Ångrar du köpet av Battlefield 3?

Permalänk
Medlem

Ja det suger *** ***

Det går inte att hitta ett sämre spel idag

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Ångrar ingentting, grymt roligt att sätta sig och teama med några vänner. Dock tråkigt om man lirar det som ett CoD spel = som en lonly wolf.

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett jävla akvarium tycker jag

Permalänk
Hedersmedlem

Absolut inte, årets spel varje år.

Skrivet av Gunvald Larsson:

känns som vilken random-shooter som helst.

På en tight bana som metro kanske det funkar, men spelar man de större banorna som en vanlig shooter får man vara beredd på att dö väldigt ofta och väldigt snabbt. Försökte först springa runt och lalla som i BC2.. gick inge bra. Krama marken och tänka efter innan man förflyttar sig är det som gäller.

Citat:

Nu verkar det ju inte som det, och stup i kvarten dyker det upp nya trådar med medlemmar som är besvikna och frustrerade.

De är bara veka i köttet. Visst är det en del buggar fortfarande, framförallt gällande stabilitet på serversidan.. men spelupplevelsen är fortfarande så bra att jag gladeligen står ut i väntan på patcher.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Det har sina WTF moments och overall tycker jag att det känns så jävla klumpigt. Vet inte varför men det har inte så bra flyt. Jag har nog inte mycket att säga då jag bara har spelat BF serien sen slutet av BC2. Var innan det för det mesta en CoD spelare. I CoD så flyter allting på så jävla bra, kannske för att det är ett mer Arcade type spel men ni fattar min poäng. Vänjer mig nog snart vid allt och älskar spelet just nu.

Permalänk
Medlem

Ångrar inte mitt köp och är väldigt nöjd med det sedan så tycker jag att battlelog är en fördel men däremot är den väldigt buggig just nu.

Spelet är däremot mycket bättre än de andra shooters med massa olika features och massa unlocks, men frågan är ifall du tycker att spelet är tillräckligt bra?

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk

Ångrar inte att jag köpte bf3.
Visst har det kraschat för mig, men det är bara till att starta om spelet och på det igen.

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Medlem

Haha ne men för att vara ärlig så gillar jag spelet.
Dock synd att mortars är jobbiga på små banor och att man inte kan se vilken bana som är efter man kört klart så man hinner kryssa om det blir 64 spelare Conquest på Metró

Har hört att det ska bli många bra förbättringar på squadsystemet etc, ser fram emot allt
Man måste ge spelet lite tid, och snart kommer B2K också

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Ångrar inte det en sekund. Tycker det är ett riktigt bra spel och sedan gör det inget att det är kul att lira med polarna med

Permalänk
Medlem

Eftersom man spelat 43h sedan i fredags kväll så kan jag konstatera att jag är beroende som fan.
Sjukt najs spel, kommer lira det ett bra tag framöver

Visa signatur

Desktop: | CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | GPU: ATI Radeon RX 9070 XT 16gb | RAM: 32gb | SSD: 2 x 2tb m.2

Permalänk
Medlem

jag var på väg att ångra det förens jag började lira med våran super duper vackra klan northern kaliber allt är så mycket bättre och roligare med teamwork vi recruitar btw så det är bara att skicka ett pm med lite info ang. er själva ålder etc etc.

Permalänk
Medlem

Jag ångrade mig, slösa 500 spänn för att spel som först inte gick att spela samma dag, fast än idioterna sett till att få igång spelet för USA redan vid NA release, men EU fick gott och väl vänta på EAs gamla windows 3.11 servrar att arbeta upp ett bra tempo, också så verkade teknikerna inte bry sig förrän flera timmar efter spelet kom ut, och det gick inte att spela förrän dagen efter.

När jag väl började spelade BF3 så blev jag besviken på hur dåligt alla spelade, hur alla spelade som ensamvargar, och hur banorna antingen utspelade sig i en miljö där alla byggnader var stängda, eller där banorna där man kunde gå in i hus hade bara låga 2-vån hus.

Spelet känns mer som BFBC3 än Battlefield 3.

Spelet är verkligen inte en värdig uppföljare till Battlefield 2. Grafiken var bra dock,
men spelmotorn lät mig inte förstöra mycket, bara hus och bilar går att förstöra typ.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt roligt.

Fungerar riktigt bra om man kör med en polare eller två. Fungerar hyfsat bra om man kör "lone wolf style" också, sålänge man håller sig i närheten av sina lagkamrater och gör vad man ska.

Dock lite trist att man inte kan krypa under ett fordon som uppenbarligen är 1 meter över marken, och andra liknande "tekniska buggar".
Även lite väl trist att de flesta conquest banor är så överdrivet jävla fyllda till bredden av buskar och träd.

Tråkiga banor dock, låga byggnader alternativt stängda byggnader.

Men jag skulle nog inte köpa eller fortsätta spela om jag inte hade en vän eller ett lag (med ex. teamspeak!!!)!

Överlag: Mycket nöjd!

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Ångrar verkligen inte mitt köp, ett av dem bästa spel jag har spelat.

bf3 = kärlek

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Gillar du CoD/MW så kommer du älska Bf3. Gillade du tidigare spel i BF-serien, så är det mer tveksamt. Bf3 är mer CoD-klon än BF2/2142-uppföljare, men om man inte förväntar sig mer så duger det säkert bra. Fiis ju många som har kul med CoD, till och med Wii Fit, men BF3 är Battlefail 3 och en skam för BF-serien imo.

Permalänk

Aldrig i livet att man kan ångra sånt här köp!!
Visst där finns buggar här o där men vilket spel har inte det när dem släpps lixsom?
Och kom inte med att cod inte har buggar m.m. ...
Trött på alla p12 som drar till med en massa skit!

Nog det roligaste spelet jag spelat på många år!

Visa signatur

‖ Intel Core i7 4790k , Coolermaster Seidon 120V ‖ Gigabite Z97X-Gaming 3 ‖ 2x8 Corsair Vengeance ‖ Msi Nvidia GTX 1070 Ti ‖ Corsair Obsidian 750D ‖ Samsung SSD 256 Gb ‖ Western Digital 2x1 TB 7200 rpm ‖ Corsair 850W PSU
‖ Sony optiarc DVD rw Burner || Acer Predator X34

Permalänk
Avstängd
Skrivet av icelaw:

Jag ångrade mig, slösa 500 spänn för att spel som först inte gick att spela samma dag, fast än idioterna sett till att få igång spelet för USA redan vid NA release, men EU fick gott och väl vänta på EAs gamla windows 3.11 servrar att arbeta upp ett bra tempo, också så verkade teknikerna inte bry sig förrän flera timmar efter spelet kom ut, och det gick inte att spela förrän dagen efter.

När jag väl började spelade BF3 så blev jag besviken på hur dåligt alla spelade, hur alla spelade som ensamvargar, och hur banorna antingen utspelade sig i en miljö där alla byggnader var stängda, eller där banorna där man kunde gå in i hus hade bara låga 2-vån hus.

Spelet är verkligen inte en värdig uppföljare till Battlefield 2. Grafiken var bra dock,
men spelmotorn lät mig inte förstöra mycket, bara hus och bilar går att förstöra typ.

nOOB jag betalade 340:- och jag började spela en dag innan NA, och det kunde alla göra.
Sen är spelet några dagar gammalt, man kanske vill lära sig kartorna och vapnerna innan man verkligen kan börja lira som det är tänkt.
Men men hoppas du har kul med MW 2.1

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Som spelet är nu så ångrar jag köpet. Betan fungerade bra på min PC, men nu är allt skit. Kraschar, långa laddningstider och HUDen är konstig.

Permalänk

Det bästa spelet jag spelat detta året så jag är verkligen nöjd

Permalänk
Medlem

Även om det finns delar att förbättra så är jag personligen överraskad över hur spelbart och kul det faktiskt är.

Har ännu så länge svinkul även om man stundtals känner sig som en turist med midjeväska och en parlör på fel språk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Tja, som många andra såg jag verkligen fram emot BF3.
Jag älskade BF1942 och BF2, och jag måste säga att BF3 känns som vilken random-shooter som helst.

Jag spelade betan och gick ödmjukt in och tänkte att det "var bara en beta" och alla buggar skulle fixa sig till den slutgitliga produkten.
Nu verkar det ju inte som det, och stup i kvarten dyker det upp nya trådar med medlemmar som är besvikna och frustrerade.

Jag har inte köpt BF3, och nu frågar jag dig: Är BF3 värt ett köp i nuläget?

Det kommer alltid vara folk som klagar. Det är väl inne nu för tiden eller något. Enligt mig är det värt. BOkade det själv och ångrar mig verkligen inte. Det är ju typ bf2 fast med bättre grafik. Sen är det bara ett + att det finns andra spelstilar i fall man blir trött på att spela seriöst och bara vill skjuta folk eller om man vill ha ltie mer action. Conquest blir inte dåligare för det. Gillade du bf2 kommer du antagligen gilla bf3. Var det bara buggar du störde dig på i betan? För jag har aldrig varit med om någon bugg förutom att killcamen har varit konsig någon gång och att spelet har crashat när jag försöker joina en server som blir full. Och även om det finns någon bugg kvar så kommer den ju patchas bort inom de närmaste veckorna ändå. De släpper ju inte bara spelet och sen låter det vara. Spelade du caspian border i betan? För det var också en helt annan känsla än rush. Jag gillar rush men conquest på caspian border ger vekligen den där battlefieldkänslan.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Du menar att jag skulle ångra årets spel? Som jag köpte för ringa 300 Svenska riksdaler? HAHA

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

BF3 är roligaste spelet på länge ju Klart det finns en del att slipa på men det lär ju fixas.

Permalänk
Medlem

Tycker att spelet fungerar kanon. Det saknas dock användarvänlighet i vissa delar. Joina som ett party med dina vänner i samma squad och lag vore kanon (Såg någonting om det förut i battlelog men det har inte fungerat för mig).

-För att få nya vapen samt att gå upp i level. Blir riktigt jobbigt när folk redan sitter med "coolaste" karbinen med värmesikte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Klart att du blir besviken på spelet om du har bestämt dig för att det gör något att vänta några timmar efter release. Har man bestämt sig för att det är dåligt blir det i de flesta fallen det. Jag förstår inte varför folk tycker att det är som bc. Det är ju precis som bf2 fast med förstörbar miljö. Sen finns det ett server filter där man kan stänga av tdm och rush om man under inga omständigheter vill komma in i något annat. Inget ont om conquest, men folk är för rädda for förändringar. Conquest blir inte dåligare för att det finns servrar som kör tdm eller rush. Allt klagande över bf3 ger mig precis samma känsla som när fjortisar klagar över att facebook förändras och att de inte fattar någonting av det nya. Har hört att vi skulle vara generationen som vad född med datorerna men de flesta idag låter precis som min morfar som vägrar sakffa sig en dator eftersom det alltid har funkar bra för honom att betala räkningar med brev och hämta ut kontanter när han behöver pengar. Inget ont om morfar, men har är nog också lite för rädd för förändringar.

Spårade nog ut lite där men jag hoppas att du förstod vad jag menade

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Köpte inte bara pga Origin, så mycket integritet har jag fortfarande. Det är synd dock, såg verkligen fram emot detta.

Permalänk
Medlem

Det kommer alltid oavsett produkt kommer det alltid finnas dem som inte kan klara av det och då klagar de på allt annat runt om. Spelet är det mest klockrena som kommit på hela året och förtjänar all uppståndelse det får. Det så kallade origin-problemet är blåst rejält utom proportioner och de tekniska buggar som finns lär patchas snart. Fick veta att DICE patcha en del på servermjukvaran redan igår.

Dem av er som kräver 100% buggfritt spel vid release, ja dream on. Kommer aldrig ske med en enda titel oavsett utvecklare. För dem av er som inte klarar spelet och tycker det är obalanserat, ja gå tillbaka till counter-strike då och lev i dåtiden.

Jag är helnöjd med spelet oavsett om man förlorar en match eller kommer ut med dålig KD. Årets spel!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Battlefield 3-anhängarna är nog de enda som välkomnar oönskade försämringar.

Skrivet av kaya:

nOOB jag betalade 340:- och jag började spela en dag innan NA, och det kunde alla göra.
Sen är spelet några dagar gammalt, man kanske vill lära sig kartorna och vapnerna innan man verkligen kan börja lira som det är tänkt.
Men men hoppas du har kul med MW 2.1

Detta är en stor anledning varför Battlefield 3 och dess anhängare får mig att vilja kräkas.
Spelet är fördummat ner till Call of Duty-nivå, men samtidigt tar Battlefield 3-anhängarna fram Modern Warfare att slå på dom som inte tycker om det designvalet.

Själv ser jag Battlefield 3 som ett manifest för allting som är fel i industrin. Vi snackar slopat stöd för allting som skapade Battlefield 2 och fick spelet att överleva, modningsredskap. Däremot får vi betal-DLC stöd, Trojanen Origin och efterblivet slopande av något så fundamentalt som en serverbrowser i det faktiska spelet.

Skrivet av _NsMs_:

Klart att du blir besviken på spelet om du har bestämt dig för att det gör något att vänta några timmar efter release. Har man bestämt sig för att det är dåligt blir det i de flesta fallen det. Jag förstår inte varför folk tycker att det är som bc. Det är ju precis som bf2 fast med förstörbar miljö.

Klart man blir besviken om man köper ett spel man inte får tillgång till. Personen du svarar till hade ju knappast förväntat sig ett dåligt spel, då skulle han ju inte köpt det alls i rimlighetens namn. Läs vad han faktiskt skriver och var inte så förbannat defensiv och försök inte rätta till hans historia efter dina egna mått.

Battlefield 3 är inte alls som Battlefield 2 på något sätt, utöver att namnet är förvillande likt.

Permalänk
Medlem

Jag ångrar det inte men hade kanske gjort det om jag bara kört MP solo (dvs utan kompisar) för det är när man kör med polare som det är roligt. Som Lonewolf kommer man inte speciellt långt. Visst, BF3 har sina brister men kasst är det då verkligen inte.
Körde ett gäng matcher igår utan några buggar whatsoever Me like!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag har väll spelet sådär 6-7 hitintills så inte så mycket men än så länge gillar jag verkligen spelet även om jag var väldigt negativ till Betan. Det har hänt en gång att jag råkat ut för att jag fastnat i marken men kom låss ganska snabbt igen. Förövrigt har jag inte sött på några buggar värt att nämna.

Det hade ju varit trevligt om man kan ställa sig i kö på servrarna för de är ju fulla alltid.

Men nä, inte en chans att jag ångrar köpet! Men så har jag också spelat samtliga Battlefield spel ganska mycket och då BFBC2 mest.

En sak kan jag dock säga, det är väldigt viktigt att hitta en server som passar en. Jag hade turen att hamna på en bra server första gången jag spelade och där samarbetade teamen och det var jämn match, riktigt kul! Hamnar man dock på en server som inte passar en så är spelet fruktansvärt tråkigt.

När jag letar nya servrar så är det inte ovanligt att jag går in på ett par servrar innan jag hittar en som passar mig.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide