Photoshop [hur skapar man symbolen till en on-knapp?]

Permalänk
Medlem

Photoshop [hur skapar man symbolen till en on-knapp?]

Jag försöker skapa en stor On-knapp liknande denna men jag kan inte få till själva symbolen. Jag har alltså problem med att få till formen av ett C med rundade kanter.

Någon som vet hur man ska gå tillväga?

Ämnesraden redigerad, v.v. ge trådar så tydliga rubriker som möjligt.
Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

har du kollat efter en font?
skulle kunna funka

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av siiteer:

har du kollat efter en font?
skulle kunna funka

Kollat igenom alla som finns i Photoshop iaf.

Men jag vet att man kan göra egna former/shapes och att man möjligen kan göra en path och sen följa den med en brush men jag vet inte hur.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Du skulle kunna göra en hel stor cirkel, sedan med två roterade halvcirklar i färg med backgrund (svart eller vit) maska bort öppningen... Kanske kan du använda powerpoint då det finns ganska många inställningar för vektorbaserad grafik.

Permalänk
Medlem

Inkscape

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Skrivet av Lillem4n:

Jag försöker skapa en stor On-knapp liknande denna men jag kan inte få till själva symbolen. Jag har alltså problem med att få till formen av ett C med rundade kanter.

http://googelon.com/imagenes/imagen-on-button.png

Någon som vet hur man ska gå tillväga?

Gör en ihålig cirkel med en Shape eller liknande. Tryck sedan på Q och fyll i det som INTE ska bort. Använder du en rund Brush så kommer du få rundade kanter där du vill. Tryck Q igen och tryck Delete. Rita sen ut strecket där du vill ha det. Kaka.

Visa signatur

Intel 2500k @ 3,3ghz ● ASUS 6870 1GB Crossfire ● ASUS Sabertooth P67 ● XFX 750w ● 4Gb DDR3 ● Bitfenix Outlaw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björnen123:

Gör en ihålig cirkel med en Shape eller liknande. Tryck sedan på Q och fyll i det som INTE ska bort. Använder du en rund Brush så kommer du få rundade kanter där du vill. Tryck Q igen och tryck Delete. Rita sen ut strecket där du vill ha det. Kaka.

1. Valde Eclipse Tool och gjorde en perfekt ihålig cirkel. (Shape)
2. Tryckte på "Q".
3 Valde Brush och fyllde i det som inte skulle bort av ramen på cirkeln.
4. Tryckte Q och delete.

Allt försvann och jag är kvar med en tom shape i "Layers".

Ni måste ha missat att ta med något?

Jag har iaf löst problemet nu genom att ta ett befintligt runt C från nätet.

Tack ändå men skulle vara kul, att veta hur man skulle kunna gjort det själv ändå.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Hedersmedlem

*ämnesraden redigerad*

Tänk på att ge dina trådar så tydliga rubriker som möjligt så att man av rubriken kan utläsa vad det är du vill ha hjälp med. Den här gången har jag justerat rubriken åt dig, men tänk på det i fortsättningen.

Permalänk
Medlem

Gå in på dafont.com och hitta ett typsnitt med symboler. On/off-symbolen finns med all säkerhet där.

Edit: den här till exempel: http://www.dafont.com/guifx-v2-transports.font?fpp=50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillem4n:

Kollat igenom alla som finns i Photoshop iaf.

Men jag vet att man kan göra egna former/shapes och att man möjligen kan göra en path och sen följa den med en brush men jag vet inte hur.

Visa signatur