EVGA gör dubbelt Geforce GTX 560 Ti

Permalänk
Melding Plague

EVGA gör dubbelt Geforce GTX 560 Ti

För den som inte nöjer sig med en ensam grafikprocessor presenterar EVGA ett nytt grafikkort med dubbla GF114, givetvis kryddat med påkostad kylning och flera videoutgångar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Moderator

Intressant, blir det något test på SWEC? ^

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Ja du, undra hur detta presterar mot SLI av 2 TI kort. Test skulle vara trevligt.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Krydd

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk

Bara jag som inte tycker det låter så vettigt. För det priset tar väl de flesta hellre ett GTX580 eller två 6950? Blir nog svårsålt.

Visa signatur

[ Asus P8Z68-V ] [ Intel i5-2500k ] [ Antec Kühler H2O 620 ] [ EVGA GeForce GTX 980 Ti SC+ ACX 2.0+ ] [ 8GB (2x4GB) Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800 CL9 ] [ Corsair TX750W ] [ Intel X25-M 120GB ] [ Western Digital 500GB ] [ Seagate Baracuda 500GB ] [ Fractal Design Define R3 (USB 3) ] [ Samsung 2693HM ]

Permalänk

Jag är mer nyfiken på hur 2 av dessa kort presterar i sli jämfört med 2 580:D

Visa signatur

I5 2500k @ 4.5ghz | 8gb ddr3 | Fractal Design Arc | Gigabyte 670oc | ASUS P8P67 PRO B3 | Antec Kuhler H2O 620 |

Permalänk
Medlem

Har alltid undrat hur det är med SLI på 1GB-kort, kan någon konfirmera att det fortfarande bara går att använda 1GB i SLI/CF? Så om man t.ex. har 560 ti i SLI och kör BF3 på ultra (som kräver 1500MB), så kommer det inte räcka?

Permalänk
Medlem

Endast 1Gb minne per GPU gör att detta kortet inte är optimalt för BF3 =/

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crakso:

Har alltid undrat hur det är med SLI på 1GB-kort, kan någon konfirmera att det fortfarande bara går att använda 1GB i SLI/CF? Så om man t.ex. har 560 ti i SLI och kör BF3 på ultra (som kräver 1500MB), så kommer det inte räcka?

ja det används bara 1Gb om du har det på korten när du kör sli.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperZnake:

Bara jag som inte tycker det låter så vettigt. För det priset tar väl de flesta hellre ett GTX580 eller två 6950? Blir nog svårsålt.

Kortet har två grafikprocessorer på ett enda kretskort. Det presterar bättre än GTX 580.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobi the Dobi:

Endast 1Gb minne per GPU gör att detta kortet inte är optimalt för BF3 =/

Jag undrade just angående detta. I SLI har jag förstått att det bara speglas mellan korten men hur är det i det här fallet där båda processorerna (eller alla, är väl ganska många små i samma) sitter på samma kort. Känns som ett designfel om den behöver spegla sitt eget minne, men det kanske måste vara så, någon som vet?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Hedersmedlem

Prestanda är rent horribel i BF3 med maxade inställningar är jag rädd då det begränsade minnet gör att man får ordentligt med fps tapp och man blir offer mer än något annat.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrDiscokiss:

Jag är mer nyfiken på hur 2 av dessa kort presterar i sli jämfört med 2 580:D

Då detta kortet redan innehåller 2 GPU-kärnor av typen GF114 så kommer du enbart att kunna köra 1 av detta kort då GF114 bara kan köra 2-way SLI om jag inte misstar mig, men alla vet att 2x GTX 560 ti presterar bättre i stort sätt alla spel än GTX 580, så det kmr definitivt vara ett attraktivt alternativ för de som vill ha ut mer prestanda för pengarna och inte vill köra SLI med GTX 580 etc.

Så kan man leva med att köra BF3 på High istället för ultra så är nog detta ett väldigt bra alternativ.

För övrigt kan man inte köra BF3 på ultra med 1 GTX 580 kort och uppnå 60 jämna fps om man inte vill överklocka ordentligt, ev köra lägre upplösningar.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Jag antar att om det gäller ett spel där det inte blir minnet som sätter gränsen på det sätt som i Bf3 så borde det bli något bättre prestanda än ett 580.
Lite dyrare än två normalklockade 560Ti men man behöver bara en kortplats vilket jag antar är den största fördelen med detta kort.
Lite chansning dock med det där med minnet. Finns ju 560Ti med 2 GB som inte kostar många hundringar mer.

Permalänk
Skrivet av thorsama:

Då detta kortet redan innehåller 2 GPU-kärnor av typen GF114 så kommer du enbart att kunna köra 1 av detta kort då GF114 bara kan köra 2-way SLI om jag inte misstar mig, men alla vet att 2x GTX 560 ti presterar bättre i stort sätt alla spel än GTX 580, så det kmr definitivt vara ett attraktivt alternativ för de som vill ha ut mer prestanda för pengarna och inte vill köra SLI med GTX 580 etc.

Så kan man leva med att köra BF3 på High istället för ultra så är nog detta ett väldigt bra alternativ.

För övrigt kan man inte köra BF3 på ultra med 1 GTX 580 kort och uppnå 60 jämna fps om man inte vill överklocka ordentligt, ev köra lägre upplösningar.

Konstigt att sätta en SLI-kontakt på ett grafikkort som enligt dig inte stödjer SLI, men vad vet jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RottingRhubarbs:

Konstigt att sätta en SLI-kontakt på ett grafikkort som enligt dig inte stödjer SLI, men vad vet jag.

Tycker inte det är så konstigt kan tänka mig att något moderkort har skickat med en SLI brygga men inte ens stödjer SLI Det kanske även kostar en massa och skriva om i maskinen som trycker korten.

Tror thorsama menar att du kan ju bara ha 2 way sli med kort under gtx 4/570. Men det skulle ju även komma ett 560 ti kort som skulle stödja 3 way SLI. så detta kanske är ett av dom

Visa signatur

INWIN 909 | ASUS MAXIMUS X HERO | 8700K @ 4.7 | Vattenkylning | 32 GB G.skill Tridenz | EVGA GTX 1080 ti | 960 EVO 1tb + 850 EVO 1tb | SFX SX800-LTI

Permalänk
Skrivet av RoToX:

Tycker inte det är så konstigt kan tänka mig att något moderkort har skickat med en SLI brygga men inte ens stödjer SLI

Tror thorsama menar att du kan ju bara ha 2 way sli med kort under gtx 4/570. Men det skulle ju även komma ett 560 ti kort som skulle stödja 3 way SLI. så detta kanske är ett av dom

Kollade runt lite på nätet efter den kommentaren och tydligen har EVGA själva gått ut med att kortet inte stödjer SLI, men att dom ändå valde att ha kvar kontakten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RottingRhubarbs:

Kollade runt lite på nätet efter den kommentaren och tydligen har EVGA själva gått ut med att kortet inte stödjer SLI, men att dom ändå valde att ha kvar kontakten.

Då kanske det är någon form av ''kan va bra och ha'' om det nu skulle komma någon uppdatering. Eller att dom bara inte orkade / glömde göra om i maskinen som gör korten.

Visa signatur

INWIN 909 | ASUS MAXIMUS X HERO | 8700K @ 4.7 | Vattenkylning | 32 GB G.skill Tridenz | EVGA GTX 1080 ti | 960 EVO 1tb + 850 EVO 1tb | SFX SX800-LTI

Permalänk
Medlem

En recension http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews... .Funkar fint i BF3 i ultra dock utan MSAA.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Skrivet av RoToX:

Då kanske det är någon form av ''kan va bra och ha'' om det nu skulle komma någon uppdatering. Eller att dom bara inte orkade / glömde göra om i maskinen som gör korten.

Haha jadu vem vet

Permalänk
Medlem

Inte ens dubbla ASUS ROG MARS 580 klarar BF3 på ultra optimalt utan framedrops.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Hmm kanske blir att byta mitt 580 mot detta då. Kanske dum fråga men man behöver inte ett moderkort som stödjer Sli för detta väl?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Guru3d har också en fin review

http://www.guru3d.com/article/evga-geforce-gtx-560-ti-2win-re...

Skrivet av thexps:

Hmm kanske blir att byta mitt 580 mot detta då. Kanske dum fråga men man behöver inte ett moderkort som stödjer Sli för detta väl?

Skickades från m.sweclockers.com

Bara en PCI_E port krävs vad jag kan se. Så ska nog fungera

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hjälpsam

Synd att det snålade med minne.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RottingRhubarbs:

Konstigt att sätta en SLI-kontakt på ett grafikkort som enligt dig inte stödjer SLI, men vad vet jag.

Ja du kan ju försöka om du vill men begränsningen finns fortfarande där hur mycket du än önskar att den inte gör det...

http://en.wikipedia.org/wiki/GeForce_500_Series

Nu är jag ingen expert men som avläses i den tabellen så borde det logiskt sätt krävas GF110 kärnor för att kunna köra mer än 2-way SLI då det i dagsläget inte går att köra mer än just 2-way SLI på GF114. I och för sig kan det ju möjligtvis släppa någon uppdatering på något plan som gör det möjligt att köra nyare GF114 i 3-way. Men om så vore läget så känns det ju lite konstigt att släppa en dubbel-gpu lösning om det bara kmr stöda 3-way och inte 4-way

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Synd att det bara är 2gb vram totalt, lär ju flaska hyfsat. :/

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Synd att det bara är 2gb vram totalt, lär ju flaska hyfsat. :/

Jo, det är synd att de inte fläskade på med minnet.

Men sen har väl inte 560Ti i SLI setts som direkt dåligt, bara att man får problem om man gillar mycket kantutjämning.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk

Hade nog köpt detta om det hade minst 3gb minne. Men icke... Detta kommer ju inte ens prestera bättre än single 560ti då minnet tar slut vid high.... Tråkigt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

såg en tråd idag eller om det var igår om "snyggaste grafikkortet" här på forumet, måste nog fanimig säga att detta är en stark kandidat...

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |