Permalänk
Medlem

Specialare på stift i ATX-kontakten

Håller på att sleeva mitt nätaggregat och råkade dra ut en kabel ur kontaktstiftet. Kabel #21 på denna bild (scrolla ner en liten bit).
Jag hade nya stift, men problemet är att det var två kablar som var kopplade till stiftet så det blev riktigt tight. Och eftersom jag inte har några ordentliga verktyg klämde jag åt så gott jag kunde och applicerade lite superlim över det hela för att vara på den säkra sidan. Koppartrådarna har kontakt med stiftet, men nu är jag lite orolig att limmet ska störa på något sätt (jag suger på el)?

Är det lugnt eller är det "gör om gör rätt" som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swekat:

Håller på att sleeva mitt nätaggregat och råkade dra ut en kabel ur kontaktstiftet. Kabel #21 på denna bild (scrolla ner en liten bit).
Jag hade nya stift, men problemet är att det var två kablar som var kopplade till stiftet så det blev riktigt tight. Och eftersom jag inte har några ordentliga verktyg klämde jag åt så gott jag kunde och applicerade lite superlim över det hela för att vara på den säkra sidan. Koppartrådarna har kontakt med stiftet, men nu är jag lite orolig att limmet ska störa på något sätt (jag suger på el)?

Är det lugnt eller är det "gör om gör rätt" som gäller?

Tror du kan känna dig rätt så lugn om det sitter fast ordentligt bara.

Permalänk
Medlem

Den sitter riktigt ordentligt. Vill ju inte riskera att den lossnar och förstörde resten av systemet. Tänkte bara om superlim över trådarna störde på något sätt. Men då behåller jag det så. Och börjar någonting krångla får jag väl ta och åtgärda det senare. Tack för svaret.