Permalänk

Xbox 360 Wireless Gamepad för PC fråga

Hejsan allihopa!
Jag har funderingar på att skaffa en xbox 360 controll till min pc då jag känner att visa spel är skönare att sitta i soffan och lira med en handkontroll istället för mus o tbord. Hittade då denna på webhallen http://www.webhallen.com/hardvara/133291-microsoft-xbox_360_w... men den är en sak som inte framgår så klart, ingår den trådlösa mottagaren eller måste man köpa till den. Någon som har en likadan och kan berätta?
Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Den trådlösa mottagaren måste köpas till ifall du använder kontroller till en PC. Köper du däremot kontrollen med sladd istället så är det bara att koppla in den via USB.

Permalänk
Skrivet av taailyn.:

Den trådlösa mottagaren måste köpas till ifall du använder kontroller till en PC. Köper du däremot kontrollen med sladd istället så är det bara att koppla in den via USB.

Är du helt säker på det? För efter lite mer efterforskning så upptäckte jag att på inet stog de att sändaren följde med och tillverkarens artnr är samma på inets som på webhallens.
Länk till den på inet http://www.inet.se/artikel/6605179/microsoft-gamepad-wireless...

Permalänk

tror också att den ingår eftersom de tog bort möjligheten att köpa mottagaren löst för väldigt länge sedan och bara kopior eller bagagnade går att få tag i löst .

kan dock tipsa om

xbox 360 wireless controller
http://www.dealextreme.com/p/wireless-game-controller-for-xbo...
och

xbox 360 wireless receiver
http://www.dealextreme.com/p/designer-s-xbox-360-2-4ghz-wirel...

totalt $41.60 eller 276:-

dock är deras frakttid väldigt lång...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Köpte mitt komplett med dosa och mottagare på Inet.se

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk

Jag har nu lagt min beställning och hoppas att den ingår, jag återkommer när jag vet

Permalänk

Ifall någon vill veta så ingick den trådlösa mottagaren med köpet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phillepålle:

Ifall någon vill veta så ingick den trådlösa mottagaren med köpet

Precis som jag skrev att det gjorde

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk

Hej, jag har en annan fråga om denna kontroll. Måste mottagaren och kontrollen ha "synlig" kontakt? Alltså funkar den även om det är något i vägen? Mina USB-portar på chassit funkar nämligen så jag måste ha mottageren bak på moderkortets USB:er vilket skulle innebära att hela burken är "täcker" mottagaren. Funkar det ändå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe_x90:

Hej, jag har en annan fråga om denna kontroll. Måste mottagaren och kontrollen ha "synlig" kontakt? Alltså funkar den även om det är något i vägen? Mina USB-portar på chassit funkar nämligen så jag måste ha mottageren bak på moderkortets USB:er vilket skulle innebära att hela burken är "täcker" mottagaren. Funkar det ändå?

Det funkar dock så är sladden till mottagaren ganska lång såden räcker upp på skrivbordet

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Skrivet av blagi:

Det funkar dock så är sladden till mottagaren ganska lång såden räcker upp på skrivbordet

Ja men det låter ju perfekt. Blir nog att slå till på en sån då. så kan man ligga i sängen och lira Skyrim på TV:n

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe_x90:

Ja men det låter ju perfekt. Blir nog att slå till på en sån då. så kan man ligga i sängen och lira Skyrim på TV:n

Ja precis. Har skyrim nativestöd för 360 dosan eller måste man hålla på och löka i tredjeparts keyassignprogram?

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Skrivet av blagi:

Ja precis. Har skyrim nativestöd för 360 dosan eller måste man hålla på och löka i tredjeparts keyassignprogram?

Hm, jadu så långt hade inte jag tänkt, jag hade tänkt mig att man installerar någon slags drivruter till kontrollen och sen ska gamepaden "hittas" av spel så att säga. Men det kanske inte är så enkelt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe_x90:

Hm, jadu så långt hade inte jag tänkt, jag hade tänkt mig att man installerar någon slags drivruter till kontrollen och sen ska gamepaden "hittas" av spel så att säga. Men det kanske inte är så enkelt?

ska nog inte vara så stora problem med tanke på att det släppts ut till xbox 360
har testat med xbox 360 dosa på gta iv l4d2 tf2 (resident evil 4 funkade också )
tf2 o gta iv hadde lite problem i början men det var lite inställningar som behövdes fixas bara ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe_x90:

Hm, jadu så långt hade inte jag tänkt, jag hade tänkt mig att man installerar någon slags drivruter till kontrollen och sen ska gamepaden "hittas" av spel så att säga. Men det kanske inte är så enkelt?

Skrivet av mini-z1994:

ska nog inte vara så stora problem med tanke på att det släppts ut till xbox 360
har testat med xbox 360 dosa på gta iv l4d2 tf2 (resident evil 4 funkade också )
tf2 o gta iv hadde lite problem i början men det var lite inställningar som behövdes fixas bara ^^

Många spel har nativestöd men långt ifrån alla. Ibland kan det vara lite kruxigt men ett stort spel som Skyrim borde inte vara några problem. annars kommer det snart någon liten exe som man kör så att kontrollerna mappas om till dem på xbox 360

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk

xbox 360 kontroll funkar utmärkt för skyrim!

Visa signatur

i7 4770K | Asus Maximus VII Ranger | GTX 1070 Ti 8 GB | 16GB RAM | Seasonic Prime 550W | Define R3

Permalänk
Medlem

Jag köpte en såndär wireless gaming receiver i somras, så sjukt skönt.
Ligger i sängen och spelar på platt tvn. Nästan alla offline som jag spelar körs med Xbox kontrollen, kör förövrigt också DC universe som är en PS3 portning till PC. MMoRPG Heroe/Villain grejs, typ som Wow fast i framtiden och det är heros emot villains ^^,
Där mappar automatiskt programmet om knappar och det står till exempel en Grön knapp (dock med en 1:a i) för att godkänna och en röd knapp (med en 2:a i) för att stänga fönster osv. Alltså det känns som ett genuint Xbox Spel. Servrarna laggar dock sjukt mkt!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

Ja precis. Har skyrim nativestöd för 360 dosan eller måste man hålla på och löka i tredjeparts keyassignprogram?

Det vet jag inte, men det som inte är native löser Xpadder.

Xpadder fungerar bättre än native i många fall.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josasp:

Det vet jag inte, men det som inte är native löser Xpadder.

Xpadder fungerar bättre än native i många fall.

men det är ju just det man inte riktigt orkar, därför jag undrade om det var native stöd för 360 kontroll till skyrim.

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

men det är ju just det man inte riktigt orkar, därför jag undrade om det var native stöd för 360 kontroll till skyrim.

Ja, det finns stöd för 360 kontroller för skyrim utan att några extra program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

men det är ju just det man inte riktigt orkar, därför jag undrade om det var native stöd för 360 kontroll till skyrim.

Nu vet jag inte hur implementationen i Skyrim är, men ofta så är den ganska dålig.
Ofta kan man inte ställa in alla knappar och känsligheter osv som man vill i spelen.

Därför så föredrar jag ofta köra med Xpadder trots native implementation, men klart det finns vissa spel som det fungerar superbra ändå.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

Vilket är de smidigaste sättet att köpa en reciever om man redan har en Kontroller?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk

Alla Games for Windows spel har native stöd för Xbox 360 kontrollen, eftersom Skyrim är ett Games for Windows spel så funkar kontrollen utmärkt.
Har provat det med min egen kontroll i Skyrim och så fort du startar upp kontrollen så ändras alla kontroller.

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Alla Games for Windows spel har native stöd för Xbox 360 kontrollen, eftersom Skyrim är ett Games for Windows spel så funkar kontrollen utmärkt.
Har provat det med min egen kontroll i Skyrim och så fort du startar upp kontrollen så ändras alla kontroller.

Yes, testade jag med. Dock suger ju spelet totalt men det är ju en annan diskussion.

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Vilket är de smidigaste sättet att köpa en reciever om man redan har en Kontroller?

Antagligen DealXtreme eller Ebay. Jag ska nog köpa från Ebay i veckan.

Microsofts egna reciever finns ju inte kvar till försäljning separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josasp:

Nu vet jag inte hur implementationen i Skyrim är, men ofta så är den ganska dålig.
Ofta kan man inte ställa in alla knappar och känsligheter osv som man vill i spelen.

Därför så föredrar jag ofta köra med Xpadder trots native implementation, men klart det finns vissa spel som det fungerar superbra ändå.

Har inte kollat på känsligheten med du kan ställa in vilka knappar du vill använda. Dock kan man exempelvis inte sätta Quick load och Quick save till knappar.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Kan man använda kontrollen i windows också? Typ bläddra i utforskaren och sätta på en film eller liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe_x90:

Kan man använda kontrollen i windows också? Typ bläddra i utforskaren och sätta på en film eller liknande?

Inte native. Men om du pillar lite i xpadder så kan du.

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rouge of Darkness:

tror också att den ingår eftersom de tog bort möjligheten att köpa mottagaren löst för väldigt länge sedan och bara kopior eller bagagnade går att få tag i löst .

kan dock tipsa om

xbox 360 wireless controller
http://www.dealextreme.com/p/wireless-game-controller-for-xbo...
och

xbox 360 wireless receiver
http://www.dealextreme.com/p/designer-s-xbox-360-2-4ghz-wirel...

totalt $41.60 eller 276:-

dock är deras frakttid väldigt lång...

Är inte det här samma produkt?
http://www.amazon.co.uk/Xbox-Wireless-Gaming-Receiver-Windows...
Amazon har bra frakttider och är säkert – jag har köpt allt från cd-skivor till ryggsäckar och thémuggar där!

(Edit: lade in fel länk från början ...)

Permalänk
Inaktiv

Köpte förresten den trådlösa Xbox-kontrollen för Windows i julklapp till syrrans grabb.
Han verkar mer än nöjd med den!