Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004

Nyårsafton i Stockholm?

Tjena!

Jag har för bara ett par veckor sedan flyttat till Stockholm och nu är min familj sugen på att komma hit och fira nyårsafton i Stockholm. Vi har en bra relation inom familjen och alkohol är absolut inget som hindrar. Vi har vart fulla förr så att säga.

Det viktigaste är att de blir en "minnesvärd" historia då mina föräldrar firar guldbröllop (gifta i 25år på faktiskt nyårsafton. Galet, jag vet.).

Men det som jag undrar över är helt enkelt vad man kan hitta på. Finns de någon generell cool "happening" i Stockholm stad på nyårsafton som man kan dra med familjen på?
Vilken cool restaurang kan man boka för att impa lite på farsan som är lite kräsen?

Behöver man boka för att komma in på någon pub eller liknande efteråt?

Kanske till och med någon musikal eller liknande som verkar tuff?

Som ni ser så ta jag mest alla förslag jag kan få, vi är en väldigt öppen familj som gillar att umgås med varandra och gärna hitta nya prylar att testa på.

Tack så hemskt mycket på förhand!

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Mar 2005
Skrivet av TroNi:

Vilken cool restaurang kan man boka för att impa lite på farsan som är lite kräsen?

Gondolen är ju trevlig, vet dock inte hur bra man ser ut en december kväll.
Två väldigt bra är annars
F12
Roppongi Seikoen (Sushi)

Sen vid 12 slaget skjuts det ju fyrverkeri från Djurgården, vilket man kan kolla på bra från Katarinavägen.

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I ett glas bubbel
Registrerad
Okt 2004

F12 har bra nyårsbjudningar. Annars vill jag minnas att Esperanto i vart fall överväger att ha en nyårssupé i mindre omfattning. Kolla upp det. Då slipper du att det blir alltför stojigt också.

Dekadens

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jun 2010

Om jag inte minns fel är det väl nått stort tjohej med fyrverkerier osv i vattnet nånstans...
Från små båtar, kommer ihåg att man kunde se det ifrån riddarfjärden eller nått...minnet sviktar då det var många många år sen jag var där, men någon annan här vet säkert vad jag menar för något!
Eller har jag tagit fel? Var det vid nått annat tillfälle?

Chassi: Cooler Master N400 | Moderkort: Asus P8Z77-V PRO | CPU: Intel i7-3770K | Minne: Corsair Vengeance @ 1600mhz 16GB | GPU: Sapphire Radeon R9 280X 3GB VAPOR-X (Tahiti XTL) | PSU: Corsair TX 750W | SSD: OCZ Vertex3 120GB & Samsung 830 120gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004

Vi har nu hittat en båttur som verkar ganska så lovande, men den är tillbaks i hamn klockan 1 på natten och då är vi nog inte riktigt redo för att "call it a day" så att säga.

Finns det pubmöjligheter efteråt eller kommer allt vara stenpackat? Måste man boka sådant också? Finns de någon specifik gata i stockholm med pubbar eller nått sånt där? Relaxed ställe med go musik, kanske även nått liveföreträdande eller nått sånt.

Spåna vidare på idéer! Jag är sjukt tacksam för de jag redan fått!

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..