MSI visar X79 Big Bang Xpower II med vapen och ammunition

Permalänk
Medlem

Lutar fortfarande åt för ASRock X79 Extreme7

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rappe Rodent:

Jaha, då kan man ju inte köpa MSI heller, finns inte många vettiga moderkortstillverkare kvar nu.

Verkar ju inte så genomtänkt...
Är du så missnöjd på MSI för att de inte anpassat hela sitt sortiment för just dig att du tänkt bojkotta precis allt de släpper oavsett om någon annan produkt passar dina behov som hand i handske?

Det är väl bra att produkter anpassas efter olika kundsegment, eller?

EDIT:[ Jag kan ha missförstått vad du är ute efter. Du kanske ville ha ett moderkort just för kommande intelprocessorn utan designmässiga utsvängningar och dessa är det kanske ganska ont om i dagsläget. Det är troligen ingen fara. Kommer med största sannolikhet komma fler topmodeller närmsta tiden.]

För övrigt tycker jag det döms för mycket i dessa trådar. Är det inte avskalat och enkelt så skall det dissas. Man vet i förväg hur tråden kommer se ut när någon produkt sticker ut utseendemässigt. Folk vill berätta om hur mogna de är genom att såga allt som inte är direkt funktionsrelaterat. Själv blir jag måttligt imponerad av den typen av behov att hävda sig.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

btw när kmr hello kitty modellerna ?

Visa signatur

[Fractal Design Define C TG] [Corsair RM750] [AMD Ryzen 7 5800X] [Gigabyte X570 AORUS ELITE] [Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB GAMING OC] [Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance] [Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB + Kingston KC2500 1TB M.2 NVMe] [Corsair Hydro H100x]

Permalänk
Entusiast
Skrivet av badpop:

Sweclockers skönhetsnorm: Datorn ska vara stilren, inga fönster, lampor och även komponenterna får inte se annorlunda ut än referensdesignen för då blir det direkt klassat som fult och "p12".

Det där är långt ifrån sant. Ingen klagar på de andra moderkorten med väldigt designade kylplänsar och färgteman. Alla X79 korten som dykt upp är väldigt designade. Titta på serverbrädor så inser du hur mycket design det faktiskt är på alla moderkort som säljs. Samma gäller chassin, det finns rätt udda design från till exempel Lian-Li som inte är "P12" men ändå så långt ifrån en ren svart låda man kan komma. Det är först när moderkortstillverkarna börjar klistra på leksaker på korten och börjar svamla om "Military style" som vi tröttnar. Det där är inte design, det är bara vulgärt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

As fint mobo, OM MSI skippar ammonutionen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hypan:

btw när kmr hello kitty modellerna ?

Snart får man hoppas x)
Hade matchat fint med http://www.inet.se/artikel/6911329/nzxt-phantom-rosa

Permalänk
Medlem

sjysst med ny design! frågan är ju om det blir någon prestanda skillnad, fixar dom det i designen så får dom ju stora plus

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk

Om det inte går ut över prestandan så tycker jag verkligen inte att det är något fel om tillverkarna vill piffa till sina moderkort. Kan dock inte säga är att jag tycker att det här eller Assassin korten är särskilt snygga.

Visa signatur

|Silverstone Raven rv02-e White Ltd|ASUS Maximus IV Extreme B3|Intel i7 2600k(4,7GHz Clockad)|Noctua NH-D14|G.Skill Ripjaws Performance 8Gb(2x4Gb) 1600MHz|2xASUS Radeon HD6970 DCII(Crossifre)|NZXT Hale90 850W|Seagate Barracuda Green 2Tb|OCZ Vertex3 120Gb|

Permalänk
Sötast

Titta.... Kritor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

För övrigt tycker jag det döms för mycket i dessa trådar. Är det inte avskalat och enkelt så skall det dissas. Man vet i förväg hur tråden kommer se ut när någon produkt sticker ut utseendemässigt. Folk vill berätta om hur mogna de är genom att såga allt som inte är direkt funktionsrelaterat. Själv blir jag måttligt imponerad av den typen av behov att hävda sig.

tack kunde ej sagt de bättre sj

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

nu har dom helt klart rökt ur fel pipa igen.

men vafasen, om det säljer för kidsen så ere bra, men de blir nog inget av med det. uteslutande vapenfanatiker i texas som köper sånthär white-trash.

