BF3: Tekniska problem och lösningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Kan inte komma in på någon server överhuvudtaget... Får samma meddelande varje gång, "Game disconnected: could not join server."

Har googlat i timtal. Provat alla lösningar, men mitt problem kvarstår.
Jag har gjort en ominstallation utav spelet, Origin och Punkbuster. - Ingen skillnad
Jag har öppnat alla portar. - Ingen skillnad
Jag har stängt av UPnP Device host och SSDP Discovery i "services.msc" - Ingen skillnad

Har någon här på forumet samma problem? Har ni hittat någon annan lösning?

Tjena! Om du inte hittat lösningen än så kan jag kanske bringa lite ljus över situationen.
Du måste gå in i nätverksalternativ och tillåta att andra kan ansluta till dig genom ditt nätverk, tyvär kommer jag inte ihåg så bra hur man skulle göra :S men du verkar kunna en del så du vet säkert på ett ungefär vad jag pratar om. Annars är det en Punkbuster uppdatering som gäller, ibland får man uppdatera en eller två gånger innan BF3 märker att du uppdaterat programmet.
Hoppas detta hjälper dig på något sätt!
Mvh Garen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen skaffat BF3 och har kört lite kampanj och en del MP. Dock så kraschar det varenda gång vid MP, nästan alltid efter första matchen, ibland en bit in i andra matchen. Har försökt alla tips som jag kunnat hitta, uppdaterat de drivrutiner som går, stängt av SSDP och UPnP, kört Whocrashed och gått efter vad som rapporterats osv osv osv. Blir fan tokig!

Temperaturer går aldrig över 70 på CPU och 75 på GPU, CPU ligger på 4GHz och är stabil i Prime95. Har inte Realtek ljud, så kan inte använda mig av de fixarna, men inget annat verkar fungera heller. Om någon har något tips, please help!

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har precis installerat om datorn och tänkte lira lite BF3 igen, problemet är att det laggar otroligt mycket när jag spelar, jag har inte höjt några grafik inställningar eller så och har installerat alla drivrutiner jag kan komma på.

Istället för att det flyter på bättre efter ominstallationen så flyter det på mycket sämre. Vart kan felet ligga tro?

PS har uppdaterat till senaste punkbuster versionen...

Tack på förhand!

Permalänk

Hej, jag har massiva problem med BF3, jag köpte det i humble bundle, men när jag spelar så hinner jag spela typ 15-20 minuter innan allt fryser och jag måste hardresetta, jag har testat att inaktivera mitt ljudkort, installera om GPU drivers etc, men börjar tröttna på det här, nån som har någon aning om vad jag kan göra för att fixa det? har även testat att spela på servrar utan PB etc

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNDUSTRiSLAV:

Hej, jag har massiva problem med BF3, jag köpte det i humble bundle, men när jag spelar så hinner jag spela typ 15-20 minuter innan allt fryser och jag måste hardresetta, jag har testat att inaktivera mitt ljudkort, installera om GPU drivers etc, men börjar tröttna på det här, nån som har någon aning om vad jag kan göra för att fixa det? har även testat att spela på servrar utan PB etc

Tack

BF3 är antingen ett spel som fungerar felfritt, eller inte alls. Det finns inga mellanting. Och av det jag lärt mig så är det bara diverse problem med att få spelet att samarbeta med min router (som kommer från Telia, som för mig är roten till allt ont). Hos mig så är alla problem orsakade av att Gatewayen/Routerns portar stängs just för Battlefield, även Adblock har hindrat mig emellanåt. Nätverksidentifiering på brukar kunna lösa det.
Mvh Garen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNDUSTRiSLAV:

Hej, jag har massiva problem med BF3, jag köpte det i humble bundle, men när jag spelar så hinner jag spela typ 15-20 minuter innan allt fryser och jag måste hardresetta, jag har testat att inaktivera mitt ljudkort, installera om GPU drivers etc, men börjar tröttna på det här, nån som har någon aning om vad jag kan göra för att fixa det? har även testat att spela på servrar utan PB etc

