Luft flöde, NH-U9B se2 , tak fläckt ,krockar med internminnet

Permalänk
Medlem

Luft flöde, NH-U9B se2 , tak fläckt ,krockar med internminnet

tjo tänkte uppgradera mitt internminne till 6 sen 8 men dom krockar med cpu fläcken och tänkte ändå passa på att ta upp luft flödet.
ska jag byta från A. till .B ?

för delen MED "A" är att cpu fläktens insug är där så dom blir svalare, och undrar är det mot 8 Gb ram man behöver kylning ?

-------------
A.

---------------
B.

------------
(där det står "har ingen här " menas med att ja ska köpa en senare )

___
Intern-Minne

Läste att man ska ha minnena i slot B & D
ska jag installera minnet i slot "C" då ? eller ska jag flytta fläcken ?

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Hej,
Jag kan inte hjälpa dig så mycket med ditt problem men jag är dock intresserad av ditt dilemma =D
Jag har en p8z68 och kollar på den här fläkten. Den täcker alltså bara en av minnesplatserna? Det går att ha high profile minne på plats B och D med den här fläkten?

Visa signatur

Chassi: [FD Define R3 USB3] Nätagg: [Corsair CMPSU-650HX] Moderkort: [Asus P8Z68-V Pro/GEN3] Processor: [Intel Core i5 2500k@4.3GHz] Processorkylare: [Noctua NH-U12P SE2 med Noctua NF-P12 PWM 120mm] RAM: [Corsair XMS3 Vengeance 1600MHz CL9 2x4GB] SSD: [Corsair Force GT Series 120GB] Grafikkort: [Asus GeForce GTX570 DCII 1280MB] Chassi fläktar: [2x Noctua NF-P12 120mm, 2x Stock] Skärm: Dell UltraSharp U2312HM