iPhone 4s eller Galaxy Nexus?

Permalänk
Medlem

Bytt från Android till en 4s förra veckan.
Alltid varit motståndare till Apple mest för att reta lite av mina kompisar och hålla roliga dikussioner i liv.

Första dagen var jag inte direkt nöjd. Tyckte det var jobbigt att inte ha fysiska tillbaka knappar och lite andra saker jag tyckte var lite ovant.
Så här en veckas skarpt användande i arbetet har jag närmast gjort en kovändning.
Telefonen fungerar ju faktiskt HELA tiden.
Med mina Android lurar jag haft (3st), har jag alltid fått hålla på och flippa med saker. Program som kraschar, inställningar som försvinner. Bluetooth som fungerar 8 av 10 gånger, taskmanger program för att döda processer som drar ström samt avsaknad av enighet av av hur programmen ser ut och fungerar.
Kamera delen är så otroligt mycket snabbare än någon android lur jag testat. Mycket trevligt när man skall ta kort.
Kontakthantering samt sökning bland kontakter är även den mycket bättre.
PDFer som jag läser mycket flyter som en dröm till skillnad från små laggandes på bla SG2.
Inget av följande har jag längre problem med. Jag kan koncentrera mig på att jobba och använda telefonen till det jag vill.
Detta kommer dock till ett litet pris. Vissa funktioner androiden har finns inte i Iphonen. Något jag övervägt och konstaterat att fördelarna överväger nackdelarna.

Detta är MIN subjektiva bedömning. Jag tycker alltså detta. Det grundar sig på mina upplevelser och ENDAST mina. Finns massor med miljoner med människor som inte håller med mig om detta och det har jag full förståelse för. De kan ju inte hjälpa att det inte vet bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

Har en 4S (jobbtelefon) och en Galaxsy S, hatar fortf. iPhone... Den felar så jävla mycket varje dag. Fryser sig, stendör, och fan å hans moster....

Det måste vara något med jobbtelefoner för det tycks bara vara dom som det är fel på. Men det ligger väl kanske något i att det inte finns någon jobbtelefon utan det är mest bara en undanflykt för att kunna snacka skit om telefonen. Har faktiskt väldigt svårt att tro att så många företag har beställt in Iphone 4S till sina medarbetare när det råder brist på samtliga operatörers lager och att den ur ett företags synvinkel inte erbjuder något nödvändigt jämfört med Iphone 4, som förmodligen det företaget redan hade köpt in till sina medarbetare. Men men, många här på Sweclockers tycks ju i alla fall ha en arbetsgivare som vet vad som gäller. En jobbtelefon ska vara enkelt att använda och den ska vara stabil, och på båda dom punkterna vinner Iphone, så länge det inte är en Androidanvändares jobbtelefon dvs...

För att svara på TS fråga, så byt ut tankarna om en Galaxy Nexus mot en Galaxy S2 i stället. Det enda som är bättre med Nexus är storleken på skärmen, och det är endast ett plus om du är en sån som föredrar större skärm, t.ex. för filmtittande m.m.. Hårdvarumässigt så är S2an bättre, klockfrekvensen må vara densamma men Exynos som sitter i S2 är något vassare än OMAP4. Sen om du vill ha en Iphone eller Android känner du nog bäst efter helt själv. Du vet förmodligen vilka för- och nackdelar båda plattformarna har, och vad vi andra tycker betyder inte att det är vad du tycker.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Har själv en iPhone 4 och skulle aldrig byta den mot någon annan mobil, speciellt inte android. Däremot har jag hör att 4s har sjukt mycket sämre batteritid än 4:an med upp emot 10% batteriminskning per timme i stand-by. Så akta dig för 4s

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Bytt från Android till en 4s förra veckan.
Alltid varit motståndare till Apple mest för att reta lite av mina kompisar och hålla roliga dikussioner i liv.

