Anonymous hackar Facebook den 5/11 - Kommer de att lyckas?

Permalänk
Medlem

Tycker att dem står för bra saker, facebook har för mycket skit i baktankarna för att det ska va bra för oss i det långa loppet.
Vill jag har kontakt med någon så finns det många andra mer personliga sätt att kontakta dem, och tro mig jag nätverkar och håller mina kontakter vid liv.

hela den hypen kring gilla och facebook och allt det där untnyttjar bara människans vilja att tillhöra något.
Lägga den energi på annan tillhörighet som välgörenhet hade gjort mer nytta t ex.

Aja nog om det, Skulle personligen velat se facebook nere...........

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

Jag hoppas, antar och utgår ifrån att du trollar. Det verkar rätt vettigt att bomba alla hackers, eller?

Sen sitter ni och gnäller över att VISA blev ddos:ade, det är ingen som minns varför?

Det är kanske naivt att tro att alla inom Anon är snälla nissar som bara vill världens bästa,
men allt som oftast har de en vettig förklaring till sina handlingar. Jag ser ju större nytta i
Anons handlingar än vad jag gör soffpotatisens, soffpotatisen som sitter och gnäller över hur
världen ser ut men inte gör ett skit åt saken.

Jag utrycker mina åsikter såsom de ser ut för tillfället - så allting kan komma att ändras. Men trollar kan du vara så säker på att jag inte gör. Att använda hellfiremisiler mot hackers sådär var dock bara en rolig bild jag fick i huvudet.

Därmed sagt att man bör skjuta dem om det inte finns en hyffsad chans att lösa det hela utan våld. De typer av hackers vi talar om bedriver terrorism, och bör behandlas som sådanna. Men naturligt vis bör man parallellt gå till problemets orsak - våld i för stora mängder tenderar att få motsatt effekt långsiktigt.

Det hanlar om att anpassa metoderna - om det inte går att gripa dem men att skjuta dem äe möjligt bör det sista tillämpas - om inga övriga omständigheter illkommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

Jag hoppas, antar och utgår ifrån att du trollar. Det verkar rätt vettigt att bomba alla hackers, eller?

Sen sitter ni och gnäller över att VISA blev ddos:ade, det är ingen som minns varför?

Det är kanske naivt att tro att alla inom Anon är snälla nissar som bara vill världens bästa,
men allt som oftast har de en vettig förklaring till sina handlingar. Jag ser ju större nytta i
Anons handlingar än vad jag gör soffpotatisens, soffpotatisen som sitter och gnäller över hur
världen ser ut men inte gör ett skit åt saken.

De frös wikileaks konton vill jag minnas. Vilket de gjorde helt rätt i as far as I'm concerned.

Permalänk
Medlem

Från Twitter - @Anonops: We told you many times ddosing Facebook was a fake operation.
Nåt jag hittade på internet...
Those running the @anonops Twitter feed, however, insisted that there are more important things to tackle than Facebook. The group said it prefers to "face the real power" instead of "medias that we use as tools," before pointing to a June column from PCMag's John Dvorak that suggested recent hack attacks might be "false flag events to help the government regulate the Internet."

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Från Twitter - @Anonops: We told you many times ddosing Facebook was a fake operation.
Nåt jag hittade på internet...
Those running the @anonops Twitter feed, however, insisted that there are more important things to tackle than Facebook. The group said it prefers to "face the real power" instead of "medias that we use as tools," before pointing to a June column from PCMag's John Dvorak that suggested recent hack attacks might be "false flag events to help the government regulate the Internet."

Hur skulle det hela hjälpa den myndigheter att styra internet?

Permalänk
Medlem

Skapa en bild av ett osäkrare internet för gemene man. Detta ger myndigheter ett naturligt mandat att begränsa internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Till er fanboys som vill att de lyckas: Vad ser ni för positivt i det hela? Är det något "coolt" i det hela? Eller gillar ni bara att jävlas med allt och alla for teh lulz?

Vad jag har fattat står Anonymous för frihet och när något är fel på nätet så agerar de.
De jävlas inte utan anledning...

Jag tycker det är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perhuden:

Skapa en bild av ett osäkrare internet för gemene man. Detta ger myndigheter ett naturligt mandat att begränsa internet.

Foliehatt: check!
Vad för begränsningar pratar du om? För det känns rätt så dlummigt annars.

