Feedback om SweClockers annonser, sponsorskap, banners och samarbeten

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av str8forthakill:

@emilakered:

Youtube Center Developer Build 538 är boven här, inaktiverade det och då blir det tyst. Fast utan Youtube center är Youtube jobbigt att använda, ah.

Skönt att vi hittade boven i alla fall! Antagligen kör Youtube Center över mute-inställningen som sätts av källkoden till annonsen. Tyvärr inte mycket jag/vi kan göra från vår ände!

Mvh

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@emilakered:

Youtube Center Developer Build 538 är boven här, inaktiverade det och då blir det tyst. Fast utan Youtube center är Youtube jobbigt att använda, ah.

Jag hade samma problem men jag kryssade bara ur "Enable Embeds" i inställningarna på Youtube Center.

Enable Embeds
If this option is disabled YouTube Center will not do anything on embedded videos except for the initialization.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Uppskattar inte annonser från klädförsäljare, tycket inte de riktigt passar in

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Det är en clas ohlson reklam som följer med ner en bit när man scrollar. Gör sidan i princip oanvändbar.
Får man en annan reklam högst upp är det inga problem.

Använder desktop versionen av sidan på en android surfplatta.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rankko:

Det är en clas ohlson reklam som följer med ner en bit när man scrollar. Gör sidan i princip oanvändbar.
Får man en annan reklam högst upp är det inga problem.

http://i.imgur.com/8P2BUG9h.jpg

Använder desktop versionen av sidan på en android surfplatta.

Samma problem på min mobil. Finns 1 till reklam på högersidan som följer samma sak.

Här försökt få fram bannern som var på sidan utan resultat. Kanske redan är borttagen?

Har iaf kommit fram till att det värkar handla om 2"top" banners. Båda gör till samma företag

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

Finns det en samlingssida för alla aktuella reklambanners?

Långt oftare än på någon annan sajt så stöter jag hos Sweclockers på annonser som är riktigt
intressanta.
Allt som oftast händer det att jag råkar bläddra förbi en sida med en intressant annons.
Spammar man F5 tillräckligt länge så dyker annonsen förmodligen upp igen, men kan ni
inte göra det enklare och komplettera med en samlingssida för alla aktuella annonser ?
Vänliga hälsningar //Emu

Visa signatur

Programmerare, prestandatestare. Australien. Grönt te och lakrits.
----------------------------------------------------------------
7800X3D. 32GbRam. 2+4Gb M2 + 18Gb. 43" 4K. RTX4070Super. S23 Ultra.
Lödstation, Oscilloscop och en massa olika microcontrollers.

Permalänk
Medlem

Clas Ohlson "bannern" är Satans påfund. Fixa nu.

På min Samsung tab s 10.5" fyller den halva skärmen och flyttar inte på sig och finns ingen tabort knapp.
Fixa eller så kör jag adblock i all framtid

Permalänk
Medlem

Satans påfynd indeed! Får samma sak här. Den kommer upp i samband när jag ska skriva saker. Inlägg och pm. Täcker oftast halva skärmen. Som om man är inne på en jävla reklam sida med saker man inte kan trycka bort reklam på. Fixa omedelbart blir tokig!

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Relik 📜

Hej!

Jobbig bugg det där! Har skickat vidare till vår annonsansvarige.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

@emilakered om ni inte kan fixa detta omgående plocka då bort den bannern till ni kan fixa det! Detta är inte acceptabelt! Visst ni kan mista lite annonsintäkter från den reklamen men det är ingenting jämfört med när vi arga forummedlemmar slår på adblock!

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Litenskit:

@emilakered om ni inte kan fixa detta omgående plocka då bort den bannern till ni kan fixa det! Detta är inte acceptabelt! Visst ni kan mista lite annonsintäkter från den reklamen men det är ingenting jämfört med när vi arga forummedlemmar slår på adblock!

Hej!

Jag har inte kontroll, möjlighet eller kunskap att ändra på annonserna själv, utan har skickat vidare till ansvarige. Förhoppningsvis går problemet att lösa inom kort!

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Ta gärna bort den blåa Classe reklamen, den är helt värdelös!