Första dagen var jag inte direkt nöjd. Tyckte det var jobbigt att inte ha fysiska tillbaka knappar och lite andra saker jag tyckte var lite ovant.
Så här en veckas skarpt användande i arbetet har jag närmast gjort en kovändning.
Telefonen fungerar ju faktiskt HELA tiden.
Med mina Android lurar jag haft (3st), har jag alltid fått hålla på och flippa med saker. Program som kraschar, inställningar som försvinner. Bluetooth som fungerar 8 av 10 gånger, taskmanger program för att döda processer som drar ström samt avsaknad av enighet av av hur programmen ser ut och fungerar.
Kamera delen är så otroligt mycket snabbare än någon android lur jag testat. Mycket trevligt när man skall ta kort.
Kontakthantering samt sökning bland kontakter är även den mycket bättre.
PDFer som jag läser mycket flyter som en dröm till skillnad från små laggandes på bla SG2.
Inget av följande har jag längre problem med. Jag kan koncentrera mig på att jobba och använda telefonen till det jag vill.
Detta kommer dock till ett litet pris. Vissa funktioner androiden har finns inte i Iphonen. Något jag övervägt och konstaterat att fördelarna överväger nackdelarna.

Detta är MIN subjektiva bedömning. Jag tycker alltså detta. Det grundar sig på mina upplevelser och ENDAST mina. Finns massor med miljoner med människor som inte håller med mig om detta och det har jag full förståelse för. De kan ju inte hjälpa att det inte vet bättre

Ios ÄR stabilare, men det kan komma att ändras iom. 4.0. Dels kommer ju GPU accelartion i hemskärmarna osv. Sedan med kameran, vad jag har sett har Galaxy Nexus en väldigt snabb kamera, jag säge inte att Galaxy Nexus är bättre, men kanske likvärdig.

ON Topic:

Iphone för enkelhet
Android om du vill pilla och mecka för att få telefonen precis som du vill, Iphone är bra från start, men Android visar sin potensial när du väl rotar i det.

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk

Min Galaxy S2 laggar fortfarandet när jag kollar på Youtube, otroligt drygt.
*Man kan inte kopiera utvald text i ett sms, fett drygt.
*Man kan inte svara på långa mail på Sweclockers hemsida med en GS2. Det är urkorkat. Här kan ni se att man inte kan svara på mail samt att youtube laggar http://www.youtube.com/watch?v=8uLSKxZypC8 mail-felet visas på slutet av klippet om ni vill se det.
* Tangentbordet blir alldeles för stort i det vågräta läget (orkar inte installera något custom-tangentbord som kraschar och ser lågupplöst ut)
* Batteritiden är inte alls lika bra som specifikationerna säger, jag får ut kanske 4 timmar när jag tittar på film.
* Jag har dålig uppkoppling mot 3G/H nätet fastän jag har Telia som fungerat utmärkt på min Iphone 4 tidigare. Det liksom växlar hela tiden mellan 3G/H hela tiden vilket gör att surfning via tele-nätet blir långsam. Jag har stängt av frekvensband som inte används i Sverige men 3G/H uppkopplingen är fortfarandet mycket dålig.
* Gränssnittet laggar, speciellt när jag ska läsa PDF filer.
* Bara 6st program kan ligga i bakgrunden. Så om jag försöker växla mellan olika program snabbt så går det inte alltid eftersom jag kanske har 7 program uppe samtidigt.

Jag hoppas att det blir bättre när Ice Cream Sandwich kommer. När tror ni att Samsung galaxy s2 får Ice Cream Sandwich?

