Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

DotA 2-tråden

Sweclockers medlemmen Drager har gjort en irc kanal på QuakeNet med namnet sweclockers.dota (länk)

Nu har vi en egen grupp på steam där man kan chatta i gruppens chattrum och posta inlägg! alla är välkomna!
DotA2 Swec grupp

DotA2 Release gameplay:

Screenshot:

Wraith-Night Reinforcements

Merry not-Frostivus! Though the Wraith King may have risen, the clueless creep hordes still seek to destroy his royal Altar. That means Wraith-Night continues, and to help ensure the Altar sees the light of dawn, five more heroes have entered the battle: Elder Titan, Queen of Pain, Storm Spirit, Templar Assassin, and Witch Doctor!

It seems a few of you have earned the Wraith King’s Favor and amassed a pile of Wraith-Night Ossuaries and Relic recipes, and now sit upon an oceanic treasure hoard of valuable Shining Fragments. Did you know you can exchange your Shining Fragments for Phantom Fragments in the “Redeem Fragments” menu? Don’t let a single Fragment go to waste. Tis the season to pry open Wraith-Night Reliquaries, and stuff your chainmail stockings with even more Frozen items!

Need more reasons to get back out there? We’ve crammed in a few new rewards to whet your appetite for more Wraith-Night carnage. Now you can put your hard-earned Fragments toward the new Wraith-Night Feretory, which contains a fresh handful of exclusive items, or pick up the recipe to craft the Evergreen Stalker treant for Nature’s Prophet. So grab your sword, your bow, your staff, or your hand-energy thingies, and make Your King proud!

En ny patch till DotA2 har kommit!
Patch Update January 9, 2014
Changelog:

Dota 2 Update - January 9, 2014

- Ranked matchmaking rating changes are no longer dependent on match length.
- Fixed hitboxes for Evergreen Stalker treants.
- Model and animation fixes to Invoker's Forged Spirit and Iceforged Spirit.
- Model and animation fixes to Osky Ottragon International Courier.

WORKSHOP

- Added Wraith King to the workshop.
- Added a checkbox for the Spring 2014 event on the publish page.
- Legion Commander's budget now displays on the workshop.
- Updated budgets for Ember Spirit, Storm Spirit and Dazzle.
- Added Stone Summons slot and budget for Earth Spirit.
- Updated body texture for Pudge.
- Updated workshop files, including separated fbx and smd, for Lone Druid, Earth Spirit, Faceless Void, Nature's Prophet/Treants, Invoker/Forge Spirits and Riki.
- Alpha test enabled for Nature's Prophet Treants.
- New courier animation requirement - flying couriers must be sunk into the ground after a death crash. Valve is applying this fix where needed to couriers that have already been accepted. http://www.dota2.com/workshop/requirements/npcs

UI

- Fixed Dota not taking focus correctly on startup.

Dold text

Veckans hjälte

#DotA2 #DotA #DefenseOfTheAncients #Icefrog #Valve

Patch Update January 9, 2014, Wraith King! och Wraith-Night Reinforcements!

Laptop: Microsoft Surface Book 2 | Intel i7 8650U | Nvidia GeForce GTX 1060 | 16GB RAM | 256 GB SSD |

HTPC: Intel i7 6700k | Noctua NH-U9S | Samsung 950 PRO 512GB | ASRock Fatal1ty Z170 Gaming-ITX/ac | Ncase M1 | Corsair Vengeance LPX 2133MHz 16GB | Corsair SF600 600W | LG OLED55B6V | PlayStation 4 Pro | Nintendo Switch | Panasonic DMP-UB900 |

Ljud: Dynaudio Contour S 3.4 LE | Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Pro-Ject Debut Carbon Esprit | Pro-Ject Phono Box S | Astell & Kern AK70 | Shure SE535 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jan 2011

Jag var tvungen att stänga av steam helt innan jag klickade på länken

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av _MmattiasS_:

Jag var tvungen att stänga av steam helt innan jag klickade på länken

tack för tipset, skriver det i guiden!

Laptop: Microsoft Surface Book 2 | Intel i7 8650U | Nvidia GeForce GTX 1060 | 16GB RAM | 256 GB SSD |

HTPC: Intel i7 6700k | Noctua NH-U9S | Samsung 950 PRO 512GB | ASRock Fatal1ty Z170 Gaming-ITX/ac | Ncase M1 | Corsair Vengeance LPX 2133MHz 16GB | Corsair SF600 600W | LG OLED55B6V | PlayStation 4 Pro | Nintendo Switch | Panasonic DMP-UB900 |

Ljud: Dynaudio Contour S 3.4 LE | Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Pro-Ject Debut Carbon Esprit | Pro-Ject Phono Box S | Astell & Kern AK70 | Shure SE535 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jan 2011

Tips: Folk med ganska sega datorer och folk som är dåliga på dota kommer antagligen ha en stor chans att komma med, eftersom de vill testa att det fungerar på dåliga datorer också, och de vill veta hur man tycker att det är att vara en ny spelare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av _MmattiasS_:

Tips: Folk med ganska sega datorer och folk som är dåliga på dota kommer antagligen ha en stor chans att komma med, eftersom de vill testa att det fungerar på dåliga datorer också, och de vill veta hur man tycker att det är att vara en ny spelare.

Yes. Dom sa det på Bloggen, att dom vill ha så många alla olika spelare dom kan få att få testa spelet.

Så spelar ingen roll om ni är dåliga/aldrig testat DotA eller har en dålig dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Jan 2011

Länken öppnades i steam när jag kopierade adressen till webläsaren. Det funkade itne att trycka på den även om ajg startade om steam.

Chassi Bitfenix Prodigy Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair RM 650W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + FiiO E10 (Olympus) + Modmic 3.0 / Samson Meteorite Mus/tangentbord Steelseries 6Gv2 Red Edition + Steelseries Rival

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlstad
Registrerad
Maj 2006

Fungerade utan problem i FF med Steam igång.

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2011

Det räcker att ha Steam öppet och klistra in länken i din webbläsare, behöver inte göra det svårare än det är.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Adam901:

Det räcker att ha Steam öppet och klistra in länken i din webbläsare, behöver inte göra det svårare än det är.

för mig var det så lätt. men andra hade problem med att få fram surveyn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Jul 2007

Jag fick skicka länken till en kompis via steam chatten och klicka på den därifrån, detta var hur jag fick det att fungera. Dessutom fick jag även starta om steam och tanka updaten som släpptes 1 November.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerbotten
Registrerad
Nov 2005

Shit vad taggad jag blev på dota2 nu, har suttit och sett flera games nu. Någon som vet hur många keys som delas ut vid varje tillfälle, eller hur ofta de ges ut? Har gjort enkäten och får hoppas på det bästa ^^

Raven RV02-E / Asus P8P67 WS Revolution / i7 2600K / 8gb Vengeance LP / GTX 970 STRIX / Systemdisk: Crucial m4 128gb / Lagringsdisk: 2tb Seagate / Corsair AX850 / ASUS ROG SWIFT PG279Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2004

Skönt om lite fler folk kommer in, tar 10 min att söka game, o spelar typ alltid med brasilianare som inte pratar engelska -.-

mjau

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Någon som kan länka till surveyn man gör efter hårdvaran?
Alla länkar öppnas i IE i windows 7 men har nu gjort mig av med skiten och men inga länkar öppnar sig i min nuvarande webbläsare
Löste sig genom att installera högen med skit igen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av Behold_:

Skönt om lite fler folk kommer in, tar 10 min att söka game, o spelar typ alltid med brasilianare som inte pratar engelska -.-

Du är redan inne? Lyckost!

Jag hoppas man har större chans att komma med om man skrev upp sig under Juni när dom hade signup.

Moderkort: ASUS Z97-A | Proccesor: i7 4790K @ 4Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | Ram: ADATA 16GB 1600MHz | Chassi: Fractal Design R4 | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 2060 TURBO 6GB | Nätagg: EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold | Lagring: 2x Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB | 1x WD Blue 1TB | Skärm: ASUS 24" VG248QE @ 144Hz

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008

Om man vinner, antar att man får mail till sin Steammail då?

Trädvy Permalänk
Master of Overkill
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011

Hoppas man har större chans att få en Key om man har bra dator annars e jag körd -.-

CASE Caselabs TH10 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs 2x GTX 1080 + 1080ti Poseidon + 980ti K|NGP|N RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3400MHz CL14 + 4x8GB Corsair Vengeance RGB PRO PSU EVGA T2 1600W SSD 905p 480GB Headphones Xtrfy H1 Screen ASUS ROG SWIFT PG258Q, 43" Samsung Super Ultra Wide
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG MAXIMUS XI HERO Z390 Watercooling 480+480+480+480 Alphacool

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Sep 2007

Alla som vinner keys måste höra av sig i denna tråden. Ska vi tumma på det?