Permalänk
Medlem

Har kortet rätt egenskaper så skiter jag i vilken estetisk design det har.

7st PCIe utan en massa onödiga PCI [x] Check!
10sata [x] Check!
8st minnesslottar [x] Check!
2st 8pins vid CPU [x] Check!
Dual NICs [x] Check!
En extra PCIe-kontakt för ström [x] Check!
Vacker design [ ] hell no!

Har moderkortet rätt egenskaper kan det vara i bubbelgumsrosa med Hello Kitty för mig.
Visst, släpper Asus ett bord med samma eller bättre prylar så köper jag det.
Baby blue eller rosa - "häfftiga vapen" - I don't care.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk

1: Jag som många andra verkar tycka att designen är till för småpojkar som leker krig...

2: Det heter "Gatling" inte "Minigun"

3: ammunitionen ser konstig ut, kulorna sticker ut för lite ur hylsan och om dom kände sig tvungen att ha "ammo" på brädan så kunde dom skippat jacken som går tvärs över dom.

4: Jag blir less.....

Permalänk
Medlem

mycket snyggare än gigabytes "vapen moderkort" tyckte det var rätt clean design iaf=PP

Visa signatur

Hårddisk: Corsair Force GT 120gb Skärm: Samsung 2233rz @ 1680x1050, 120hz, 5ms Chassi: Corsair Carbide 500r Minne: Corsair vengeance 8gb 1600MHz @ CL-8 PSU: Corsair HX 750w GPU: Nvidia GTX 580 MB: ASUS Sabertooth P67 CPU: Intel i7 2600k @ 4.4GHz

Permalänk

Jasså, jag trodde det var X79, inte P12

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig köpa det pga ammunitionen dom klistrat på, ser bara barnsligt ut. Tycker annars att det ser bra ut med det färgtemat, man vill bara att alla andra instickskort ska köra samma tema.. Nu vet ni.

Permalänk
Medlem

Bortsett från all vapen skit så tycker jag det ser snyggt ut fin plasering av minnen mm.. kan tänka mig att det ser skyst ut med alla komponenter i. Men som sakt kunde de struntat i vapen tramset.

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Verkar ju inte så genomtänkt...
Är du så missnöjd på MSI för att de inte anpassat hela sitt sortiment för just dig att du tänkt bojkotta precis allt de släpper oavsett om någon annan produkt passar dina behov som hand i handske?

Det är väl bra att produkter anpassas efter olika kundsegment, eller?

EDIT:[ Jag kan ha missförstått vad du är ute efter. Du kanske ville ha ett moderkort just för kommande intelprocessorn utan designmässiga utsvängningar och dessa är det kanske ganska ont om i dagsläget. Det är troligen ingen fara. Kommer med största sannolikhet komma fler topmodeller närmsta tiden.]

För övrigt tycker jag det döms för mycket i dessa trådar. Är det inte avskalat och enkelt så skall det dissas. Man vet i förväg hur tråden kommer se ut när någon produkt sticker ut utseendemässigt. Folk vill berätta om hur mogna de är genom att såga allt som inte är direkt funktionsrelaterat. Själv blir jag måttligt imponerad av den typen av behov att hävda sig.

Precis som din edit är så är det bara designen på moderkorten för kommande LGA2011 jag inte är så imponerade över. Andra socklar skulle jag absolut kunna tänka mig köpa MSI eller Gigabyte moderkort då dom har många modeller som tilltalar mig både till specifikationerna och rent designmässigt.

Jodå visst kommer det komma fler moderkort, det känns dock i mina ögon som en onödig plattform att börja med moderkort designade för att rikta sig mot mera gamers och (ursäkta stereotypen) yngre användare. Då dom troligtvis inte har pengarna till denna plattform.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rappe Rodent:

Precis som din edit är så är det bara designen på moderkorten för kommande LGA2011 jag inte är så imponerade över. Andra socklar skulle jag absolut kunna tänka mig köpa MSI eller Gigabyte moderkort då dom har många modeller som tilltalar mig både till specifikationerna och rent designmässigt.

Jodå visst kommer det komma fler moderkort, det känns dock i mina ögon som en onödig plattform att börja med moderkort designade för att rikta sig mot mera gamers och (ursäkta stereotypen) yngre användare. Då dom troligtvis inte har pengarna till denna plattform.

Ja det är ju trist om utbudet inte täcker efterfrågan. Jag är helt med!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Montalva:

den eller gigabytes? hehe pest eller kolera?

snarare pest eller aids... kolera kan man bota...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rouge of Darkness:

snarare pest eller aids... kolera kan man bota...

Touche

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det där är långt ifrån sant. Ingen klagar på de andra moderkorten med väldigt designade kylplänsar och färgteman. Alla X79 korten som dykt upp är väldigt designade. Titta på serverbrädor så inser du hur mycket design det faktiskt är på alla moderkort som säljs. Samma gäller chassin, det finns rätt udda design från till exempel Lian-Li som inte är "P12" men ändå så långt ifrån en ren svart låda man kan komma. Det är först när moderkortstillverkarna börjar klistra på leksaker på korten och börjar svamla om "Military style" som vi tröttnar. Det där är inte design, det är bara vulgärt.

Kul att du har mandat att säga vad som är design eller inte

Jag tycker det är kul att moderkortstillverkare kan göra något kul och gå ifrån de gamla trista att allt ska vara fyrkantigt, det lär knappast vara någon större prestanda skillnad om kylflänsen har piggar så det ser ut som ammunition eller om det inte har det. Eftersom skönhetsnormen här även säger att det inte får vara fönster på datorer så spelar det väll ändå ingen roll hur komponenterna ser ut för det ser ju ändå ingen.

Sen tycker jag det vara ganska kul att du skrev "inge klagar på" och "vi tröttnar" representerar du "the 99%"?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av badpop:

Kul att du har mandat att säga vad som är design eller inte

Jag tycker det är kul att moderkortstillverkare kan göra något kul och gå ifrån de gamla trista att allt ska vara fyrkantigt, det lär knappast vara någon större prestanda skillnad om kylflänsen har piggar så det ser ut som ammunition eller om det inte har det. Eftersom skönhetsnormen här även säger att det inte får vara fönster på datorer så spelar det väll ändå ingen roll hur komponenterna ser ut för det ser ju ändå ingen.

Sen tycker jag det vara ganska kul att du skrev "inge klagar på" och "vi tröttnar" representerar du "the 99%"?

Jo det är faktiskt stor skillnad för det som är viktigt för värmetransport för värmeöverförande area. Att ha piggar ger mycket större area än ett par stora släta cylindrar. Det är därför kylflänsar mot luft ser ut som de gör. Ett annat exempel är ju fenorna på tornkylare, de är inte där för skojs skull utan för att det krävs stor area för att föra över värme till luft. Hade det varit värmeväxling mellan vätskor hade det inte spelat något större roll däremot så MSI kan designa en vattenkylare men patroner i utan att tumma alltför mycket på kyleffekten. MSI har alltså valt design före funktion. Det går dock att kombinera deisng och funktion vilket många andra moderkortstillverkare har gjort.

Skönhetsnormen här säger inte alls att fönster är förbjudna. Var läser du egentligen? Det verkar vara du som har bestämt dig för hur normerna är, inte jag. Titta lite på de projekt som får högst poäng bland byggloggarna så ser du många fönster. Det är inte så konstigt eftersom många lägger ner mycket tid och eneergi på att få insidan att vara snygg med kabeldragning, omlackade komponenter med mera. Det som folk tröttnar lite på är fönster och dioder för fönster och dioders skull. Eftersom billiknelser är så populärt här så påminner det här moderkortet mig om en volvo 240 jag ser hemma ibland. Den är rollad mattsvart med rollade flames. Det ser ut som skit. Det går att göra mattsvart lack och flames snyggt men att göra det på fyllan med en roller är fel sätt.

Med vi syftare jag på de som tydligen delar mina åsikter vilket verkar vara ett par stycken här. Jag ville erbjuda en lite mer nyanserad bild av det hela eftersom du med flera verkar missat att alla moderkort för konsumentmarknaden är väldigt designade, somliga mer genomtänkta än andra.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Skulle inte själv köpa det då jag inte är intresserad av ett moderkort med tema och prestanda alltid går före. Men jag tycker ändå kortet var bra då det är roligt när folk tänker lite utanför ramarna och gör något kreativt ibland.

Permalänk
Medlem

Fräkt, lätt att man köper den så man kan skämt skryta Aldrig gillat vanliga "fyrkantiga" funktionalistiskt inspirerade kylflänsar alltid bra med mera formspråk, thumbs up för MSI hoppas Asus hoppas på tåget

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Haha, ne men antingen säljer det och då forsätter dem med sånt på moderkorten, eller så floppar det och dem slutar.
Kan vara kul med lite variation på utseendet ibland, imo, och så länge folk köper så tycker jag att det är bra

Visa signatur

Chassi: 800D | Moderkort: Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3 | CPU: i5 2500k | GPU: EVGA GTX 580| RAM: 8GB 1600 MHz Vengeance | PSU: Fractal Design R2, 1000W | HDD: Vertex 2 120GB |
Vattenkylning: Pump: EK-DCP 4.0 | CPU: EK-Supreme HF | GPU: EK-FC580 GTX | Tank: EK-Multioption RES X2 - 250 Basic | Radiator: Phobya G-Changer 360 Ver. 1.2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kuban:

Fast en mini-gun är utvecklade av ingenjörer där en del av designen är gjord för att avleda värmeenergin.

Som du skrev "en del". Jag vill att hela designen ska vara 100% utvecklad för teknisk prestanda.

MSI borde slänga ut deras jävla marketing folk och deras jävla designers från produkttillverkningen och hyra in vetenskapsmän och professorer i matematik, fysik och materialvetenskap för att ta fram en kylfläns åt dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Jag har spelat fotboll, jag vet mycket väl vad p12 betyder i dessa sammanhang, men just den här betydelsen av p12 har ju inget med sport att göra över huvudtaget så jag fattar inte varför du ens tar upp det.

http://sv.wiktionary.org/wiki/P12:a jag följer alternativ 3 "person som beter sig på ett barnsligt sätt" vilket jag tror alla andra följer också.

Härligt att se att artikeln jag skapade används flitigt än idag

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
ADATA

Roligt att se alla pre-pubertala kommentarer i detta inlägg. Vad som förvånar mig mest är att det finns människor i detta forum som känner ett stort behov att klaga på allt MSI gör. Är det inte booth-babe tävling så är det klagomål på design eller annat. Jag kan slå vad att om MSI hade haft en standard design på X79 Big Bang kortet så hade det säkerligen uppkommit en debatt om det också. Hur kommer det sig att ingen nämner saker såsom att MSI erbjuder den absolut bästa garantin på marknaden. 3-år på alla moderkort. I och för sig så erbjuder även ASUS & Gigabyte 3 år på sina moderkort, men MSI erbjuder en RMA hantering som är extra ordinär. Skulle ett av deras kort mot all förmodan gå sönder så erbjuder dom ett ersättningskort omgående via återförsäljaren. Det får NI varken av ASUS eller Gigabyte.

Nåja om vi nu ska prata X79 Big bang Marshal så vill MSI med all säkerhet visa att man kan göra saker som är lite extra ordinära produkter som inte är som alla andra vanliga moderkort. I bilbranschen är det brukligt att visa prototyper på mässor och då är det ingen som klagar. Vad MSI har gjort är att dom släppt en fullt fungerande prototyp som riktar sig till ett fåtal kunder som är ute efter det extrema. Det som intresserar mig är hur deras öriga kort i X79 serien kommer vara designade. Med tanke på hur bra dom lyckats med både med P67 & Z68 korten så förväntar jag mig att se riktigt bra produkter. Kort som X79A-GD80 eller X79A-GD65 är det som kommer smälla högt tror jag. Det är bara och vänta på att dom ska släppas.

Visa signatur

Suljo

Permalänk
Medlem

Påminner mig om bantu uttalande "-Lejon med små penis måste ryta kraftigare". Alltså "ryter" den om hur tuff moderkortet är men dess komplex är inget att beundra...