För att tillföra något då:
Anonymous för som alla säkert märkt en väldigt aggresiv retorik. Det gäller att föra en minst lika offensiv mot dem - annars kommer saker och ting bara bli värre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 7AAA7:

Tycker att dem står för bra saker, facebook har för mycket skit i baktankarna för att det ska va bra för oss i det långa loppet.
Vill jag har kontakt med någon så finns det många andra mer personliga sätt att kontakta dem, och tro mig jag nätverkar och håller mina kontakter vid liv.

hela den hypen kring gilla och facebook och allt det där untnyttjar bara människans vilja att tillhöra något.
Lägga den energi på annan tillhörighet som välgörenhet hade gjort mer nytta t ex.

Aja nog om det, Skulle personligen velat se facebook nere...........

Är ju inte så att man tvingas använda Facebook, gillar man inte vad Facebook håller på med behöver man inte registrera sig heller. Knappast en anledning att ta ner sidan.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Vad jag har fattat står Anonymous för frihet och när något är fel på nätet så agerar de.
De jävlas inte utan anledning...

Jag tycker det är bra.

Feel free att käma för dina åsikter, men gör det ffs med bra metoder. Skulle inte världen vara jävlig om alla ned starka åsikter började med terrorism?

Permalänk
Skrivet av KKay:

Visst har dom gjort mycket bra, men mycket dåligt med tycker jag.
Vad tjänade dom på att hacka PSN och lägga upp privat information om alla?

Skrivet av sirnicke:

Hur i h******* får du det till att kämpa för friheten när du hackar PSN? De är som alla terrorister - de har sina mål, som inland kan vara lite legitima, men deras metoder är helt uppåt väggarna. Därav, min föreslagna behandling.

Så här skrev "anonymous" på deras Facebook-vägg i samband med att de hackade PSN:

“Take a break from online gaming for a while…..it will help your skills, your health, and your emotional levels, which by the way are a bit out of order if they are being shackled by the PSN being down, We have no qualms about our actions, even though it may affect fellow anonymous or supporters… we hope they understand the bigger picture.”

“You can`t shoot people in real life, therefor you play a game and go online to shoot people. But now that you`ve also been denied that you rage mindlessly, maybe it`s about time you put your mind to Productive Use”

De hackade PSN för att Sony stämde personer/grupper som skapade funktioner som Sony hade tagit bort sen tidigare, lite snabbt översatt. Syftet med "hackandet" av PSN var alltså inte att sprida persondata till allmänheten.

Källor: http://www.techspere.com/weird-tech-news/hacker-anonymous-con..., http://www.slashgear.com/anonymous-hacks-playstation-com-and-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Är ju inte så att man tvingas använda Facebook, gillar man inte vad Facebook håller på med behöver man inte registrera sig heller. Knappast en anledning att ta ner sidan.

Nej självklart inte, alla har rätt att göra det de vill.
Alla har sina anledningar.....
tyvärr så är det lättare att skapa hype kring en sak för en större massa, folk skapar sig inte en EGEN uppfattning om saker och ting.

som sagt att ta ned sidan är ingen dum idé om du frågar MIG, och jag har mina skäl.
För i mina ögon för FB med sig mer dåliga än bra saker.

PEACE!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Sirnicke:

Foliehatten har aldrig åkt på. Jag tycker vi skall hålla oss ifrån att dela ut foliehattar till höger och vänster bara för att det finns meningsskiljaktigheter. Vissa kan nämligen uppfatta det stötande när man liknas vid en person som bär en foliehatt

Du ställde en öppen fråga om hur. [...skulle "hjälpa den mmyndigheter att styra internet"] och jag gav dig ett tänkbart svar. Är jag övertygad om att detta är den enda svaret - NEJ.

Vill du få ett bättre svar på din ursprungliga fråga så läs hela artikeln vettja! Då får du kanske veta vad författaren menad med de ord han skrivit. Ibland är det så enkelt. (punkt)
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2387203,00.asp#fbid=Is5j...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Feel free att käma för dina åsikter, men gör det ffs med bra metoder. Skulle inte världen vara jävlig om alla ned starka åsikter började med terrorism?

Vad ska man göra om ingen annan större makt ifrågasätter tex Facebook?
De hittar luckor i säkerhetssystemet, ingen göra något förens det händer.

Skillnaden skulle ju vara om de var "riktigt" kriminela och gör bedrägeri och vill få sno pengar av andra och liknande men så är det inte.

Och om de skulle göra detta för att endast terrorisera andra så kan jag lova att värre grejer skulle hända än det som hänt.

Permalänk

imponerande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Hur skulle det hela hjälpa den myndigheter att styra internet?

asså -.- vad ja mena att det inte kommer hända...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Jag utrycker mina åsikter såsom de ser ut för tillfället - så allting kan komma att ändras. Men trollar kan du vara så säker på att jag inte gör. Att använda hellfiremisiler mot hackers sådär var dock bara en rolig bild jag fick i huvudet.

Därmed sagt att man bör skjuta dem om det inte finns en hyffsad chans att lösa det hela utan våld. De typer av hackers vi talar om bedriver terrorism, och bör behandlas som sådanna. Men naturligt vis bör man parallellt gå till problemets orsak - våld i för stora mängder tenderar att få motsatt effekt långsiktigt.

Det hanlar om att anpassa metoderna - om det inte går att gripa dem men att skjuta dem äe möjligt bör det sista tillämpas - om inga övriga omständigheter illkommer.

Ja du, det låter jävligt vettigt. Ska vi även skjuta alla som skolkar från skolan? Det finns ju något som heter skolplikt trots allt. Vem kan vi mer skjuta? De som skolkar från riksdagen kanske? "Våld i för stora mängder" skriver du. Jag ser inget agerande från Anons sida som kräver våld som svar, det faktum att du verkar tycka det är verkligen skrämmande. Du tycker också att det är bra att privata företag (VISA) ger vika för påtryckningar från stater (USA) för att skydda dessa staters intressen? Du tycker det är dåligt med transparens i regeringsfrågor? Många intressanta slutsatser man kan dra efter att ha läst dina inlägg.

Att du skriker "foliehatt på" är ju också rätt intressant. Du tycker alltså att de regleringar av internet t ex EU inför är vettiga och rationella? ACTA, vettigt det med?

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Skrivet av DAoG:

Man har sig själv att skylla om man lägger upp hela sitt liv på facebook. Om man inte vill så gör man inte det.

Visst är det så, och jag har personligen inte något där som jag inte kan stå för.
Dock hade jag aldrig gått med om jag visste hur pass mycket dom loggar när jag väl loggat ut från facebook.
Det som finns på deras sida är en sak, men i övrigt anser inte jag att dom har något att göra med vad jag hittar på när jag sitter vid datorn.
Inte ens FRA snappar upp så mycket som facebook gör.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Minne: Corsair Vengeance @ 3600mhz 32GB | GPU: AMD RX 7900 XT | PSU: Corsair RM850e

Permalänk
Medlem

https://www.flashback.org/t1705703
Dom har tydligen annat för sig

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av sirnicke:

Foliehatt: check!
Vad för begränsningar pratar du om? För det känns rätt så dlummigt annars.

För att tillföra något då:
Anonymous för som alla säkert märkt en väldigt aggresiv retorik. Det gäller att föra en minst lika offensiv mot dem - annars kommer saker och ting bara bli värre.

Inte hört talas telekompaketet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

Ja du, det låter jävligt vettigt. Ska vi även skjuta alla som skolkar från skolan? Det finns ju något som heter skolplikt trots allt. Vem kan vi mer skjuta? De som skolkar från riksdagen kanske? "Våld i för stora mängder" skriver du. Jag ser inget agerande från Anons sida som kräver våld som svar, det faktum att du verkar tycka det är verkligen skrämmande. Du tycker också att det är bra att privata företag (VISA) ger vika för påtryckningar från stater (USA) för att skydda dessa staters intressen? Du tycker det är dåligt med transparens i regeringsfrågor? Många intressanta slutsatser man kan dra efter att ha läst dina inlägg.

Att du skriker "foliehatt på" är ju också rätt intressant. Du tycker alltså att de regleringar av internet t ex EU inför är vettiga och rationella? ACTA, vettigt det med?

Att stater skulle beordra false-flag-op's är lite foliehattvarning, ja. Och på din första fråga - samtliga företag bör lyda under staten, ja. Regeringen kan man välja, detsamma gäller inte företag.

