Köpråd: Hörlurar - Stora, moddvänliga och billiga

Permalänk

Köpråd: Hörlurar - Stora, moddvänliga och billiga

Mina trådlösa hörlurar har tyvärr pajat, så nu är jag på jakt efter ett nytt par för att modda in den trådlösa delen i. De ska framför allt vara bekväma under längre tider och tillräckligt stora för att få plats med kretskort i ena luren och aaa-batterier i den andra.

Öppna/slutna kvittar och budgeten är upp till 500kr. Mic är inte nödvändigt.

Jag vill gärna veta fördelar och nackdelar för olika modeller, och om ni har öppnat någon modell får ni gärna uttala er om hur lätt den är att öppna, storlek på insidan osv...

Ljudkvalitet är självklart också intressant.

Modeller jag tittat på:
Creative Aurvana Live
Sennheiser HD201
SteelSeries Siberia Headphone

Tack på förhand!

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Master of Overkill

G35 logitech på komplett säger jag bara

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

G35 logitech på komplett säger jag bara

Verkar ju vara lite blandade åsikter om G35:
http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1017672-l...

Sen har den USB, något jag ser som en nackdel.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Inaktiv

Superlux HD-660 finns att köpa på Thomann, kostar drygt 350kr. Många som föredrar dessa framför hörlurar för 2-3k, exempelvis Sennheiser HD650. Man kan sätta på öronkuddar från Beyer DT770 och lägga in exempelvis bomull i dem för att eliminera resonans från plasten.

Tips är att googla och besöka olika moddforum! (är väldigt bra beskrivet, finns bilder och så)

Permalänk
Skrivet av anon116323:

Superlux HD-660 finns att köpa på Thomann, kostar drygt 350kr. Många som föredrar dessa framför hörlurar för 2-3k, exempelvis Sennheiser HD650. Man kan sätta på öronkuddar från Beyer DT770 och lägga in exempelvis bomull i dem för att eliminera resonans från plasten.

Tips är att googla och besöka olika moddforum! (är väldigt bra beskrivet, finns bilder och så)

Jag googlade lite på Superlux HD-660 och folk verkar hylla Superlux HD-662 som studiolur. Är det någon skillnad i hur studio- resp. musiklurar ska låta?

Jag lyssnar mest på rock om det har någon betydelse.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av el_genius:

Jag googlade lite på Superlux HD-660 och folk verkar hylla Superlux HD-662 som studiolur. Är det någon skillnad i hur studio- resp. musiklurar ska låta?

Jag lyssnar mest på rock om det har någon betydelse.

HD-662 är lite basigare, annars är dom rätt lika skulle jag tro. Anledningen till att jag bara länka HD660 är att jag inte tror du får plats med komponenterna i HD-662an, men jag kan ha fel.

Permalänk
Skrivet av anon116323:

HD-662 är lite basigare, annars är dom rätt lika skulle jag tro. Anledningen till att jag bara länka HD660 är att jag inte tror du får plats med komponenterna i HD-662an, men jag kan ha fel.

Så långt tänkte inte jag, men du har nog rätt.

Då blir det nog HD-660:an om ingen har något annat förslag.

Visa signatur

The cake is a pie.