XBMC snyggare presentation av filmer?

Permalänk

XBMC snyggare presentation av filmer?

Hej!

Av det jag försökt läsa mig till ska man kunna presentera sina filmer på ett väldigt snyggt sätt. För min del just nu står där bara filens namn och inget mer. Har hittat denna guiden: http://www.xbmc.nu/index.php?option=com_content&view=article&...

Men den verkar vara en aning utdaterad. Någon som kan hänvisa alternativt berätta om hur man ska göra detta?

Jag menar på att det ska se ut som något i denna stilen:

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Är du verkligen inne i "Library" ?
Vet inte hur van du är med XBMC men du måste lägga till "source", välja "scraper" efter vad du har i din "source".
Och slutligen låta scrapern leta igenom mappen för att lägga till mediat i ditt "library".
Om du har kommit så långt så återstår vilket "skin" du använder.
Det skiljer ganska mycket mellan olika skins och hur dom presenterar library.

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Är du verkligen inne i "Library" ?
Vet inte hur van du är med XBMC men du måste lägga till "source", välja "scraper" efter vad du har i din "source".
Och slutligen låta scrapern leta igenom mappen för att lägga till mediat i ditt "library".
Om du har kommit så långt så återstår vilket "skin" du använder.
Det skiljer ganska mycket mellan olika skins och hur dom presenterar library.

Jag har bara lagt till viken source den ska ha. Vad är en scraper och hur lägger man till den? Tack för att du hjälper till.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Först "Edit source", välj din scraper, d.v.s i princip vilken onlinetjänst den ska jämföra fil/mapp namnen med.
Beroende på om det är musik, tv-serier eller filmer du har så väljer du såklart olika.
När det är klart så tror jag att den frågar om den ska söka igenom mappen.
Om inte så gör en "search för new content" eller liknande.
Om du inte har XBMCifierat dina fil/mappnamn och/eller tagit bort alla nfo filer så kan du söka varje film manuellt, bara å trycka på "movie information" och så letar den automagiskt (m.h.a ovan angiven scraper)
Om filmen inte hittas eller stavningen är sisådär så får du upp antingen en lång lista på liknande filmer, eller så bara ett fönster med filnamnet, som du kan justera för att hjälpa sökningen.