Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sambuccashake:

Jag anser att det är DU som inte ser the big picture.

Det spelar ju inte någon roll om samtliga 32 spelare har stingers och siktar på din heli, varenda gång du trycker F2/F1 så börjar lock-cykeln om = ingen kommer någonsin kunna avfyra en stinger.

64 spelare som springer runt med en portabel stinger som kan vara Varsomhelst. Och du påstår det är jag inte inte ser the big picture... Right.
edit: Tror inte du har spelat bf2 heller för då skulle du fatta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

har märkt att om man åker två bilar nära varandra så laggar det GALET?! man kör in i varandra och det hackar o har sig. ibland är bilen framför där ibland inte osv. likadant för både mig och polaren när vi lana i heglen. har ni samma skit eller är det bara vi?

Så är det alltid kunde göra det i bc2 med.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Skrivet av anon99565:

64 spelare som springer runt med en portabel stinger som kan vara Varsomhelst. Och du påstår det är jag inte inte ser the big picture... Right.
edit: Tror inte du har spelat bf2 heller för då skulle du fatta.

Jag tror att vi pratar förbi varandra, det är nog helt enkelt så.

Jag menar inte att det inte ska krävas teamwork för att plocka ner en heli, jag menar bara att den i spelet grundläggande spelmekaniken "AA måste låsa på heli för att kunna avfyras" sätts ur spel varje gång du skulle tryckt F2/F1 och då spelar det ingen roll hur många Engys som finns, de kommer ALDRIG kunna få lock på dig.

Tänk dig ett macro som i blixtsnabb hastighet som konstant switchar var tredje sekund? Du hade förmodligen inte märkt något som pilot men du hade inte ens behövt bry dig om engys, bara flyga runt och lyssna på AA-varningen som aldrig går över i "Lock tone".

Det är "bara" det jag pratar om.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sambuccashake:

Jag tror att vi pratar förbi varandra, det är nog helt enkelt så.

Jag menar inte att det inte ska krävas teamwork för att plocka ner en heli, jag menar bara att den i spelet grundläggande spelmekaniken "AA måste låsa på heli för att kunna avfyras" sätts ur spel varje gång du skulle tryckt F2/F1 och då spelar det ingen roll hur många Engys som finns, de kommer ALDRIG kunna få lock på dig.

Tänk dig ett macro som i blixtsnabb hastighet som konstant switchar var tredje sekund? Du hade förmodligen inte märkt något som pilot men du hade inte ens behövt bry dig om engys, bara flyga runt och lyssna på AA-varningen som aldrig går över i "Lock tone".

Jag är fullt medveten om att seatswitchen skulle fungera som i bf2, att det inte ska gå få lås på fordonet då. Du blåser dock upp det hela i ett totalt svart eller vitt scenario där choppern ALDRIG kommer bli nerskjuten. Det är naturligtvis inte så. Min poäng är att om dom tweakar dom sakerna jag nämnde i mitt tidigare inlägg så skulle det bli Svårare för choppern på andra sätt (behöva åka reparera och ladda om, samt svårare tv missil) men man skulle kunna undvika alla miljarder stingers till en viss grad.
Som jag nämnde kommer man då och då som pilot i kniviga situationer och då spelar seatswitchen ingen roll pga dom faktorer jag nämnde. Det skulle i det stora hela bli mer balanserat tror jag då det är ohållbart, som babianen också nämnde, med alla stingers överallt.
edit: sen går det inte att byta så snabbt som du verkar tro mellan platserna, och makron verkar inte fungera i bf3.

Permalänk
Skrivet av Mordarosten:

Nej? Skärmen vart vit för 5 sek sen stod det i "match making" eller var det heter att jag vart disc. Mina stats reggades inte, det gjorde mig sur! Annars hade det vart chill.

Okej. För mig har statsen alltid reggas. Men jag kan väl räkna mina totala kills efter varje krasch och se om det faller bort något, så återkommer jag senare med resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qrush:

3. Allt spray and pray. Det är helt enkelt för effektivt att spraya, spridningen av skotten skulle höjts avsevärt.

Jag tycker tvärtom, gud vad skönt att det är effektivt att spraya! Äntligen, har längtat i 10 år
Kör support med 200 skott i magget och folk blir för första gången lite rädda när skotten öser kring dom och duckar ner, så mina kamrater kan rycka fram. Har aldrig sett det fungera så bra i nåt annat spel.

Permalänk
Medlem

Ja stör mig mest på att spelet inte funkar , Could not join server (1) hela tiden 24/7

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon99565:

seatswitchen

Det låter mer som en bugg de plockat bort.. du kan ju inte på allvar mena att det är en bra ide att man kan lura bort missiler genom att klättra mellan säten i en flygande helikopter?? Som Sambuccashake säger, det låter helt efterblivet.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aphex:

Det låter mer som en bugg de plockat bort.. du kan ju inte på allvar mena att det är en bra ide att man kan lura bort missiler genom att klättra mellan säten i en flygande helikopter?? Som Sambuccashake säger, det låter helt efterblivet.