Permalänk
Geeks
Säljchef

Ber om ursäkt för problemet med Clas Ohlsson reklamen på tablets/mobiler. Den har hamnat utanför sin container av någon anledning. Den skulle ha styrts bort ifrån dessa under helgen när vi blev uppmärksammade på problemet. Men det verkar inte ha fungerat.

Vad vi kan se så skall den bortstyrningen nu fungera. Men dyker den fram i mobilen/tablet så rapportera gärna in och då gärna modell och operativ.

Tack!

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tycker att betting reklam känns ganska tveksamt generellt, även om det är med "esport-inriktning"

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av henkiii:

Jag tycker att betting reklam känns ganska tveksamt generellt, även om det är med "esport-inriktning"

http://content.screencast.com/users/henkee/folders/Jing/media/29d512f0-a6ff-47bc-ac7d-2faf64eee2e1/2016-11-18_0827.png

Vi försöker generellt ha så relevant reklam som möjligt och här finns som du själv nämner en viss koppling mot målgruppen. Men visst finns det vissa tveksamheter när det gäller betting vilket också är något vi utvärderar och jobbar med internt. Tack för din feedback!

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Reklam på Swec

Jag har tidigare kört båda addblock och ublock på samtliga sidor men tröttnade på att få meddelande om att stänga av det på swec så jag gjorde det. Till min stora förvåning dyker det upp annonser från McDonalds och från försvarsmakten.

Jag trodde i min enfald att är man på att 100% datororienterad sida så borde annonserna hålla samma relevans. Hade det varit cdon eller inet som hade annonser uppe, fine, men när det börjar ploppa upp annonser om hamburgare så åker addblock på igen. Vad kommer härnäst, annonser från diverse skumma internetaffärer ala flashback?

Permalänk
Medlem

Det finns en tråd där reklamen på Swelockers diskuteras: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1056347-samlingstrad-ba...

Jag kan hålla med om att Burger King inte känns relevant men samtidigt måste du ju förstå att siten måste finansieras på något sätt. Har du något bättre förslag än reklam får du jättegärna framföra det.

Om folk slutade använda adblock så kanske det hade räckt med dator- och teknikorienterad reklam...

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Jag använder inte addblock eller liknande och har inte upplevt några popup reklam, endast de som finns på sidan. Dvs övre delen och lite här och där, ingenting som stör mig.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Har aldrig sett annan reklam än för olika datordelar. Kanske är relaterat till dina sökningar osv?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Ja herregud, hur kan donken få ha reklam på en sida du besöker.. helt absurt.. kan svensken klaga så gör han det.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det finns en tråd där reklamen på Swelockers diskuteras: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1056347-samlingstrad-ba...

Jag kan hålla med om att Burger King inte känns relevant men samtidigt måste du ju förstå att siten måste finansieras på något sätt. Har du något bättre förslag än reklam får du jättegärna framföra det.

Det går även att vända på det och säga att om ingen hade använt Adblocker så kanske det hade räckt med dator- och teknikorienterad reklam...

Skrivet av Pl4yGround:

Ja herregud, hur kan donken få ha reklam på en sida du besöker.. helt absurt.. kan svensken klaga så gör han det.

Det jag menar är att reklamen borde ju hålla någon som helst relevans till den sidan man är inne på. Är man inne på ett datorforum borde det väl vara självklart att annonserna är datorrelaterade. Det finns en uppsjö av annonser av datorföretagen, varför blanda in annat?

Går man in på en sida som säljer, ska vi säga lampor, då tycker ju inte jag att det ska komma annonser om motorsågar där. Visst I-landsproblem, men ändå.

Permalänk

Jag har aldrig adblock på sweclockers sida. sedan start, då det faktiskt kan komma upp några bra erbjudanden då och då. har dock bara fått reklam om dator grejer och det är jag nöjd över.

