Ångrar du köpet av Battlefield 3?

Permalänk
Medlem

Har inte spelet än, men spelade betan och tyckte det var kul. Blir min första "Seriösa shooter". Värt att köpa? Also billigaste affärerna/Download coderna typ. Behöver inte vara LE

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airwolf:

LOL typ, på ett annat sätt.

Då både BF2 och BFBC2 va så roliga, så förhandsbokade jag spelet utan att ens ha testat demot. Väl vid installationen så insåg jag att den inte stödjer XP, när jag redan reggat spelet mot mitt EA konto. hehehe de va rätt mycket fail på mig där :D. Inte ens i min vildaste fantasi hade jag kunnat ana att BF3 inte skullde stödja XP.
Får väl kanske göra en fullösning o installera win7 vid sidan om XP, bara för BF3; i framtiden.

Att BF3 inte skulle funka i XP pga DX11 har ju varit känt hur länge som helst så de va ju lite fail från din sida

Och för att vara lite ontopic så är jag lite kluven fortfarande, hade egentligen inte ens tänkt testa spelet då jag överlag är rejält trött på shooters så jag började med att köra piratversionen och gillade spelets singleplayer så bestämde mig för att köpa det, sen jag köpte det för nästan en vecka sedan har jag spelat kanske 1 timme multiplayer och då huvudsakligen CO-OP men ska ta mig i kragen nu när jag har 4 lediga dagar från jobbet och spela lite så kanske blir att jag fastnar rejält eller så blir det avinstallation.
Hur som helst så kostade det ju bara 300kr så är ingen jättesumma direkt och det är trots allt ett bra spel så sånt stödjer jag gärna (även om jag hellre skulle se att Dice fick merparten av pengarna och inte EA..)

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Skulle kunna vara att de fuskat med nån annan release och börjat sälja för tidigt, då kan butiken bli straffad på den sättet.

Detta gör mig ännu mer irreterad i så fall med tanke på att dom bundlar flera grafikkort tillsammans med bf3. Jag har till exempelt beställt asus gtx 560 ti DCII + bf3(får även nästkommande batman fast det står inte på hemsidan). Om dom var straffade så skulle det vara klokt att sänka priset ytterligare och nämna att det finns begränsad åtkomst.

Permalänk
Avstängd

Bra spel helt klart! Lite buggar som andra påpekar.Sen att det inte står pingtider online för folk med kass pingtid har en fördel i det här spelet!

Kul när man tömmer ett magasin i en kille och när man laddar om får 2 bulor och tvärdör.Sånt har jag råkat ut för mer än en gång

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Nu var du riktigt jävla fyndig och originell.

Fyndig vetefan men namnet är minst lika originellt som spelet.Tycker namnet beskriver spelet väldigt bra.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Älskar det!

Permalänk

Gillar man bf 2 så kommar man älska bf 3

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

På "min tid", något som gratisgenerationen inte fått uppleva ;), kunde man hyra en video för 40-50 spänn och det gav i genomsnitt 1,5h underhållning (i bästa fall). Ett spel som då kostar 500kr och spelas i ett dygn är inte ens hälften så dyrt. Och det blir bara billigare ju mer man spelar. Som en bil som man bara behöver tanka en gång. Lite så ser jag på det hela och då kan man "leva" med en del brister (fast det skall erkännas att det är rätt frustrerande att inte kunna döda någon med HS, medans jag själv dör bara fienden tittar på en).

"på min tid"? Hur ung tror du jag är, och hur gammal är du?:)

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur och varför frågan ens kommer upp. Det är sjukt snyggt. Erbjuder flera riktigt intressanta banor. Har förmodligen ett av de smidigaste serversystemen någonsin. Upplever inte mycket buggar och de som finns kommer förmodligen patchas. Har sett en hacker på kanske 14 timmars speltid.

Tycker det är värt ett köp, har aldrig haft så kul framför datorn.

Permalänk
Skrivet av zebra3:

Förstår inte hur och varför frågan ens kommer upp. Det är sjukt snyggt. Erbjuder flera riktigt intressanta banor. Har förmodligen ett av de smidigaste serversystemen någonsin. Upplever inte mycket buggar och de som finns kommer förmodligen patchas. Har sett en hacker på kanske 14 timmars speltid.

Tycker det är värt ett köp, har aldrig haft så kul framför datorn.

Word, + att inom sin tid kommer Strike at Karkand och resten av BF2 favoriterna! =D

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Word, + att inom sin tid kommer Strike at Karkand och resten av BF2 favoriterna! =D

Precis. Kommer absolut bli mååånga timmar framför BF3.

Permalänk
Medlem

Nej absolut inte. Helt nöjd med det.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WCxFlusher:

Tveksamt, Battlefield 2 är fortfarande långt över Battlefield 3's nivå.

Det är dock väldigt kul

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Jag ångrar mitt köp.

Men det är ändå ganska spelbart tycker jag. De skulle ha lagt mer pengar på själva spelet än på marknadsföringen.

I nuläget ska man nog inte köpa det. Vänta isåfall några månader tills det är fixat och kanske kostar mindre.

Visa signatur

HAF X / MSI P67A G-55 / I7 2600k / Corsair H70 / Corsair Vengeance 8GB / Geforce GTX 580

Permalänk

Jag ångrar mitt köp, dock inte för att spelet är dåligt men för att jag känner mig lurad av Dice och EA.
Offgamers säljer spelet för 199kr sedan säljs expsanionet för 120kr, wtf?
Jag hade sparat 180kr om jag inte köpt limited edition och köpt allt separat istället....

Spelupplevelsen är helt okej men det finns sjukt mycket buggar, för mycket än vad som borde förekomma i ett spel.
Du kan tex överleva 3st RPG skott rakt på dig när man spelar Harccore...
Du fastnar i osynliga väggar _OFTA_...
Du stannar upp ibland och måste släppta tangenterna för att kunna sidesteppa...
Servermjukvaran är sämre än HLDS på 90talet...
Spelet är inte optimerat för fem öre eftersom dubbla 6990 inte kan göra spelet flytande med 120fps på low...
Det finns massa fusk och fuskare redan...

Detta är bara en liten % av alla bugga och det dåliga som finns med BF3 atm.

Jag har dock inget dåligt att säga om varken battlelogg eller origin eftersom jag gillar det och har använt liknande program och system sedan 2003-2006 inom spel som Counter-Strike.

Förjävla dåligt mostånd också måste jag säga efter att ha legat rankad 1a i världen under 4 dagar...

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FisheRswe:

Jag ångrar mitt köp, dock inte för att spelet är dåligt men för att jag känner mig lurad av Dice och EA.
Offgamers säljer spelet för 199kr sedan säljs expsanionet för 120kr, wtf?
Jag hade sparat 180kr om jag inte köpt limited edition och köpt allt separat istället....

Spelupplevelsen är helt okej men det finns sjukt mycket buggar, för mycket än vad som borde förekomma i ett spel.
Du kan tex överleva 3st RPG skott rakt på dig när man spelar Harccore...
Du fastnar i osynliga väggar _OFTA_...
Du stannar upp ibland och måste släppta tangenterna för att kunna sidesteppa...
Servermjukvaran är sämre än HLDS på 90talet...
Spelet är inte optimerat för fem öre eftersom dubbla 6990 inte kan göra spelet flytande med 120fps på low...
Det finns massa fusk och fuskare redan...

Detta är bara en liten % av alla bugga och det dåliga som finns med BF3 atm.

Jag har dock inget dåligt att säga om varken battlelogg eller origin eftersom jag gillar det och har använt liknande program och system sedan 2003-2006 inom spel som Counter-Strike.

Förjävla dåligt mostånd också måste jag säga efter att ha legat rankad 1a i världen under 4 dagar...

Det är grymt optimerat

Permalänk
Medlem
Skrivet av WCxFlusher:

Håller inte med då Bf2 är fortfarande deras bästa spel i mina ögon iallafall...

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av FisheRswe:

/Spelet är inte optimerat för fem öre eftersom dubbla 6990 inte kan göra spelet flytande med 120fps på low...

Att det inte är optimerat för quad-gpu-lösningar är det inget fel med, bättre att lägga krutet på något annat istället. Hur många tror du sitter på en sådan setup jämfört med dual- eller single-gpu?

Permalänk
Avstängd

Det värsta med spelet är att det ser ut som att allting är av metall. BLING BLING

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Förbokade spelet på Origin för 500 kr.
Lirade betan, blev besviken pga dålig hitreg etc > avbokade.
Köpte rysk CD-key vid release för 170 kr.

Pangpang.

Visa signatur

Main>> Kina-Testbench | B550 Aorus Elite V2 | 5800X3D | NH-D15 | 4x16GB @ 3800c18 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | RM850x
HIDs>> 3x 27" 165Hz 1440p IPS | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
Server/NAS>> Lenovo P520 | Xeon W-2155 | 256GB | 2xPM983a 960GB + 4x4TB Z1  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160366:

ångrar köpet endast pga origins trojan. har tyvärr avinstallerat spelet och origin. datorn är kopplat till jobbet och jag kan inte riskera att EA snokar runt i jobb servern.

Foliehatt och Origin är ingen bra kombination. Bra att du avinstallerade!

