Söker lite annorlunda Hoodies...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Aug 2009

Söker lite annorlunda Hoodies...

Jag är på jakt efter lite mer annorlunda hoddies, skjortor och t-shirts d.v.s ingen enfärgad med en vit text på bara. jag har testat dom typiska affärerna som topstreetwear, boardstore eller junkyard men hittade inget där jag gillade

Det jag söker skall antingen vara väldigt färgglatt, ha ett coolt och annorlunda mönster eller bara sticka ut.

Här är några exempel:

Jag söker en nätbutik alt. en fysisk butik i närheten av Sundsvall. Jag vill helst handla från svensk affär men kan även tänka mig att handla utan för Sveriges gränser om utbudet här är för litet. Det vore ett stort plus om det inte är allt för dyrt (t.ex över 1000kr för en hood är nog mer än jag tänkt mig). Jag är en kille som är stor d.v.s XL-XXL(mest XL) i storlek så även ett plus om affärerna faktiskt säljer kläder i den storleken. Jag vill inte handla ifrån någon affär där kläderna är i asiatiska storlekar.

Extrem indiespel gamer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Den andra bilden påminner om Volcom eller Analog.
Kolla butiker som säljer deras kläder. Boardstore, Junkyard osv.

De andra kan jag tyvärr inte hjälpa med.

I Sundsvall finns bland annat Hangloose som säljer dessa märken. Dock kanske de inte har så mycket i lager.

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 16GB Crucial DDR4 2133 | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av yuuraki:

Jag är på jakt efter lite mer annorlunda hoddies, skjortor och t-shirts d.v.s ingen enfärgad med en vit text på bara.

Trillade in en gång på denna sida när jag letade efter t-shirts med drakar på.
http://www.gothicshop.se/index.php?cPath=93_181_143_146

Det mesta är goth-klädstil och det skulle aldrig falla mig in att köpa något av det men de hade väldigt mycket annorlunda tryck. Jag köpte iof. två t-shirts med drakmönster och det fungerade bra. Det var också det enda jag köpte :).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Aug 2009

Hittade tyvärr inte det jag sökte på någon av sidorna =/

Extrem indiespel gamer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Dec 2009

testat shirtstore?

Caselabs Merlin SM8 - 4,5 GHz 5820K - Asus x99 pro - 2x Evga GTX 1080 FTW 2152 MHz- 16 GB Dominator Platinum 2800MHz - Samsung 960 1TB pro - wb red 4tb 2x - Evga supernova g2 850 - Custom loop

Instagram

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av 24mbit:

testat shirtstore?

Nej jag har aldrig hörtalas som butiken men jag surfade in på deras sida, fann endast 1 hoddie på sidan jag gillade men den fanns bara i small så Jag får leta vidare.

Jag vill gärna ha fler tips så ni som läser tråden men inte svarar se till att skriv för f*n

Extrem indiespel gamer

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002

på yesstyle finns det vissa hoodies med ca 110cm omfång över bröstet, men det är inte så många.

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av P-NILZ:

på yesstyle finns det vissa hoodies med ca 110cm omfång över bröstet, men det är inte så många.

"Jag är en kille som är stor d.v.s XL-XXL(mest XL) i storlek så även ett plus om affärerna faktiskt säljer kläder i den storleken. Jag vill inte handla ifrån någon affär där kläderna är i asiatiska storlekar."

Yesstyle säljer (vad jag kan se) bara kläder i asiatiska storlekar

Anledningen till att jag inte vill köpa kläder med asiatiska storlekar är därför att jag tidigare köpt kläder som dom på yesstyle och enligt deras mått dom angav att kläderna var skulle det passa men när jag fick kläderna så passade inte något så jag tänker inte ta den chansen mer.

Extrem indiespel gamer

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2005

Kollat på Topstreetwear?

Eeeeeeh.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av yuuraki:

Jag är på jakt efter lite mer annorlunda hoddies, skjortor och t-shirts d.v.s ingen enfärgad med en vit text på bara. Jag har testat dom typiska affärerna som topstreetwear, boardstore eller junkyard men hittade inget där jag gillade

Nu är det minst 2st som inte ens läst dom 2 första raderna i inlägget

Extrem indiespel gamer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

http://www.eddyemery.com/
http://se.zoovillage.com/

Två till siter med skyssta kläder.

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 16GB Crucial DDR4 2133 | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2008

Vet inte riktigt, men har du varit in på Moyo som ligger vid torget? Där borde det väl kanske finnas några lite "udda" tröjor.
Annars så är Hangloose en trevlig butik

O2+ODAC - Denon AH-D2000
NAD D 1050 - S.A.T Amplifix - Had Oy högtalare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
örebro
Registrerad
Aug 2010

http://www.spacetribe.com/ Kanske kan va nått?
Finns lite återförsäljare i Sverige med på vissa märken iaf.