Det är ingen bugg, det är en funktion i spelet.

Det är/var faktiskt otroligt kul att ha denna funktion, finns ingen bättre känsla (i spel) än att kontrollera hela banan ensam. Vad är efterblivet med detta menar du?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon99565:

Det är ingen bugg, det är en funktion i spelet.

Tvivlar starkt på att det var by design, finns ingen logik bakom det över huvud taget. byt säte = raket tappar lås. nej?

Skrivet av anon99565:

kontrollera hela banan ensam.

Tycker du det låter balanserat?
Kul för någon annan än han som har helikoptern?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aphex:

Tycker du det låter balanserat?
Kul för någon annan än han som har helikoptern?

Din argumentationsteknik är inte så logisk direkt. Så här kan du säga till vem som helst som är skillad.

Kul för enbart för tanken som håvar in 40 kills på en runda?
Kul enbart för jetpiloten som kontrollerar banan?
Kul enbart för support snubben som själv täpper till en viktig choke point i kartan?

Vissa element i spel ska vara till fördel för vissa men det är alltid den duktiga spelaren som gör det möjligt. En infanterist eller tank ska inte ha så stor en chans mot en jet eller chopper, du förstår nog.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon99565:

Din argumentationsteknik är inte så logisk direkt. Så här kan du säga till vem som helst som är skillad.

Kul för enbart för tanken som håvar in 40 kills på en runda?
Kul enbart för jetpiloten som kontrollerar banan?
Kul enbart för support snubben som själv täpper till en viktig choke point i kartan?

Alla dessa kan tas ut relativt enkelt med en minimal mängd teamwork. Man kan inte hoppa mellan säten i tanken/planet för att undvika inkommande missiler, och supportkillen kan inte göra nån liten regndans för att slippa få en granat i pallet.
2p rpg > 1p tank
1p rpg < 2p tank
Låter det inte ganska logiskt att det är så?

Citat:

En infanterist eller tank ska inte ha så stor en chans mot en jet eller chopper, du förstår nog.

Det har han inte heller.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

funkar inte lock on laser och guided shell mot f1/f2 grejen? om det nu hypotetiskt hade fungerat

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aphex:

Alla dessa kan tas ut relativt enkelt med en minimal mängd teamwork. Man kan inte hoppa mellan säten i tanken/planet för att undvika inkommande missiler, och supportkillen kan inte göra nån liten regndans för att slippa få en granat i pallet.
2p rpg > 1p tank
1p rpg < 2p tank
Låter det inte ganska logiskt att det är så?
Det har han inte heller.

Jag förstår vad du säger. Jag tycker dock att det var bra i bf2 som det var. Nu säger jag Trots detta att om man inför tweaken jag nämnde med 2-4 klick istället för att ha realtidsguided som man har nu så skulle många missiler missa och därmed skulle tanks etc kunna klara sig lättare.
Som det är nu kan man inte ens skjuta ner fiende choppern med tv missile. Jag vill poängtera att jag Vill att det ska vara svårt att använda missilen, svårare än vad det är nu (speciellt mot fiende choppern), vilket jag tror mitt förslag på tweaken skulle lösa. Exakt hur många klick som skulle göra det mest balanserat är jag dock osäker på, behöver testas av DICE.

Ytterligare ett förslag skulle vara att göra choppern mer sårbar mot maskingevär, bättre det än att ha alla dessa stingers som försöker låsa konstant, och isf naturligtvis göra choppern mer rörlig som bf2s chopper. Är inte ensam om att tycka det är för mkt stingers som låser ständigt.

Angående jets kan man åka rakt upp i skyn och undvika missiler samt att dom kan slå ut choppers med machinegunnen. Det är nuvarande för många hot mot choppern då alla springer runt med en portabel stinger, det är drygt.

Angående tanks kan man hoppa ur i tid när man ser choppern och då får choppern på avstånd ingen markering för tanken vilket gör den extremt svår att se. Jag ser nästan aldrig fordon om dom inte är markerade på avstånd.

Permalänk
Medlem

Nuförtiden är det mest de %&#¤&" MORTARS som haglar. Har inget emot dem som vapen, utan snarare dess tillgänglighet. Mortars i en TDM förstör ju spelet totalt. Mortars i Rush är illa det med.

Skulle gärna se att man max kan ha, säg 2 granater till sin mortar och inte fylla på ur lådor hur som helst. Skulle ge dem lite mera... ... värde.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Okej. För mig har statsen alltid reggas. Men jag kan väl räkna mina totala kills efter varje krasch och se om det faller bort något, så återkommer jag senare med resultat.

Ok. Asså när man quitar under en match så reggas ju resultaten right? Även ribbons? Men om man plötsligt blir disc så reggas inga stats, iaf för mig. :/

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Stör mig på att jag inte kan göra en ny soldier, vill kunna låsa upp allt från början. Köpte min brors konto då han tröttnat helt på BF3.

Har inte hittat något om göra en ny soldier, om det går och någon vet hur man gör så pm:a/citera mig gärna

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Skrivet av ASUSG15:

Stör mig på att jag inte kan göra en ny soldier, vill kunna låsa upp allt från början. Köpte min brors konto då han tröttnat helt på BF3.

Har inte hittat något om göra en ny soldier, om det går och någon vet hur man gör så pm:a/citera mig gärna

har för mig dice bestämde sig för en soldat per konto.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570

Permalänk

stör mig på allt "noobifierat" innehåll. t.ex. auto lock sakerna som finns i alla fordon. seriöst, kan man inte sikta så ska man inte träffa heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Det är ingen bugg, det är en funktion i spelet.

Det är/var faktiskt otroligt kul att ha denna funktion, finns ingen bättre känsla (i spel) än att kontrollera hela banan ensam. Vad är efterblivet med detta menar du?

Låser eller inte, två Canistershell-skott gör jobbet-->BOOM

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Permalänk
Medlem

Något jag stör mig något så sjukt mycket på är AA-tanks. Vill ha bort dom från spelet..

Flyger man tex helikopter och blir träffad kan man inte göra ett skit, man dör direkt. Känns nästan likadant med jets, dock är det lite bättre.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

En cheater?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Skrivet av Asteroid:

En cheater?

Japp cheater, spelade in en med samma namn i BFbc2

http://www.youtube.com/watch?v=GQ6FEQJSvhI

I övrigt är ju chatboxen irriterande och att man inte kommer åt sina inställningar för man tvingas titta på killcam eller fåniga animationer i stället.

Att inställningarna inte sparas

"rörig" grafik

+ några tusen andra problem, buggar och kass balansering.

Permalänk
Medlem

Han quitar ju helatiden över 58% tror inte tiden räknas då en bug?
Där av att han har så få matcher med. men den statsen är ju omöjlig att få på något ärligt sätt.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Ytterligare ett förslag skulle vara att göra choppern mer sårbar mot maskingevär, bättre det än att ha alla dessa stingers som försöker låsa konstant, och isf naturligtvis göra choppern mer rörlig som bf2s chopper. Är inte ensam om att tycka det är för mkt stingers som låser ständigt.

Jag håller med dig till den grad att det ständiga tjutet är väldigt tråkigt men jag tycker att du går till överdrift. Jag flög också en jäkla massa heli i bf2 och jag tycker - trots att den känns otymplig och osmidig - att luftrummen är nu roligare och mer balanserat än någonsin.

Jag tycker inte stingers ska nerfas utan att andra klasser ska buffas. Anledningen till att du ständigt får lock-on på dig är inte att stingers är för bra utan för att engineers är överrepresenterade i spelet. Många tycker inte det är värt att spela något annat än engineers och jag förstår dom. Ammo är nästan inget man behöver längre utan är bara till för att få lite strö-poäng eftersom många räknar med att dö innan ammon tar slut. Recons har inte heller någon banbrytande mekanik för att styra spelet.. Det har däremot engineers.

Sen tycker jag att en helikopter inte ska vara närgången. Är man duktig får man kills ändå genom att flyga smart. T.ex. genom att lämna flyktvägar öppna.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av barbafarsan:

har för mig dice bestämde sig för en soldat per konto.

Man kan inte "reseta" så jag är i lvl 1 igen?

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk

Det som jag stör mig mest på i hela spelet är att man blir Respawnad framför en Tank vid någon flagga man spawnar eller i en eldstrid och dör utan att man hinner röra sig en millimeter. Det är riktigt störande.

Visa signatur

Mvh Emil

Permalänk
Medlem

"Press Enter to start".

Skriker konsol om det hela.

Vad är poängen med den här skärmen?!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Skuggor... caspian border

Min åsikt =P

Förut kunde man springa run och lägga miner här och där så dom gömdes av skuggan, så man fick vara "bra" på spelet för att upptäcka dom som fordons förare.
Men nu är det ingen skugga längre utan en "grå-svart" nyans av marken så minorna sticker ut tydligt och man behöver inte titta efter dom för att se dom.

Mvh

Visa signatur

CPU: Intel i7 2600K 4,5GHz 1,332V, LLC 75%, Offset -0,005V
GPU: Asus R9 290
MB: Asus P8P67 Deluxe
RAM: Corsair Vengence LP 4x4GB 1600MHz
SSD: Samsung SSD Basic 840-Series 250GB