Hur bioflashar ljudkortet för att BF3 ska funka?

Permalänk

Hur bioflashar ljudkortet för att BF3 ska funka?

Hej har ett problem där jag får svart skärm och måste starta om spelet. Dock så är det inte samma tid som det blir svart skärm. Många har sagt att jag måste bioflasha mid ljudkort, dock vet jag ej? Mitt moderkort är Gigabyte. så vad skall jag göra exakt?

Dator: GTX 570, Stealth x Stream 2 700W, Intelcore SB 2500K, Fractal Design Define R3 USB 3.0, Svart, Gigabyte moderkort GA-P67A-UD3-B3, 4GB kingstonramminne(tror, men 4 GB ram har jag).

Permalänk
Medlem

bioflasha ljudkort? wat?

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 990 PRO 2TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem

Förklara liiiite bättre tack

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

wait what?
flasha vad med vad och varför??

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Inaktiv

Du måste inaktivera ljudkortet och köpa ett separat?
elr? de gjorde då jag ;P

Permalänk

Fick ett svar att jag skulle "ta och bioflasha din ram" eller inaktivera ljudkort som inte jag heller vet.

Permalänk
Medlem

Var har dom sagt det? Låter som det är nån som inte riktigt har koll som säger det!

Permalänk
Inaktiv

"bioflasha din ram" <3

Permalänk
Medlem

ta o kolla upp hur varmt ditt graffe blir först innan du gör nått annat. sen har du lagt in dom senaste drivrutinerna till graffet desutom?

har du ett externt ljudkort? elr kör du med inbyggda på moderkortet?,..för kör du med inbyggda är det dumt o inaktivera det då hör du inget hehe

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Jag avaktiverade mitt moderkorts ljudkort och kör ljudet numera via http://www.inet.se/artikel/6303948/steelseries-siberia-usb-so... Då funkar spelet helt perfekt

Skrivet av mickep2000:

Var har dom sagt det? Låter som det är nån som inte riktigt har koll som säger det!

Det låter mera som det är du som inte har koll. Det är bara att kolla upp i äldre trådar.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk

Jag har ljudkortet på moderkortet. Så jag måste köpa ett separat ljudkort och sedan kan jag inaktivera mid moderkortsljudkort?
Har sett att någon har också köpt denna http://www.inet.se/artikel/6303948/steelseries-siberia-usb-so....

Permalänk

Men när jag väl har köpt det. Hur inaktiverar man ljudkortet på moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Jag avaktiverade mitt moderkorts ljudkort och kör ljudet numera via http://www.inet.se/artikel/6303948/steelseries-siberia-usb-so... Då funkar spelet helt perfekt

Det låter mera som det är du som inte har koll. Det är bara att kolla upp i äldre trådar.

Fast "bioflasha din ram" är väl inte riktigt korrekt eller hur!

Edit: Inte heller bioflasha ljudkortet.
Inaktivera ett ljudkort kan man dock göra.

Permalänk

Du går in i bios och avaktiverar i onboard devices.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk

Så slutliga dom, jag köper ett separat ljudkort och sedan avaktiverar jag ljudet på moderkort eller hur man gör, RIGHT?
Om det Fairlane säger vart ligger bios?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Styckaren:

Så slutliga dom, jag köper ett separat ljudkort och sedan avaktiverar jag ljudet på moderkort eller hur man gör, RIGHT?
Om det Fairlane säger vart ligger bios?

ok.
Först så avaktiverar du ljudkortet innan du köper något nytt bara för att testa så du inte köper i onödan (bara för att vara säker).
Sen känns det lite småfarligt att släppa in dig i bios med din kunskap men ok.
Nybörjarvarianten är att hammra "delete" när datorn postar (första bilden som dyker upp på skärmen efter du tryckt på strömknappen och datorn startar)
Där inne sen får du leta efter "on board devices" och sen intergrated soundboard eller liknande.

Lycka till

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Bioflasha är ett ord som inte existerar... Eller ja, vi kanske kan enas om att det nu är uppfunnet, men dess innebörd verkar fortfarande tvetydigt. Att flasha en BIOS är en annan sak och BIOS program finns på många hårdvaruenheter, exempelvis grafikkort och moderkort. De inbyggda ljudkort som sitter på moderkortet är dock ofta inget som har en egen BIOS krets.
För lite pejl på vad BIOS är och hur det hela funkar kan du läsa här: http://www.danielliljeberg.se/blog/2011/06/21/its-alive-hur-e...

Som en del nämner här så kan problemet ha med ditt inbyggda ljudkort att göra, men det är inget man kan "bioflasha" bort. Inaktivera det inbyggda ljudkortet i moderkortets BIOS och köpt ett annat ljudkort, eller kolla om uppdaterade drivrutiner existerar som kanske löser problemen.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 96gb DDR5 6000 | Ryzen 9950X3D | 5090
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Det är den trollaren som har dragit runt i olika trådar sen han blev bannad på sweclockersservern. Avstängd som sig bör. Man ska inte tro på något vad han skriver någonstans

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 990 PRO 2TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850