Tack

har samma fel som du, att allt låser sig. köpte spelet på releasedagen, har lirat sen dess från o till utan några som helst problem. haft ett bra uppehåll o nu laddade man ner spelet igen till min ssd..krash efter en kvart...skickade hela origin på min mekaniska disk istället..neh samma skit där..hela datorn fryser..arrghh..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

slänger in en fråga här, jag beställde nyss premium och jag undrar om ni har koll på ifall det finns i lager eller inte.
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/155575-battlefield_3_p...
"hos leveratören : ej i lager" menar dom då att deras leverantör inte har i laget eller att webbhallen är min leverantör och att dom inte har det i lager?
lite otydligt eller så är det bara jag som är dum -.-
tacksam för svar! blir att avbeställa i värsta fall, har ingen lust att vänta veckor på det.

Permalänk
Medlem

okej, nu har jag fått hem premium och installerat det.
till min stora besvikelse har jag fått detta problem http://www.youtube.com/watch?v=oHreIQOxQmU
nån som haft samma problem? i kommentarerna på youtube är det flera som haft samma problem.
nån som vet hur man fixar det?
känns lagom kul nu.

Permalänk
Medlem

löste sig med en reparation och uppdatering, skumt eftersom jag antar man borde få senaste uppdateringarna när man installera, buggat som vanligt när de gäller dice..

Permalänk
Medlem

Får DirectX error när jag spelar, kan komma i ett spann av 5~15 minuter. Sitter på ett nytt MSI 770 Gaming. Datorn är helt nyinstallerad och garanterat inga drivrutiner som installerats fel. Jag tror att detta ligger i Nvidias drivrutiner då dom haft strul ett längre tag med det nu. Läst runt på flera forum och det är många med detta problem, verkar vad jag kan hitta inte finnas en lösning än så länge. Ambient occlusion i 3d-panelen har jag märkt är lite mysko. När den är av så funkar det ett tag men sätter jag den på prestanda så är det knappt spelet vill starta utan att det skiter sig. Någon som har kommit fram till en lösning?

Permalänk

Appcrash 1.6.0.0

Vad innebär det?
Började då jag bytte från 560ti till 7970.

Ibland kommer jag inte in på servrar, ibland kraschar det efter 10 min.

Edit: Har skrivit till deras support, inte fått något svar på snart två veckor. "We will respond in 48 hours"

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Kan inte komma in på någon server överhuvudtaget... Får samma meddelande varje gång, "Game disconnected: could not join server."

Har googlat i timtal. Provat alla lösningar, men mitt problem kvarstår.
Jag har gjort en ominstallation utav spelet, Origin och Punkbuster. - Ingen skillnad
Jag har öppnat alla portar. - Ingen skillnad
Jag har stängt av UPnP Device host och SSDP Discovery i "services.msc" - Ingen skillnad

Har någon här på forumet samma problem? Har ni hittat någon annan lösning?

Hej!

Jag har exakt samma problem nu och tänkte höra hur du löste det? Tycker att jag har testat det mesta nu, utan framgång. Tack på förhand!

Visa signatur

|| Fractal Define C || EVGA Supernova G2 750W || Gigabyte Z97X Gaming G1 || Intel Core i5 4690K @stock || Dark Rock Pro 3 || 8GB G.Skill Ares Low Profile 1866Mhz || MSI GTX 970 || Samsung 850 Pro 256GB || Win 10 ||

Permalänk
Medlem

Vet inte om denna fråga tillhör hit men hur hittar man servrar bara med "cockpit view" för alla fordon och jets?

Permalänk
Medlem

Problem: DXGI_ERROR_INVALID_CALL

Lösning: Byt vilket default Unicode support Windows ska använda sig av, Tyvärr klarar inte BF4 av vissa inställningar här. ( Ska bli roligt att se när det släpps i dessa regioner )

Step by step:
Gå till Region i kontroll panelen, Gå till tabben Administrative, och ändra Language for non unicode programs till T.ex. Svenska eller Engelska.

Aja hoppas det löser det för er, tog ett djävla tag att lista ut detta.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Problem: BF3 har slutat fungera(...)

Lösning: Därför jag är här.

Har försökt med:
Disabla SSDP discovery
Reparerat installationen
Startat om origin

Övrigt: Fungerade prima fram till idag.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Dax för en liknande tråd för BF4 nu tror jag

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...