Tråd för pinsamma frågor

Permalänk

Hur går man iväg från sin mortar?

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Hur går man iväg från sin mortar?

Trycker E? (Ej provat men låter logiskt då alla andra gadgets fungerar då)

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Trycker E? (Ej provat men låter logiskt då alla andra gadgets fungerar då)

Precis: "E". Sen står pjäsen kvar så vill du ta med dig den direkt går du fram och trycker "R".

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mYrAns:

Hej!
Låset upp CITV-station till tank för några timmar sedan, endast kört tank en gång sedan dess och då provade jag den. Som jag forstod det så skulle det vara som SOFLAM för recon, alltså man laserpinpointar ett fientligt fordon. När man gör det med SOFLAM så låser ju t ex Javelin nästan direkt på fordonen. CITV'n låser ju uppenbarligen på andra fordon, men när jag sen hoppade ur och skulle prova dra en javelin i dem så tar det lika förbannat lång tid att låsa som innan, det verkar ju inte som att det gör någon skillnad? Helt värdelös har den varit hittils i alla fall.. Någon som vet om jag fått fel för mig eller gör fel?

Har också låst upp den. Skönt att ha en 3:e sittplats i alla tanks, lättare att hitta någon att åka med när en runda börjar. Ja du låser den mot både mark- och luftburna mål, när den har låst får du 10p. Fördelen med den är att trupper inte måste se målet för att låsa på den och skjuta, de kan stå gömda/ha ett hus i vägen etc. Och så kan väl javelin även låsa på luftmål om du har låst dessa.

Det jag inte har testat är om föraren i en tanks som har "guided missile" kan låsa på luftburna mål. Effektivt sätt i så fall att kunna försvara sig mot helikoptrar om man kör tank. Föraren + CITV låser på helikopter, skytten i "F2" position kan välja att gå ut ur tanken och även han låsa helikoptern med sin javelin/stinger

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Denna fråga kmr ständigt upp: hur chattar man?

Squad: L
All: J
Team: K
Chattloggen: ingen aning, lite hjälp kanske!

Skickades från m.sweclockers.com

Brukar bara skriva "." för att få upp chattloggen :/

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias75:

Precis: "E". Sen står pjäsen kvar så vill du ta med dig den direkt går du fram och trycker "R".

Ganska jobbigt att mortar räknas som fordon av spelet, så man kan inte spawna på dem... Sen kan man heller inte kniva dom (tror jag, jag har inte kunnat i alla fall)...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Om nån sitter och mortrar kan du kniva dem. Jag har blivit knivad flera gånger och själv knivat folk som sitter vid mortar.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monkeyapa:

Var går tanks sönder lättast? Ibland får man på riktiga lyckoträffar och tar 50% på ett skott medan det vanligtvis tar 25%, men vet inte hur.

Kolla in denna video där de testat en massa hur mycket skada tanks tar

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Kolla in denna video där de testat en massa hur mycket skada tanks tar

Tack så mycket, intressant.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias75:

Det jag inte har testat är om föraren i en tanks som har "guided missile" kan låsa på luftburna mål. Effektivt sätt i så fall att kunna försvara sig mot helikoptrar om man kör tank. Föraren + CITV låser på helikopter, skytten i "F2" position kan välja att gå ut ur tanken och även han låsa helikoptern med sin javelin/stinger

Det går utmärkt att låsa luftburna mål med "CITV" för att sedan låta tankföraren skjuta med "Guided Shell".

Permalänk
Medlem

En sak som jag har stört mig på är att om fienden får total lufdominans så är det inte alltid någon som tar på sig uppgiften att återvinna det genom anti-air fordon (även stationära sådana - booooooooring...) eller målsökande missiler. När jag får missle-lock som engineer med t.ex. IGLA eller vad den heter, är det ändå totalt värdelöst för alla har flares vid det här laget. I bästa fall så får jag vehicle disabled även fast raketen inte träffar, och då kan helikoptrar räta upp sig igen om de är tillräckligt högt upp i luften. Såklart vill jag inte att man ska kunna förvänta sig att alltid one-shotta en helikopter med första missilen, men man hade ju uppmuntrats att spela som fotsoldat och kunna skjuta ned helikoptrar. Gör jag något fel eller är det så att man behöver vara fler engineers/anti air för att bräcka flares så att de inte hinner spamma flares?

Permalänk
Medlem

Alltså man ska ju kunna skjuta missiler ur planet om jag uppfattat det rätt. Låst upp det osv men jag kan inte skjuta några missilier? Bara heatseakers och vanliga.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

En sak som jag har stört mig på är att om fienden får total lufdominans så är det inte alltid någon som tar på sig uppgiften att återvinna det genom anti-air fordon (även stationära sådana - booooooooring...) eller målsökande missiler. När jag får missle-lock som engineer med t.ex. IGLA eller vad den heter, är det ändå totalt värdelöst för alla har flares vid det här laget. I bästa fall så får jag vehicle disabled även fast raketen inte träffar, och då kan helikoptrar räta upp sig igen om de är tillräckligt högt upp i luften. Såklart vill jag inte att man ska kunna förvänta sig att alltid one-shotta en helikopter med första missilen, men man hade ju uppmuntrats att spela som fotsoldat och kunna skjuta ned helikoptrar. Gör jag något fel eller är det så att man behöver vara fler engineers/anti air för att bräcka flares så att de inte hinner spamma flares?

