Permalänk
Inaktiv

FireFall

Upptäckte ett nytt MMORPG/FPS (F2P) som heter FireFall som just nu ser ut att släppas någon gång vid jul i år. Gillade du Borderlands så kommer du nog gilla det här. Har just signat upp i hopp om att få en plats i betan som pågår nu.

http://www.firefallthegame.com/home

Permalänk
Medlem

Såg då totalbisquit testade det på Gamescom tror jag det var. Såg väldigt intressant ut faktiskt.

Permalänk
Medlem

Ser ju grymt fult ut, ser ut att vara både mer röj i hellgate och bättre grafik trotts att det är några år.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IceDread:

Ser ju grymt fult ut, ser ut att vara både mer röj i hellgate och bättre grafik trotts att det är några år.

Lustigt hur olika åsikter man kan ha ibland
Själv så tycker jag att Hellgate är fruktansvärt fult och det här ser riktigt bra ut. Även om jag inte direkt är ett fan av cel-shading så ser det riktigt cleant ut i det här och Borderlands.

Om du inte tycker att det ser nog "röj" ut så kan du kolla denna video från 2:13 ca.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Lustigt hur olika åsikter man kan ha ibland
Själv så tycker jag att Hellgate är fruktansvärt fult och det här ser riktigt bra ut. Även om jag inte direkt är ett fan av cel-shading så ser det riktigt cleant ut i det här och Borderlands.

Om du inte tycker att det ser nog "röj" ut så kan du kolla denna video från 2:13 ca.

http://www.youtube.com/watch?v=cvsaaz1ZILA

Borderlands som du nämner ser betydligt bättre ut än FireFall, FireFall ser ut som något från 2003 eller så. Hellgate kan inte sägas vara snyggt, vilket jag inte heller sa, men snyggare. Men jo man har ju olika smak.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av IceDread:

Borderlands som du nämner ser betydligt bättre ut än FireFall, FireFall ser ut som något från 2003 eller så. Hellgate kan inte sägas vara snyggt, vilket jag inte heller sa, men snyggare. Men jo man har ju olika smak.

Nu har jag ju inte spelat firefall ännu, så det är omöjligt att avgöra på riktigt, men jag skulle nog ändå säga att firefall ser bättre ut än både borderlands och hellgate.

Tycker det ser riktigt rent och designmässigt snyggt ut.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Som en betatestare av firefall kan jag säga att där är lätt mer "röj" i firefall än i hellgate.

Riktigt härligt spel med lite längre ttk än tex battlefield.

Permalänk

Verkar ju riktigt chysst, gillar allt med det! Ren grafik och riktigt snyggt gjort, dock gillar jag inte att jag har väntat på att komma in i beta över ett år nu, var en av dom första att söka efter skiten, men inte fan har jag fått nå

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av waspen123:

Verkar ju riktigt chysst, gillar allt med det! Ren grafik och riktigt snyggt gjort, dock gillar jag inte att jag har väntat på att komma in i beta över ett år nu, var en av dom första att söka efter skiten, men inte fan har jag fått nå

Alla har lika stor chans att komma in, oberoende av hur länge man varit registrerad... Något som antagligen vissa stör sig på

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Alla har lika stor chans att komma in, oberoende av hur länge man varit registrerad... Något som antagligen vissa stör sig på

När man tänker efter så är ju det lite fel igentligen, det är vad jag tycker iaf.. men kul för dom som kom in iaf

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Firefall handlar i första hand om skön gameplay och tävlingsinriktat lirande. Men ni som klagar på grafiken, er kan jag lova att ni inte blir missnöjda om ni maxxar inställningarna (om er dator nu pallar det ^^ ).

Visa signatur

Man vill ha vad man vill ha och man vill ha det nu!

Permalänk
Keeper of Traditions

Om ni sitter och väntar på en beta-nyckel så är ett hett tips att gå in på den officiella IRC-kanalen.

Jag fick min nyckel därifrån igår, och då var det fullt av folk som gav bort nycklar. Vet inte hur det står till idag, men om ni passar på så kanske ni kommer in tills att betan öppnar ikväll.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Newklear:

Om ni sitter och väntar på en beta-nyckel så är ett hett tips att gå in på den officiella IRC-kanalen.

Jag fick min nyckel därifrån igår, och då var det fullt av folk som gav bort nycklar. Vet inte hur det står till idag, men om ni passar på så kanske ni kommer in tills att betan öppnar ikväll.

Du skulle inte kunna linka till den officiella IRC kanalen?

Permalänk
Medlem

Vi betatestare fick 2 invites var att dela ut för ett par dagar sen.
Så där bör va runt en 10k invites som flyter runt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dozix:

Vi betatestare fick 2 invites var att dela ut för ett par dagar sen.
Så där bör va runt en 10k invites som flyter runt.

Du får gärna skriva hur du tycker spelet är efter du har testat det

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon180324:

Du skulle inte kunna linka till den officiella IRC kanalen?

Detaljerna finns på forumet, antingen general eller off-topic, kommer inte ihåg vilket.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tillåter Red5 livestreams, eller har de NDA på alla betatestare? Skulle gjärna vilja se lite livestreams tills man har tur och får tag i en invite.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Xermalk:

Tillåter Red5 livestreams, eller har de NDA på alla betatestare? Skulle gjärna vilja se lite livestreams tills man har tur och får tag i en invite.

Jopp, det är väldigt strikt NDA som gäller. Inget får visas eller pratas om.

Vill du ha en nyckel så är det till IRC-chatten du ska gå till

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det nån som vill byta en Dota 2 beta invite nyckel mot en Firefall beta invite? jag har allså en extra Firefall invite...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Newklear:

Jopp, det är väldigt strikt NDA som gäller. Inget får visas eller pratas om.

Vill du ha en nyckel så är det till IRC-chatten du ska gå till

Fungerade inte så bra för mig, testade fråga snällt om det går att få tag i en beta nyckel på IRC men dom ville inte veta av sådant och sa att det är inte så man få en nyckel.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kunzite:

Fungerade inte så bra för mig, testade fråga snällt om det går att få tag i en beta nyckel på IRC men dom ville inte veta av sådant och sa att det är inte så man få en nyckel.

Det var i alla fall så jag fick tag i min, och under dem dagarna var det många nycklar som delades ut där.

Det var kanske att en våg med nycklar släpptes då, så att folk hade extra. Dem kanske är slut nu.

Man får helt enkelt vara aktiv.

Visa signatur