.

Men det vem jag är och jag tänker inte låta någon få bestämma över mig och hur jag lever mitt liv.
Sen vill jag skriva och diskutera saker med folk och om dom vill svara på dom inlägg jag skriver får dom acceptera den jag är och mina brister utan att trycka ner en för vad man tycker och tänker.

Jag svarar så gott jag kan på allas frågor, men dumma konstateranden och svar får ett dumt svar tillbaks.
Så är det bara.

Jag tror inte att det är jantelagen så mycket som att det beror på att vissa som är sjuka på riktigt (fysiska handikapp, hjärtfel, cancer med mera) och inte kan arbeta blir utförsäkrade, samtidigt som det finns människor som du som säkert skulle kunna (även om det kräver medicinering) göra något vettigt med sina liv (hemföretagare t.ex.) men ändå väljer den lätta utvägen att mjölka staten på stålar. Det, och att du gnuggar in det i ansiktet på folk även fast tråden handlar om Diablo 3.

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Jag tror inte att det är jantelagen så mycket som att det beror på att vissa som är sjuka på riktigt (fysiska handikapp, hjärtfel, cancer med mera) och inte kan arbeta blir utförsäkrade, samtidigt som det finns människor som du som säkert skulle kunna (även om det kräver medicinering) göra något vettigt med sina liv (hemföretagare t.ex.) men ändå väljer den lätta utvägen att mjölka staten på stålar. Det, och att du gnuggar in det i ansiktet på folk även fast tråden handlar om Diablo 3.

Jaha, och du är GUD, ALLSMÄKTIG och har koll på vad jag kan och inte kan? Nej det kan du inte, för DU är inte någon av dessa.

Så, du har inte ord att backa upp det du skriver, så snälla låt bli att skriva om du bara har dumma kommentarer eller bara är allmänt AVUNDSJUK som så många andra i detta ruttna samhälle.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MusicWizard:

Nu är det så att jag kommer att sitta och spela Diablo 3 för att jag TYCKER det är jävligt SKOJ, sen som en bonus så kommer jag att fokusera mycket på RMAH delen i spelet och förhoppningsvis tjäna en massa pengar på det som jag tycker är SKOJ. Det tycker ni är FEL, varför ställer jag mig den frågan?

Jag tror det sticker i ögonen på de flesta pga. det faktum ATT (oberoende hur) du tjänar pengar vid sidan av din inkomst från försäkringskassan.. många ser det nog som att du utnyttjar systemet.. men vem har sagt att du inte kan få en riktigt schyst inkomst endast på RMAH och slippa bidraget från Försäkringskassan.. det hade ju varit hur coolt som helst!

Visa signatur

Intel i7 2700k@4.3 | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | Gigabyte R9 280X | Fractal Design Define R3 |
Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair SSD 120GB Force GT | Templarius Imperator 850W | Corsair Hydro H60 |
BenQ XL2410T | BenQ GL2450 | SteelSeries Siberia v2 | Razer BlackWidow | Zowie EC1

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inser att MusicWizard är ett enormt troll?

Edit: borde kanske klargöra. Har en nära släkting som har asperger vilket leder till att jag ibland umgås med folk som har asperger när jag följer med honom på diverse evenemang. Ingen av dem är lika välartikulerad eller klartänkt som MusicWizard här, speciellt inte de med ADD i mixen.

Permalänk
Skrivet av MacAtax:

Jag tror det sticker i ögonen på de flesta pga. det faktum ATT (oberoende hur) du tjänar pengar vid sidan av din inkomst från försäkringskassan.. många ser det nog som att du utnyttjar systemet.. men vem har sagt att du inte kan få en riktigt schyst inkomst endast på RMAH och slippa bidraget från Försäkringskassan.. det hade ju varit hur coolt som helst!

Precis, och det är just det jag siktar på OM det nu går att generera så mycket pengar på det så är det optimalt att få slippa Försäkringskassan, och då kommer jag att frysa min Sjukersättning och se om man kan leva på det, går det inte så får man tina upp Sjukersättningen igen som dom själva säger där.
Har som ni kanske förstår redan pratat med dem idag om just detta vi diskuterar där.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hav:

Är det bara jag som inser att MusicWizard är ett enormt troll?

Edit: borde kanske klargöra. Har en nära släkting som har asperger vilket leder till att jag ibland umgås med folk som har asperger när jag följer med honom på diverse evenemang. Ingen av dem är lika välartikulerad eller klartänkt som MusicWizard här, speciellt inte de med ADD i mixen.

Har tänkt i de banorna sedan de första inläggen, men inte orkat ge mig in i disskussionen.
Att han dessutom påstår att han har dyslexi gör ju bara saken roligare

Permalänk
Skrivet av hav:

Är det bara jag som inser att MusicWizard är ett enormt troll?

Edit: borde kanske klargöra. Har en nära släkting som har asperger vilket leder till att jag ibland umgås med folk som har asperger när jag följer med honom på diverse evenemang. Ingen av dem är lika välartikulerad eller klartänkt som MusicWizard här, speciellt inte de med ADD i mixen.

Så du tycker att jag är "välartikulerad eller klartänkt" då får man tacka och bocka för det.

Och troll kan du vara själv, ditt lilla AVUNDSJUKA troll.

En grundlig och korrekt utförd utredning på båda diagnoserna klargjorde att jag besitter dessa två mentala handikapp + en släng av Dyslexi.
Men 99% av alla som har Asperger har generellt en IQ på 130 och uppåt men vi använder den ganska så annorlunda sett från s.k. normala människor utan problematik av något slag.

Jag förklarade mig för min psykolog och kurator och att min syn på hur det fungerar i en Asperger hjärna att vi också med största sannolikhet också använder sig av 10% av hjärnkapaciteten så som normala människor generellt gör, skillnaden är dock att vi inte använder 1 - 10% av våra hjärnor, utan 11 - 20% och avsaknar just den 1-10% delen och således att den "sociala" samt "vardagssysslor" delen inte funkar som den ska för oss. Nu snackar jag inte generellt att alla människor med Asperger besitter just den problematiken, nu utgår jag ifrån hur jag har det.

Både min psykolog och kurator, sa att det var ganska så bra förklarat över hur det troligtvis ligger till hos ganska så många personer med Asperger, då forskarna inte riktigt har koll på vad och hur det ligger till. Sen så gör det inte saken bättre att jag besitter med min ADD problematik till på köpet.

Därför fungerar jag inte alls inom vissa områden och därför fick jag hjälp ifrån Försäkringskassan och dom ÄR hårda på vem som får hjälp och inte, dom har även egna doktorer som skall granska alla resultat innan man får hjälpen.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Skrivet av SayZk:

Har tänkt i de banorna sedan de första inläggen, men inte orkat ge mig in i disskussionen.
Att han dessutom påstår att han har dyslexi gör ju bara saken roligare

Du säger "påstår" jag kan ordna en inscannad kopia på utredningarna om jag får dem utskrivna så får ni svart på vitt.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.