Problem med att installera Asus AI Suite II på ett E350I - Deluxe

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Avesta
Registrerad
Nov 2004

Problem med att installera Asus AI Suite II på ett E350I - Deluxe

Sitter ni på mitt andra moderkort där jag försöker installera Asus AI Suite II, bägge moderkorten är Asus E350I- Deluxe och problemet är att jag försöker starta installations programmet och en ruta frågar om jag vill installera det klickar då ja, sen händer det inget mer pågår ingen aktivitet, inget felmedelande eller någonting. Det bryter bara och precis som inget hänt.

Anledningen till att jag vill använda just Asus AI Suite II är att jag får väldigt konstiga temps samt volt med HWmonitor, och lyckades på nått vis installera det på mitt andra moderkort men var så länge sen så jag minns inte hur jag gjorde det enda jag kommer ihåg är att det krånglade där med.

Någon som har erfarenheter av detta??? Ska kanske tilläggas att jag laddar ner installation från asus hemsida då burken saknar cd läsare.

Hoppas någon har något bra svar!

Tack på förhand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2010

Har du tagit hem rätt version för ditt moderkort och ditt operativsystem, om det nu finns olika?

/GannTrader

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Avesta
Registrerad
Nov 2004

Japp är inne på moderkortet på asus hemsida och plockar hem alla drivers och dessa fungerar utan problem bara just AI Sutie II som inte vill fungera...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Dec 2004

Har exakt samma problem.. har ett Sabertooth p67

Citera för svar..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004

Har samma problem med mitt nya Maximus IV GENE-Z/GEN3...någon som vet vad som spökar?? Alla andra program/rutiner funkar.

Billiga prylar till modellflyg: http://www.rcflight.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004

Ingen som känner till lösningen på detta problem??

Billiga prylar till modellflyg: http://www.rcflight.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Avesta
Registrerad
Nov 2004

Här har du svaret på hur jag löste problemet iallafall!

http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&m=P8P67&p=...

Installera denna patch och starta sedan om datorn och kör sedan installations programmet för AI suite.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lidköping
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Mini_ice:

Sitter ni på mitt andra moderkort där jag försöker installera Asus AI Suite II, bägge moderkorten är Asus E350I- Deluxe och problemet är att jag försöker starta installations programmet och en ruta frågar om jag vill installera det klickar då ja, sen händer det inget mer pågår ingen aktivitet, inget felmedelande eller någonting. Det bryter bara och precis som inget hänt.

Anledningen till att jag vill använda just Asus AI Suite II är att jag får väldigt konstiga temps samt volt med HWmonitor, och lyckades på nått vis installera det på mitt andra moderkort men var så länge sen så jag minns inte hur jag gjorde det enda jag kommer ihåg är att det krånglade där med.

Någon som har erfarenheter av detta??? Ska kanske tilläggas att jag laddar ner installation från asus hemsida då burken saknar cd läsare.

Hoppas någon har något bra svar!

Tack på förhand.

Varför inte klocka i bios istället? mycket bättre att klocka direkt från bios.

MODERKORT - CROSSHAIR V FORMULA 990FX| LJUDKORT - ASUS XONAR D2| CPU - AMD PHENOM2 970BE X4 4.1 GHZ| CPU KYLARE CORSAIR HYDRO H80| NÄTAGG - XFX 750W PRO SERIES| GRAFIKKORT - AMD RADEON HD 6970 2GB| SSD - CORSAIR FORCE F60| WD GREEN CAVIAR 1TB| SHASSI - ANTEC TWELVE HUNDRED| MÖSS - RAZER IMPERATOR BF3 EDITION| HEADSET - STEELSERIES SIBERIA V2| SKÄRM - ACER G245H HDMI| TANGENTBORD - LOGITECH G110| HÖGTALARE M-AUDIO AV 40|