Problem med drivrutiner.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Apvägen 7c
Registrerad
Nov 2009

Problem med drivrutiner.

Yo Sweclockers.

Jo det är så här att jag kör ett spel som är kallat Counter-Strike eller CS förkortat. Och OpenGL ska ju ge den bästa prestandan enligt många. Men i mitt fall, så ger Software mode bäst prestanda. Software mode: Allt renderas av processorn = pixligt. Inte jätte pixligt, fortfarande spelbart.

Jag får ca 60 fps i det läget. Men sen när jag kör i OpenGL - 25 - 35 fps och hackigt eller "laggigt". Jag försöker ladda ner drivisar till graffekortet, men jag får error om att jag måste ladda ner drivisar från manufracter. Datorn jag kör på är en HP 530, inte en surfdator om man säger så. Speccs:

Processor: 1,73 GHz
RAM: 1GB RAM
Graffekort: Mobile Intel® 945GM Express Chipset Family

Helst inte några allt för komplicerade svar då jag inte är värsta teknikfreaket, visst har jag begränsade kunskaper men inte så jag kan allt. Min fråga är alltså - hur ska jag gå till väga, hur ska jag ladda ner drivisar?

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det grafikkortet är väldigt långsamt, så du lär inte få bra prestanda utan att byta dator, det är en kontorslaptop.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.