Vänta tills de har använt flares, locka om och skjut därefter. Om de vägrar flarea skut av och repetera. Är riktigt störande att flyga med konstant lock på sig och många är inte kyliga och väntar utan använder flares direkt dom blir lockade.

Permalänk
Medlem

1. Jag har lirat mkt ARMA II och där har t.ex olika tanks "nightvision" eller värmekamera.
Finns detta på BF3? Om ja, när låses denna funktion upp?
Tycker det kan bli sanslöst rörigt bland allt bråte, att försöka spotta en fiende utan att hinna bli sprängd i luften.

2. Hur bromsar man med planen?
Jag har av en vana tryckt in S för att göra skarpa svängar, och tycker att det verkar fungera.
Men varför har isåfall Dice valt att INTE göra en luftbroms som man ser i spelet när dom lagt ner så mkt tid på annat realistiskt?

Permalänk
Skrivet av Yorgo_:

1. Jag har lirat mkt ARMA II och där har t.ex olika tanks "nightvision" eller värmekamera.
Finns detta på BF3? Om ja, när låses denna funktion upp?
Tycker det kan bli sanslöst rörigt bland allt bråte, att försöka spotta en fiende utan att hinna bli sprängd i luften.

2. Hur bromsar man med planen?
Jag har av en vana tryckt in S för att göra skarpa svängar, och tycker att det verkar fungera.
Men varför har isåfall Dice valt att INTE göra en luftbroms som man ser i spelet när dom lagt ner så mkt tid på annat realistiskt?

Angående din andra fråga så går det faktiskt att "bromsa" i luften med S tangenten. Har inte haft något problem med det iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Yorgo_:

1. Jag har lirat mkt ARMA II och där har t.ex olika tanks "nightvision" eller värmekamera.
Finns detta på BF3? Om ja, när låses denna funktion upp?
Tycker det kan bli sanslöst rörigt bland allt bråte, att försöka spotta en fiende utan att hinna bli sprängd i luften.

Det finns 'Thermal Optics' för alla de tre tunga fordonen. Du måste också gå in på Customize->Land och montera på den innan du spawnar.

Jag undrar hur man ser skillnad på egna lagets minor och fiendens?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Visst men tyvärr är det exakt samma med jets å hur ska man lära sig när dom nödvändigtvis ska ha låst tomma servrar så man inte kan träna ensam?

Skriv in "training" i server browsern, finns många servrar som är för flygträning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaddanHallon:

Jag undrar hur man ser skillnad på egna lagets minor och fiendens?

Enda sättet jag känner till för att identifiera lagets egna minor är att de kommer upp som små blåa "kryss" på mini-mapen.

Permalänk
Medlem

Det syns även små blå symboler ovanför dem om man är nära dem, åtminstone i normal mode (vet inte hur det är i HC)

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Skrivet av Johen:

Enda sättet jag känner till för att identifiera lagets egna minor är att de kommer upp som små blåa "kryss" på mini-mapen.

Tack! tänkte inte på det, men det är lite knivigt att se när man kommer i full gallop i en tank elller jeep

Skrivet av Bakwetu:

Det syns även små blå symboler ovanför dem om man är nära dem, åtminstone i normal mode (vet inte hur det är i HC)

Även om man är i ett fordon?

Permalänk
Medlem

Medan man flyger, hur gör man för att vrida på skallen och se bakåt?
Har testat att hålla in Alt, Crtl osv utan att komma på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Medan man flyger, hur gör man för att vrida på skallen och se bakåt?
Har testat att hålla in Alt, Crtl osv utan att komma på.

Håll in högerklick och vrid runt

Permalänk
Medlem

vid 0030 och lite senare, är det ett fusk? Om inte, vad är det? Ingen upgrade, vapen eller dylikt har gett liknande effekt för mig, sett helikoptrar göra det med.

Har alla unlocks till jets och attack helis btw. Fick inte med när han var godmode på film då jag inte hade fraps installerat, gjorde det mitt i spelet. men. ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

http://www.youtube.com/watch?v=U0ZemMgpEko

vid 0030 och lite senare, är det ett fusk? Om inte, vad är det? Ingen upgrade, vapen eller dylikt har gett liknande effekt för mig, sett helikoptrar göra det med.

Har alla unlocks till jets och attack helis btw. Fick inte med när han var godmode på film då jag inte hade fraps installerat, gjorde det mitt i spelet. men. ja.

du kollade inte på vad videoklippet hette gissar jag på?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av Andyah:

du kollade inte på vad videoklippet hette gissar jag på?

Det är ju hans film...

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Det är ju hans film...

hahah fail på mig där skyller på att det är fredag hehe

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Jag har börjat spela med vapnet M16A3. Det är treskottsburst på det vapnet, kan man ändra detta?
Tack för alla svaren ni ger till oss noobs btw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Jag har börjat spela med vapnet M16A3. Det är treskottsburst på det vapnet, kan man ändra detta?
Tack för alla svaren ni ger till oss noobs btw

Vet inte om det går, men det är på "V" man byter fire mode iaf.

Permalänk

Nemesis kills, är det när man dödar en som dödad dig mest? Är det något med ärkefiende? Hur vet man vems som är Nemesis eller är det slumpen som avgör. Eller är det ngt med att man dödar den som knivat en under spelets gång och tar tillbaka dogtags? Jag förstår inget men vill gärna ha svar, tack på förhand.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

finns det servrar där mortars och sniper är avstängt?
Eller jag kanske ska satsa på ett annat spel?

Är så tradigt att heeela tiden dö av det