Kompletta specifikationer för Asrocks moderkort med Intel X79

Permalänk
Melding Plague

Kompletta specifikationer för Asrocks moderkort med Intel X79

Asrock välkomnar Intels kommande processorer för LGA 2011 med tre nya modeller baserade på styrkretsen X79, däribland en minsting i storleken Micro ATX.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Verkar nice.

Permalänk
Medlem

Men varför Asrock hela tiden för, ge mig EVGA och ASUS

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus III Formula | Processor: Intel i7 860 @ 3.82GHz | Minnen: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Grafikkort: XFX 5870 1GB | Kylare: Noctua NH-D14 | Nätagg: Corsair HX850W
Moderkort: MSI 880GMA-E45 | Processor: AMD Athlon II x2 245e | Minnen: 4GB Dominator GT 1600MHz | Kylare: Scythe BIG Shuriken | Nätagg: Seasonic X-Fanless 400W | 12TB

Permalänk

ohh, ett riktigt trevligt Micro ATX kort!

Permalänk
Medlem

"med plats för sex minnesmoduler DDR3"..
Och hur funkar det för quadchannle?
Blir det trichannle om man fyller upp alla slottar eller?

Permalänk
Medlem

intressant att de stödjer ECC-minne med Xeon-processor .. men det kanske funkat tidigare på andra intel-baserade moderkort för "hemmabruk" som stöder xeon?

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Bara jag som blir väldigt avtänd på att se en fläkt på sydbryggan?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Minimupp:

"med plats för sex minnesmoduler DDR3"..
Och hur funkar det för quadchannle?
Blir det trichannle om man fyller upp alla slottar eller?

Två minnesplatser har en kanal vardera, resterande delar en kanal för varje par.

Slot Kanal 1 A 2 B 3 C 4 C 5 D 6 D

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Bara jag som blir väldigt avtänd på att se en fläkt på sydbryggan?

amen. iaf på mAtx-kortet ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Bara jag som blir väldigt avtänd på att se en fläkt på sydbryggan?

Nej, det gör kortet helt ointressant om det finns konkurrenter som gör det med passiv kylning och om det lyckas bra.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Bara jag som blir väldigt avtänd på att se en fläkt på sydbryggan?

Om det är som på de bla. äldre AMD 939 korten där den lilla rackaren snurrade i 5000varv och lät som en jettmotor så...
Men tekniken går ju frammåt...:)

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk

Varför har x79 aktivt kyld styrkrets? har väl ingen haft tidigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Varför har x79 aktivt kyld styrkrets? har väl ingen haft tidigare?

Men för h-e, räckte det inte med tre sidor felaktiga artikelkommentarer i förra artikeln? vi tar det igen:

"ASRock X-FAN will be automatically activated only when the system rises to a certain temperature under heavy-loading.
Normally, ASRock X-FAN will remain deactivated to give users the quietest computing experience."

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Ja fläkt på sydbryggan känns ju sådär. På mitt gamla A8N32-SLI Deluxe så var det valbart - ASUS skickade med en fläkt. Behöver väl knappast nämna att den inte har snurrat ett enda varv på fem år.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CCWarlock:

Skippa Asrock ge oss några vettiga kort! ASrock har alltid varit och kommer alltid att förbli ren och skär(brun) skit!

Har du dålig erfarenhet av Asrock eller? Tycker dom gör jävligt bra och stabila moderkort.

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

ohh, ett riktigt trevligt Micro ATX kort!

Ja den såg ut att hålla hög kaliber för storleken

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Skippa Asrock ge oss några vettiga kort! ASrock har alltid varit och kommer alltid att förbli ren och skär(brun) skit!

Why the hate? Tycker Asrock gör bra moderkort. Har själv ett Asrock Extreme3 som börjar närma sig 1 år i burken. Har inte haft några problem samt att det klockar fint och stabilt.

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Skippa Asrock ge oss några vettiga kort! ASrock har alltid varit och kommer alltid att förbli ren och skär(brun) skit!

har ALDRIG varit så nöjd som med mitt asrock moderkort som jag har nu, ändå om det var billigt luktar det kvalitet om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Men för h-e, räckte det inte med tre sidor felaktiga artikelkommentarer i förra artikeln? vi tar det igen:

"ASRock X-FAN will be automatically activated only when the system rises to a certain temperature under heavy-loading.
Normally, ASRock X-FAN will remain deactivated to give users the quietest computing experience."

Innebär fortfarande att det finns möjlighet att fläkten kan gå kontinuerligt beroende på hur man använder datorn. Hade de satt en biffig kylfläns där hade en fläkt inte behövts, men biffiga kylflänsar kostar pengar.

Har haft ett Asrock-kort, det som störde mig mest var den obefintliga supporten. Att det gick sönder var mindre irriterande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av airhead:

Innebär fortfarande att det finns möjlighet att fläkten kan gå kontinuerligt beroende på hur man använder datorn. Hade de satt en biffig kylfläns där hade en fläkt inte behövts, men biffiga kylflänsar kostar pengar.

Biffiga kylflänsar är gratis, dessutom kan den inte vara högre utan att blocka allt som sitter i PCE-portarna. Systemet kommer behöva kylas på något sätt oavsett, varför tror du Intel skickar med vattenkylning?

Skrivet av airhead:

Har haft ett Asrock-kort, det som störde mig mest var den obefintliga supporten. Att det gick sönder var mindre irriterande.

Var det 2004 och inte 2011 är det en helt irrelevant anekdot. Sen har även ASUS och Gigabyte värdelös support så ser inte riktigt din poäng...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av R34p3r:

Men varför Asrock hela tiden för, ge mig EVGA och ASUS

Skrivet av CCWarlock:

Skippa Asrock ge oss några vettiga kort! ASrock har alltid varit och kommer alltid att förbli ren och skär(brun) skit!

Förstår inte kommentarena.
Asrock släpper lite info om kommande kort, är inte det en nyhet?
Skall SWEC skippa nyheter från vissa företag bara för att andra inte har något att komma med?

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

Usch Marvell sata portar =/
Hoppas Asus kommer med något utan dessa.

Permalänk
Medlem

Nu är det kanske jag som är helt tappad bakom en vagn, men hur ska man dra kablen till molexkontakten precis ovanför PCI-e platsen, har aldrig riktigt förstått det på de senaste moderkorten. Att dra en molexsladd över grafikkortet verkar ju inte vara den smidigaste lösningen...

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rosslan:

Nu är det kanske jag som är helt tappad bakom en vagn, men hur ska man dra kablen till molexkontakten precis ovanför PCI-e platsen, har aldrig riktigt förstått det på de senaste moderkorten. Att dra en molexsladd över grafikkortet verkar ju inte vara den smidigaste lösningen...

Man kan dra den under glipan mellan moderkortet och grafikkortet Funkar hur bra som helst

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Varför har x79 aktivt kyld styrkrets? har väl ingen haft tidigare?

Den aktiveras om kretsen når kritiska temperaturer Annars är den avstängd

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Man kan dra den under glipan mellan moderkortet och grafikkortet Funkar hur bra som helst

Aha, har ingen sådan kontakt på min gamla skorv så det kanske inte var så konstigt att jag inte förstod det

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

Den aktiveras om kretsen når kritiska temperaturer Annars är den avstängd

Men, det låter väl inte så bra. Låter som om de förbereder plattformen för eventuellt höga temps

X58 tycker inte jag är den kallaste styrkretsen, men den har ju ingen fläkt

Permalänk
Medlem

48GB!? Ska man lira 30st spel samtidigt eller?

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

48GB!? Ska man lira 30st spel samtidigt eller?

Om en handfull år lär du behöva 16GB, osv. Dagens spel spräcker ju ofta 4GB gränsen.. det var inte så längesen det var överdrivet med 2GB.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schrimp:

Om en handfull år lär du behöva 16GB, osv. Dagens spel spräcker ju ofta 4GB gränsen.. det var inte så längesen det var överdrivet med 2GB.

Jag har 4gb, kommer ej över 3,6 GB i användning

Visa signatur

C>++