Permalänk

hur vill ni ha en projektlogg?

Hej nu är det så att jag känner för att lägga upp ett projekt här på swec, men jag är lite osäker på hur ni vill ha loggen

ex om jag har 50 bilder ska jag portionera ut allt över veckan eller vill ni ha allt på en gång?

ska jag ha kapitlet indelning?

skriv bara hur ni vill ha det!

Permalänk

Portionera ut det lite! Veckoläsning ftw

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk

okej tack för det!

Permalänk
Medlem

flera gånger i veckan tycker jag är bra (2-3 ggr)
Ett intro ett upskattat
Samt en Logo kan vara pricken över i:et

Permalänk
Skrivet av KsKz_91:

flera gånger i veckan tycker jag är bra (2-3 ggr)
Ett intro ett upskattat
Samt en Logo kan vara pricken över i:et

okej något bra program för att göra en logo.

Vi säger att jag har ett problem med bygget skall jag säga det eller ska jag vara så professionell som möjligt?

Permalänk
Skrivet av memoryofrage:

okej något bra namn för att göra en logo.

Vi säger att jag har ett problem med bygget skall jag säga det eller ska jag vara så professionell som möjligt?

Var rak och ljug inte.

Permalänk
Medlem

Håller med, intressant att veta vad som komplicerade projektet, vad som ev. kan gå fel och hur du löste det

Permalänk

Tack för allt! Hur svårt kan det vara att bygga en reservoar med hål för 2 st 120mm fläktar pluss en 240 mm rad bakom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av memoryofrage:

okej något bra program för att göra en logo.

Vi säger att jag har ett problem med bygget skall jag säga det eller ska jag vara så professionell som möjligt?

cinema 4d

Permalänk

Sedan finns ju Gimp, när man väl lärt sig det så är det minst likvärdigt med photoshop. Och det är lagligt gratis dessutom.

Permalänk
Medlem

Portionera ut det lite, men se till att alla nya posts kommer exakt 13:38, annars är det phail

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Kolla runt på lite projektloggar och se hur andra har lagt upp det.

Sedan, var noga med språket och inte en massa onödiga ":), ;P, xD, O.o" osv.. Ja du fattar nog.

Ju mer seriöst, ju mer uppskattad tråd.

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

http://www.bit-tech.net/modding/2007/09/17/zen_and_the_projec...

En jätte bra guide som du kan följa. Lycka till!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av sack:

Men Sack ditt svin du hann före mig. Haha närå

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av C4B12:

Men Sack ditt svin du hann före mig. Haha närå

Nästan mobbing ju.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Härlig presentation där! Den bokmärks inför framtiden. Tackar sack!

Något jag har undrat lite, vad föredras? En tråd med projektet i här i forumets byggavdelning eller i galleriet?
Andra forum jag har varit på inom andra ämnen har föredragit loggen i forumet och den färdiga produkten med en kort beskrivning i galleriet, här verkar det nästan vara lite tvärt om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av silverrosen:

Härlig presentation där! Den bokmärks inför framtiden. Tackar sack!

Något jag har undrat lite, vad föredras? En tråd med projektet i här i forumets byggavdelning eller i galleriet?
Andra forum jag har varit på inom andra ämnen har föredragit loggen i forumet och den färdiga produkten med en kort beskrivning i galleriet, här verkar det nästan vara lite tvärt om?

Jag gillar laines upplägg lite, ha en tråd dedikerad till uppdateringar för alla sina projekt och sen olika gallerier för olika builds, så man får se slutresultatet och lite pre-during-after shots.

Nu efter att jag skrev det där märkte jag att han faktiskt har separata trådar för alla sina projekt.

Hursomhelst, gillar hans "stora" tråd. sack gör det bra också