Förlängd startknapp, behöver hjälp!!!

Permalänk
Medlem

Förlängd startknapp, behöver hjälp!!!

Jag planerat att ställa in datorn i min garderob(givetvis med fläkthål, har redan kollat så att tempsen blir bra)

Men jag orkar inte öppna garderoben hela tiden, så jag söker hjälp på hur man gör en förlängning på startknappen, alltså:

Jag hade tänkt använda Kjell & Co, sök på 36141 (populär här på sweclockers)

Vad behövs för sladdar?
Vad behövs för att koppla dessa sladdar?
Hur kopplar man sladdarna?

tacksam för hjälp:D

MvH Johan R

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

Denna ska du använda istället, måste vara återfjädrande, sedan kopplar du väl till GND och NC, och 12v till 12v för belysningen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

+1 ygd3n, förutom att NC(normally closed) är sluten i opåverkat läge, koppla istället mellan C och NO så blir det rätt.

Permalänk
Medlem

gör ett hål i garderoben och så kan du ha en pinne som du stoppar in där och startar datorn med

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

gör ett hål i garderoben och så kan du ha en pinne som du stoppar in där och startar datorn med

dagens bästa right there!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Fixade du nån lösning på det hela? En enkel lösning är ju att du kopplar ur powerknappen från moderkortet och virar på en varsin kabel av tillräcklig längd på de båda pinsen. Dra sladdarna dit du vill sen för du ihop dom när du ska starta datorn.