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Min Galaxy S2 laggar fortfarandet när jag kollar på Youtube, otroligt drygt.
*Man kan inte kopiera utvald text i ett sms, fett drygt.
*Man kan inte svara på långa mail på Sweclockers hemsida med en GS2. Det är urkorkat. Här kan ni se att man inte kan svara på mail samt att youtube laggar http://www.youtube.com/watch?v=8uLSKxZypC8 mail-felet visas på slutet av klippet om ni vill se det.
* Tangentbordet blir alldeles för stort i det vågräta läget (orkar inte installera något custom-tangentbord som kraschar och ser lågupplöst ut)
* Batteritiden är inte alls lika bra som specifikationerna säger, jag får ut kanske 4 timmar när jag tittar på film.
* Jag har dålig uppkoppling mot 3G/H nätet fastän jag har Telia som fungerat utmärkt på min Iphone 4 tidigare. Det liksom växlar hela tiden mellan 3G/H hela tiden vilket gör att surfning via tele-nätet blir långsam. Jag har stängt av frekvensband som inte används i Sverige men 3G/H uppkopplingen är fortfarandet mycket dålig.
* Gränssnittet laggar, speciellt när jag ska läsa PDF filer.
* Bara 6st program kan ligga i bakgrunden. Så om jag försöker växla mellan olika program snabbt så går det inte alltid eftersom jag kanske har 7 program uppe samtidigt.

Jag hoppas att det blir bättre när Ice Cream Sandwich kommer. När tror ni att Samsung galaxy s2 får Ice Cream Sandwich?

Har du inte bytt lur än? Uppenbarligen är det nåt fel på din. 720p film i flash flyter perfekt i min, och även 1080p.

Kopiera text går alldeles utmärkt, det är samma copy-paste som i windows. Du kan kopiera från valfri app till vart du vill.

Fler program kan ligga i bakgrunden, dom 6 senaste visas dock när man trycker på home. Appar som visar fler finns på market.

Ang. att det växlar mellan 3g/H, du kan stänga av onödiga frekvensband, det gör en dramatisk skillnad.

ICS till SGS2 bör dyka upp i Q1 2012, och inofficiella läckor lär komma tidigare än så.

Permalänk
Medlem

Galaxy Nexus helt klart, kolla timmes genomgången av ICS och nexusen på youtube. ICS verkar mycket bättre än IOS 5.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk

Hur kan detta ens vara en fråga?!?!
Nexus ffs!

Visa signatur

[Antec Sonata III - Antec 500w] - [Intel E8500 3,16Ghz] - [Asus P5Q Pro] - [Gainward HD-4850 512MB GS] - [6gb Corsair TWIN2X 6400C4DHX CL4] - [Intel 730 240GB] - [Seagate IronWolf ST8000VN0022 256MB 8TB] [Seagate 3TB ST3000DM001] - [WD Black 1TB WD1001] - [Seagate 500GB ST3500413AS] - [Seagate 320GB ST3320620A] - [Creative Sound Blaster Live 5.1] - [Logitech Z-906] - [AOC 27G2U] | Oöppnade Samsung 860 Evo 1TB&512GB

Permalänk
Medlem

har kollat genomgången typ 3 gånger, verkar awesome ;D

Permalänk
Medlem

Galaxy Nexus FTW!

Permalänk
Medlem

Man får väga in olika saker:

iPhone/iOS:
+ Smidigt med iOS när du bara vill ha en enkel användarupplevelse som känns intuitiv, flyter på och fungerar.
+ Mjukvaruuppdateringar i minst 2 år
+ Bra support
+- Litet, smidigt format (3.5" skärm) men vissa vill ha större skärm
+ Stort applikationsutbud
- Inget för hemmapulare som vill pilla mycket med telefonen
- Allt sker Apples villkor, den fungerar inom deras gränser

Android
+ Går att ställa in mycket saker själv
+- Skärmen är stor, på gott och ont
- Mjukvaran hos vissa modeller (inte Nexus) kan vara utdaterad redan när telefonen släpps och uppdateringar är inte garanterade
- Högre klockfrekvenser och större skärmar innebär även sämre batteritider (specifikt de modeller som är större än 3.5" vilket är många)

Jag skulle nog säga att det mest avgörande är hur mycket du vill hålla på och ställa in/fixa med mobilen, ska det bara fungera rätt ur lådan så välj en 4S. Annars en Nexus.

