Anonymous hackar Facebook den 5/11 - Kommer de att lyckas?

Permalänk
Medlem

Anonymous hackar Facebook den 5/11 - Kommer de att lyckas?

Hej
har läst massa om att anonymous kommer att hacka Facebook den 5/11 (imorgon i skrivande stund). Vad tror ni, kommer de att lyckas? Kommer de att komma åt databaser och liknande eller är sånt väl skyddat? Använder inte Facebook själv (som tur är...) men är lite nyfiken på hur säkerheten ser ut på en sån här stor sida. Det skulle ju vara lite pinsamt om dom kom åt en miljard+ lösenord t.ex. Har ju hänt förut så inget är väl omöjligt.

Permalänk

Jag gissar att de är ute efter lite uppmärksamhet bara?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Det är någon som startade ett rykte, så vitt jag vet (har några kontakter, men jag är inte medlem i anonymous. Ska vi anta i alla fall... ^^) så ska anonymous inte hacka Facebook. Det är inte heller målet med anonymous.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att Anonymous har gått ut och sagt att det inte är dom som gjort videon som lades ut på youtube.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Jag har för mig att Anonymous har gått ut och sagt att det inte är dom som gjort videon som lades ut på youtube.

har läst lite om det nu och det är inte alla i Anonymous som står bakom det men flera av dom. Kan mycket väl vara för att få uppmärksamhet, dom borde ju inte ge ut ett datum annars tycker man?

Permalänk
Medlem

Anonymous slår till igen? Facebook 5 november hackas?

Har sett en del och hört, kommer anonymous hacka facebook 5november? http://www.google.se/search?q=anonymous+facebook&ie=utf-8&oe=... där har ni lite av bara en snabb googling http://www.youtube.com/watch?v=LcYliuq-Akk film. Vad tror ni?

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem

Om man planerar att hacka en sida så säger man inte till flera månader i förväg...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Om man planerar att hacka en sida så säger man inte till flera månader i förväg...

Vem vet?

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

Jag vet tillräckligt om tävling för att säga att det inte är tänkbart att lyckas ett specifikt datum när man dessutom har förvarnat att man kommer att försöka.

Permalänk
Medlem

var det inte det där gänget som hackade playstations onlinetjänst?

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk

Senast var det bara någon som hittat på det och fejkat en video. Lulsec gick ut och så att allt bara var bs. Är inte så insatt men det är vad jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Anonymous har hackat PSN, VISA/PAYPAL etc. jag tror och hoppas att dom lyckas.

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

det ska iaf bli intressant vad som kommer hända, har FB teamet jobbat stenhårt med säkerheten? har dom lagt en hel arbetsgrupp för att hålla koll under hela 5:e? kommer dom bli hackade alls?!?!
hoppas nästan på sätt o vis... börjar bli trött på att man måste in på fb för o regga sig, kommentera nånstanns, spela ett spel....kolla på en stream....osv.osv.osv xD

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Hoppas dom klarar det vill mest se vad som händer, och ja dom hackade visa/paypal och sony

Visa signatur

Permalänk
Medlem

man lär väl märka imorgon ifall det står 4chan över hela facebook

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Medlem

https://twitter.com/#!/Anon_Central/status/132354830495784960

ser ut som ett nej faktiskt.

Men har hört att Fox fortfarande är ON så att säga.. Men vet inte riktigt

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

https://twitter.com/#!/Anon_Central/status/132354830495784960

ser ut som ett nej faktiskt.

Men har hört att Fox fortfarande är ON så att säga.. Men vet inte riktigt

Varför säger dom det först då.. Blir lite förvirrad :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gardart:

uppmärksamhet? Eller så gick det inte så bra som de hade hoppats kanske..

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem

jag har läst att hela gruppen är inte med på detta, det är bara en del av grupper som vill göra och de använder Anonymous namn. Hoppas att dom lyckas. Skulle vara lite kul faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

uppmärksamhet? Eller så gick det inte så bra som de hade hoppats kanske..

Inte uppmärksamhet det har dom och det vet dom (; Troligen gick något snett.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det finns ju inga bevis alls att det är Anonymous som har lagt upp videon, eller om det är deras twitter-konto.

Permalänk
Skrivet av Gardart:

Dom sa aldrig det. Det var någon p12 som gjorde ett youtube klipp för att luras med folk. Anonymous sa bara några dagar efter det klippet att det inte var av dom. Fortfarande så fortsätter folk att tro på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chillamore:

Dom sa aldrig det. Det var någon p12 som gjorde ett youtube klipp för att luras med folk. Anonymous sa bara några dagar efter det klippet att det inte var av dom. Fortfarande så fortsätter folk att tro på det.

Var inte klippet på deras kanal?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.facebook.com/Anonymous.Legion.Zero?sk=wall här kan man se tror det är deras egna också?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dom ddosa väl pay-pal så det var nere i 2 dar eller?

Permalänk
Skrivet av Gardart:

Var inte klippet på deras kanal?

Jag har väl egentligen ingen koll men det diskuterades om det här för några månader sen men det visade sig att det var fake.. Personligen tror jag inte att Facebook blir h4ck4t idag..

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Asså målet är ju inte att ta ner facebook, målet är att få världen att inse hur lite stora företag bryr sig om säkerhet när allt kommer till kritan. Självklart tycker jag att det skulle vara awesome ifall de tog ner facebook ett tag, men de kan ju inte misslyckas. Ifall de inte lyckas göra något med facebook så har de ändå lyckats förmedla budskapet om att ha högre säkerhet, inte sant? It's a win-win situation.

Skrivet av Chillamore:

Nej det sa dem inte. De förklarade på deras officiella twitter att det var en del (typ häften) av alla i anonymous som skulle leda det dådet. Så nej, det var ingen p12 som gjorde det, det är en bluff och jag fattar fortfarande inte varför folk fortfarande tror på det...

Permalänk
Inaktiv

Facebook? Har ni inte läst tidningarna alls? Enligt senaste hot från Anonymous så är det id:n på den mexikanska kartellen Zeta som ska släppas den 5:e november. Nån som blandat ihop datumen? Ska facebook hackas skjuts det nog upp pga av detta.

Permalänk
Medlem

om dom verkligen lyckas hacka FB det är det helt klart obra. Om dom bara "sänker" sidan är det en ickenyhet.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K | ASUS Z87-PRO | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 12GB | Samsung EVO 840 250Gb | Fractal Design R5 | Dell U2713HM, Eizo Foris FS2333 |

Permalänk
Medlem

Till er fanboys som vill att de lyckas: Vad ser ni för positivt i det hela? Är det något "coolt" i det hela? Eller gillar ni bara att jävlas med allt och alla for teh lulz?