Intel i5 8600k @ 4.6 GHz || Dark Rock Pro 2 || 1080ti || Dark Power Pro 10 || Acer Predator Z35P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Behold_:

OMG brasilianarna tar över dota 2 också? THE WORLD IS FUCKING OVER

Seriöst dock så undrar jag om jag ska säga att jag sitter på en bra dator (phenom II x4 4ghz + gtx 480) eller om jag ska säga att jag har en långsammare dator, tror de vill testa spelet på lägre grafik också :S Fast det är ju ganska douchebag att paja deras betatestning så får köra ärliga vägen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Jun 2006
Skrivet av tvelander:

Hoppas man har större chans att få en Key om man har bra dator annars e jag körd -.-

Då de antagligen vill veta att spelet går bra på så många system som möjligt så tror jag att vad du fyllde i inte kommer spela någon som helst roll för hur lätt/svårt det blir att komma in. Det är bara så de kan se till att få en bra spridning med allt från bra till kassa datorer och allt från bra till "helt" nya spelare..

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Aug 2003

Första vågen av nycklar har skickats, någon lycklig?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2010

Ifall någon har fått en nyckel, kan ni vara snälla och skicka en till mig via PM?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Apr 2011

någon lycklig som vill dela med sig utav sina extranycklar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2010

Jag har aldrig tur i betakey handouts

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Aug 2010

Herregud, fick inget En vänlig själ som kan ge ut nycklar snälla? Jag själv ska ge ut i denna tråd om så sker!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av m1n1h0p:

OMG brasilianarna tar över dota 2 också? THE WORLD IS FUCKING OVER
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/g...

Seriöst dock så undrar jag om jag ska säga att jag sitter på en bra dator (phenom II x4 4ghz + gtx 480) eller om jag ska säga att jag har en långsammare dator, tror de vill testa spelet på lägre grafik också :S Fast det är ju ganska douchebag att paja deras betatestning så får köra ärliga vägen

Dom scannar din hårdvara med steam, du får inte välja vad du har för hårdvara.

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2011

Fasen här fick man inga keys som vanligt

Mobo: Asrock Extreme 4 Z77 CPU: i7 3770k @ 4,5ghz @1,288vcore GPU: Asus Strix 970RAM: Corsair Vengance 16gb RAM SSD:Force 3 120gb HDD: WD green 2tb Hdd Case: Fractal Design R4 PSU: Corsair HX850W Ljudkort: Asus Xonar DGX
Kringutrustning: Tangentbord: HHKB pro 2 Mus Steelseries Rival Headset: Sennheiser PC 360

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002

Skrivit på men fick hitta på massa siffror, aldrig lirat dota bara HoN ^^

Aja hoppa man får

▩ Monitor: ASUS 27" ROG Swift ▩ CPU: Intel Core i7 4770K @ 4.2Ghz ▩ Motherboard: Asus Maximus VI Hero ▩ GPU: ASUS 2080 Ti STRIX OC @ 160Mhz+ core / 700Mhz+ memory ▩ Memory: Kingston Beast 16GB @ 2400Mhz ▩SSD: Samsung 860 EVO ▩ PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum ▩ Chassi: Corsair Obsidian 750D ▩ 3Dmark Time Spy: 11047 ▩ Valley Benchmark: 6802

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2008

Fick inte heller någon nyckel

Moderkort: ASUS Z97-A | Proccesor: i7 4790K @ 4Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | Ram: ADATA 16GB 1600MHz | Chassi: Fractal Design R4 | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 2060 TURBO 6GB | Nätagg: EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold | Lagring: 2x Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB | 1x WD Blue 1TB | Skärm: ASUS 24" VG248QE @ 144Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2011

Hittade på hur mycket dota jag spelat iofs. Har bara spelat LoL egentligen

Mobo: Asrock Extreme 4 Z77 CPU: i7 3770k @ 4,5ghz @1,288vcore GPU: Asus Strix 970RAM: Corsair Vengance 16gb RAM SSD:Force 3 120gb HDD: WD green 2tb Hdd Case: Fractal Design R4 PSU: Corsair HX850W Ljudkort: Asus Xonar DGX
Kringutrustning: Tangentbord: HHKB pro 2 Mus Steelseries Rival Headset: Sennheiser PC 360

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
زنج
Registrerad
Jun 2011