Ur min synpunkt, som har testat (men inte ägt) Wildfire/Desire/Galaxy S2 respektive 3GS/4/4S på nära håll och som inte längre är i tonåren (och därför inte längre tycker det är kul att sitta och pilla i timtals med diverse inställningar) så tycker jag att 4S ger ett bättre helhetsintryck. Den känns riktigt gedigen och välkonstruerad/genomtänkt jämfört med Androidtelefonerna.

Innan jag blir nördbashad får jag väl återigen fylla under att det är mina reflektioner.

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga Galaxy Nexus.
Android är ett mycket öppnare operativsystem och dessutom kommer ICS vara optimerat för dualcore och galaxy nexus har bättre hårdvara.
Så säger definitivt Galaxy Nexus

Permalänk
Medlem

Sådana här trådar känns ofta rätt meningslösa. Svårt att ge något råd till någon annan när det rör två helt olika system.
Finns inget som är "bäst" i det här fallet, det beror helt enkelt på vad man är ute efter. De som bara säger köp den ena eller köp den andra är bara trångsynta personer.

Själv känner precis som Halldin här ovan. Har absolut inget behov av att sitta och pilla med min telefon och har känner mig faktiskt inte det minsta begränsad med min iPhone. Man vet att man kommer få bra mjukvarusupport under åtminstone 2-3 år. Man vet att apparna kommer fungera som tänkt då det endast finns ett begränsat hårdvaruspektrum jämfört med på Androidmarknaden.

iOS drar in stora pengar och är ofta den plattform utvecklarna satsar först på. Det finns galet mycket tillbehör och support av iOS på andra marknader.

Det är framför allt det jag gillar med iPhone. Man vet vad man får och vad man kan förvänta sig, om än kanske inte det mest spännande alternativet om det är vad man är ute efter

Om du (TS) känner att det är viktigt för dig att gör din telefon personlig och gillar att pilla och trixa så kommer du få ut mer av en Android. Du är mer fri att göra vad du vill med din telefon och har ett brett utbud av telefoner att välja mellan (som sagt både ett plus och ett minus). Känn efter vad du vill ha ut av din telefon och gör valet där efter.

Permalänk
Skrivet av BareHipster:

iPhone är nästan ett krav i mitt yrke, och så är det ju bara ett plus att ha det nyaste.

Har två, en i svart och en i vit.
En för personligt bruk, och en för jobb.
Så 2 iPhone 4, och 2 4S's.

Imponerande

Visa signatur

Stationär: Cooler Master HAF X | i7 2600k @ 4,6ghz | ASUS Sabertooth P67 | ASUS GTX 580 DCII @ 840/1150/1680 | Intel 510-series 120GB - 1,5 TB Seagate - 1 TB WD Green| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair TX750 | Win 7 Pro 64bit | Razer Lycosa | Eizo Foris FS2332 | Bärbart: The new iPad 3rd GEN | Kamera: Nikon D800, Nikon 70-200 VRII, Nikon 17-55

Permalänk
Medlem

Då drar jag till med Windows Phone (ej att förväxla med Windows mobile!!)
Har aldrig varit nöjdare!
Allt är så genomtänk och stilrent.
och nu när Mango uppdateringen kom blev det fulländat!
En hel del intressanta lurar på väg, bl.a Nokia lumia 800 som jag absolut ska införskaffa! Snygg som fan är den!
Kan tillägga att jag är gammal Iphone4 ägare men var inte 100% nöjd.... Nu är jag!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Min Galaxy S2 laggar fortfarandet när jag kollar på Youtube, otroligt drygt.
*Man kan inte kopiera utvald text i ett sms, fett drygt.
*Man kan inte svara på långa mail på Sweclockers hemsida med en GS2. Det är urkorkat. Här kan ni se att man inte kan svara på mail samt att youtube laggar http://www.youtube.com/watch?v=8uLSKxZypC8 mail-felet visas på slutet av klippet om ni vill se det.
* Tangentbordet blir alldeles för stort i det vågräta läget (orkar inte installera något custom-tangentbord som kraschar och ser lågupplöst ut)
* Batteritiden är inte alls lika bra som specifikationerna säger, jag får ut kanske 4 timmar när jag tittar på film.
* Jag har dålig uppkoppling mot 3G/H nätet fastän jag har Telia som fungerat utmärkt på min Iphone 4 tidigare. Det liksom växlar hela tiden mellan 3G/H hela tiden vilket gör att surfning via tele-nätet blir långsam. Jag har stängt av frekvensband som inte används i Sverige men 3G/H uppkopplingen är fortfarandet mycket dålig.
* Gränssnittet laggar, speciellt när jag ska läsa PDF filer.
* Bara 6st program kan ligga i bakgrunden. Så om jag försöker växla mellan olika program snabbt så går det inte alltid eftersom jag kanske har 7 program uppe samtidigt.

