Problem med min Logitech performance mouse mx.

Permalänk
Medlem

Problem med min Logitech performance mouse mx.

Köpte min första trådlösa mus idag och det blev en performance mx från logitech. Såg betydligt bättre ut i verkligheten än vad jag förväntat mig och muspekaren följer med fint i svängarna utan någon som helst fördröjning. Men den har ett problem och det är ett stort sådant. Jag kan inte röra muspekaren i pixelnivå. Läste att den skulle funka bra att spela med förutsatt att man inte är någon "kräsen gamer", men det är bara att glömma.

Tänk dig att du ska förflytta musen några pixlar åt höger eller vänster(säg att du ser en motspelare på långt avstånd och vill följa han), då kommer musen vara helt orörlig. Först när musen förflyttas tillräckligt långt och snabbt regristreras rörelsen vilket resulterar i ett litet hopp x antal pixlar ifrån där muspekaren ursprungligen befann sig. Det här är inga problem när jag navigerar i windows eller vill föra muspekaren över ett preview-fönster i valfri tube-sajt. Men det är dödfött att ge sig på ett fps.

Men detta sagt undrar jag om det här är något man kan fixa till med hjälp av inställningarna? En tanke skulle väll vara att köra med otroligt låg sens så att en större musrörelse förflyttar pekaren/siktet en kortare sträcka. Men det ser jag inte riktigt som en lösning. Alternativet är väll att jag använder den när jag slösurfar och kopplar en förlängningsladd till den gamla gekåsmusen när jag ska ge mig på något spel. Vilket det faktiskt lutar mest åt förtillfället.

Alla tips tas tacksamt emot!

Edit: Slänger in två bilder på inställningsfönstrerna. Har även möjlighet att ändra från 100-1500dpi.