Visa signatur

AMD 7800X3D | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | MSI GeForce RTX 4080 SUPER 16GB | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB 6000MHz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk

Nej, tycker spelet är sjukt bra. Det enda dåliga är Origin och att Battlelog körs via webbläsaren. Battlelog är grymt smidigt fast hade varit smidigare om det var inbyggt i spelet istället. Har faktiskt kunnat köra spelet utan att stöta på någon större bugg, det enda var väl första eller andra dagen när man åkte ut från servern hela tiden för att det var något fel med Punkbuster.

Permalänk
Medlem

Lätt värt pengarna jag la på det 499 kr.
Var dock lite förbannad första dagen när jag skulle "aktivera skiten" tog några timmar innan det gick igång.

Men i övrigt tycker jag spelet är klockrent.
Dom kunde dock ha balanserat vapnen lite bättre på vissa punkter.
Men det kommer ju i framtida patcher.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Tja, som många andra såg jag verkligen fram emot BF3.
Jag älskade BF1942 och BF2, och jag måste säga att BF3 känns som vilken random-shooter som helst.

Jag spelade betan och gick ödmjukt in och tänkte att det "var bara en beta" och alla buggar skulle fixa sig till den slutgitliga produkten.
Nu verkar det ju inte som det, och stup i kvarten dyker det upp nya trådar med medlemmar som är besvikna och frustrerade.

Jag har inte köpt BF3, och nu frågar jag dig: Är BF3 värt ett köp i nuläget?

Kör skype med 4 kompisar, så ni har en egen squad. Sjukt roligt! Jag tycker det är en helt fantastisk spelkänsla... Bästa spelet jag kört på länge. Att spela taktiskt med 3-4 kompisar fungerar och är otroligt roligt, tyvärr är det lite trist att spela ensam med randoms.

Hoppas du får lika roligt som jag!
peace

Visa signatur

Coore 3000, i5 2500k, GTX 570, Corsair 700 W, 8gb vengance 1600mhz, Crucial 128gb SSD, Samsung spinpoint F1 1T, Dell UltraSharp 23'' U2312HM IPS LED.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

"på min tid"? Hur ung tror du jag är, och hur gammal är du?:)

Jag syftade inte på dig eller din ålder specifikt utan resonerade i största allmänhet om att spelet, precis som du säger, trots sina brister ändå var värd sin peng. Men om vi ska gissa 25år? Själv tappade jag räkningen efter 40

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160366:

ångrar köpet endast pga origins trojan. har tyvärr avinstallerat spelet och origin. datorn är kopplat till jobbet och jag kan inte riskera att EA snokar runt i jobb servern.

Haha, jag tror EA skiter fullständigt i ditt sletna jobb.

Ta av foliehatten månne?

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk

Jag gillar spelet men det kunde vara lite mindre resurskrävande

Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk

Spelade precis 3 rundor Kharg Island. Det är lättare att dominera nu med alla fixar....det är inte BC2 där jag inte kunde spela online på nästan 1.5 vecka.

BF3 är lätt det bästa spelet i serien hands down och då har jag i stort sett spelat dom alla.

Lanade förra helgen med just BF3 och den teamworken vi fick upp (dom gångerna det funkade) var riktigt njutbar....något CoD ALDRIG kommer att nå upp till.

Visa signatur

Lenovo Y510p || iPhone 5 || Playstation 3

Permalänk
Medlem

Ångrar mitt köp, för det funkar ju knappt, är fullt av buggar och man blir bländad av allt..

Permalänk
Skrivet av Gunvald Larsson:

Tja, som många andra såg jag verkligen fram emot BF3.
Jag älskade BF1942 och BF2, och jag måste säga att BF3 känns som vilken random-shooter som helst.

Jag spelade betan och gick ödmjukt in och tänkte att det "var bara en beta" och alla buggar skulle fixa sig till den slutgitliga produkten.
Nu verkar det ju inte som det, och stup i kvarten dyker det upp nya trådar med medlemmar som är besvikna och frustrerade.

Jag har inte köpt BF3, och nu frågar jag dig: Är BF3 värt ett köp i nuläget?

Svaret är solklart nej om du är en FPS-spelare som värderar hur spelet svarar och skicklighet. Buggarna i spelet är oräkneliga även om många inte ens märker av dom. Men även när spelet fungerar som programmerarna tänkt sig så suger det, förutom om du värderar alla noob-faktorer som spelar in. Närstrider är slumpmässiga, dålig accuracy på lite avstånd, massor av "locked on target" missiler som kräver 0 aim, överdriven splashdamage i raketer.

Battleforum är översvämmat med kommentarer av besvikna spelare

Och om du har låg mouse sens som jag så gör negative mouse acc. spelet mer eller mindre ospelbart.

Har spelat alldeles för mycket, K/D runt 2,7 SPM ca 470 och försöker anpassa min spelstil efter hur dåligt spelet är, gör inte samma misstag.