På din första fråga svarar jag att alla som är terrorister och utövar terrorism bör skjutas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

På din första fråga svarar jag att alla som är terrorister och utövar terrorism bör skjutas.

Tror nog du spelat lite för mycket BF3.. du är nog en sådan som inte klarar av det.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Tror nog du spelat lite för mycket BF3.. du är nog en sådan som inte klarar av det.

Det beror helt på om du har samma definition av terrorism som jag. Läs nedanstående så lär du inse att de passar in på en allmänt vedertagen definition av terrorism.

Skrivet av Wikipedia:

Terrorism (från latin terror 'rädsla, fruktan') avser det systematiska användandet av våld eller förstörelse, särskilt mot civila mål, för att med hjälp av rädsla tvinga fram politiska eller andra typer av förändringar.

Ett av de större yttre hoten mot samhället skulle jag säga att det flesta håller med om, och jag drar mig inte för att säga att en död terrorist är betydligt bättre än en levande. Om det inte finns tillåtande omständigheter där man har en realistisk chans att lyckas med andra alternativ (tillfångatagande, exempelvis) bör man skjuta dem. Därmed sagt att man bör försöka tillfångata dem, men att skjuta dem bör användas som B-plan i standardsituationer. Ja visst vore det bra om de kunde få sin rättegång och sitta resten av sitt liv i fängelse (naturligtvis utan någon möjlighet till benådning) - vilket enligt mig är ett värre straff är dödsstraff - men när det inte är möjligt bör det sistnämnda tillämpas. Det gäller naturligtvis bara då man har tillräcklig bevisning mot personen, samt säker identifikation.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sirnicke:

Det beror helt på om du har samma definition av terrorism som jag. Läs nedanstående så lär du inse att de passar in på en allmänt vedertagen definition av terrorism.

Ett av de större yttre hoten mot samhället skulle jag säga att det flesta håller med om, och jag drar mig inte för att säga att en död terrorist är betydligt bättre än en levande. Om det inte finns tillåtande omständigheter där man har en realistisk chans att lyckas med andra alternativ (tillfångatagande, exempelvis) bör man skjuta dem. Därmed sagt att man bör försöka tillfångata dem, men att skjuta dem bör användas som B-plan i standardsituationer. Ja visst vore det bra om de kunde få sin rättegång och sitta resten av sitt liv i fängelse (naturligtvis utan någon möjlighet till benådning) - vilket enligt mig är ett värre straff är dödsstraff - så bör det sistnämnda tillämpas. Det kräver dock att man har tillräcklig bevisning mot personen, samt säker identifikation.

Lol så korkad du är, såna som dig som gör denna planet skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Lol så korkad du är, såna som dig som gör denna planet skit.

Det är inte jag som saknar argument...

Tillägg: Alla som inte delar din uppfattning om hur samhället bör se ut gör alltså denna planet till skit? Hejdå, åsiktsfrihet!

Permalänk
Medlem

Kommentarer på det som Gamex utsattes för i helgen?

Visa signatur

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sirnicke:

Ett av de större yttre hoten mot samhället skulle jag säga att det flesta håller med om, och jag drar mig inte för att säga att en död terrorist är betydligt bättre än en levande. Om det inte finns tillåtande omständigheter där man har en realistisk chans att lyckas med andra alternativ (tillfångatagande, exempelvis) bör man skjuta dem. Därmed sagt att man bör försöka tillfångata dem, men att skjuta dem bör användas som B-plan i standardsituationer. Ja visst vore det bra om de kunde få sin rättegång och sitta resten av sitt liv i fängelse (naturligtvis utan någon möjlighet till benådning) - vilket enligt mig är ett värre straff är dödsstraff - men när det inte är möjligt bör det sistnämnda tillämpas. Det gäller naturligtvis bara då man har tillräcklig bevisning mot personen, samt säker identifikation.

Som de Svenska terroristerna i Etiopien?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Som de Svenska terroristerna i Etiopien?

Ur regimens perspektiv - kanske. Det är upp till betraktaren, som i det här fallet då är regimen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sirnicke:

Ur regimens perspektiv - kanske. Det är upp till betraktaren, som i det här fallet då är regimen.

Så du säger att oavsett vilken regim som klassar någon som "terrorist" så är det vettigt att avrätta denne? Då vill jag verkligen inte ha dig i en ledande politisk position.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro