Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Korrekturläsaren är dyslektiker?

Tror inte de vi dyslektiker använder oss av alla hjälpmedel rättstavning är ett finns till de flesta program
Men det är en fin miss

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Hejsan!

Tack för ett varmt välkomnande och alla frågor!

Jag har endast hunnit svara på sidan 1 och 2. Så ni som skrivit på sidan 3, ni kommer även få svar under helgen.

Jag kommer försöka svara på era frågor i den mån jag kan/får. Om jag hoppar över någon fråga så kan det beror på att jag först måste kontrollera om jag får lova att besvara på grund av NDA.

Våra moderkort som är riktade åt gamers, d.v.s. G1.XXX serien har dessa "vapen" på sig. Kan hålla med dig om att det inte passar alla användare och ska se vad som kan göras.

Anledningen till detta är att X79 UD7 riktar sig över överklockare. X79 UD7 är vårt nya OC moderkort. Eftersom överklockare oftast inte använder sig av max-mängden minnesmoduler så designades moderkortet på detta sätt. I kort kan man säga att man hoppat ner en siffra på UD-benämningen för att göra plats åt OC moderkortet. X79 UD5 kommer att ha bra överklockningsmöjligheter.

Kika på våra X79 moderkort, samtliga är svarta

1. Oftast då vi inte uppdaterat databasen för drivrutinerna så handlar det om att vi ej kört tester med dessa och kan då ej garantera funktion. Men jag skulle vilja påstå att du lika gärna kan använda de codec som du finner Realteks hemsida, samma gäller Windows versionen.

2. Det fick du svar på, processorn har endast "officiellt" stöd för 1066 MHz.

Vilka spänningar som sätts till vad är unikt för just din konfiguration. Det finns inga fasta värden på detta utan det sker automatiserat. Testa att få fram värdena via mjukvara, Easy Tune6 tex?

Skulle tro att det handlar om en kostnadsfråga men ska lägga fram det.

För att man kan överklocka mer Vad passade inte, hålen eller tog det i moderkortet? Vilket av våra GTX 460 var det?

Som steg 1 brukar vi rekommendera att man ska uppgradera BIOS för grafikkortet/en. I övrig så har många med icke giltig Windows licens haft problemet, om det är felet låter jag vara osagt. Kanske någon med giltig licens och GTS 560Ti kan hjälpa oss här? Fungerar det?

Notis tagen!

1. Får ej ge dig ett svar där.
2. Det beror på vilka frekvenser du tänkt köra dina minnen i. Det är alltid lite kämpigare att få höga minnesfrekvenser att fungera tillfredsställande med många minnesmoduler. Men teoretiskt, ja.

Bandbredden ska inte påverkas märkbart med 8 minnesmoduler kontra 4 minnesmoduler. Kan vara några få % förlust vid användning av 8 minnesmoduler

SATA3 = 6Gbps
SATA2 = 3Gbps

GA-G1.Assassin : 4 st. SATA3 + 2 st. eSATA3 + 4 st. SATA2
X79-UD7: 6 st. SATA3 + 4 st. SATA2
X79-UD5: 6 st. SATA3 + 2 st. eSATA3 + 4 st. SATA2
X79-UD3: 6 st. SATA3 + 2 st. eSATA3 + 4 st. SATA2

Håller med dig. Skulle gärna sett man man hade en mer europeisk design dessutom. Absolut något jag ska framföra.

Jag ska fråga varför kortet är låst.

jag har ett gv-n560oc-1gi-950 och jag har Riktig licens för win 7. och för mitt kort finns det ingen bios att ladda ner.. och den enda drivrutinen som inte kraschar är den på eran sida som är 266.44 och de e rätt gammal.. vore ju kanon om ni kunde hitta en lösning på problemet..

MVH// wirre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Tänkte bara slänga in en liten notis:

Ni verkar inte ha märkt på evigheter att ni stavat ert eget namn fel på er svenska förstasida? Ingen av er som ens kollar in där ibland?

http://i.imgur.com/HK7eU.png

Humor med "GIGAYBTE". Det är inte sista stället du hittar liknande missar på heller.

Permalänk
Medlem

Hej
Såg bilderna på dom x79 moderkorten ni snart lanserar och gillar designen skarpt.
Dock så undrar jag om det kommer att finnas möjlighet att använda äldre kylare på moderkorten(t.ex 1366). Vet att flera tillverkare gjorde något liknande vid lanseringen av 1366 då 775:ans monterings hål också fanns på korten.

MVH Simon

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk

Vill som alla andra hälsa gigabyte välkomna till forumet!

Lägger även mitt namn på listan över dom som ogillar vapendetaljer och andra 'fjanterier' på moderkorten, kör gärna lite råare approach på kylarna, typ U120E

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Välkomna!

Jo jag har ett Gigabyte GA-990FXA-UD3, Socket-AM3+ (Rev 1.0). Och så har jag en Ocz Agility 3 SSD. Men har fungerat ganska bra, bara lite små problem ibland med min SSD men det är mer OCZ fel så att säga. Har haft lite problem att den inte hittas i bios och inte kunnat boota upp men då har alltid en restart fungerat. Men nu synes den inte alls i mitt bios. Och jag testade lite snabbt att sätta in den i farsan dator hemma hos honom och där hittade bios den iallafall och det va ett ASUS moderkort han har, ska pilla omkring lite mer med det.

Så min fråga är, har Gigabyte problem med SSD diskar (Iallafall OCZ AGility 3) eller bara lite konstig otur för mig?

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk

Funderar på att köpa ett Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3, men jag vill ha det med Ultra Durable 4. Har ni något sånt eller andra z68 kort på gång?

Permalänk
Medlem

Hej och välkommen!

Eftersom jag är som jag är så kommer jag fråga kommer Gigabyte satsa på några nya nätdelar i framtiden eller har ni lagt ner det helt?

Permalänk
Medlem

Välkommen till forumet!

