Permalänk
Medlem

Startknapp till hemmabygge

Tjena,

Sitter och bygger ihopp ett chassi med lego, har dock stött på ett lite större problem, och det är att jag måste starta datorn med en skruvmejsel.

Nu undrar jag vart man kan hitta en schysst startknapp som passar perfekt. kräver inga meterlånga sladdar. Har ni några tips?

(har själv inga gamla chassin eller liknande liggandes, så kan inte direkt skrota nått :/ )

Permalänk
Medlem

vilken fjädrande tryckströmbrytare som helst duger, kolla typ biltema efter startknapp.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av aptjack:

Tjena,

Sitter och bygger ihopp ett chassi med lego, har dock stött på ett lite större problem, och det är att jag måste starta datorn med en skruvmejsel.

Nu undrar jag vart man kan hitta en schysst startknapp som passar perfekt. kräver inga meterlånga sladdar. Har ni några tips?

(har själv inga gamla chassin eller liknande liggandes, så kan inte direkt skrota nått :/ )

Fan vilken nice ide!

Hur får du det att hålla ihop? Limmar du, för att bara sätta ihop klossarna lär ju inte vara så effektivt.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

vilken fjädrande tryckströmbrytare som helst duger, kolla typ biltema efter startknapp.

Mjo jag vet, men jag försöker leta efter en som passar på moderkortet också, Vill kunna byta ut hårdvara osv i framtiden utan att montera ner varenda liten legobit

Skrivet av thorsama:

Fan vilken nice ide!

Hur får du det att hålla ihop? Limmar du, för att bara sätta ihop klossarna lär ju inte vara så effektivt.

Njäe, sätter bara ihopp dom på ett smidigt sätt, precis som när man murar, det håller faktiskt väldigt bra.

Kolla galleriet, sök bara på lego, finns ett par riktigt schyssta legochassin cirkulerande på internet.

Permalänk
Medlem

Satt bara och slösurfade och hittade detta:
http://www.mnpctech.com/2_PIN_Mobo_Motherboard_Connector_Wire...

precis vad jag letade efter, hoppas länken kanske hjälper någon annan

Permalänk
Medlem
Skrivet av aptjack:

Mjo jag vet, men jag försöker leta efter en som passar på moderkortet också, Vill kunna byta ut hårdvara osv i framtiden utan att montera ner varenda liten legobit

Kabel köper du som metervara, du sätter inte knappen på moderkortet

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Kabel köper du som metervara, du sätter inte knappen på moderkortet

jo, kanske var dålig på att formulera mig, kolla länken i inlägget ovanför ditt, ville ha en med kontakten också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aptjack:

Njäe, sätter bara ihopp dom på ett smidigt sätt, precis som när man murar, det håller faktiskt väldigt bra.

Kolla galleriet, sök bara på lego, finns ett par riktigt schyssta legochassin cirkulerande på internet.

Ska fan fixa mig ett legochassi innan jag dör!

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk

Finns säkert massa finurliga sätt att lösa detta både snyggt och ekonomiskt!

Visa signatur

LADBROKES 200 KR GRATIS + 50 FRIA SPINS - BETSSON 100 KR GRATIS - Whitebet 20 Fria spins - REDBET 20 FRIA SPINS - TITAN POKER 150 USD GRATIS - Celebpoker 199 USD Gratis

WWW.BONUSAR.NET