Jag hoppas att det blir bättre när Ice Cream Sandwich kommer. När tror ni att Samsung galaxy s2 får Ice Cream Sandwich?

Exact samma problem på min S2. Mjukvaran den skeppas med är ren skit helt enkelt. Nu har jag rootat och installerat MiUI/Cyanogen-mod och telefonen är MYCKET bättre. Skulle jag inte gjort det så hade jag nog lämnat tillbaka skräpet.

Lagget i UIn finns fortfarande kvar när man läser vissa dokument, vilket är irriterande. Förhoppningsvis fixas det med ICS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teiou:

Jag skulle säga Galaxy Nexus.
Android är ett mycket öppnare operativsystem och dessutom kommer ICS vara optimerat för dualcore och galaxy nexus har bättre hårdvara.
Så säger definitivt Galaxy Nexus

Både A5 och PowerVR SGX543MP2 som sitter i Iphone 4S är världens kraftfullaste CPU respektive GPU som finns i dagens mobiler, så jag vet inte vart du har fått att Galaxy Nexus har bättre hårdvara i från. Tom S2an har bättre hårdvara än Nexus.

När ska folk lära sig att man aldrig enbart kan gå på siffror när det gäller hårdvara? Det är som att jämföra en rak 60-väg med en slingrande 80-väg. 80-vägen precis som 1.2Ghz är inte alltid snabbare val än att ta 60-vägen eller 800Mhz. När det kommer till både hårdvara och vägar så är det den bästa arkitekturen som tar hem segern.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Både A5 och PowerVR SGX543MP2 som sitter i Iphone 4S är världens kraftfullaste CPU respektive GPU som finns i dagens mobiler, så jag vet inte vart du har fått att Galaxy Nexus har bättre hårdvara i från. Tom S2an har bättre hårdvara än Nexus.

När ska folk lära sig att man aldrig enbart kan gå på siffror när det gäller hårdvara? Det är som att jämföra en rak 60-väg med en slingrande 80-väg. 80-vägen precis som 1.2Ghz är inte alltid snabbare val än att ta 60-vägen eller 800Mhz. När det kommer till både hårdvara och vägar så är det den bästa arkitekturen som tar hem segern.

Jaha förlåt. Jag visste att SGS2 har bättre hårdvara än Nexus men tänkte att... Eh skit samma, vet inte riktigt hur jag tänkte, jag visste ju egentligen att 4s var snabbare i hårdvara även fast den lägre klockfrekvensen ^^ Skriv nog lite för snabbt där.
Men skulle ändå ha valt Nexusen för jag personligen känner mig för "inlåst" med iOS, även en som är jailbreakad :/

Permalänk

Jag är inne på min andra android-enhet och jag älskar det. Dock mycket för att jag hänger på XDA och gillar att "fixa". Jag hade valt nexus prime för att sitta på första parket hos google.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teiou:

Jaha förlåt. Jag visste att SGS2 har bättre hårdvara än Nexus men tänkte att... Eh skit samma, vet inte riktigt hur jag tänkte, jag visste ju egentligen att 4s var snabbare i hårdvara även fast den lägre klockfrekvensen ^^ Skriv nog lite för snabbt där.
Men skulle ändå ha valt Nexusen för jag personligen känner mig för "inlåst" med iOS, även en som är jailbreakad :/

Ja vill man ha total kontroll så är Android att föredra, men en jailbreakad Iphone kommer en vanlig konsument väldigt långt med. Och är man ute efter ett speciellt utseende så finns det mesta att ladda ner via Cydia.

Här är ett exempel på tema

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

En JBad Iphone är en riktigt kompetent telefon, utan JB så skulle jag nog föredra en Android lur, har just nu en JBad 3GS men har använt en Galaxy2 ett tag och de känns bra den med. Jag skulle nog gått till en butik och försökt få till o klämma lite på båda lägren och se vad man gillar mest, de är lite olika och de finns inget rätt eller fel här tbh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Ja vill man ha total kontroll så är Android att föredra, men en jailbreakad Iphone kommer en vanlig konsument väldigt långt med. Och är man ute efter ett speciellt utseende så finns det mesta att ladda ner via Cydia.

Här är ett exempel på tema
http://www.youtube.com/watch?v=RMbSDRFMcoE

Som en htc med iPhone-flyt och appar helt enkelt!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Har du inte bytt lur än? Uppenbarligen är det nåt fel på din. 720p film i flash flyter perfekt i min, och även 1080p.

Kopiera text går alldeles utmärkt, det är samma copy-paste som i windows. Du kan kopiera från valfri app till vart du vill.

Fler program kan ligga i bakgrunden, dom 6 senaste visas dock när man trycker på home. Appar som visar fler finns på market.

Ang. att det växlar mellan 3g/H, du kan stänga av onödiga frekvensband, det gör en dramatisk skillnad.

ICS till SGS2 bör dyka upp i Q1 2012, och inofficiella läckor lär komma tidigare än så.

Jag har redan stängt av onödiga frekvensband och det hjälper inte. När jag använder tele2 då fungerar det mycket bättre (min mor har tele2 och jag slängde in hennes sim-kort för att se hur det fungerade), men jag har ett Telia abonnemang i 9 månader till och därför måste jag hålla mig till Telia. Så det är definitivt någonting buggigt med Samsung Galaxy S2 tillsammans med ett Telia abonnemang. Telia abonnemanget har alltid fungerat tidiagre med min iphone 4. Jag har bytt simkort och det hjälpte inte, så det är något med telefonen som är fucked upp.

Man kan fortfarande inte kopiera ut vald text i ett SMS, man kan kopiera hela skiten om man vill men det vill jag oftast inte. Jag får helt enkelt ta upp en penna och skriva på en papperslapp om jag måste ta anteckningar från ett sms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Då drar jag till med Windows Phone (ej att förväxla med Windows mobile!!)
Har aldrig varit nöjdare!
Allt är så genomtänk och stilrent.
och nu när Mango uppdateringen kom blev det fulländat!
En hel del intressanta lurar på väg, bl.a Nokia lumia 800 som jag absolut ska införskaffa! Snygg som fan är den!
Kan tillägga att jag är gammal Iphone4 ägare men var inte 100% nöjd.... Nu är jag!

Skickades från m.sweclockers.com

Kan inte annat än hålla med dig.
Var en hårsmån ifrån att köpa denna nallen. Den överklassar de andra operativen mer eller mindre totalt (enligt mig).
Tyvärr föll det på en ända sak, endast den att det inte blev en HTC Titan för mig.
Det finns mer eller mindre inga APPar. Jag är ingen app människa egentligen. Har kanske totalt 10 appar installerade extra på min nalle. 1 är spel och resten är nytto appar av någon form. Problemet är att jag inte hittat specillt många som är samma eller fungerar likadant till mango. Möjligt att de kommer men jag har tröttat på att vara pioner och få leva med den enorma baksida det skulle bli för mig att inte ha de apparna.
Hoppas verkligen Mango och dess efterträdare kommer sätta lite fart på WP mobilerna. För deras OS är så grymt. Hårdvaran Mango rullar så fint på är så enormt kul att se varje gång när man jämför med liknande hårdvara på speciellt Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Kan inte annat än hålla med dig.
Var en hårsmån ifrån att köpa denna nallen. Den överklassar de andra operativen mer eller mindre totalt (enligt mig).
Tyvärr föll det på en ända sak, endast den att det inte blev en HTC Titan för mig.
Det finns mer eller mindre inga APPar. Jag är ingen app människa egentligen. Har kanske totalt 10 appar installerade extra på min nalle. 1 är spel och resten är nytto appar av någon form. Problemet är att jag inte hittat specillt många som är samma eller fungerar likadant till mango. Möjligt att de kommer men jag har tröttat på att vara pioner och få leva med den enorma baksida det skulle bli för mig att inte ha de apparna.
Hoppas verkligen Mango och dess efterträdare kommer sätta lite fart på WP mobilerna. För deras OS är så grymt. Hårdvaran Mango rullar så fint på är så enormt kul att se varje gång när man jämför med liknande hårdvara på speciellt Android.

Men det finns ju hur mycket appar som helst!
Finns redan tusentusentals och antalet bara växer och växer.
Inte lika mycket som android och ios såklart med sett till hur nytt det är så har de mer appar i detta stadie än vad ios och android hade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Men det finns ju hur mycket appar som helst!
Finns redan tusentusentals och antalet bara växer och växer.
Inte lika mycket som android och ios såklart med sett till hur nytt det är så har de mer appar i detta stadie än vad ios och android hade.

Skickades från m.sweclockers.com

Du har rätt. Jag kanske skulle formulerat mig lite annorlunda. Det finns en hel del appar idag. Men tyvärr är det en fis i rymden mot de andra 2 operativen. Detta gör att några av de appar jag använder dagligen i mitt arbete eller privat saknas vilket försämrar nyttan för mig markant Jag har helt enkelt blivit för gammal för att orka leta efter alternativ eller andra lösningar.

Permalänk
Medlem

OT

Skrivet av BareHipster:

Är producer/DJ,

Fan vad coolt

Har du en soundcloud eller youtube profil?

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Jag har redan stängt av onödiga frekvensband och det hjälper inte. När jag använder tele2 då fungerar det mycket bättre (min mor har tele2 och jag slängde in hennes sim-kort för att se hur det fungerade), men jag har ett Telia abonnemang i 9 månader till och därför måste jag hålla mig till Telia. Så det är definitivt någonting buggigt med Samsung Galaxy S2 tillsammans med ett Telia abonnemang. Telia abonnemanget har alltid fungerat tidiagre med min iphone 4. Jag har bytt simkort och det hjälpte inte, så det är något med telefonen som är fucked upp.

Man kan fortfarande inte kopiera ut vald text i ett SMS, man kan kopiera hela skiten om man vill men det vill jag oftast inte. Jag får helt enkelt ta upp en penna och skriva på en papperslapp om jag måste ta anteckningar från ett sms.

Aha du menar från ett mottaget sms, lösningen på det. Byt SMS app, finns flera på market, Go SMS, Handcent mm

Permalänk
Medlem

Iphone självklart

Visa signatur

Moderkort : Asus P6T Deluxe v2 Processor: Intel I7 960 @ 3.2Ghz Grafikkort: Radeon HD 5830 Powercolor : Nätagg HKC USP 5580 Ram: Corsair 2x2gb + 2x2gb @ 1600mhz Hårddisk: Western Digital caviar black 2TB
Övrigt: Tangentbord: Logitech G15 Mus: Steelerseries Ikari Musmatta: Steelseries World of warcraft Cataclysm: deatwing

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flomer:

OT

Fan vad coolt

Har du en soundcloud eller youtube profil?

Lite osäker om jag vill gå ut med vem jag är i jobbet, då jag delar många av mina personliga åsikter här på forumet.

Men alltid roligt att höra att någon tycker att man jobbar med något coolt, haha!

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]