Kan bara påpeka att samtliga Gigabyteprodukter man har hemma/på jobbet fungerar klockrent och stabilt.

Permalänk
Medlem

Gigabyte hd 6970 "Grafikdrivrutinen slutade svara och har återställts. Grafikdrivrutinen AMD driver slutade svara och har återställts" Skärmen fryser sig.Senaste drivrutinerna, roligt med nya saker...

Permalänk

Hej!

Jag skulle vilja ha tillbaka den gamla hederliga gröna färgen på kretskort som på den gamla goda tiden. Nuförtiden har har alla stora tillverkare rött, blått, svart... Men inga har den fina gröna färgen. ni skulle troligen bli unika inom prestanda segmentet med en grön färg

mvh

Permalänk
Medlem

Välkommna,
Tänkte bara ang. Moderkorts design, och all annan design i övrigt, vapendesignen var okej i mångas ögon fram tills att ni började göra pistoler, magasinen var en cool grej lixom men, jag tycker... att en moderkortstillverkare bör försöka satsa på att designa sitt moderkort så att det passar bra ihop med andra komponenter och chassin, färg och formvis, Något riktigt stilrent med schyssta färger, det behöver inte alls vara tråkigt då man ser skillnad på ett moderkort med "simpel" färg och val av komponenter och ett finare moderkort med bra färg och dyra komponenter!

Permalänk
Medlem

GA-P55-USB3

Hejsan, vill pusha lite för BIOS-uppdateringar. (Jag är f.ö ganska nöjd med mitt kort, kommer absolut att kunna köpa Gigabyte igen - fast jag köper inte moderkort speciellt ofta)

Mitt 1156-kort (GA-P55-USB3) är inte lastgammalt, men sista (?) release-uppdateringen (F9) kom 2010/11/01. I februari 2011 kom sedan en beta-uppdatering (F10g) som fixar "USB 3.0 compatibility issue". Med tanke på att USB3 är en utmärkande feature för detta kort, är det då inte rimligt att det släpps en icke-beta release-uppdatering av BIOS F10? Just till USB3-chippet finns dessutom flera uppdateringar av både firmware och drivrutiner, nyare än de som ligger på Gigabytes sida, vilka ska man använda om nu BIOS F9 (som jag då använder) på något sätt har en issue? (Jag kör med Renesas senaste firmware och drivrutiner).

I övrigt ska kortet supporta PCI passthrough / IOMMU men för att få det aktiverat krävs tydligen ett special-BIOS, varför vettetusan. ( http://ggts.gigabyte.eu/FileList/1017972/55usb3gn.10c + Ctrl F1 för advanced options) . Med tanke på att virtualization blir allt vanligare borde ju detta ligga med bland standardalternativen (har dock själv inte använt det än, men planerar att göra det framöver).

Vet inte om det går att reda ut hur Dynamic Energy Saver (DES2) fungerar , men jag skulle vilja veta vilka inställningar som "överlever" en reset, dvs, om jag ställer in saker i Windows, är då några strömsparfunktioner aktiva när jag bootar linux? Och, vad gör de olika funktionerna? Manualen är inte så bra, milt sagt, eller så är jag för dum... Dock verkar DES2 verkligen sänka energiförbrukningen, jag mäter med en dosa i eluttaget och även om de inte är exakta så ger de en fingervisning, tror jag ligger ca 10-20W under det normala med DES2 aktiverat - dock på level3, level1-2 gör inte alls lika mycket. Hastigheten på Intelburntest och prime95 verkar vara ungefär desamma, men det har jag inte testat så noga än.

Default-fläkten med Core i5 och BIOS satt på automatisk fläkthasighet levde rövare rätt rejält förresten, ideliga svängningar i varvtal bara processorn blev det minsta belastad. Kanske kass fläkt, så jag köpte ny kylare+fläkt, men man skulle önska mer kontroll i BIOS av hur fläktarna beter sig. Aggressiv kylning, Normal kylning, Tyst kylning med flackare ökning/minskning på fläkthastigheten, etc. Jag använder Easytune6 för att sätta hastigheten i Windows, men bootar jag Linux eller OSX är det ju BIOS värden som används, antar jag.

Bättre BIOS och bättre manualer alltså...

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk

hejsan och välkommna! en req. bring back doubble ps2 kontakt på alla mobos!!

over and out

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Skrivet av Kyoko:

Gigabyte hd 6970 "Grafikdrivrutinen slutade svara och har återställts. Grafikdrivrutinen AMD driver slutade svara och har återställts" Skärmen fryser sig.Senaste drivrutinerna, roligt med nya saker...

Jag har nästan exakt samma problem.
Kör 2 stycken "Gigabyte Radeon HD6870 1024MB Windforce OC" i crossfire och i Windows efter omstart fryser ofta skärmarna några sekunder. Sedan blir det svart för att snart återställas och fungera normalt. Står "Display driver stopped responding and has recovered". Ominstallerat drivrutinerna efter att ha kört driver sweeper, men utan resultat.

Permalänk
Gigabyte

Stort tack igen. Uppskattar alla era synpunkter!

Eftersom det är helg även i Taiwan så ska jag försöka uppdatera er med den information jag har just nu. Om du ej fått svar så beror det på att jag måste kontrollera med Taiwan-kontoret först.

Skrivet av Mocka:

Tack.

Jag hoppas att 6950 kommer säljas som 2GB varianter då 1GB börjar kännas lite tunt med dagens spel.

Tyvärr kommer den inte att göra det. Vi skulle varit snabbare ute med en sådan version men nu ligger nya kretsarna från ATI nära.

Skrivet av Kyostize:

Ett tips är att ladda era grafikkort med senaste bios då man köper det.

Många som har haft problemen "Crash to Desktop" i spel på era grafikkort och då man uppdaterat BIOS manuellt så har problemen försvunnit. Jag hade det problemet på erat 570 OC och det löste sig med bios uppdatering, samma en kompis med 560 Ti och samma lösning. Även andra som skrivit i olika forum har löst detta problem på samma sätt.

Håller med dig till 100%. Dock är det ibland svårt att veta vilken version som kommer med vilket kort. Tex skeppas korten från Taiwan - EU - dist i Sverige - butik - dig. Med andra ord kan den processen ta ett tag och då kan det hinna komma ut en ny version BIOS. Har du upplev det som svårt att uppgradera BIOS?

Skrivet av Nikkop:

Hej Rasmus!

Hur kommer det sig att mitt moderkort (GA-870A-UD3) inte stödjer S.M.A.R.T och AHCI samtidigt? Det är två funktioner som är användbara när man har en SSD.
Alla andra moderkortstillverkare verkar stödja detta, och verkar även fungera på andra Gigabyte moderkort, varför fungerar inte den funktionen på mitt exemplar?

Jag tycker det är dåligt och att ni isåfall kanske ska skriva ut det på eran hemsida angående de moderkorten som är drabbade, att de saknar stöd för S.M.A.R.T när man använder AHCI, för man vill ju inte köpa sig ett halft disfunktionellt moderkort, eller hur?

Jag är ypperligt besviken över detta och jag kommer inte köpa mig fler Gigabyte moderkort, eftersom det kanske då händer att man saknas flera funktioner utan att man vet det i förväg.

MVH
Nikkop

Detta svar jag skriver nu är mina egna erfarenheter och den information jag fått i bitar för att sedan pussla ihop allt. Jag har skickat förfrågan för att få ett korrekt svar, om det stämmer 100% eller ej. Men jag delar ändå med mig av den för tror du kan experimentera själv och se om det fungera.

Det sägs att AMD inte har stöd för SMART då man avvänder deras egna drivrutiner för ACHI. Låt oss kalla de AMD ACHI-drivruinen. Så fort du installerar dessa, som man oftast gör när man lägger in drivruinerna för moderkortet, så kommer SMART stödet att sluta fungera. Detta gäller inte bara GIGABYTE moderkort utan samtliga som är baserade kring SB850. Varför vill man då använda AMD ACHI-drivrutinen? Jo, man får en rätt stor prestanda förbättring och dessutom är dessa RAID-drivrutiner (vilket är anledningen till att SMART slutar fungera) så man kan grena de. Tex om man har en extern hårddisk med två hårddiskar i sig så kan man grena dessa på en eSATA koppling. Kort och gott dyker båda hårddiskarna upp som enskilda hårddiskar, även om de körs över en eSATA koppling. Många som använder den ACHI-drivrinen som kommer med Windows kan få SMART att fungera, p.g.a. att Windows ACHI-drivrutinen ej har stöd för RAID. Dock så får du en prestandaförlust (vi pratar en 10-15%).

Vill som sagt reservera mig för denna information men får förhoppningsvis svar i veckan om det är helt korrekt
Du kan alltid testa att avinstallera AMD ACHI-drivrutinen och låta Windows drivrutin ta över. Fungerar SMART då? Hur mycket prestandaförlust har du?

Skrivet av SuperMupster:

Välkommen !!

jag tänkte bara upplysa er om en ev bugg? på erat 6950 kort, dvs ajg har ett radeon 6950 gigabyte windforce oc 1gb grafikkort som jag köpte för ett tag sedan. det jag dock upptäckte var att om man via amds medföljande programvara "catalyst control center" manuellt anger fläkthastigheten till 25% eller lägre så står fläktarna still. (det går att ha på 20% som lägst)

Perfekt information. Tack! Har vidarebefordrat det.

Skrivet av Cyklar.:

Instämmer med div. föregående talare, era blå pcb-er stör mig.

Jag har ett av de här:
http://www.inet.se/artikel/5409106/gigabyte-geforce-gtx-560-t...
Och är helnöjd med det. Kylaren låter inte överdrivet mycket, kyler som attan och klockar grymt bra. Men den blå pcb'n stör mig. Hårt. Fixa det till nästa generations grafikkort så blir det nog ett gigabytekort då med!

Jag som du hoppas även på svarta PCBer för grafikkorten. Kan vi ha moderkorten svarta kan vi ha grafikkoren det. Håll tummarna!

Skrivet av mini-z1994:

trevligt att ni också kommer till sweclockers mer företag som kan lyssna på de få utanstående med ideer som kan vara väldigt bra
T ex en ide som en bekant till mig har det är en fläkt som även sitter framför hårddiskburen och hjälper till att dra med sig luften vidare vilket gör att man kan ha det tystare i datorn och också få bak luften mera så den kan dras undan av utblåsfläktarna

det jag skulle vilja se på ett chassie är nog att nätagget sitter på högkant och är vänt mot moderkortsplåten eller möjligtvis bakom brevid hårddiskburen och där man sätter strömsladden finns en lucka som täcker för och är samtidigt tillräckligt stor för och få undan kablar så man får ner längden på chassiet och har ett litet utrymme där som har ett hål brevid med fläktfilter då skulle man kunna bygga ett system som fortfarande klarar av T ex battlefield 3 och liknande eller varför inte ha ett chassie med nätagget fram som suger luft nedifrån chassiet med luftfilter botten T ex (Matx storlek på chassiet men då går man undan kablarna lite och jag tror inte man behöver mer än 3 st 3.5 tums platser på ett Matx chassie och 1 eller 2 stycken 5.25 tums platser)

ursäkta min röriga text har lite mycket att göra just nu

Inte helt dumma tankar. Tror jag förstår hur du menar. Jag skickar vidare detta.

Skrivet av rmd:

NOTIS till Gigabyte

Ni har totalt värdelös kund-respons. Har mailat flertalet i Taiwan och flera gånger försökt få gehör för felrapporter som förhoppningsvis skulle leda till bios-uppdateringar och förbättrad kundrelation.

Som exempel på detta:
GA-A75M-UD2H fel i samtliga releaser (f1 dev, f2, f3, f4)
* när man använder 16GB minne, kingston, corsair eller vad man än har, så går maskinen illa. Plockar man ur två moduler blir den genast piggare. Gäller samtliga tillverkare och modeller av minne.
* BIOS-uppdateringen är inte riktigt stabil men fungerar. F2 gav bättre resultat och F4 lika så, men känns väldigt rasslig fortfarande.

Hadde jag inte tröttnat och kastat alla felrapporter och beskrivningar så hadde jag glatt mailat in om. Köpte nytt moderkort från en annan tilllverkare och problemen följde inte med.

Vidare kan man hoppas att ni fixar något som är mer seriöst än att starta en tråd i ett forum som inte ens är erat. Det visar lite var den baby-blå färgen som hängt med ett tag nu kommer ifrån. Alla har ni/vi haft "barn-sjukdommar", men man får hoppas att moderkorten inte behöver vara ipren-mannen-färgade i all evighet

Om det vore nått, skicka ett PM med kontaktinformation dit jag (och gärna andra) kan skicka felrapporter. Åtminstone jag vill inte ha några svar om det inte krävs. Men jag räknar med att någon läser fel-rapporterna och tar åt sig av kritiken.

Destå mer jag gnäller och skäller, destå bättre kund är jag eftersom jag visar vad ni gör fel och därav låter er bli bättre på egen hand, alldeles gratis. En gnällande kund är den bästa då den förmodligen är trogen och entusiastisk. Just entusiastisk bör dessutom beskriva hela dethär forumet utan undantag. Långvariga kunder som haters, alla gillar vi något.

Tråkigt att det blivit så. Fick du något gehör kring det överhuvudtaget? Hur menar du med något mer seriöst än att starta en tråd i ett forum? Jag tycker det är ytterst seriöst att göra det? Vi kommer till er, istället för att ni ska behöva leta upp var ni kan få tag på oss? Rätta mig om jag har fel?
Angående färgen på moderkorten så tycker jag vi gjort stora framsteg de sista åren. Ingen som minns hur de såg ut på den gamla goda tiden Hela vår X79 lineup kommer prydas med svart PCB, och vi har även ett flertal nya AMD AM3+ moderkort med svart PCB. Allt kommer inte att vara svart men det drar åt att allt fler moderkort får en svart PCB.

Absolut ska du "gnälla". Annars vet vi ju inte vad vi kan förbättra

Skrivet av Typhonos:

Ja så mycket hade jag förstått då ni gått över till VIA men att inte ens Gigabyte GA-990FXA-UD7 är påkostat med det bättre när det är top-of-the-line och UD5-modellen i P67 och Z67 serierna har det för sockel 1155. Hur som helst tråkigt för vi som behöver bra firewire-chipset tillhör inte samma målgrupp som dem som behöver 4 stycken PCI-express portar med hög bandbredd.

Har aldrig haft något problem med Gigabytes moderkort trots väldigt höga temps på nordbryggan.

Jag frågar de vad som ligger bakom detta beslut. Skulle tror att det har o göra med att Firewire blir allt mer sällsynt och man väljer då att lägga de extra pengarna på annat.

http://www.sweclockers.com/forum/newreply.php?do=newreply&p=1...

Har lagt en förfrågan om vad som händer med ett sådant ärende.

Skrivet av Vatten:

Till Gigabyte:
Skriv i rätt specifikationer på era moderkort och annan hårdvara på sidor som exempelvis Prisjakt.nu.

Många som skapar musik av hög kvalitet gillar inte latency. Dessa audiofiler gnäller väldigt ofta på denna latency och vill få bort den så bra det går. Ni kanske kan skriva korta guider för dom mest optimala BIOS-konfigurationerna för exempel externa USB 2.0-ljudkort eller andra lösningar. ACPI skall tydligen skapa problem för dom.

Ett allmänt tips: Satsa på enkelhet. Användare som har erfarenhet av Mac OS X och Windows vet för det mesta skillnaden mellan enkelhet och helvete. Satsa på enkelhet. Inget bloat ala märkesdatorer med förinstallerat Windows med en massa skit.

Om ni skapar något program så optimera det. Var inte lata och skapa bloatade program med anledningen att dagens datorer är sådana prestadamonster. Optimera så bra ni kan för det följer med tillräckligt mycket bloat. Igen, satsa på enkelhet. I Mac OS X kan nästan vem som helst ställa in rätt avancerade inställningar för upplägget är enkelt. I Windows är det väldigt rörigt med totalt meningslösa inställningar på alla möjliga ställen.

Om ni släpper drivrutiner eller program så släpp dom under fria licenser som exempel GNU GPL v3.

Satsa på fri mjukvara, frihet är framtiden.

1. Det är ej vi som skriver in specifikationer på tex prisjakt. Det är användare för prisjakt och inget vi har att göra med.
2. Jag vill inte lova att de kan ordna en guide men jag kan fråga.
3. Det är billigare för slutanvändaren om man skickar med Windows till en dator. Om man ej vill ha licensen, aktivera den, kan man kontakta MS och få pengarna tillbaks för den.

Skrivet av Ludzee:

Välkommna, har ett Gigabyte moderkort på datorn i sign men jag tror jag har ett problem? Har dock inte märkt av det särskilt mycket sedan byte av högtalare men nåväl.. Ibland när jag ska sätt på musik eller fredagsppanelen osv. så "Hackar" ljudet, som att det fryser i en sekund eller att det buffrar, svårt att förklara men väldigt irreterande. Brukar funka igen efter en omstart men undrar om detta är något känt problem och vad ni tycker jag ska göra.

Inget jag känner till eller har hört om. Lägger en fråga till våra tekniker.

Skrivet av Phukkitt:

Tänkte bara slänga in en liten notis:

Ni verkar inte ha märkt på evigheter att ni stavat ert eget namn fel på er svenska förstasida? Ingen av er som ens kollar in där ibland?

Det har vi inte märkt men tack för att du upplyser oss!

Skrivet av sarimner86:

jag har ett gv-n560oc-1gi-950 och jag har Riktig licens för win 7. och för mitt kort finns det ingen bios att ladda ner.. och den enda drivrutinen som inte kraschar är den på eran sida som är 266.44 och de e rätt gammal.. vore ju kanon om ni kunde hitta en lösning på problemet..

MVH// wirre

Nyare drivrutiner är inte alltid bättre drivrutiner. Prestandan kanske är bättre men stabiliteten kan vara sämre och det gäller även kompabiliteten. Ska se om vi kan få fram ett BIOS till ditt grafikkort. Det är inte ett gv-n560so-1gi-950 du menar?

Skrivet av sipe46:

Hej
Såg bilderna på dom x79 moderkorten ni snart lanserar och gillar designen skarpt.
Dock så undrar jag om det kommer att finnas möjlighet att använda äldre kylare på moderkorten(t.ex 1366). Vet att flera tillverkare gjorde något liknande vid lanseringen av 1366 då 775:ans monterings hål också fanns på korten.

MVH Simon

Hålfästningen för nya LGA 2011 är identiskt med LGA 1366. Problematiken ligger kring motstånden som finns på undersidan av själva moderkortet, att dessa är i vägen för den gamla bakplåtarna. Jag har inget korrekt svar till dig då jag ej sett hur undersidan ser ut men ska undersöka det. Om du använder en kylare utan bakplåt så kommer det fungera fin fint.

Skrivet av Fragdeath:

Vill som alla andra hälsa gigabyte välkomna till forumet!

Lägger även mitt namn på listan över dom som ogillar vapendetaljer och andra 'fjanterier' på moderkorten, kör gärna lite råare approach på kylarna, typ U120E

Tack för informationen. Verkar som att merparten av SweClockers duktiga medlemmar inte gillar den.

Skrivet av ntiselle:

Välkomna!

Jo jag har ett Gigabyte GA-990FXA-UD3, Socket-AM3+ (Rev 1.0). Och så har jag en Ocz Agility 3 SSD. Men har fungerat ganska bra, bara lite små problem ibland med min SSD men det är mer OCZ fel så att säga. Har haft lite problem att den inte hittas i bios och inte kunnat boota upp men då har alltid en restart fungerat. Men nu synes den inte alls i mitt bios. Och jag testade lite snabbt att sätta in den i farsan dator hemma hos honom och där hittade bios den iallafall och det va ett ASUS moderkort han har, ska pilla omkring lite mer med det.

Så min fråga är, har Gigabyte problem med SSD diskar (Iallafall OCZ AGility 3) eller bara lite konstig otur för mig?

Inga för mig kända problem. Ibland kan sådanna problem orsakas av att man använder Marvell 88SE9172 kretsen istället för den som finns på sydbryggan. Det är inga fel över funktionen i sig, utan endast problem med identifieringen.

Skrivet av 66GT:

Funderar på att köpa ett Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3, men jag vill ha det med Ultra Durable 4. Har ni något sånt eller andra z68 kort på gång?

Tyvärr ser jag inget sådant på kartan. Men kan komma att ändras...

Skrivet av fesen:

Hej och välkommen!

Eftersom jag är som jag är så kommer jag fråga kommer Gigabyte satsa på några nya nätdelar i framtiden eller har ni lagt ner det helt?

Det kommer nya

Skrivet av Kyoko:

Gigabyte hd 6970 "Grafikdrivrutinen slutade svara och har återställts. Grafikdrivrutinen AMD driver slutade svara och har återställts" Skärmen fryser sig.Senaste drivrutinerna, roligt med nya saker...

Väldigt ofta då detta kommer så är det just problem med drivrutinerna. Som jag sa lite längre upp. Nyaste är inte alltid bättre. Kan tex vara problem med små saker som low 3D applikationer. Min egen HTPC har rätt gamla drivrutiner (över ett år), för att de fungerar 100% stabilt med mina övriga komponenter.

Skrivet av visa:

Välkommna,
Tänkte bara ang. Moderkorts design, och all annan design i övrigt, vapendesignen var okej i mångas ögon fram tills att ni började göra pistoler, magasinen var en cool grej lixom men, jag tycker... att en moderkortstillverkare bör försöka satsa på att designa sitt moderkort så att det passar bra ihop med andra komponenter och chassin, färg och formvis, Något riktigt stilrent med schyssta färger, det behöver inte alls vara tråkigt då man ser skillnad på ett moderkort med "simpel" färg och val av komponenter och ett finare moderkort med bra färg och dyra komponenter!

Tack för att du delar med dig!

Skrivet av Pirum:

Hejsan, vill pusha lite för BIOS-uppdateringar. (Jag är f.ö ganska nöjd med mitt kort, kommer absolut att kunna köpa Gigabyte igen - fast jag köper inte moderkort speciellt ofta)

Mitt 1156-kort (GA-P55-USB3) är inte lastgammalt, men sista (?) release-uppdateringen (F9) kom 2010/11/01. I februari 2011 kom sedan en beta-uppdatering (F10g) som fixar "USB 3.0 compatibility issue". Med tanke på att USB3 är en utmärkande feature för detta kort, är det då inte rimligt att det släpps en icke-beta release-uppdatering av BIOS F10? Just till USB3-chippet finns dessutom flera uppdateringar av både firmware och drivrutiner, nyare än de som ligger på Gigabytes sida, vilka ska man använda om nu BIOS F9 (som jag då använder) på något sätt har en issue? (Jag kör med Renesas senaste firmware och drivrutiner).

I övrigt ska kortet supporta PCI passthrough / IOMMU men för att få det aktiverat krävs tydligen ett special-BIOS, varför vettetusan. ( http://ggts.gigabyte.eu/FileList/1017972/55usb3gn.10c + Ctrl F1 för advanced options) . Med tanke på att virtualization blir allt vanligare borde ju detta ligga med bland standardalternativen (har dock själv inte använt det än, men planerar att göra det framöver).

