Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jun 2010

Film på IPad

Hejsan Sweclockers!

Har några frågor till er som har Ipad och som ni kollar på film i.

* Vilken app använder ni för att kolla på filmer? Säg gärna om den är gratis eller om den kostar och isåfall hur mycket.
* Går det att lägga över filmer (t.ex. .avi) från datorn till Ipaden. (Helst utan att konvertera formatet i ipaden)
* Går det att få tag på VLC-appen någonstans även om de nu har tagit bort den från market eller finns det någon liknande mediaspelare?
//Tack på förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2010

Hej! Jag använder mig av VLC. Hade tur att kunna ladda hem det till iphonen innan det blev borttaget. Det ända sättet att fixa in VLC är att någon annan som du känner har vlc och kan överföra programmet till din dator. Alltså koppla in en enhet med vlc och välj arkiv > överför inköp från iEnhet.

Ett annat alternativ är att köra med AirVideo appen. Finns en gratis och en som kostar. Då har du alla filmer lokalt på datorn och streamar dessa till ipaden MED live konverter funktion. Konverterar bla mkv till .mp4 format osv. Fungerar perfekt till ipaden och iphonen. Den har också stöd för airplay så du kan streama filmen till en appletv och där med din TV trådlöst! Apple<3

Skickades från m.sweclockers.com

CPU: i7-2600K @ 4.5Ghz CPU KYLNING: Antec kühler 620 - P'n'P GT 1450 RPM MODERKORT: ASUS P8Z77-m Pro GPU: ASUS GTX 680 DirectCU II TOP MINNE: Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600MHz PSU: Corsair AX850W SSD: OCZ Agility 3 240GB
-- Citera för svar --

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Ethaan:

Hej! Jag använder mig av VLC. Hade tur att kunna ladda hem det till iphonen innan det blev borttaget. Det ända sättet att fixa in VLC är att någon annan som du känner har vlc och kan överföra programmet till din dator. Alltså koppla in en enhet med vlc och välj arkiv > överför inköp från iEnhet.

Ett annat alternativ är att köra med AirVideo appen. Finns en gratis och en som kostar. Då har du alla filmer lokalt på datorn och streamar dessa till ipaden MED live konverter funktion. Konverterar bla mkv till .mp4 format osv. Fungerar perfekt till ipaden och iphonen. Den har också stöd för airplay så du kan streama filmen till en appletv och där med din TV trådlöst! Apple<3

Skickades från m.sweclockers.com

Hej! Tack för svaret! Jaha okej, jag hör runt med några vänner och ser om det finns någon som har det. Tack för tipset!

Vet du om:
AirVideo funkar lika bra som VLC?
Vad är skillnanden mellan den som är gratis och den som kostar?
Då måste man alltså sitta med både datorn och ipaden igång samtidigt?
Live konverter låter klockrent, flyter det på bra?

Jag fick ett annat tips om något som kallades "jailbreak", hur fungerar det? Är det värt att jailbreaka och ladda ner VLC, eller lättare att bara ladda ner Airvideo isåfall?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2003

AVPlayerHD gör samma jobb som VLC annars. Bara att draöver filmfilerna till itunes, ingen konvertering behövs.

Air video är för övrigt min favoritapp till ipad. Så fantastiskt skönt att kunna streama alla filmer i hemmet till ipaden utan något fix alls. Lämpar sig bäst i hemmet över wifi och inte på resande fot.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av radaradam:

AVPlayerHD gör samma jobb som VLC annars. Bara att draöver filmfilerna till itunes, ingen konvertering behövs.

Air video är för övrigt min favoritapp till ipad. Så fantastiskt skönt att kunna streama alla filmer i hemmet till ipaden utan något fix alls. Lämpar sig bäst i hemmet över wifi och inte på resande fot.

AVPlayedHD är den AirVideo-appen som kostar pengar, antar jag? Men då måste man alltså ha datorn inkopplad till Ipaden när man kollar på filmerna, eller hur fungerar det?

Det låter kanon annars, klarar den de flesta vanliga filmformat?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2003

Nej. AVPlayerHD är en filmspelare lik VLC. Du får en egen filhanterare för den i iTunes. Drar över valfri film, avi, mkv eller vad som.
Spelar upp filmen vart du än befinner dig, filmen ligger på iPaden.
http://itunes.apple.com/se/app/avplayerhd/id407976815?mt=8

Airvideo däremot fungerar som så att du har ett litet serverprogram på datorn som pekar på en mapp där du har dina filmfiler i. På iPaden har du Airvideo-appen som i sin tur spelar upp filmerna från datorn till din iPad (via Wifi). Live conversion fungerar fläckfritt, datorn gör konverterar filmen under tiden du ser på den.
Denna App använder jag dagligen
http://itunes.apple.com/se/app/air-video-watch-your-videos/id...

Båda programmen är väl värda sina 22kr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Henkemannet:

Hejsan Sweclockers!

Har några frågor till er som har Ipad och som ni kollar på film i.

* Vilken app använder ni för att kolla på filmer? Säg gärna om den är gratis eller om den kostar och isåfall hur mycket.
* Går det att lägga över filmer (t.ex. .avi) från datorn till Ipaden. (Helst utan att konvertera formatet i ipaden)
* Går det att få tag på VLC-appen någonstans även om de nu har tagit bort den från market eller finns det någon liknande mediaspelare?
//Tack på förhand

Det brukar väl vara inladdat i ipaden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av radaradam:

Nej. AVPlayerHD är en filmspelare lik VLC. Du får en egen filhanterare för den i iTunes. Drar över valfri film, avi, mkv eller vad som.
Spelar upp filmen vart du än befinner dig, filmen ligger på iPaden.
http://itunes.apple.com/se/app/avplayerhd/id407976815?mt=8

Airvideo däremot fungerar som så att du har ett litet serverprogram på datorn som pekar på en mapp där du har dina filmfiler i. På iPaden har du Airvideo-appen som i sin tur spelar upp filmerna från datorn till din iPad (via Wifi). Live conversion fungerar fläckfritt, datorn gör konverterar filmen under tiden du ser på den.
Denna App använder jag dagligen
http://itunes.apple.com/se/app/air-video-watch-your-videos/id...

Båda programmen är väl värda sina 22kr.

Jaha, jag trodde AV stod för AirVideo där, det var där jag misstolkade dig! AVPlayer låter ju mycket användbart. Jag tror att detta låter som vad jag är ute efter! AirVideo låter ju också jättebra. Jaha, men då hänger jag med!
En grej jag inte riktigt förstår är poängen med att ha båda apparna, då de verkar uppfylla samma funktion, dvs kolla på film.
Ja, 22kr var ju inget farligt pris direkt!
Tack för all hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jul 2002

Jag kör med XBMC.

Bara skicka över vad som helst så tar den det, fast det även är nerpackat

Stationär : i7 5930k | Asrock x99m+TB AIC | Evga GTX970 | 32GB Corsair 2400Mhz | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | Apple 27 TB Display
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Jag kör Airvideo, fungerar klockrent över 3G också. Har kört tv-serier över 3G nätet på tunnelbanan utan problem.
Men det blir bättre kvalitet ifall man är ansluten med WIFI. Dock sevärt ändå med den "sämre" kvaliteten.

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 16GB Crucial DDR4 2133 | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Merlinen:

Jag kör med XBMC.

Bara skicka över vad som helst så tar den det, fast det även är nerpackat

Jasså, vad är XBMC då?

Skrivet av SunQ:

Jag kör Airvideo, fungerar klockrent över 3G också. Har kört tv-serier över 3G nätet på tunnelbanan utan problem.
Men det blir bättre kvalitet ifall man är ansluten med WIFI. Dock sevärt ändå med den "sämre" kvaliteten.

Okej, låter bra! Tack för svaret!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jul 2005

AVPlayerHD är den klart bästa videospelaren för att spela upp filer man lagrar lokalt på Ipaden. Har man kontakt med sitt hemmanätverk är dock AirVideo riktigt mysig då man har tillgång till allt som finns på datorn man kör servern på. Båda kostar några kronor men det är typ de bästa apparna man kan köpa till sin Ipad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av Henkemannet:

Jasså, vad är XBMC då?

Okej, låter bra! Tack för svaret!

Xbox Media Center

www.xbmc.org

Stationär : i7 5930k | Asrock x99m+TB AIC | Evga GTX970 | 32GB Corsair 2400Mhz | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | Apple 27 TB Display
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/dev/sda1
Registrerad
Feb 2011

FlexPlayer funkar mycket bra!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Jag använder såsom många andra AVplayerHD, enkelt och smidigt att föra över film via itunes och spelar de flesta formaten

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Säger som många andra:

AvplayerHD - När man sitter på flyget, eller på tåget, bussen etc... är på resande fot helt enkelt!

AirVideo - När man ligger och myser i sängen

Riktigt bra appar som alla borde ha i sin Ipad!