Permalänk
Medlem

log: corsair tx 950w moddas

hej
jag har en corsair tx 950w som är ett sjukbra och stabil nätagg som jag har haft länge, men det enda problemet med det är att det är inte modulär så det är rätt många långa kablar och så har jag ett litet chassi, så jag har alltid vilat bli av med några kablar, som jag inte har något nytta av, som molex kablarna så jag bestämde för att ta bort dem och har oxå tänkt mej färga nätagget vit, men det ska jag göra senare denna veckan, jag passar på när det lov

så här kommer lite bilder på nätagget och på allt jag har gjort.

all tips och kommenterar är välkomna, säg gärna vad jag kan gör bättre!!

så här ser en tx 950 ut

insidan

för att komma ihåg hur de satt

kretsen

perfekt ju, då ska jag sätta dit ledlampor

ledlampona(vita)

började med lödningen och gjorde hål i kanterna som ni ser, för kablarnas skull

en pålitlig hållare

led är på, funkar som de ska jag seriekopplade lederna för att slippa köra med resistorer*(stavning) max volten på de vara 3,8 så ja de kommer att klara sej rätt bra på 3v

båda fläkten och lederna är på, rätt fint, fläkten blåste rätt bra, fick hålla i den

tejptejptejp

nightshot

och nu till kablarna

fick klippa kablarna eftersom min lödpenna klarade inte av att smälta, lödet på klablerna

långa fina kablar

spände fast sleevet, detta gav kablarna ett smalare utseende

old vs new, grrr

testade med lite tejp, blev lite bättre men syns att jag inte hade tillgång till eltejp

ett bra sätt att spänna de, hålla låset med en gaffel och dra trådet* med ett tång

det blev kumbar* av sleevet så jag fick klippa lite, smälte änderna med lödpennan

ett fin kontakt för lederna

taddda

i chassiet

innan

efter

erkänn fint

tack för att ni kollade, och kommentera gärna (var snälla e bara 16:) och tipsa mej gärna, detta loget ska uppdateras snart för att jag ska färga den vit, inte hela utan bara den biten med fläkten,

och hoppas att detta hjälpte, ska sova nu( måste skaffa ett snabbare nät, tar hur långt tid som helst att ladda up bilderna, och förresten bilderna är tagna med galaxy z om det är någon som undrar och hoppas att ni gillade min skärmhöjare

mvh

Permalänk

Set bra ut

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fint ju, bra jobbat:D ska oxå ta bort lite sladdar från mitt också, längtar till nästa update:D

Permalänk
Medlem

Bra jobbat Blir dock problem om du vill uppgradera datorn med något nytt som du inte har räknat med

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av memoryofrage:

Set bra ut

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av monkeytooth:

Fint ju, bra jobbat:D ska oxå ta bort lite sladdar från mitt också, längtar till nästa update:D

Skrivet av Rydisen:

Bra jobbat Blir dock problem om du vill uppgradera datorn med något nytt som du inte har räknat med

Tackar för era svar
förresten vilken vit tycker ni att jag ska ha? Matt eller blank vit? Färgen på nätagget är matt svart, vilken tror ni kommer att passa bäst?

Mvh