Vet inte om det går att reda ut hur Dynamic Energy Saver (DES2) fungerar , men jag skulle vilja veta vilka inställningar som "överlever" en reset, dvs, om jag ställer in saker i Windows, är då några strömsparfunktioner aktiva när jag bootar linux? Och, vad gör de olika funktionerna? Manualen är inte så bra, milt sagt, eller så är jag för dum... Dock verkar DES2 verkligen sänka energiförbrukningen, jag mäter med en dosa i eluttaget och även om de inte är exakta så ger de en fingervisning, tror jag ligger ca 10-20W under det normala med DES2 aktiverat - dock på level3, level1-2 gör inte alls lika mycket. Hastigheten på Intelburntest och prime95 verkar vara ungefär desamma, men det har jag inte testat så noga än.

Default-fläkten med Core i5 och BIOS satt på automatisk fläkthasighet levde rövare rätt rejält förresten, ideliga svängningar i varvtal bara processorn blev det minsta belastad. Kanske kass fläkt, så jag köpte ny kylare+fläkt, men man skulle önska mer kontroll i BIOS av hur fläktarna beter sig. Aggressiv kylning, Normal kylning, Tyst kylning med flackare ökning/minskning på fläkthastigheten, etc. Jag använder Easytune6 för att sätta hastigheten i Windows, men bootar jag Linux eller OSX är det ju BIOS värden som används, antar jag.

Bättre BIOS och bättre manualer alltså...

Tar och skriver ner dessa tankar och skickar vidare de.

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Detta svar jag skriver nu är mina egna erfarenheter och den information jag fått i bitar för att sedan pussla ihop allt. Jag har skickat förfrågan för att få ett korrekt svar, om det stämmer 100% eller ej. Men jag delar ändå med mig av den för tror du kan experimentera själv och se om det fungera.

Det sägs att AMD inte har stöd för SMART då man avvänder deras egna drivrutiner för ACHI. Låt oss kalla de AMD ACHI-drivruinen. Så fort du installerar dessa, som man oftast gör när man lägger in drivruinerna för moderkortet, så kommer SMART stödet att sluta fungera. Detta gäller inte bara GIGABYTE moderkort utan samtliga som är baserade kring SB850. Varför vill man då använda AMD ACHI-drivrutinen? Jo, man får en rätt stor prestanda förbättring och dessutom är dessa RAID-drivrutiner (vilket är anledningen till att SMART slutar fungera) så man kan grena de. Tex om man har en extern hårddisk med två hårddiskar i sig så kan man grena dessa på en eSATA koppling. Kort och gott dyker båda hårddiskarna upp som enskilda hårddiskar, även om de körs över en eSATA koppling. Många som använder den ACHI-drivrinen som kommer med Windows kan få SMART att fungera, p.g.a. att Windows ACHI-drivrutinen ej har stöd för RAID. Dock så får du en prestandaförlust (vi pratar en 10-15%).

Vill som sagt reservera mig för denna information men får förhoppningsvis svar i veckan om det är helt korrekt
Du kan alltid testa att avinstallera AMD ACHI-drivrutinen och låta Windows drivrutin ta över. Fungerar SMART då? Hur mycket prestandaförlust har du?

Hej!

Tack för att du tog dig tiden att svara på mitt inlägg.

Angående drivrutiner så har jag INTE installerat drivrutinerna till mitt moderkort eftersom jag inte behöver de funktioner som finns vid installationen av drivrutinerna. (Cataclyst Control Center, RAID grejerna å allt det).

Jag har installerat Windows med AHCI i BIOS, vilket borde betyda att jag då automatiskt har Windows AHCI-drivrutiner?
Alla senaste Windows uppdateringar är även gjorda.

I vilket fall som helst så kör jag Windows AHCI-drivrutinerna som enligt ditt tips kanske skulle hjälpa, men icke sa nicke det funkar ej :/

Och angående prestandaförlust, eftersom jag kör med Windows AHCI, så får jag ut en Read på min SSD på max 390-410mb/s av 450mb/s möjliga (Enligt Intel), vilket är en förlust på runt 10%.

Så jo, det verkar att förlusten träder i kraft, men det finns inget S.M.A.R.T stöd

Skullle gärna vilja få detta problemet löst då det är ett stort hinder för mig.

Tack på förhand

MVH
Nikkop

Permalänk
Medlem

finns det kylare för gigabyte gforce gtx560Ti oc ??

Permalänk
Avstängd

Coreboot

Jag skulle vilja se bättre stöd för coreboot på Gigabytes moderkort.
Jag vet att man kan köra coreboot på vissa av Gigabytes moderkort, men skulle vilja se det bättre stött på fler moderkort.

http://www.coreboot.org/
http://en.wikipedia.org/wiki/Coreboot

Citat:

Finally, AMD is now committed to support coreboot for all future products on the roadmap starting next with support for the upcoming “Llano” APU.

AMD har tillkännagivit att de kommer att stödja coreboot på alla deras kretsar. Vill se Gigabyte tillkännage att de stödjer coreboot på alla sina AMD-baserade moderkort.

Permalänk
Medlem

3TB-diskar

Hur är/blir det med (boot)support för >=3TB-diskar för äldre moderkort, menar typ h55/p55, inte lastgamla kort alltså.

Det ryktades i början av året om att Gigabyte valt att satsa på Hybrid-EFI eftersom det skulle ge möjlighet att även äldre kort (typ, G41-baserade) skulle få uppdateringar, men jag har inte hört så mycket sedan dess. På diverse forum, tweaktown, eller http://www.jzelectronic.de/jz2/index.php?lid=dGlkPTIwMSZ0aGVt... så kan man ta hem modifierade BIOS, som tillför både det ena och det andra, men helst vill man ju inte installera ett hack under garantitiden - även om moderkortet ska gå att resetta till äldre bios via dualbios-funktionen.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Jag har nästan exakt samma problem.
Kör 2 stycken "Gigabyte Radeon HD6870 1024MB Windforce OC" i crossfire och i Windows efter omstart fryser ofta skärmarna några sekunder. Sedan blir det svart för att snart återställas och fungera normalt. Står "Display driver stopped responding and has recovered". Ominstallerat drivrutinerna efter att ha kört driver sweeper, men utan resultat.