Visa signatur

Spec Dator:
Chassi:Fractal Design Define S Mobo:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING CPU:Intel Core i9 9900K stock Kylare:Cooler Master MasterAir Maker 8 RAM:16Gb DDR4 3000mhz GPU:2080Ti ROG STRIX GAMING OC SSD:Adata SX900 128GB M.2 SSD:Intel 660p 2TB HDD:1TB Seagate Baraquda 7200RPM SSHD:2TB Seagate Firecuda PSU:Corsair RM750x 80+ Gold OS:Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Hade helt missat att det fanns en samlingstråd. Jag skriver där istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Det jag menar är att reklamen borde ju hålla någon som helst relevans till den sidan man är inne på. Är man inne på ett datorforum borde det väl vara självklart att annonserna är datorrelaterade. Det finns en uppsjö av annonser av datorföretagen, varför blanda in annat?

Går man in på en sida som säljer, ska vi säga lampor, då tycker ju inte jag att det ska komma annonser om motorsågar där. Visst I-landsproblem, men ändå.

Hur anser du att driften ska finansieras? Det säger sig självt att ju fler som blockerar reklamen desto färre visningar vilket innebär att man måste bredda spektrumet. Du kanske hade föredragit en obligatorisk medlemsavgift på 100kr?

Du är dessutom en del av problemet och jag är övertygad om att det skulle finnas mindre 'skräpreklam' här på Swelockers ifall folk kunde ge fan i att blockera den. Det är aldrig någon störande reklam i form av pop-ups, blinkande banners eller liknande så det är ett ganska liten uppoffring. Den reklam som finns smälter även in i sidebaren och är inget man direkt tänker på.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Hur anser du att driften ska finansieras? Det säger sig självt att ju fler som blockerar reklamen desto färre visningar vilket innebär att man måste bredda spektrumet. Du kanske hade föredragit en obligatorisk medlemsavgift på 100kr?

Du är dessutom en del av problemet och jag är övertygad om att det skulle finnas mindre 'skräpreklam' här på Swelockers ifall folk kunde ge fan i att blockera den. Det är aldrig någon störande reklam i form av pop-ups, blinkande banners eller liknande så det är ett ganska liten uppoffring. Den reklam som finns smälter även in i sidebaren och är inget man direkt tänker på.

Jag är ganska hundra på att det går alldeles utmärkt att driva sweclockers på enbart dator/elektronik sidor. När du börjar blanda in annat så är det nog girigheten som talar.

Permalänk
Skrivet av Blub:

Det jag menar är att reklamen borde ju hålla någon som helst relevans till den sidan man är inne på. Är man inne på ett datorforum borde det väl vara självklart att annonserna är datorrelaterade. Det finns en uppsjö av annonser av datorföretagen, varför blanda in annat?

Går man in på en sida som säljer, ska vi säga lampor, då tycker ju inte jag att det ska komma annonser om motorsågar där. Visst I-landsproblem, men ändå.

Jag har aldrig sett mc donalds reklam här. Men det är nog lite baserat på vad du varit inne på tidigare. Rensa dina kakor o skit så kanske det håller sig till "ämnet" .
Tycker de håller sig till rätt okej reklam. Men hade hellre haft möjligheten till ett premium medlemskap för kanske 50-100kr/ månad och sluppit reklam.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är rätt ställe att skriva detta på eller om det tagits upp tidigare i tråden men jag använder Adblock (avstängt här) men ändå så säger Sweclockers ibland att "Vi ser att du använder adblock osv osv" även fast det är avstängt och alla annonser syns?

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pl4yGround:

Ja herregud, hur kan donken få ha reklam på en sida du besöker.. helt absurt.. kan svensken klaga så gör han det.

Donken tycker såklart att det bara är tjockisar med dåliga matvanor som hänger på Sweclockers. Alltså annonserar de här

DVS: VI VILL INTE BLI DÖMDA!!!

Permalänk
Medlem

Så länge det inte är påträngande popups så brukar det gå an för min del

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Skrivet av AppendixSE:

Donken tycker såklart att det bara är tjockisar med dåliga matvanor som hänger på Sweclockers. Alltså annonserar de här

DVS: VI VILL INTE BLI DÖMDA!!!

? Är ju nyttig mat där om du håller dig till morötterna och salladen utan dressing o krutonger.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb