Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kramfors
Registrerad
Jul 2011

Korrupt docx fil!

Hej, håller för tillfället på att tenta av Engelska B och som en av uppgifterna så fick vi uppgiften att läsa en engelsk bok och skriva en bokanalys. Det är nu såhär att jag har skrivit klart min bokanalys (cirka 7 sidor) för cirka 4 dagar sedan, jag kunde öppna dokumentet igår/förrgår, det har sparats på mitt usb-minne men nu när jag fösöker öppna det i Microsoft Office Word 2010 så står det att filen är corrupt och det går inte att repaira med word's egna open and repair. Kanske oviktigt men har haft mitt usbminne i gamla skoldatorer (windows 2000 server) och använt det där, kan det ha orsakat något?
Hela felmeddelandet:
*Öppnar dokumentet och word startar*
"The file The Hunger Games.docx cannot be opened because there are problems with the content" Trycker man på "Details" så står det: "The file is corrupt and cannot be opened."
Trycker på OK och en ny ruta ploppar upp:
"Word found unreadable content in "The Hunger Games.docx". Do you want to recover the contents of this document? If you trust the source of this document, click Yes.
Trycker på "Yes" och en ny ruta ploppar upp:
"The file The Hunger Games.docx cannot be opened because there are problems with the content" Trycker man på details står det: "Microsoft Office cannot open this file because some parts are missing or invalid."

Öppnar jag dokumentet i t.ex. wordpad ser jag sånhär text: "ŠPöÂt ŠC¨uԃȈC럐ƒùuë‹B ", går det att typ konvertera det till vanlig text? Hjälp uppskattas, ska vara inskickad idag!
Mvh

• Intel i7 2600K @ 4.3GHz • ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 • 8GB Corsair Vengeance • Corsair SSD Force 3 Series 120GB • Win 7 64-bit • Corsair TX 850W • Corsair Graphite 600T Vit • Corsair Cooling Hydro H80

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2003

Döp om filen till filändelsen .zip, öppna filen i ett uppackningsprogram. Gå till katalogen Word och öppna filen document.xml och du får din text med en förbaskat massa .xml syntax.

Någon smart metod på att enbart få ut texten vet jag dock inte på rak arm..

*edit*
Öppna ej xml filen med webbläsaren, då kan du förlora textinformation.

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".