Ah tycker man kan kommentera detta när man ändå kommenterar alla andra kommentarer.... Dåligt att inte ha något att tillägga om du frågar mig, dom är ju överklockade så undra om dom är för mycket överklockade? För lite ström eller nåt? Piper ditt modekort också ? Mitt ger felsignaler om att grafikkortet inte sitter på redigt men sitter perfekt. Men så fort man lirar ett spel och kortet blir lite belastat så slutar det låta och inget hänger sig alls :/ Stänger man ner spelet så börjar det hänga sig igen...

Permalänk
Medlem

Jag kan inget om sånt här, men min brorsa satte ihop en dator åt mig och jag hade en hel del problem med DCP latency. Jag håller på och producerar musik i dator och det ledde till otrevligheter. Han gjorde sen en massa anpassningar, och installerade beta BIOS så nu är det bättre, men DCP latency och allt han läste om Gigabyte i det sammanhanget fick han att se på Gigybyte på ett sämre sätt.

Permalänk
Avstängd

Öppen hårdvara

Facebook startade Open Compute projektet där de publicerar detaljerad hårdvaru information och specifikationer på sina moderkort.

De publicerar kopplingsschema, register, diagram, komponentlistor, komponentspecifikationer, CAD filer, etc. Skulle vilja se Gigabyte göra likadant eller något liknande åt det hållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

1. Det är ej vi som skriver in specifikationer på tex prisjakt. Det är användare för prisjakt och inget vi har att göra med.

Jo visst är det så.
MEN det hindrar ju inte företagen själva att skapa konton och gå in och korrigera felaktigheter heller lägga in rätt från början.
Det borde ju självfallet ligga i företagens intresse att populära sidor som prisjakt,pricerunner,etc har rätt information.
Annars finns det ju risk att dom missar några försäljningar då tex en funktion som man vill ha,behöver inte står med trots att den egentligen finns med.
Sen finns ju risken åt andra hållet det står att något finns med och man blir lite irriterad,förbannad på företaget (vilket inte är skyldigt men vet verkligen svensson om det?) när det visar sig att denna inte finns.

Och förresten välkomna hit

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Välkommen!

Vill passa på att ställa en fråga ang moderkort :

Jag har inhandlat moderkortet Gigabyte Z68XP-UD3P B3 rev 1.0, vad jag förstår så kommer detta moderkort stöda PCI-E 3.0 (med den maximala hastigheten) på en plats och 2.0 på övriga. Dessutom kommer det också stöda IvyBridge. Det har även kommit en rev 1.3 av detta moderkort som stöder PCI-e 3.0 på samtliga portar men denna version verkar inte ha kommit till Sverige än?

Min fråga är helt enkelt, om jag vill ha ett moderkort som stöder PCI-E 3.0 och IvyBridge fullt ut vad ska jag då välja när inte rev 1.3 av det jag valt finns i Sverige än? Jag vet att GA-Z68X-UD7-B3 stöder detta men kortet ligger i en helt annan prisklass.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Uefi Bios Z68

Hej jag undrar om Gigabyte ska gå över till UEFI på Z68 moderkort med alltså in te Hybrid utan äkta UEFI?
/ Marcus!

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Kunzite:

Vad hände med erat AM3+ stöd på moderkorten i 800-serien?

T.ex. Gigabyte GA-880GMA-UD2H listades som AM3+ kompatibelt på eran hemsida när jag köpte det men nu står det bara AM3 och något fungerande BIOS med AM3+ stöd finns inte.

Hejsan.

Kan du skicka ett PM till mig vilken revision du har på moderkortet och /eller serie nummert på det?

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Avstängd

Skulle vilja se att ni drar er bort från oseriöst trams och löjliga gimmicks som;

  • 3D BIOS

  • Pistol/magasin/vapen-formade kylflänsar

  • Guldplätering av digitala interface

  • Lättklädda tjejer på förpackningarna och datormässor

  • Bling bling lysdioder och skit.

Vill hellre se;

  • Kondensatorer av högsta möjliga kvalité

  • MIL-SPEC / MIL-STD komponenter

  • Starka restriktioner på miljöfarliga kemikalier (hårdare än RoHS)

  • BIOS uppdateringar under lång tid

  • Stabilt BIOS (korrekt ACPI implementation, korrekt ASPM)

  • Stöd för coreboot

  • Släpp detaljerad utförlig dokumentation på samtliga kretsar och komponenter. Flödesscheman, kopplingsscheman, komponentlistor, diagram, register, tabeller, källkod, etc

  • Stor BIOS krets (16 MB)

Permalänk
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Stort tack igen. Uppskattar alla era synpunkter!

Eftersom det är helg även i Taiwan så ska jag försöka uppdatera er med den information jag har just nu. Om du ej fått svar så beror det på att jag måste kontrollera med Taiwan-kontoret först.

Tyvärr kommer den inte att göra det. Vi skulle varit snabbare ute med en sådan version men nu ligger nya kretsarna från ATI nära.

Håller med dig till 100%. Dock är det ibland svårt att veta vilken version som kommer med vilket kort. Tex skeppas korten från Taiwan - EU - dist i Sverige - butik - dig. Med andra ord kan den processen ta ett tag och då kan det hinna komma ut en ny version BIOS. Har du upplev det som svårt att uppgradera BIOS?

Detta svar jag skriver nu är mina egna erfarenheter och den information jag fått i bitar för att sedan pussla ihop allt. Jag har skickat förfrågan för att få ett korrekt svar, om det stämmer 100% eller ej. Men jag delar ändå med mig av den för tror du kan experimentera själv och se om det fungera.

Det sägs att AMD inte har stöd för SMART då man avvänder deras egna drivrutiner för ACHI. Låt oss kalla de AMD ACHI-drivruinen. Så fort du installerar dessa, som man oftast gör när man lägger in drivruinerna för moderkortet, så kommer SMART stödet att sluta fungera. Detta gäller inte bara GIGABYTE moderkort utan samtliga som är baserade kring SB850. Varför vill man då använda AMD ACHI-drivrutinen? Jo, man får en rätt stor prestanda förbättring och dessutom är dessa RAID-drivrutiner (vilket är anledningen till att SMART slutar fungera) så man kan grena de. Tex om man har en extern hårddisk med två hårddiskar i sig så kan man grena dessa på en eSATA koppling. Kort och gott dyker båda hårddiskarna upp som enskilda hårddiskar, även om de körs över en eSATA koppling. Många som använder den ACHI-drivrinen som kommer med Windows kan få SMART att fungera, p.g.a. att Windows ACHI-drivrutinen ej har stöd för RAID. Dock så får du en prestandaförlust (vi pratar en 10-15%).

Vill som sagt reservera mig för denna information men får förhoppningsvis svar i veckan om det är helt korrekt
Du kan alltid testa att avinstallera AMD ACHI-drivrutinen och låta Windows drivrutin ta över. Fungerar SMART då? Hur mycket prestandaförlust har du?

Perfekt information. Tack! Har vidarebefordrat det.

Jag som du hoppas även på svarta PCBer för grafikkorten. Kan vi ha moderkorten svarta kan vi ha grafikkoren det. Håll tummarna!

Inte helt dumma tankar. Tror jag förstår hur du menar. Jag skickar vidare detta.

Tråkigt att det blivit så. Fick du något gehör kring det överhuvudtaget? Hur menar du med något mer seriöst än att starta en tråd i ett forum? Jag tycker det är ytterst seriöst att göra det? Vi kommer till er, istället för att ni ska behöva leta upp var ni kan få tag på oss? Rätta mig om jag har fel?
Angående färgen på moderkorten så tycker jag vi gjort stora framsteg de sista åren. Ingen som minns hur de såg ut på den gamla goda tiden Hela vår X79 lineup kommer prydas med svart PCB, och vi har även ett flertal nya AMD AM3+ moderkort med svart PCB. Allt kommer inte att vara svart men det drar åt att allt fler moderkort får en svart PCB.

Absolut ska du "gnälla". Annars vet vi ju inte vad vi kan förbättra

Jag frågar de vad som ligger bakom detta beslut. Skulle tror att det har o göra med att Firewire blir allt mer sällsynt och man väljer då att lägga de extra pengarna på annat.

http://www.sweclockers.com/forum/newreply.php?do=newreply&p=1...

Har lagt en förfrågan om vad som händer med ett sådant ärende.

1. Det är ej vi som skriver in specifikationer på tex prisjakt. Det är användare för prisjakt och inget vi har att göra med.
2. Jag vill inte lova att de kan ordna en guide men jag kan fråga.
3. Det är billigare för slutanvändaren om man skickar med Windows till en dator. Om man ej vill ha licensen, aktivera den, kan man kontakta MS och få pengarna tillbaks för den.

Inget jag känner till eller har hört om. Lägger en fråga till våra tekniker.

Det har vi inte märkt men tack för att du upplyser oss!

Nyare drivrutiner är inte alltid bättre drivrutiner. Prestandan kanske är bättre men stabiliteten kan vara sämre och det gäller även kompabiliteten. Ska se om vi kan få fram ett BIOS till ditt grafikkort. Det är inte ett gv-n560so-1gi-950 du menar?

Hålfästningen för nya LGA 2011 är identiskt med LGA 1366. Problematiken ligger kring motstånden som finns på undersidan av själva moderkortet, att dessa är i vägen för den gamla bakplåtarna. Jag har inget korrekt svar till dig då jag ej sett hur undersidan ser ut men ska undersöka det. Om du använder en kylare utan bakplåt så kommer det fungera fin fint.

Tack för informationen. Verkar som att merparten av SweClockers duktiga medlemmar inte gillar den.

Inga för mig kända problem. Ibland kan sådanna problem orsakas av att man använder Marvell 88SE9172 kretsen istället för den som finns på sydbryggan. Det är inga fel över funktionen i sig, utan endast problem med identifieringen.

Tyvärr ser jag inget sådant på kartan. Men kan komma att ändras...

Det kommer nya

Väldigt ofta då detta kommer så är det just problem med drivrutinerna. Som jag sa lite längre upp. Nyaste är inte alltid bättre. Kan tex vara problem med små saker som low 3D applikationer. Min egen HTPC har rätt gamla drivrutiner (över ett år), för att de fungerar 100% stabilt med mina övriga komponenter.

Tack för att du delar med dig!

Tar och skriver ner dessa tankar och skickar vidare de.

hej! det är det här grafikkortet jag har som de inte finns nån bios till http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=3775&dl...

här kommer en bild om de e till nån nytta http://forumbilder.se/show.aspx?iid=378201112470998ef

och Bios version är : FA0 och de finns ingen annan att ladda ner till mitt kort..

Permalänk

Gigabyte GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC

Hej, är ni medvetna om att många med detta kortet, mitt och flera andras krashar i spel efter 5-10min.. min fråga är: Kommer ni göra något åt detta, och i så fall när? tack på förhand. Mvh besviken konsument.

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 3,4 GHz | gigabyte ga-z97x-gaming 3 | HyperX Fury 120GB | Seagate Desktop 500GB | Asus GeForce GTX 1060 DualOC 6GB| Corsair 8GB (2x4GB) VENGEANCE | Noctua NH-U12P SE2 | XFX Core Edition 650W | NZXT H440 |ASUS 24" MG248Q |